Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeudet määräaikaisessa työsuhteessa

Vierailija
12.02.2008 |

Mulla on kaksi työpaikkaa nyt haussa, molemmista odotan vastausta ja molempiin olen aika vahvoilla tulla valituksi. On vaikeaa valita kumman valitsee, jos molempiin tulisi valituksi. Vielä vaikeamman tilanteesta yllättäen teki se, että minuun otettiin eräästä yrityksestä yhteyttä, jossa olen joskus tehnyt harjoittelun, ja kysyttiin voisivatko antaa tietoni eteenpäin johonkin toiseen firmaan kun niillä aukee kohta haku. Tekisivät minulle siis palveluksen, ja kaiken lisäksi olisi omassa kotikaupungissa, toisin kuin nämä kaksi, joissa olen ollut haastattelussa.

Tämän pitkällisen pohjustuksen jälkeen kysynkin, että jos otan nyt vastaan työn (mikäli kummastakaan kahdesta yrityksestä sitä tarjotaan) ja aloitan siellä, mutta myöhemmin pääsisinkin sinne johon tietoni on nyt laitettu puolestani eteenpäin.

Työsuhteeni vastaanottamassani työssä olisi määräaikainen, miten voisin lähteä sieltä ja vaihtaa kotikaupungissani olevaan työhön?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin jos lyhyt työsuhde niin eihän siinä kovin pitkää koeaikaa voi olla

Vierailija
2/7 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sit työsopimukseen maininnan irtisanomisajasta.

jos sitä ei erikseen merkitä, niin sitähän ei voi irtisanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en vielä tiennyt mahdollisuuksistani kotikaupungissani. Jos pyydän sopimusta tehtäessä koeaikaa niin eikö se anna minusta sellaisen kuvan, että haluan pitää takaportin auki, jotta voin livahtaa milloin vain?

Ap

Vierailija
4/7 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan olla että työnantajakin haluaa koeajan jos vaikka eivät olekaan tyytyväisiä

Vierailija
5/7 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin nimittäin mieluummin työn kotikaupungistani kuin sellaisesta paikasta, joka vie minulta päivässä 8h työajan lisäksi 4h...

Mutta kun en ole varma saisinko kotipaikasta töitä, ja jos minulle sitä ennen tarjotaan muualta, niin kai olisi fiksua ottaa vastaan se mitä ensin tarjotaan. Sitten olen pulassa jos minulle tarjotaan töitä kun olen jo sisällä talossa ja haluankin sieltä pois?!

Ap

Vierailija
6/7 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap

Vierailija
7/7 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeaika on maksimissaan 6kk, kuitenkin alle vuoden työsuhteissa enintään 4kk, tai alle 8kk:n työsuhteissa korkeintaan puolet työsuhteen pituudesta.

En vanno että muistin työsuhdelain oikein, mutta finlexistähän sen voit tarkistaa.