Hyi helvetti, menin kuuntelemaan tuon Ulvilan häke-nauhan
En halua ikinä setviä tuota asiaa enempää. Tästä lähin en halua lukea yhtää mutu-kirjoituksia täältä av:lta tai muualtakaan. Se nauha on niin järkyttävä, että musta tuntuu raiskaukselta se, että siitä täällä puhutaan.
Kommentit (774)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:36"]
Kenelle anneli huutaa lopeta? Vai kuulinko omiani?
[/quote]
Kysymykseesi ei ole yhtä ainoaa oikeaa vastausta, koska aika moni kuulee epämääräiseltä nauhalta ihan juuri sen mitä itse haluaa kuulla...
[/quote]
joo. Mutta kuuletteko hänen huutavan lopeta vaimitä?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:34"]
Ja eikös Annu sanonut olleensa suht.varma että se tappaa vain miehensä eikä muita, eiköhän silloin lasten roudaaminen paikalta olisi ollut varmin valinta.
[/quote]
Ei kai Anneli nyt ennalta tuttua murhaajaa pyytäisi vahingoittamaan samalla myös lapsia? Itseensä hänen toki oli otettava muutama isku ihan uskottavuuden vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:44"]
Kumman pelastaisit palavasta talosta; lapsesi vai miehesi?
[/quote]
Lapset jos vaara on yhtä suuri mutta kun tässä ei ole vaara yhtä suuri. Sama kuin jos mies tukehtuu parhaimmillaan mutta lapset on jossain missä niillä ei ole välitöntä vaaraa. Ja edelleenkin, Annelin päätös ei todista yhtään mitään. Vaikka Annelin mielestä lapset olisivat täysin samantekeviä, mikä ei tietenkään ole totta, mutta jos näin olisi, hän olisi ehkä kamala ihminen, mutta sillä ei olisi mitään merkitystä niin kauan kuin Anneli ei pysty levitoimaan paikasta toiseen eikä voi tehdä murhaa.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:43"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:28"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:22"]
Lapset (sängyistä) kainaloon ja ulos? Miten ei olisi mahdollista? :D
[/quote]
Sitten kun sinulla on lapset kainalossa ja murhaaja huomaa teidät ja alkaa lähestyä uhkaavasti, niin mitä teet? Ei tainnut ollakaan niin hyvä idea?
[/quote]
Eihän sen murhaajan pitänyt olla niin vinksahtanut että tappais lapsia?
Ja eikös Annu sanonut olleensa suht.varma että se tappaa vain miehensä eikä muita, eiköhän silloin lasten roudaaminen paikalta olisi ollut varmin valinta.
[/quote]
Mutta sinähän se olet sitä mieltä, että se murhaaja on niin vinksahtanut, että tappaa lapset. En minä. Joten selitä nyt mitä teet kun kanniskelet lapsia ja tämä vinksahtanut murhaaja tulee teitä kohti?
[/quote]
Kuka sanoo että se tulee ketään kohti, siellähän se tuikkii edelleen Jukkaa. Sillä aikaa karkuun, olisi hyvin ehtinyt sen 20 minuutin aikana viedä lapset naapuriin ja soittaa itse häkeen sieltä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:44"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:40"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:36"]
Kenelle anneli huutaa lopeta? Vai kuulinko omiani?
[/quote]
Kysymykseesi ei ole yhtä ainoaa oikeaa vastausta, koska aika moni kuulee epämääräiseltä nauhalta ihan juuri sen mitä itse haluaa kuulla...
[/quote]
joo. Mutta kuuletteko hänen huutavan lopeta vaimitä?
[/quote]
No Lopetahan se huutaa huppumiehelle.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:41"]
[/quote]
Joskus mä mietin rakastaako täällä kukaan muu miestään kuin minä ja muutama harva... Sun mielestä siis jos Anneli on varma siitä että murhaajaa kiinnostaa vain hänen miehensä, varmin valinta on ruveta raahaamaan lapsia ulos. Okei. Ei siis MITÄÄN väliä sillä ukolla joka siellä huutaa tulenpalavassa hengenhädässä vaimoaan auttamaan.
[/quote]
Mutta lapset tulee minulla ja monella muulla prioriteetti numero 1. Tilanne on täysin selvä, miestä ei voisi enää pelastaa ja lasten henki on vaarassa.
[/quote]
Yirtä nyt käsittää ettet voi pelastaa lapsia raahaamalla heitä ulos talosta. Ainoa järkevä tapa toimia on soittaa apua, hakea jostain kättä pidempää omaksi ja lasten turvaksi ja pitää huppumiestä silmällä. Lasten raahaamisella ei voi saavuttaa mitään etua. Joo, kyllähän se näyttää hyvältä ja sen voi laittaa fb-päivitykseen mutta todellisuudessa se vain lisää lasten riskiä joutua tulilinjalle.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:50"]
Kuka sanoo että se tulee ketään kohti, siellähän se tuikkii edelleen Jukkaa. Sillä aikaa karkuun, olisi hyvin ehtinyt sen 20 minuutin aikana viedä lapset naapuriin ja soittaa itse häkeen sieltä.
[/quote]
Minkä ihmeen kahdenkymmenen minuutin. Jukka on kuollut kahden ja puolen minuutin sisään häkepuhelun alusta. Anneli tiesi aivan oikein että on järkyttävä hätä. Mihin se olisi ehtinyt lasten kanssa kahdessa minuutissa. Ei alkua pitemmälle.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:41"]
[/quote]
Joskus mä mietin rakastaako täällä kukaan muu miestään kuin minä ja muutama harva... Sun mielestä siis jos Anneli on varma siitä että murhaajaa kiinnostaa vain hänen miehensä, varmin valinta on ruveta raahaamaan lapsia ulos. Okei. Ei siis MITÄÄN väliä sillä ukolla joka siellä huutaa tulenpalavassa hengenhädässä vaimoaan auttamaan.
[/quote]
Mutta lapset tulee minulla ja monella muulla prioriteetti numero 1. Tilanne on täysin selvä, miestä ei voisi enää pelastaa ja lasten henki on vaarassa.
[/quote]
Yirtä nyt käsittää ettet voi pelastaa lapsia raahaamalla heitä ulos talosta. Ainoa järkevä tapa toimia on soittaa apua, hakea jostain kättä pidempää omaksi ja lasten turvaksi ja pitää huppumiestä silmällä. Lasten raahaamisella ei voi saavuttaa mitään etua. Joo, kyllähän se näyttää hyvältä ja sen voi laittaa fb-päivitykseen mutta todellisuudessa se vain lisää lasten riskiä joutua tulilinjalle.
[/quote]
Niin, kumman pelastaisit? Kerro nyt.
Ja miksei voi muka saavuttaa. Kaksi pienintä kantoon ja lopuille kertoa että juokse. Mutta koska Annulla ei ollut mitään hätää lapsista, hän tiesi mitä siellä tapahtuu eli Jukka huuteli yksinään vaimoaan apuun täysin sekaisin kaikesta.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:51"]Joo, kyllähän se näyttää hyvältä ja sen voi laittaa fb-päivitykseen mutta todellisuudessa se vain lisää lasten riskiä joutua tulilinjalle.
[/quote]
Tässä tapauksessahan lasten joutumisesta tulilinjalle ei ollut mitään pelkoa koska huppumiehen kanssa oli sovittu vain Jukan tappamisesta.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:53"]
[/quote]
Minkä ihmeen kahdenkymmenen minuutin. Jukka on kuollut kahden ja puolen minuutin sisään häkepuhelun alusta. Anneli tiesi aivan oikein että on järkyttävä hätä. Mihin se olisi ehtinyt lasten kanssa kahdessa minuutissa. Ei alkua pitemmälle.
[/quote]
Häkepuhelu kesti 20 min ja Annu säntäili ympäri kämppää ja kysyi tyttäreltään että lähtikö "se" jo.
Jukka ei ollut mitenkään sekaisin. Hänen kommunikaationsa oli täysin järkevää ja sen tarkoitus oli saada Anneli auttamaan. Toki jos lukee virallista litterointia, se kuulostaa sekavalta ja omituiselta, koska litteroija on litteroinut mitä sattuu peittääkseen sen että Jukka ei huuda mitään muuta kuin vaimoaan auttamaan tappelussa huppumiehen kanssa. Ja sitten juuri ennen kuolemaansa älä älä huppumiehelle. Silloin kun Anneli ei voi olla takkahuoneessa.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:43"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:28"]
[/quote]
Sitten kun sinulla on lapset kainalossa ja murhaaja huomaa teidät ja alkaa lähestyä uhkaavasti, niin mitä teet? Ei tainnut ollakaan niin hyvä idea?
[/quote]
[/quote]
Mutta sinähän se olet sitä mieltä, että se murhaaja on niin vinksahtanut, että tappaa lapset. En minä. Joten selitä nyt mitä teet kun kanniskelet lapsia ja tämä vinksahtanut murhaaja tulee teitä kohti?
[/quote]
[/quote]
Oletko vähän tyhmä? Jos kovasti yrität niin ehkä osaat asettua toisen ihmisen asemaan. Kokeilepa. Olet Anneli Auer, joku on tullut ikkunasta sisään ja hakkaa puukolla miestäsi. Tässä vaiheessa et voi tietää varmasti tietää onko murhaajan aikomuksena tappaa teidät kaikki. Mitä teet? Siis jos aikomuksesi on minimoida vahingot? (sinun aikomuksesi on varmaan poseerata hyvänä äitini, oman elokuvansa päätähtenä mistä voi sitten kertoa kaikille sukulaisille ja tuttaville miten urheasti pelastit lapset mutta oletetaan nyt, että kaikki eivät ole kuten sinä ). Jos lähdet raahaamaan lapsia ja huppumies huomaa teidän pakenevan ja käy teidän päällenne, kuolette kaikki varmasti koska et pysty puolustautumaan ja poliisi tulee ehkä vasta päivien kuluttua löytämään ruuminne.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:57"]
Jukka ei ollut mitenkään sekaisin. Hänen kommunikaationsa oli täysin järkevää ja sen tarkoitus oli saada Anneli auttamaan. Toki jos lukee virallista litterointia, se kuulostaa sekavalta ja omituiselta, koska litteroija on litteroinut mitä sattuu peittääkseen sen että Jukka ei huuda mitään muuta kuin vaimoaan auttamaan tappelussa huppumiehen kanssa. Ja sitten juuri ennen kuolemaansa älä älä huppumiehelle. Silloin kun Anneli ei voi olla takkahuoneessa.
[/quote]
Olen kuunnellut nauhan. Toki hän oli sekaisin kaikesta, mitäpä muuta ihminen noin väkivaltaisesti kuollessaan on?
Hän ei tiennyt kuka hyökkäsi, miksi hän on maassa, halusi vaimolta apua jne. tod näk ymmärtämättä että tällä kertaa riita olikin mennyt näin pitkälle.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2014 klo 22:31"]Joopa joo. Ja sekö on turvallista että 9-vuotias laitetan herättelemään kolme tosi pientä lasta ja roudaamaan nämä ulos just sinne missä murhaaja ja mahdollisesti sen kaverit on? Oikeesti. Onko teillä lapsia ollenkaan? Miten se 9-vuotias edes uskaltaa mennä sinne pimeään yöhän juuri heränneen, huutavan, hädintuskin kävelykyisen lapsilauman kanssa. Kyllä todellisuus on sitä että jos delegoidaan tuon ikäiselle tuo homma, niin kohta talossa juoksee ympäriinsä holtittomasti neljä pientä lasta...
[/quote]
Itseasiassa tuo lasten lähettäminen ulos olisi ihan oikeasti se ensimmäinen reaktio valtaosalla ihmisistä. Selviytyä voi pakenemalla, näin on ollut kautta aikojen. Ei tuollaisessa tilanteessa ja hädässä pysty miettimään noin monimutkaisesti asiaa että "voinkohan laittaa tuon koululaisen viemään lapset tai uskaltaakohan lapset mennä edes keskenään ulos". Kuvien perusteella naapureitakin on ihan lähipiirissä eli sikäli ei niitä lapsia ihan oman onnensa nojaan olisi sinne laitettu.
Tuo nauha saa kyllä mielikuvituksen laukkaamaan ihan huolella. Edelleenkin ole sitä mieltä joko A tappoi miehensä tai ainakin tiesi kuka taloon tuli. On myös aika kummallista että taustalta kuuluu vaikka mitä kiljaisuja ja muita rytinöitä, mutta edes oletetussa A:n pakenemisessa ei huppumies päästä ääntäkään. Voin kertoa että saa olla aika vaarallinen ja suunnitelmallinen murhamies jos ei sanaakaan sano tapon aikana. Etenkään silloin kun huoneen lähellä käy vaimo ja lapsi hyörimässä, soitetaan häkeen jne.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:55"]
[/quote]
[/quote]
Häkepuhelu kesti 20 min ja Annu säntäili ympäri kämppää ja kysyi tyttäreltään että lähtikö "se" jo.
[/quote]
Häkepuhelu ei todellakaan kestänyt 20 minuuttia vaan 4 min 18 sekuntia ja siitäkin osa niin ettei huppumiestä enää ollut paikalla. huppumies on poistunut viimeistään 3.40 jolloin tyttö sanoo hetkeäkään epäröimättä joo se lähti Annelin kysymykseen.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:54"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:51"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Niin, kumman pelastaisit? Kerro nyt.
Ja miksei voi muka saavuttaa. Kaksi pienintä kantoon ja lopuille kertoa että juokse. Mutta koska Annulla ei ollut mitään hätää lapsista, hän tiesi mitä siellä tapahtuu eli Jukka huuteli yksinään vaimoaan apuun täysin sekaisin kaikesta.
[/quote]
Jos huppumiehen aikomus on teurastaa koko perhe, niin luuletko, että hän päästää teidät karkuun? Jos taas ei ole sellaista aikomusta, niin miksi niitä lapsia sitten täytyy lähteä raahaamaan?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:58"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:50"][quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:43"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Oletko vähän tyhmä? Jos kovasti yrität niin ehkä osaat asettua toisen ihmisen asemaan. Kokeilepa. Olet Anneli Auer, joku on tullut ikkunasta sisään ja hakkaa puukolla miestäsi. Tässä vaiheessa et voi tietää varmasti tietää onko murhaajan aikomuksena tappaa teidät kaikki. Mitä teet? Siis jos aikomuksesi on minimoida vahingot? (sinun aikomuksesi on varmaan poseerata hyvänä äitini, oman elokuvansa päätähtenä mistä voi sitten kertoa kaikille sukulaisille ja tuttaville miten urheasti pelastit lapset mutta oletetaan nyt, että kaikki eivät ole kuten sinä ). Jos lähdet raahaamaan lapsia ja huppumies huomaa teidän pakenevan ja käy teidän päällenne, kuolette kaikki varmasti koska et pysty puolustautumaan ja poliisi tulee ehkä vasta päivien kuluttua löytämään ruuminne.
[/quote]
Annuhan tiesi ettei huppis tapa muita.. Haloo nyt. :D Ja edelleenkään ei kuulu vastausta kumman pelastaisit tulipalosta, onkohan sulla edes itselläsi lapsia.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:55"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Häkepuhelu ei todellakaan kestänyt 20 minuuttia vaan 4 min 18 sekuntia ja siitäkin osa niin ettei huppumiestä enää ollut paikalla. huppumies on poistunut viimeistään 3.40 jolloin tyttö sanoo hetkeäkään epäröimättä joo se lähti Annelin kysymykseen.
[/quote]
Jukka oli silti vuotanut useita minuutteja patjaan verta ennen poliisin tuloa, löytyi lattialta kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 19:01"]
Annuhan tiesi ettei huppis tapa muita.. Haloo nyt. :D Ja edelleenkään ei kuulu vastausta kumman pelastaisit tulipalosta, onkohan sulla edes itselläsi lapsia.
[/quote]
Mistä "Annu" tiesi ettei huppis tapa muita?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2014 klo 18:41"]
[/quote]
[/quote]