Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AIKUISTEN LASTEN EPÄTASAARVOINEN KOHTELU. Turhaa kateutta?

Vierailija
27.03.2025 |

Meitä on kaksi veljestä. Toinen valitsi vapaamman elämäntyylin ja minä perheelämän. Veljeni asuu yleensä talvet aasiassa ansiosidonnaisella tuella ja sitten kesät äitini nurkissa. Äiti maksaa hänelle ruuat ja muutkin asumisen kustannukset. Veljelleni jää tuilla lojuessa yli puolet enemmän säästöön kun minulla töissä käydessä, sen lisäksi äiti yleensä keksii jotain pikku puuhaa millä saada lisätienestiä. Tästä monena kesänä äitilleni jo huomauttanut että tilanne tuntuu epäreilulta mutta sanoo että eipä se sinulta ole pois. No eipä se olekaan mutta tuntuu silti aika epäreilulta. Mitä mieltä? Turhaa katkeruutta vai epätasaarvoa? 

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perheellinen työssäkäyvä, elätän itseni ja lapseni. Siskoni on mt- ja päihdeongelmainen vanhempieni nurkissa luimija. Tiedän tasan tarkkaan, kumpi on tyytyväisempi elämäänsä. Vinkki: se ei ole se, jolle äiti ostaa vanukkaat.

Vierailija
2/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ymmärrän. Vähän kuitenkin erilainen tilanne. Veljelläni on tilillä 100 000€ ja hyvä koulutus. Pärjäisi yksinkin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että turhaa kitkeryyttä. Voi ottaa sua päähän henkilökohtaisesti, mutta äitisi on vapaa ruokkimaan kesäisin ketä huvittaa. 

Jokainen päättää elää kuten haluaa. Jos kaverin elämäntapa ottaa päähän, kannattaa miettiä, onko omat valinnat onnistuneet.

Vierailija
4/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ymmärrän. Vähän kuitenkin erilainen tilanne. Veljelläni on tilillä 100 000€ ja hyvä koulutus. Pärjäisi yksinkin..

Miten se on eri tilanne? Äitisi tekee päätöksen pitää nurkissaan ylimääräistä ja näin hyödyttää veljeäsi. Minun vanhempani ovat päättäneet elättää siskoani. Ei sisko katuojaan kuolisi vaikkei äidillä asuisikaan, eli varmaan pärjäisi yksinkin. 

Vierailija
5/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa katkeruutta. Mene itse lojumaan sinne äitisi nurkkiin tuilla, jos kuulostaa paremmalta kuin normaali elämä perheesi kanssa. 

Vierailija
6/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 tonnia tilillä ja äiti antaa taskurahaa kotitöistä? Nyt ei kuulosta kovin normaalilta. 

Vierailija
7/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tämäpä se häiritsee että toinen vaurastuu tekemättä mitään ja äiti mahdollistaa sen. Mutta kiitos vastauksista. Koitan muuttaa asennettani asiaa kohtaan ja hyväksyä asian. 

Vierailija
8/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tilanteesi. Odota, kun veljesi saa lapsia. Sitten on jokin erityinen syy, että myös veljesi lapsille pitää tarjota näitä etuuksia. 

olisi kiinnostavaa kuulla, mitä nämä toista lasta suosivat vanhemmat ajattelevat? Täytyy olla vinksahtanut mieli, että haluaa harjoittaa tälläistä väkivaltaa toista lastaan kohtaan eli sitä, joka saa pärjätä omillaan.

Uusi sananlasku: ei se ole tyhmä, joka osaa hyväksikäyttää.

Vierailija
9/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mamma saa marttyyrin viittaa nyt kantaa.

Mamma luulee, että lusmu hoitaa sitten mammaa, kun mamma on vanhus. Niin ei tule käymään.

Vierailija
10/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän kadehtijoiden kannattaa lukea omat kirjoituksenne ajatuksella ja miettiä miten myrkyllisiltä ja lapsellisilta ne kuulostavat. Sitten voitte miettiä, että haluaisitteko itse viettää aikaa katkerien aikuislapsien seurassa. Ja siitä sitten saattekin vastauksen siihen, miksi teitä kohdellaan vähän eri tavalla.

Vierailija
11/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän kadehtijoiden kannattaa lukea omat kirjoituksenne ajatuksella ja miettiä miten myrkyllisiltä ja lapsellisilta ne kuulostavat. Sitten voitte miettiä, että haluaisitteko itse viettää aikaa katkerien aikuislapsien seurassa. Ja siitä sitten saattekin vastauksen siihen, miksi teitä kohdellaan vähän eri tavalla.

- terveisin mammanpoika

Vierailija
12/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- terveisin mammanpoika

Ei vaan nainen jonka veli on se mammanpoika. Ja olen onnellinen, että heillä on toisensa, kun minulla on muita elämää enkä voisi siksi olla niin paljon läsnä.

Vierailija
13/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- terveisin mammanpoika

Ei vaan nainen jonka veli on se mammanpoika. Ja olen onnellinen, että heillä on toisensa, kun minulla on muita elämää enkä voisi siksi olla niin paljon läsnä.

Et pysty niin paljon hyväksikäyttää mammaasi suomennettuna.

Vierailija
14/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- terveisin mammanpoika

Äidin riesana se on. Ei ole normaalia roikkua äidin essunnarussa kiinni aikuisena.

Vierailija
15/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa kateutta. Olet tehnyt omat valintasi ja veljesi omansa, kumpikin omilla perusteillanne. Jos olisit halunnut veljesi elämän kaltaisen elämän, se olisi ollut mahdollinen. Et halunnut. Miksi siis olet kateellinen?

Vierailija
16/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- terveisin mammanpoika

Ei vaan minun ei TARVITSE elää äidin kanssa pärjätäkseni. Veljelläni tilanne toinen. Miksi sitä kadehtisin, että hän saa mitä tarvitsee, kun en itse tarvitse samaa vaan pärjään ilmankin ja olen siitä kiitollinen elämälle?

Vierailija
17/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän päälle hyöty normaalista säntillisestä elämästä kasvaa, ja aikanaan ylittää isonkin suosimisen vaikutuksen. Js pitkällä aikavälillä riippuvaisuus äidistä käy taakaksi.

Olet siis voittaja loppupeleissä, mutta eihän tuo silti ole oikein.

Vierailija
18/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kadehdit hänen koulutustaan? Työttömyyttään? Vai ansiosidonnaista, joka ei loputtomiin kestä? 

Vierailija
19/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- terveisin mammanpoika

Ei vaan minun ei TARVITSE elää äidin kanssa pärjätäkseni. Veljelläni tilanne toinen. Miksi sitä kade

Tämä veljesi elää äitisi siivellä. Se on paheksuttavaa.

Vierailija
20/65 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen äitisi kannalla, ei se ole sinulta pois, että hän tukee veljeäsi. Tosin hän tekee karhunpalveluksen veljellesi, koska ei hän veljesi loppuelämää pysty häntä tukemaan tuolla tavalla, joten veli joutuu kyllä enemmin tai myöhemmin ottamaan itseään niskasta kiinni tai elämään köyhyydessä loppuikänsä. Ei mikään kadehtittava tulevaisuus.