Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko masennuslääkkeeseen pöllämystynyt olo?

Vierailija
12.02.2008 |

Esim. että silmät tuntuu liikkuvan jotenkin oudosti ja liikenteessä tuntee olevansa vähän ulkona vaikkei periaatteessa pitäisi ollakaan kolmiolääke? Vai meneekö aikaa myöten ohi?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan olla ettei juuri se lääke sovi sinulle ja voi olla vaarallinen

Vierailija
2/22 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö teillä muilla masennuslääkkeiden käyttäjillä oikeasti vaikuta koordinaation? Tai naama tunnu turralta, huulia kihelmöi? Tällaista? En millään jaksa uskoa ettei mitään näitä muka ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Voi olla, mutta pöllämystynyt olo voi kuulua myös masennukseen

Vierailija
4/22 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa sivuoire aloittaessa oli kuvottava olo.

Vierailija
5/22 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
6/22 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle yksi puoskari määräsi samoin lääkettä, ja ruttasin auton kun oli kuin olisin ollut kännissä. Lisäksi töissä olin ihan poissaoleva. Lopetin ne huumeet ja paranin paljon paremmin. Kaikkia sitä lääkärin hommiin päästetään.

Vierailija
7/22 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko käskee sinun vähentää annosta tai vaihdatte lääkettä. Ei kuulu asiaan tuollainen.

Vierailija
8/22 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minulle yksi puoskari määräsi samoin lääkettä, ja ruttasin auton kun oli kuin olisin ollut kännissä. Lisäksi töissä olin ihan poissaoleva. Lopetin ne huumeet ja paranin paljon paremmin. Kaikkia sitä lääkärin hommiin päästetään.

Lääkkeen maksimiaanos on 200 mg päivässä, mulla on tarkoitus olla 75 mg. Nyt on 50 milligrammaa käytössä ja OIKEASTI musta tuntuu että olen vaarallinen liikenteessä pari tuntia päivässä.

Ja kyllä täytyy sanoa että ihmettelen näitä joilla ei muka ole ollu MITÄÄN sivuvaikutuksia? Siis oikeasti ei mitään? Ei vatsa kipeän tuntuinen, ei tokkurainen olo, ei masennuksen selkeää pahenemista, ei pääkipua, kuvotusta, ruokahaluttomuutta?

Vierailija
9/22 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue lääkkeen sivuoireet ja katso kuuluuko näköhäiriöt niihin. Itselläni oli vastaavia häiriöitä kun aloitin citalopram-merkkisen mielialalääkkeen, mutta oireet hävisivät juuri tuossa parissa viikossa.

Vierailija
10/22 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ainakin terapeutti varoitti noista sivuoireista (lääkäri ei puhunut mitään) ja neuvoi välttämään autolla ajoa alkuaikoina. Mulla on ollut pahoinvointia, ruokahaluttomuutta, ahdistusta (sydämentykytystä) ja tärinää.

Vierailija
11/22 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin aikoinaan 50mg annoksella kun odotin keskimmäistä lasta. Synnytyksen jälkeen hilattiin vuoden sisällä annos 200mg ja todettiin, että eipä tuo juuri vaikuta mitenkään. Masentaa ja ahdistaa vaan. Nyt syön cipramilia ja ehdoton minimi on 30mg vuorokaudessa. Pienemmällä ei tule toimeen ja todellakin ei ole koskaan ollut mitään sivuvaikutuksia.

3

Vierailija
12/22 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeellä on ollut myös joitakin positiivisia vaikutuksia, mutta tuo " sekava" olo vähän mietityttää. Usein tuntuu ihmisten kanssa puhuessa etten ole ihan paikalla. Ja käyttäydyn oudosti. Esim. keskustelen jonkun ihmisen kanssa, jokin kiinnittää huomioni ja jälkeenpäin tajuan että olen jättänyt ko. ihmisen seisomaan kuin nalli kalliolle ilman normaaleja kohteliaisuuskuvioita.

Äh. Kai pelkään että totun tähän ja elän elämäni hirveänä, sekavana urpona joka ei edes tajua omaa tilaansa :(.

Vierailija
13/22 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä arvasit?

Vierailija
14/22 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilleriä on löytynyt lääkekaapista joka lähtöön. Lisäksi lähes kaikki kaverinikin on masennuspotilaita.

3

Vierailija
15/22 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kuulosta kyllä enää normaalilta, varsinkin kun olet syönyt lääkettä noin pitkään.

T:13

Vierailija
16/22 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei se lääke susta urpoa tee vaan nyt tajuat enemmän omista tekemisistäsi ja alat herätä.

Tämän lääkkeen kanssa on se ongelma, että pitää keskittyä kovasti että tajuaa tilanteet ja sitten nyanssit jää huomaamatta. Ei jotenkin riitä kapasiteetti entiseen malliin.

Vierailija
17/22 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Ei se lääke susta urpoa tee vaan nyt tajuat enemmän omista tekemisistäsi ja alat herätä.

Tämän lääkkeen kanssa on se ongelma, että pitää keskittyä kovasti että tajuaa tilanteet ja sitten nyanssit jää huomaamatta. Ei jotenkin riitä kapasiteetti entiseen malliin.

Vierailija
18/22 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmia noudattaa normaaleja kohteliaisuussääntöjä. Siis koko juttuhan menee niinpäin, ettei mulla todellakaan ole tapana jättää ketään seisomaan kuin tatti ja nyt olen kauhukseni tehnyt niin. Ja ihmettelen sitä. Ja muita vastaa vastaavia juttuja.

Vierailija
19/22 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan minkäänlaista toivoa että tämä lääke voisi sopia mulle jos annan ajan kulua? Nyt kolme viikkoa aloituksen jälkeen on sellainen olo että pliis AUTTAKAA joku mua :(. Masentaa taas niin niin.. On hirveä kynnys soittaa lääkärille. Jos tämä lääke lopetaan, en tiedä milloin jaksan kokeilla jotain muuta. Nämä kolme viikko on ollu niin rankat. Meneekö joka tapauksessa viikkoja, kuukausia, ennen kuin jaksan ajatellakaan puhumattakaan siitä ensin että lääkitys pitää purkaakin...

Vierailija
20/22 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

YHTEYS NYT VAAN HOITAVAAN LÄÄKÄRIIN.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme