Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SUURPERHEIDEN VK 7

11.02.2008 |

Nyt ahkerasti kirjoittelemaan!

Niiloakseli rv 36+0! tai käänteisesti 4+0 :o)

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen neuvolaan lähtöä olikin ihana lukea viestejä ja pikkukakkosen ihanasta synnytyksestä!

Lämpimät onnittelut pikkuprinsessan johdosta!

-s-

Vierailija
22/63 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että kaikki meni hyvin !!!Ihanaa vauvantuoksuista arkea nyt tästä eteenpäin!

Leanna ja 6 kullanuppua(vaikka kyllä yöllä meinasin antaa 2 nuorinta myytäväksi;-).Vauva huusi tunnin välein ja isompi juoksi oman ja meidän sängyn väliä joten olo on ihan pikkiriikkisen uuvahtanut.Mutta johan ne yön kamalat tunnit ovat taakse jäänyttä elämää ja aurinkokin paistaa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Pikkis, sylintäydeltä onnea!!! Kyllä sinun uutisia on odotettukin! :) Mulla itku pääsi kun luin kirjoitustasi.. Tyttö :) Onnea ihan hurrrrjasti koko perheelle! Oikein hyvää vointia ja kaikkea hyvää pienen neitin alkutaipaleelle! Nyt on odotuksesi palkittu ja vauva sylissä. :) Aah.. Synnytyskin kuulosti oikein hyvältä ja se spinaali on oikea ihmelääke. Sen minäkin taas toivon saavani. Käyhän kertoilemassa meille vielä kuulumisia, älä kokonaan katoa! :)

Iloisin mielin, Omppis ja tasan 35 rv! :)

Vierailija
24/63 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertomaan, että Pikkiksen tarinan luettuani synnytyspelkoni hälveni ja aloin tosissaan odottaa omaa suurta päivääni!! En malta odottaa!! :)

Kiitos Pikkis! :)

Omppis

Vierailija
25/63 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöiset onnittelut Pikkikselle tytön johdosta! Vihdoin saatiin ne sinunkin vauvauutisesi lukea :-). Ihanaa vauvantuoksuista arkea teille sinne kotiin!

Harmittaa hirveästi, kun aina kun täällä käy lukemassa, tuntuu, että olis monta asiaa, joihin haluais kommentoida, mutta kun tuntuu, että olis kiire eikä oo riittävästi aikaa. Esim. Omppiksen pojan kiusaamisjuttu oli sellainen asia. Tosi ikävää tuollainen. Oletteko päässeet asian selvittelyssä eteenpäin? Sitä vähän ihmettelin, että opettaja oli laittanut pojan matkassa lapun. Miksei sieltä soitettu? Itse nimittäin olen yhteydessä opettajiin tuon tuostakin. Joko ilmoitan, että lapsi ei sairastumisen vuoksi tulekaan tai sitten kysyn jotain johonkin kokeeseen tai yleensä koulunkäyntiin liittyvää tai kerran tässä kysyin yhdestä poikani luokkakaverista, jonka käytöksen poikani koki painostavaksi (oli aina vaatimassa poikaamme heille kylään eikä tahtonut hyväksyä ei-vastausta) ja alkoi jo puhua, ettei hän lähde kouluun. Ja sit tosiaan jos koululla on sattunut jotain erikoisempaa (esim. tyttö löi syksyllä maauimalassa päänsä altaan reunaan ja otsassa oli melkoinen kuhmu), niin opettaja on soittanut. Ainoastaan eskarista tuli joskus viestiä reppuvihkossa, jos esim. kiikkulauta oli kopsahtanut otsaan ja oli pitänyt laittaa laastaria. Meillä nyt ei onneksi tuon ihmeempiä ole tapahtunut, mutta aloin vaan miettiä, kuinka yleistä on noinkin ikävästä asiasta ilmoittaa lapulla. Toivottavasti tuo kiusaamisasia selviää. Mulla on aina kans sellainen olo, että jos minun lapsiani aletaan koulussa kiusata, niin naarastiikeri minussa herää. Ihan vähällä en kyllä asiaa sulattaisi.

Omasta napsukasta sen verran, että yhtään ei supistele. Korkeintaan esim. pyykkiä laitellessa, kun joutuu kumartumaan ylös ja alas, niin tulee tosi voimakkaita harjoitussuppareita, mutta mitään sen kummempaa ei ole. No, hyvillä mielin tässä perjantaita odotellaan :-).

Kohta lähdetään pitkästä aikaa porukalla kaupunkiin. Täytyykin ruveta miehelle soittamaan, milloin se on tulossa kotiin, että tiedän alkaa täällä kotona valmistautua tyttöjen kanssa lähtöön.

Täällä on muuten tosi vaihteleva ilma. Välillä tuiskuttaa lunta ihan taivaan täydeltä ja välillä paistaa aurinko. Kiva katsella täältä sisältä kunnon lumituiskua (tuiskuttaessa tuulee ihan kunnolla).

neronja rv 41+3

Vierailija
26/63 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on neuvolareissu takana.

Haluaisin (saahan sitä haluta..) nuoren ja työstään innokkaan terveydenhoitajan. Mutta, meillä on naapurikunnan vieraileva, jo väsyneen oloinen th, ellei oma jo väsynyt th tule sairaslomalta takaisin. Välillä on ollut nuori ja innokas th, olinkin mielissäni että jes, nyt puhaltaa tähänkin neuvolaan uudet tuulet, mutta mitä vielä.

No, omat asiat oli ihan hyvin. Painoa on tullut 3kg, paineet oli 110/58 ihan ok, hemppa 126 (no ilmankos aina väsyttää:)) vauvan sykettä ei dopplerilla saanut esille, ajattelin että saman tien päräytän terveyskeskukseen jos ei saa kuuluviin, mutta ultralla sitten näkyi miten vauva liikkui ja sydän löi. Hyvä niin.

Vasta-aineita oli verikokeesta löytynyt anti-d' tä vastaan. Mutta kun minulle on puolen vuoden sisällä annettu viim km' n yhteydessä se anti-d, joten siitä varmaan johtui. Otettiin uusi verikoe - siitä sitten kuukauden päästä lisää..

Viikkoja tämä th merkkas 16+5, vaikka minusta nyt mennään 16+4.. ei merkitystä:)

Harrastamisesta oli puhetta, meillä mies liikkuu paljon, lapset harrastaa ja kisaileekin, eli viikonloppuisin sitten kierretään niitä jos on kisoja ja intoa. Minäkin olisin innokas liikkuja, mutta nuo keskenmenot teki minut tämän raskauden kohdalla niin pelokkaaksi että lähes kaikki hikiliikkuminen on jäänyt, ja se näkyy pikkuhiljaa mamman pääkopassa.

Eilen illalla ilmoitin miehelle että laitapas mulle sukset huomiseksi kuntoon, kun lapset hiihtaa niin minäkin hiihdän ja sinä saat vetää kuopusta pulkassa tms.. Toinen katto vähän että oho - mutta sanoi vaan että selvä se. On vissiin huomannut että muorilla viiraa ja aika pahasti nyt. Liikunnaksi mulle käy yleensä kaikki - jumpat juoksu hiihto kävely mitä vain. JOskus oli haaveammatti liikunnan ope.. mutta se jäi joskus yläasteen ja lukion vuoden viransijaisuuden jälkeen..

Tuosta pikkiksen kertomasta ihanasta spinaalipuudutuksesta (ja neronjan myös) Olen ihan vakuuttunut että minäkin haluan sen.. Muistaakseni tutkin kuopusta odottaessani netistä noita puudutuksia, ja halusin silloinkin sen, mutta kun se poika päättikin tulla maailmaan vauhdilla, niin jäipä ne kaikki puudutukset saamatta:)

no, tälläistä tällä kertaa..

sinuvi 16+4

Vierailija
27/63 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa nyt teille valittaa yhtään joten painun takaisin sohvan pohjalle,on niin hankala olo koko ajan... :o(

Niiloakseli rv 36+2

Vierailija
28/63 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vauvantuoksuisia hetkiä koko perheelle!!!!!

Perässä tullaan vaikka välillä tuntuu ettei ne viikot lisäänny sitten millään...

--Mirpa ja masu 31+6--

Vierailija
29/63 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että noin hyvin meni synnytys! Onnea vaan koko perheelle :)

Vierailija
30/63 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kertomus ja onneksi synnytys meni hyvin. Onnea kovasti pienen prinsessan johdosta koko perheelle.

Huomenna olisi SE aika, mutta... vatsa on kyllä jännittynyt, mutta eipä sen enempää. Pientä jännäriä tähän iltaan; meinasi miehen työpaikka palaa tässä illalla. On jo saatu sammutettua ja ilmeisesti jäi savu/vesivahinkoihin. Tähän väliin ei oikein olisi sopinut työpaikan menetys...

Perjantaina neuvolaan, täytynee vaan jatkaa puuhailua, että aika kuluisi...

*Kitta rv 40-1*

Vierailija
31/63 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöiset onnentoivotukset Pikkikselle ja hänen perheelleen pienen prinsessan syntymästä!!!!!!!!!! Ihana kuulla, että synnytys meni hyvin ja pikkuisella sekä äidillä kaikki hyvin ;)

Täällä myös " eräpäivä" huomenna. Ei kyllä mitään merkkejä ilmassa, että vauvalla olisi tarkoitus syntyä la-päivänä :(

Tänään neuvolassa kyllä täti sanoi, että pää on jo aivan lähtökuopissaan, eikä saa sitä enää lainkaan heiluteltua. Ihana tieto oli myös, ettei painoa ollut tullut lainkaan lisää tämän viikon aikana :)) Eli vyöhyketerapia auttoi hyvin.

Täällä isäntä jäi kotiin sairastamaan loppuviikoksi tuota lentsua. Jospa se kerkeäisi mennä ohi ennen ötökän syntymää...

Nyt kuuluu poitsu huutelevan, ilmeisesti näkee pahaa unta. Täytyy rientää.

n@nne ja ötökkä torstaina 40!

Vierailija
32/63 |
13.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitta ja n@nne, tervetuloa 4-kympin kerhoon :-)! Kiva, etten tarvii yksin olla. Ehtiiköhän teistä jompi kumpi tai molemmat poksahtaa vielä ennen minua ;-). Mulla ei oo kyllä mitään merkkejä synnytyksen käynnistymisestä. Mä olin vähän siinä luulossa, että tämä lähtis kuitenkin syntymään itestään, kun laskettuaikakin siirrettiin alkuraskauden ultran mukaan 3.2. Menkoista laskettunahan mulla olis la ollut jo tammikuun lopulla. Jos olis siinä pidetty se la, niin mulla olis jo nyytti sylissä. Mutta samapa tuo, ehtiihän tuota vielä perjantainakin nyyttinsä lunastamaan (joo, arvatkaapa jos minut laitettaiskin viikonlopuksi kotiin odottelemaan, että itsestään lähtis käyntiin... ei kuulu mun suunnitelmiin ;-). Nyt on jotenkin niin huoleton olo, kun äiti tulee meille huomenna, joten jos vaikka käynnistyiskin to-pe välisenä yönä itsestään, niin siitä vaan, kun lapsenvahti on jo täällä valmiina :-).

Kauheasti väsyttää. Pitäis lähteä nukkumaan. Tänään kaupunkireissulla oli kävely välillä ihan älyttömän hidasta. Jotenkin supisti ja painoi alamahaan kauheesti, mutta se meni kyllä silti ihan harjoitussuppareitten piikkiin.

Ai niin, tässä kun oli äskettäin siitä läksyjen teosta puhetta ja kerroin, että taas poika yks aamu alkoi tehtäviä tehdä ja sanoi, että hän tekee varulta. No totta se olikin, että teki varulta. Ko. tehtävät eivät nimittäin olleet tulleet läksyksi ja opettaja oli kuulemma ollut vähän vihainen, kun poika oli tehnyt ne tehtävät eikä koko aihealuetta oltu edes käyty läpi ;-). Poikakulta on sittenkin niin tunnollinen, että mieluummin tekee vaikka varulta kuin ottaa riskin, että jää tekemättä sellainen, mikä on käsketty tehdä. Joskus sillä kyllä ihan puhtaasti unohtuu joku tehtävä tekemättä, mutta onneksi vastuuntuntoakin löytyy.

Mutta jatketaanpas huomenna. Kovasti suppareita niitä toivoville! Niiloakselilla taitaa olla suppareita aivan liikaa. Mä kyllä mielelläni keventäisin taakkaasi, jos vaan ne supparit suostuis tänne tulemaan :-/.

neronja kohta rv 41+4 (" kaksi yötä ' jouluun' on, laskin aivan itse eilen..." )

Vierailija
33/63 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin taustalta onnittelemaan PIKKISTÄ pikkuprinsessan johdosta!

Itsellä on huomenna 24 viikkoa täynnä, joten aika monta viikkoa on vielä edessä ennen kuin sylissä tuhisee se viimeinen villahousumme, kuudes kullanmuru. Vointi on edelleen ihan hyvä, jalkaan ei ole onneksi tullut tukoksia, joten lääkitystä ei ole tarvinnut ainakaan toistaiseksi aloittaa. Suonikohjut ovat kyllä aikamoiset, mutta hoitosukista on paljon apua.

Olette jutelleet synnytyksistä...Minulla on siis takana viisi synnytystä, joista vain yksi on jouduttu käynnistämään, loput ovat alkaneet spontaanisti. Vain kerran synnytys on käynnistynyt lapsivesien menolla. Raskauksista kaksi on mennyt yliajalle (1. ja 3.). Minä en ole mikään syöksysynnyttäjä vaan olen saanut tehdä töitä aina pitemmän kaavan mukaan 8-16h. Saapa nähdä kuinka tällä kertaa käy, on se aina yhtä jännää!

Opemamma, viisikko ja kuudes kullanmuru rv 23+6

Vierailija
34/63 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neronjalle ja muille viime metreillä sinnitteleville suppareita ja tsemppiä synnytykseen!

Opemamma, jonka muisti on kuin kananlento:hyvä, mutta lyhyt

Vierailija
35/63 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neronjalle ja muille viime metreillä sinnitteleville suppareita ja tsemppiä synnytykseen!

Opemamma, jonka muisti on kuin kananlento:hyvä, mutta lyhyt

Vierailija
36/63 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en viitsi enää miehelle vinkua koko ajan joten vingun teille joilla kokemusta raskaana olosta on :o)

Eilen olin niin kyllästynyt tähän olotilaan että olisin voinut korvista nykäistä vauvan syliin :o/ Supistukset alkoi taas aamulla eilen ja jatkui koko päivän kävellessä vihloo alapäähän ja alamahaan tosi kipeästi. Tosi koomista kun äippä pysähtelee vähän väliä vikisemään kivusta kun sukkapuikko vihlaisu osuu oikein makeasti :o(

Vauvan jalat painaa kylkiluihin,hyvää asentoa ei löydy millään,supistusten takia maha kuralla joka ilta,pissattaa,väsyttää,janottaa eikä mikään ruoka maistu :o/ mitään ei enää muistakaan :o/

Niiloakseli rv 36+3 (3+4)

Vierailija
37/63 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin siis pikkukakkosta onnittelemaan :)

Onnea oikein kovasti pienestä tytöstä koko perheelle! Nauttikaahan joka hetkestä :)

Vierailija
38/63 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neronja, N@nne ja Kitta-75 ... Teillä on kaikilla vauvat pian sylissä! :) Kaikki ässät illalla käyttöön ja aamulla uusiksi! ;) Neronjahan voi tosiaan saada vauvan HUOMENNA! Jos susta ei huomenna iltasella kuulu niin me tiedetään kyllä! :)) Onnea matkaan! Toivottavasti sinäkin sait tsemppiä Pikkiksen " kivuttomasta" synnytyksestä!!

Kiitos Neronja kun jaoit myös tuon kiusaamisasian kanssani. Itsekin ihmettelin kun tuli tieto vain kirjeenä kotiin.. :/ Nyt kun asiasta olen tiedustellut, tuntuu, että yllättävän montaa kiusataan koulussa. Lähinnä isommat kiusaa pienempiään.. :/ Ja vihaiseksi tuommoinen kyllä tekee. Itse kuulun koulun vanhempainyhd. johtokuntaan ja pyrin kyllä sitä kautta vaikuttamaan asioihin sen minkä voin. Nytkin on pinna niin kireällä asian suhteen, että aion totisesti nostaa kissan pöydälle!! Pojilla vaihtui opettajakin kolmoselle mentyään ja ovat nyt yhdistetyssä kolmos-nelosluokassa. Opettaja tuntuu väsyneeltä ja saamattomalta. Ei mielestäni pätevä.. :/ Ykkös-kakkosluokalla oli niin upea opettaja, että hän kyllä soitti ja viesteili kotiin ja oli kaikin puolin loistava! Ekaluokkalaisemme on nyt hänen luokassaan ja tyytyväisiä ollaan. :)

Itseäni ei pariin päivään supistellut ollenkaan, mutta tänään aamulenkillä senkin edestä.. auts.. Tie oli liukas ja tuuli kovasti ja supisteli monta kertaa tosi tujakasti.. :/ Mutta kun halusin jakaa parin kilometrin säteellä asuville ystävilleni ystävänpäiväkortit niin jatkettava oli matkaa!! :))

HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ MYÖS TEILLE KAIKILLE!!! :) IHANAA, ETTÄ OLETTE OLEMASSA!!! :)

Omppis 35+1

Niiloakselille jaksuja! Pian saat palkintosi! PIAN :)

Meriutu, MITÄ ULTRASSA NÄKYI? :)

Vierailija
39/63 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottelen minä myös.

Täällä onkin monta jotka saavat käärönsä ihan justiinsa! Voi että kuinka jännää. Tulkaa please kirjoittamaan sitten miten ne synnytykset meni, jooko? On niin mukava lukea synnytyskertomuksia kun itselläkin on se kohta edessä :/ Välillä jo jännittää, välillä taas odotan innolla että tulis jo se aika.

Joku minua tosiaan vaivaakin koska näen painajaisia joka yö. Yleensä en koskaan näe painajaisia. Nyt siis joka yö joku on minua tappamassa tai kuolen onnettomuuksiin. Siis aivan kauheita nykyään nuo yöt! Heräilen myös tosi monta kertaa ja olen sitten päivisin väsynyt... Viime yönä näin lisäksi unta tästä palstasta. Omppuäippä ja ja joku muu oli käynyt lisäämässä ilmoituksen että " meille syntyi enkelivauva" . Eli vauvat olivat kuolleet! Tosi inhottava uni! Miten nämä unet saa loppumaan??

Enää ei supistele niin paljoa mutta vauva painaa kylkiluihin ja vähän meinaa närästää. Ja tosiaan väsyttää koko ajan mutta luulen sen johtuvan myös siitä kun on niin epäsäännölliset työajat. Aamu ja iltavuoroa jokatoinen päivä. Onneksi enää ensi viikko jäljellä. Jihuu! Sitten alkaa äitiysloma ja saa keskittyä kodin hoitamiseen ja vauvavalmisteluihin.

soffala rv34

Vierailija
40/63 |
14.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tsemppiä Soffalan viimeiseen työviikkoon! Kohta saat jäädä lomalle, hieno juttu! :) Ja lopeta nyt pliis ne unet, mullakin jo tuli kylmät väreet... :/

Tässä vain ihan ohimennen lukasin.. :)

Omppis