**EX-HAAHUT VIIKKO 21**
[color=limegreen][size=3]♥ ♥ ♥EX-HAAHUILIJAT♥ ♥ ♥[/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]
[color=limegreen]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]emunainen: [/b][/color] 23 v mies 27 v, esikoista odotellaan. km 11/05 n. 8 rv:lla. Itä-Helsingissä asustellaan. [color=violet]LA 19.5.07[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=violet] LA 12.6[/color]
[b][color=limegreen]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=violet] LA 26.6[/color]
[b][color=limegreen]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=violet] LA 28.6.[/color]
[b][color=darkviolet]Heinäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]DreamOne: [/b][/color] Olen 29-vuotias, mies 26-vuotias. Ensimmäinen clomeilla avustettu raskaus päättyi keskenmenoon vuonna 2004 ja toinen raskaus todettiin tuulimunaksi viikolla 12 kesällä 2006. Nyt plussasin ensimmäisestä clomikierrosta ma 13.11.2006. [color=violet] LA 25.7.[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=violet] LA 6.8.[/color]
[b][color=limegreen]Kaisuli79: [/b][/color] Minä 27, mies 31. Meillä on poika s.-04. Km 7/06 rv 22+6. [color=violet] LA 13.8.[/color]
[b][color=darkviolet]Syyskuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Joululahja: [/b][/color] minä 32v, mies 39v, poika 12/04, keskeytynyt km rv 12 05/06. Plussasin 28.12. [color=violet] LA 30.8.[/color]
[b][color=limegreen]Ultsi75: [/b][/color] Sain km:n 12/06 rv 6 ja uuden plussan sain heti seuraavasta kierrosta 7.1.07. Aikaisemmat lapset syntyneet -01 ja -03. Ykkösen ja kakkosen välissä mulla oli myös km rv 10+ (vai olikohan se 11+). [color=violet] LA 13.9.[/color]
[b][color=limegreen]levinia: [/b][/color] Neljän tytön äiti ulkomailta, minä ' 69 ja mies ' 66, takana tm 3/06 ; ja km:t 6/06 ja 10/06 viikoilla 8+. [color=violet] LA 16.9.[/color]
[b][color=limegreen]Tuutupii: [/b][/color] 28 v kuumeilija, mies on 31 v. Meillä on 1 v 9 kk ikäinen poika ja asumme Itä-Suomessa. Toisen lapsen yritys alkoi loppukesällä 2006. Minulla todettiin tuulimuna 10/06. Nyt siis uusi plussa 12.1.07. [color=violet] LA 23.9.[/color]
[b][color=darkviolet]Lokakuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]Tari: [/b][/color] Minä 34 ja mies 36,lapset poika 6/03 ja tyttö 8/04, km 10/05, tm 8/06 ja km 1/07 ja plussasin sit uudelleen 19.2.[color=violet]LA 26.10[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2007[/color][/b]
[b][color=limegreen]72oinas: [/b][/color] Yritys aloitettiin 05/06 ja km sain 11/06.
ja nyt 26.2 plussasin uudestaan. Kolmatta odotellaan. Ollaan 35-vuotiaita molemmat ja pohjanmaalta kotoisin.[color=violet] LA olisi marraskuun alussa.[/color]
[color=limegreen]♥ [/color][color=limegreen] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=limegreen] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=darkgreen]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=purple]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=purple]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=darkgreen] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=darkgreen] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=purple]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=darkgreen] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=purple] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=darkgreen] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=purple] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=darkgreen] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=purple] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=darkgreen] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] nippula [/color][/b] 23.12. [color=darkgreen] poika[/color], 3080 g ja 49,5 cm
[color=6959cd][b] maria80 [/color][/b] 16.1. [color=darkgreen] poika[/color], 4320 g ja 53 cm
[color=6959cd][b] Hannele-81 [/color][/b] 10.2 [color=darkgreen] poika[/color], 2890 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Enni-Maija [/color][/b] 20.2 [color=darkgreen] poika[/color], 3700 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] Porkkana [/color][/b] maaliskuu [color=purple]tyttö[/color], 2070 g ja 44cm
[color=6959cd][b] titi75 [/color][/b] 3.3 [color=darkgreen] poika[/color], 3210 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] mami-74 [/color][/b] 6.3 [color=darkgreen] poika[/color], 4325 g ja 53,5 cm
[color=6959cd][b] eka-vekara [/color][/b] 9.3 [color=purple]tyttö[/color], 3285 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] Lizie [/color][/b] 11.3 [color=purple]tyttö[/color], 3300 g ja 50 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd][b] Limetti [/color][/b] 3.5 [color=darkgreen] poika[/color], 3610 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Pirpaliina [/color][/b] 4.5 [color=darkgreen] poika[/color], 3270 g ja 49 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=6959cd]Juttuja voi jatkaa myös vauvat-osiossa Ex-haahujen pinossa.[/color]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki vauvansa saaneet![/color]
[color=limegreen] [size=6] ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ [/color][/size]
Kommentit (22)
Jaahas sitä on täälläkin aamu lähteny käyntiin, hitaasti mutta varmasti!
Tais olla viikonloppuna niiiiiiiiiin hiljaista, et ei varmaan ihmeempiä kuulumisia siltä saralta..?
Dreamonelle piti sanoo, et mä olen taas henkeen ja vereen omakotitalo ihminen! Mä vihaan yli kaiken kerrostaloja, vähän vähemmän rivitaloja, ja melkein neutraalin pohjan saa paritalot. =D
Mä olen kasvanut tuolla kaaaaaakaaaana mettän keskellä ja vaikka en ikinää enää muuttais niin syrjään asumaan, niin se oma päätäntävalta asioista on " se" juttu.
Ehkä asiaan vaikuttaa myös se, et kun on eläinrakas niin omassa töllissä ja omassa pihassa voi pitää vaikka kummosta zoolandiaa, jos niin haluaa.
Ja lapsellekkin oma piha kasvuympäristönä tuntuu omasta mielestä paljon mielekkäämmältä, kuin betonilähiön pullonsirpaleilla kyllästetty hiekkalaatikko..
Toivottavasti kukaan ei loukkaannu tosta kommentista, mutta esim. täällä missä minä asun, niin asia on juuri noin..
Melkein järjestään on hiekkalaatikot tyhjillään, kun jatkuvasti joku ajattelematon sinne rikkoo pulloja yms.
Niin tyhmää ja ajattelematonta touhua, et oikein ketuttaa moinen!
No kuitenkin jokainen asuu siellä missä on hyvä olla, eiks niin! =)
Täällä on muuten ollu tosi ihanat ilmat pitkän aikaa, saas nähä missä vaiheessa alkaa ensimmäiset " kevät sateet" ... Ah, kuinka ihanaa olla koiran omista niillä keleillä!
Nyttenkin paistaa aurinko, harmi kun selkä ei anna periks mennä lenkkeilemään. Välillä tekee hirvittävästi mieli lähtee metsään köpötteleen koiran kaa, mut en uskalla.
Tuli tosta Dreamonen kompuroinnista mieleen, et mulla ei pysy nykyään oikein tavarat käsissä. Tuntuu et tiputtelen kaikki lattialle ja sit saan noukkia niitä hankalissa asennoissa ylös sieltä. Viimeks eilen tiputin puuterirasian kannen vessanpöntön ja pesukoneen väliin... Se olikin mielenkiintoinen akrobaattinen suoritus, kun sitä kaivoin pois sieltä välistä.
( Hyvä homma muuten Dree, ettei mitään sattunu siitä kaatumisesta!!)
Onkohan se Emunainen poksauttanu jo?
Nyt näillä mietteillä ja omalla *Poksauksella* lähen katteleen josko posti ois tullu...
T Helga & Maris rv 29!!
Se olis taas uusi viikko ja uudet kujeet :-)
Eipä ollut EMUNAISELTA tullut mitään viestiä vielä *mekö malttamattomia???*
DREAMONE: olipa varmaan säikähdys toi kaatuminen, mutta hyvä että pääsitte äitipolille ja kaikki oli hyvin :-) Saitteko muuten katsoa itse sitä ultraa vai oliko se niin, että lääkäri vain katsoi? Eikös teillä ollut tiedossa jo sukupuoli vai miten se oli?
HELGA: minä kans tunnustaudun omakotifaniksi, vaikka paritalossa nyt asutaan. Olen pienen ikäni asunut omakotitalossa, tosin sitä ennen myös kerrostalossa ja kyllä kovasti tykkäsin omasta pihasta! Tosin me asuttiin kaupungin keskustassa, mutta kuitenkin. Itse olen myöhemmin asunut kerrostalossa, jossa oli sinänsä rauhallinen meno, kun oli vanhuksia täynnä, mutta jotenkin sitä omaa pihaa kaipasi...sitten muutettiin rivitaloon ja nyt asutaan paritaloa. Ei meillä häävin iso piha nytkään ole, mutta eilen olin ahkerasti kupsuttamassa pihaa ja poistelin voikukkia...kerrostalossa on hyvät puolet, mutta veri vetää paritaloon...vaan makuasia ja nykyiset kerrostalotkin on aivan ihania isoine parvekkeineen!
Jotain piti vielä kommentoida, mutta sama pää kesät talvet :-) Ai niin, terveisiä Ruotsista, oltiin viikonloppu risteilyllä ja kylläpä oli ihanaa! Hyvin jaksoin, kun sain pitää taukoja välissä ja käydä vessassa tarpeeksi usein :-) Lapsetkin tykkäsivät ja kiva breikki ennen kesälomaa! Tänä aamuna olinkin sitten neuvolassa ja sain Kelan paperit käteen...vielä en ole niitä palkkikseen vienyt, kait sekin täytyisi tässä hoitaa. Kaikki oli neuvolassa kohdallaan, eikä painoakaan ollut tullut kuin 250g/vko, joten ihan passeli, vaikka olenkin syödä mussuttanut viime aikoina aika ahkeraan :-) Hemppa oli nyt 117 eli täytyy ruveta syömään rautaa. Sf mitaksi muuten saatiin 19cm (mitattiin ekan kerran) ja siellä se kulkee keskikäyrällä. Seuraavaksi onkin sitten neuvolalääkäri 3 vkon päästä ja seuraava neuvola on vasta siitä 4vkon päästä...hirveen pitkä aika...
Jeps, kait tässä pitäis töitäkin alkaa tekemään. Voikaa hyvin!
-Ultsi + Lahja 23+4-
Helga: Onhan omakotitaloasumisessa hyviä puolia, kuten juuri nuo mainitsemasi lasten kasvu- ja leikkipaikat. Se onkin ainoa puoli mikä harmittaa siinä, että itse en omakotitalossa oikein viihdy. Minäkin olen maalta kotoisin ja pienenä saanut pihalla leikkiä mielin määrin. Ja kyllä se varmasti on hyvin erilaista mitä olisi kerkkarissa ollut. Ja eläintenpidon kannalta tietenkin myös! Meilläkin on lapsuudenkodissa ollut monenmoista eläintä ja nytkin minulla oli koiruli kun muutama vuosi sitten vielä omakotitalossa asuin. Kerrostaloon en mitään eläintä kyllä ottaisi, se on vissi. Kyllä minunkin äitini on sanonut kun olen kerrostaloasumisesta positiivisesti puhunut, että odotas vain kun lapsi on leikki-ikäinen... On kuulemma niin tylsää aina lähteä ulkoilemaan ja joutuu itse olemaan koko ajan mukana. Omakotitalossa voi suunnilleen vaan pistää oven auki ja lapset saavat mennä omia menojaan. Mutta se pihanlaitto on vaan niiiin vastenmielistä meikäläiselle! :D En halua mihinkään naapurustoon taloa, jossa nurmikko kasvaa suunnilleen aidan yli ja takapiha näyttää lähinnä lentokentältä. Kun ei ole viherpeukalo niin ei ole :D Mutta tosiaan kuten sanoit, niin jokainen asustelee sellä missä on hyvä olla ja olen iloinen puolestanne kun teillä on oma koti :)
Ultsi: Minä en itse nähnyt sitä ultrakuvaa, ainoastaan mies joka istuskeli sopivasti siihen monitoriin nähden. Enkä viitsinyt alkaa kysellä että saisikos tännekin päin sitä kuvaa, minulle riitti tieto että vauva on kunnossa. Mieskään ei ihan kunnolla erottanut kuin tiettyjä kulmia ja jäseniä joita lääkäri siinä mittaili. Vauva on jo niin iso, että ei oikein kerralla mahdu enää kuvaruutuun. Juu, meillä on sukupuoli tiedossa aika varmaksi, nelisen viikkoa sitten neuvolalääkäri ultrallaan ennusti tytteliä. Joten sekään tieto ei nyt tällä erää ollut oleellinen. Tärkeintä että sai säikähdyksen pois. Kiitos matkaterkuista, kiva että oli mukava reissu! Lapsethan tykkäävät laivalla oleilusta ja siellä on varmaankin aika helppoa lasten kanssa oleskella. Kaikki on niin hyvin saatavilla. Muistan tunteen kun nuo neuvolakäynnit oli niin kovin pitkien väliaikojen päästä, tuli välillä tosi epäuskoinen olo. Mutta kyllä se aika siitä kului, hitaasti mutta varmasti. Ainoa lohtu oli se, että vauveli oli taas hurjan paljon isompi seuraavalla kerralla :)
D.O. ja nappula rv 30+5
Helga: kyllähän tuo mies esikoisen synnytyksessä ihan oikeasti meinasi pyörtyä, kun minulle käteen letku laitettiin, nyt toisessa synnytyksessä ei mitään piikkejä ehditty kaivaa esille ennen kuin synnytyksen jälkeen, puudutettiin tikkejä varten ja silloin oli mielenkiinto vauvassa niin ettei tarvinnut piikkiä miettiä.
Täällä siis yhdestä hurjasta mahassa myllertäjästä tuli ainakin tähän asti rauhallinen vauva, eli ei kannata etukäteen murehtia. Tuutupii ja helga ainakin olitte miettineet.
Viikonloppuna oli meillä ristiäiset. Vauva oli toiveiden mukaisesti untenmailla toimituksen ajan ja sitten jaksoi vähän olla hereilläkin ja vieraita viihdyttää. Kaikki meni tosi ihanasti, kivat pienet juhlat.
Vieläkin on tosi tyytyväinen vauva, vaikka onkin alkanut hereilläkin välillä olla. Kova syömään tuttia myös.
Dreamone: hienoa, että on vauva jo oikein päin. Ei sitten myöhemmin tarvitse huolehtia. hienot viikot sinulla! ja hyvä että selvisit kaatumisesta säikähdyksellä.
En minä osaa tuonne vauva puolelle siirtyä, niinkus huomaatte:) Pitäähän sitä teidän kuulumisia käydä lukemassa.
Emunainen: mihin olet kadonnut?
-Limetti ja menninkäinen 2vk 4pv
Nyt pikaiseen tulee omaa napaa ja sit täytyy taas rientää:))
Elikkäs tänään neuvolassa ja sokerirasituksessa käyty ja kaikki ok.
Kakkos seulankin tulos oli puhdas ,joten sen mukaan terve vauva tulossa. Pissa puhdas,sydänäänet kuuluivat loistavasti ja vauva potki dobleria niin ,et tätskyn oli lopetettava kuuntelu kesken:)Mut kerkesi kuunnella kuiteskin niin et kaikki ok. Ja mikä parasta sokerirasitus meni läpi puhtain paperein:))
Mut uusinta tosin tiedossa rv 27,yök et se liemi on kamalaa:(
Nyt neuvolan täti käski ruveta nauttimaan raskaudesta täysillä. Kun tulin kotiin niin va<uva intoutui potkimaan niiin et tunsin ekan kerran potkut myös ulospäin.
Mut nyt mentävä,Tari rv 17+3
Myös minä haluaisin kuulla Emunaisen kuulumisia
Ei oo näköjään vielä tullut emunaiselta uutisia.. Toivottavasti kaikki on hyvin! Vaikka mä veikkaan, että emunainen elää niin vauvasumussa, ettei ehi netissä notkua.. :)
Huh D.O. onneks pääsittä pelkällä säikähyksellä!
Ultsi: hyvä homma, että neuvolassa kaikki hyvin! Ja hieno juttu, että reissukin meni kaikin puolin hyvin! :) Täälä meillä neuvolakäynnit on 4 viikon välein 30 viikolle asti ja sitten 2 viikon välein 37 viikolle ja sen jälkeen viikottain..
Limetti: onnittelut ristiäisistä! Te pidittäkin ne nopeasti. Hieno homma, että kaikki meni hyvin! Et haluaisi meille kertoa uuden perheenjäsenen nimeä? :)
Tari: Onnittelut hyvistä neuvola-, sokerirasitus ja seulauutisista! Tosi hyvä juttu, että kaikki on hyvin! :)
Helgallakin alkaa jo 30 viikko.. =O :)
ON: Tänään oli mullakin neuvolakäynti, missä kaikki oli hyvin. Hb oli jonkun verran noussut oli nyt 110, sf-mitta 35 -> oli hypähtänyt käyrien yläpuolelle ja neuvolatäti meinaskin ettei kyllä ihan pieni vauva oo, syke ~135, vauva oli rauhallinen ja varmaan nukkui, pääalaspäin pikkuinen oli, vaikkei tätsky merkannut mitään tarjonnasta. Seuraava käynti onkin lääkärineuvola kahden viikon päästä ja sen jälkeen käynnit jatkuu viikon välein..
Mukavaa, toivottavasti aurinkoista ja lämmintä alkavaa viikkoa! Ja hyviä vointeja!
-Sani rv 35+0 (ensimmäistä päivää virallisesti äippälomalla!)
Oli tullut paljon juttua, ei taas muista mitä kaikkea piti kommentoida... mutta HELGAn mieslistaukselle nauroin minäkin :D
Meillä asiaa hankaloittaa vielä sekin, kun ekassa raskaudessa voin ihan superhyvin ja mm lähdimme minun ehdotuksestani 135 km päähän joulunviettoon - kun olin jo rv 41+6... (ai miten niin hullu... tai onnellisen tietämätön :D). Eli nyt on mies ihmeissään, kun rv 20-> onkin selkä välillä kipeä enkä jaksa paljon mitään.
Oltiin sitten pitkä viikonloppu kaksin matkoilla. Aika kului lähinnä lastenvaatekaupoissa, kuinkas muuten... mutta oli kyllä mukavaa. Esikoinenkin oli ollut ihan mielissään mummolassa kun sai mm kylvää 7kg kanankakkaa (!!) pitkin pihoja [kotimme on siis rivarissa jossa ei mitään nurmikoita tms ole lainkaan].
Ennen matkaa kävimme tosiaan siellä ultrassa mutta vieläkään ei olla päätetty kerrotaanko sukupuolta muille... vaatteita kyllä osteltiin jo, uusimman tiedon mukaan :) Huomenna on vuorossa neuvolalääkäri. Pitäisi varmaan päättä jossain vaiheessa myös haluaako synnyttämään kättärille (missä oltiin viimeksi eikä ole pahaa sanaa sanottavana) vai naistenklinikalle (joka on nykyään meitä lähempänä).
Eipä siis ihmeitä. Töitä tarttis tehdä mutta ajatus on muualla. Ja se myöhästynyt opinnäyte painaa mutta eiköhän se tästä, ennen äitiyslomaa, suttaannu sekin pakettiin.
Kauhian omanapaista juttua. Mutta kun en ole vielä oppinut miten pidetään muiden jutut näytöllä, jotta muistaisin kommentoida oikein. Kaiken kyllä luen, ja innolla :)
Kaikille oikein hyvää vointiaja tosiaan, EMUNAINEN, huhuu :)!!!
t Joululahja rv 25+5
Vinkiksi:
Klikkaa vastaa-painiketta hiiren oikealla nappulalla ja avautuu valikko " avaa uuteen ikkunaan" tai " avaa uuteen välilehteen" riippuen siitä mikä selain sinulla on käytössä. Internet Explorerilla avautuu uusi ikkuna, Mozilla Firefoxilla uusi välilehti. Näin sinulla on kaksi sivua yhtä aikaa auki ja pystyt käsittelemään molempia sivuja samanaikaisesti.
D.O. ja nappula rv 30+6
Eletään jo puolta väliä tätäkin työviikkoa -ihanaa :-) Kyllä odotan jo lomaa...eipä ole montaa viikkoa jäljellä :-)
DREAMONE: niinhän se vauveli on jo iso noilla viikoilla ja ultrassakin vaikea erottaa mikä on mikä. Tyttöhän se olikin, olethan sinä siitä aikaisemminkin maininnut, mutta en vaan muistanut...miltäs muuten tuntuu olla lomalla?
TARI: onnittelut sinulle ihanista ultrakuulumisista! Nyt uskallat jo nauttia raskauden autuaasta olosta :-) Ihanaa!
SANI: hyviä neuvolakuulumisia sinullakin oli :-) Ja tosiaan, oletpas jo pitkällä!!! Onnittelut äippäloman alkamisesta! Noista neuvolakäynneistä vielä, että mulle tää ' ei niin vakuuttava' neuvolantäti sanoi, että uudelleensynnyttäjällä käynnit on raskausviikkoon 36 asti 4 vkon välein ja siitä eteenpäin 2 vkon välein...mun mielestä TOSI harvaan, varsinkin kun 2 vkon aikanakin voi tapahtua mitä vaan (verenpaine nousta, turvotusta, painon nousua jne.) Kysyin vielä pariin kertaan, että ihanko tosi, kun viime raskaudessa (vaikka olinkin uudelleensynnyttäjä) viikolta 30 alkoi olemaan käynnit 2 vkon välein ja viikolta 36 viikon välein...mä en ole lainkaan vakuuttunut tosta neuvolatätsästä -ei ole kertaa, etteikö ole jotain mokannut. Huomaisin, että oli kirjoittanut sen Kelan todistuksenkin ihan väärin...ja kun kysyin esim. siitä isäkuukaudesta, niin hän vaan sanoi, että soita Kelaan, mä en niistä tiedä...pöh. MULLA ON IHAN OIKEASTI TOSI IKÄVÄ MUN VANHAA NEUVOLATÄTIÄ!!!!
HELGA: mites selkä voi?
Kysymys hormoneista: heittääkö teillä hormonit???? Mulla kun on välillä tosi vaikeeta pitää hermot kireellä ja pimahdan aika helposti. Ja en voi sille kyllä yhtään mitään, vaikka kuinka yritän. Jotenkin olen tosi ilkeä suustani silloin....Ja välillä olen kuin lauhkea lammas, joka autuaasti vaan hymyilee tätä kasvavaa kumpua. Voi mies parkaa, kun joutuu mua kuuntelemaan...suutun ihan mitättömistä asioista.
Kysymys liitoskivuista: joko teitä muita vaivaa? Mulla on siis välillä aivan tajuttomat liitoskivut, varsinkin jos olen ollut enemmän jalkojen päällä. Siis auts. Tästäkin neuvolantädille sanoin maanantaina ja hän vaan kommentoi että ' ai jaa' . Mulla ei siis synkkaa yhtään sen neuvolatädin kanssa, kun hän on mun mielestä tosi ammattitaidoton. Edelliset tädit on olleet tosi kivoja ja vastaus on heiltä löytynyt, mutta tältä ei kyllä yhtään vastausta saa...tulipas taas purnattua.
EMUNAINEN huhuu????
Missäs on Tuutupii, Levinia ja kumppanit?
Jos nyt taas jatkais töitä,
-Ultsi + Lahja 25+6-
Eilen oli ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä mullakin, mutta " hiihtolomalla" olen lusmuillut jo viikon etukäteen! Aluksi oli tosi outoa olla vaan kotona, mutta nyt oon tottunut ja IHANAA kun saa tehdä kaiken ihan oman aikataulun ja viitsimisen mukaan.
Sani, D.O. ja Helga on muistaakseni myös " vapaalla" , joten onnittelut teille ja leppoisia päiviä! Toivottavasti selkäkivut tai muut vaivat ei liikaa haittaa olemista.
Pyykkikone pesee pieniä vaaleansinisiä vaatteita ja muutenkin alkaa kaikki olla valmiina. Tai niin ainakin luulen...?? Mistäs sitä ensikertalainen osaa aavistaa, mitä tuleman pitää ;)
Maanantaina meen lääkäriin ja odotan mielenkiinnolla Ilmarin kokoarviota. Nyt kun synnytystavaksi varmistui alatiesynnytys, niin alkoi kummasti vauvan painoarvio kiinnostaa...
Terkkuja kaikille!
Koala ja Ilmari (rv 35+0) (POKS!)
Oikein hyvää keskiviikkopäivää kaikille säädyille!
Limetti: Voi teidän vauva-arkea, mäkin haluuuuun! Kerro ihmeessä edes etunimi mikä pikkuisesta tuli ;)
Tari: Onnea hienoista sokerirasitustuloksista! Se on taas yksi etappi eteenpäin :)
Sani: Komea sf-mitta teillä! Ja hienoa että vauveli viihtyy pää alaspäin. Se tieto aina helpottaa kummasti. Ja onnea virallisen äippäloman alkamisesta!
Joululahja: Mitenkäs sujui neuvolalääkäri? Onko mitään uusia kuulumisia?
Ultsi: Eikös vaan olekin työläisenä ihanaa kun on jo viikon puoliväli?! Enää kaksi päivää ja sitten on jälleen viikonloppu. On se ihme, että tämä keskiviikko jotenkin vie ajatukset jo viikon paremmalle puolelle. Musta on IHANAA olla lomalla, varsinkin kun saa kunnon palkkaa vielä useamman kuukauden. Mulla kun alkoi tämä loma kesälomalla ja sitten vielä työnantaja maksaa seuraavat 3 kuukautta täyttä palkkaa. Toisaalta kaukaa viisas yrittäisi nyt laittaa joka palkasta vähän säästöön, koska se arki ja äitiyspäiväraha on kuitenkin vielä edessäpäin. Nyt on ollut tosin niin paljon hankintojakin vielä ja auton korjausta, joten ei oikein ole voinut sivuun pistää. Mutta on se vaan niin totta että ajatukset alkaa pakostikin kääntymään vauvaan ja syntymään, jää muut asiat, kuten työ ja raha, ihan taka-alalle. Mutta niin sen varmaan kuuluu mennäkin, valmistautumista äitiyteen :) Aika jännä kyllä tuo neuvolakäyntisysteemi teillä, vähän outoa. Tai jos se sitten uudelleensynnyttäjillä menee niin teilläpäin. Meillä menee tietenkin ensissynnyttäjien kohdalla niin että viikon 30 jälkeen joka toinen viikko ja viikon 36 jälkeen joka viikko. Niinkuin moni oli sinulle tuonne toiseen ketjuun vastannutkin. Käytäntöä toisen kohdalla en tosin tiedä. Mutta kurjaa kun sulla on ikävä olo tuosta neuvola-asiasta! Se on kuitenkin niin tärkeää ja luottamus neuvolan ohjeisiin tulisi olla hyvällä pohjalla. Hei muuten, nyt mä vasta tajusin, että mähän olin töissä viimeiset viikot pinna tosi kireällä! Kun otit puheeksi nuo hormonit. Mäkin olen muutoin lauhkea kuin lammas ja tykkään jutella ihmisten kianssa. Töissä ollessa mua ärsytti jotenkin suunnattomasti ihmiset jotka tulivat juttelemaan ja häiritsemään töitä. Ihmettelin itsekin, kun huomasin kireyttä äänessäni ja välillä sanoin aika napakastikin. Ihmettelin tosiaan välillä, että miten musta tuntuu tältä. Mutta nyt kun sanoit, niin olisiko tosiaan hormoneilla ollut osuutensa asiaan ja varsinkin nuo viimeiset työviikot kiristivät pinnaa jotenkin ekstrapaljon. Nyt kun olen kotona, niin olo on tosi levollinen ja rauhallinen. Ihmejuttuja tää raskaus saa aikaan!
Koala: Onnea viikkojen poksumisesta! Eikös olekin tosiaan ihanaa kun ei ole minkäänlaisia aikatauluja ja saa suunnitella mitähän sitä seuraavana päivänä tekisi?! Jos ei huvita tehdä mitään, voi vaikka pitää päiväohjelmienkatselupäivän :D Joko teillä on kaikki laitettu jo valmiiksi, sänky, hoitopöytä jne?
omaa naperoista: Mies lähti tuunaamaan hoitopöytää ja tuo sen tänään mukanaan kotiin. Me saadaan oikea retropöytä miehen vanhemmilta, siinä on kaikki heidän neljä lastaan hoidettu aikoinaan 70-luvulla. Ostimme pöytään vain uuden vahakankaan. Pöydässä on kolme valkoista ritilähyllykköä, mahtuu tosi kivasti tavaraa. Ihanaa saada se tänään kotiin! Lisäksi kävin katselemassa pinnasänkyyn pinnasuojusta, löysin yhden tosi kivan puhtaan valkoisen, mikä kävisi kivasti. Harmi vaan, että se oli liikkeen kallein (tietenkin!). Täytyy hankkia se vielä sänkyyn. Kivaa kun alkaa jo näkymään pikkuhiljaa kodista, että tänne muuttaa kohta uusi asukas :)
Minuakin alkaa pelottaa että mitä Emunaiselle on tapahtunut... Tuli jo viime viikolla ikävä olo. Toivottavasti kaikki on hyvin!
Voikaahan hyvin ja jaksuja!
D.O. ja nappula rv 31+0 (POKS POKS POKS)
Avasin tuplaluukut nyt ekaa kertaa; mutta aikas pienena ne pitaa olla ruudussa etta htaaikaa pystyy ' kasittelemaan...
Limetille onnea ristiaisista!
Meilla ei paljoa ole tapahtunut viime aikoina; neiti-Hope koputtelee kasillaan ja paallaan jo huisi alas ja se laittaa meikalaisen edelleen tuohon ' varausasemaan' mitaan ei saa nostaa eika itseaan liikaa rasittaa! Eilinen paivakin meni hurjassa makuuhuoneen muutos- operaatiossa; miehen laitoin toihin, vaikka sitten saalittikin kun oli iso homma kaiken pesussa! Ja se kun on sellanen siivoushullu muutenkin, vakisin saa rattia ottaa pois kasista ja toppuutella ettei ihan kaikkea kerralla tarttis!
Tanaan oon ottanu iisisti; eilisiltana selka osoitti ettei sais niin kauhiasti kyykkia jne.. Hope-neito myos satkyili pitkaan illalla ennenkuin rauhottui.
Muuten ilmat on meilla jo taytta kesaa; nytkin ulkona on +33 varjossa ja sinne ei menna ennen ilta viitta!
Voikaahan hyvin ja kasvatellaan masujamme!
- levinia ja Hope rv 23+4 -
Kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa! Ja hienoa, että hope voi hyvin ja kasvaa :)
Ei olekaan tarkoitus, että molemmat ikkunat ovat näytöllä auki samaan aikaan, pidä vaan isoina ne. Siitä vaan klikkailet aina jompaa kumpaa auki riippuen siitä luetko vai kirjoitteletko.
D.O.
Meillä olisi tänään mökille lähtö, mutta keli ei tosiaankaan ole kuin morsian :( Voi kuinka harmittaa. Ollaan odoteltu koko viikko että päästään grillailemaan. Saas kattoo nyt miten lähdön kanssa käy. Neuvotellaan asiasta kun mies kotiutuu töistä. Kävimme eilen katsomassa ystäväni viikon vanhaa vauvaa. Mies ihastui aivan totaalisesti! Puhui koko illan vauvasta ja sanoi, että jos olisi ollut turvakaukalo kiinni autossa, olisi vienyt vauvelin mukanaan :D Ihan hyvältä siis näyttää, mieskin alkaa olla myyty pikkuisille jo ;)
Eipä muuta ihmeellistä tällä erää, rentouttavaa viikonloppua exille!
D.O ja nappula rv 31+2
Hehee, kiitos DO, nyt kokeilen vihdoin 2 ikkunan systeemiä :)
Heti ensi alkuun ne kuulumiset. Eli kaikki on ihan ok. Mutta samoin kuin edellisen viikon 3D vai 4D vaimikäsenytoli ultrassa jo todettiin niin myös painonnousun + vatsan mittojen perusteella arveltiin että ollaan käyrien ylälaidoilla. Ja sitten tulikin saman tien komennus sokerirasitukseen. Plääh. En ole aiemmin käynyt mutta ei kait sen litkun kiskominen ja piikittely mitään hauskaakaan ole + täytyy olla siellä monta tuntia. Kaiken lisäksi olen 100-varma ettei mitään syytä huoleen ole- silminnähden en ole lihonut muuten kuin että vatsa on kasvanut (pituus 163 cm, normaalipaino 57-58 kg ja nyt jotain 65 kg, kuukaudessa oli noussut yli 3 kg) + esikoisen kanssa oli samanlainen " kuukauden kasvupyrähdys" samassa vaiheessa ja lopussa olinkin jo erityistarkkailussa kun tuntui ettei vauva enää kasva ollenkaan... blah toisenkin kerran.
Mutta siis enimmäkseen kaikki täysin hyvin, kivaa sinänsä :) Ja joka päivä (esim juurikin nyt :D) tuntuu potkuja sinne sun tänne.
ULTSI aika ikävältä kuulostaa tuollainen neuvola. Tsemppiä. Minä olen toistaiseksi välttynyt liitoskivuilta (aika samoilla viikolla ollaan?) mutta selkäsärkyjä on ollut jonkin verran. Pakko maata iltaisin aika paljon sohvalla että jaksaa.
KOALA onneksi olkoon kun vapaat alkoivat! Täällä vielä 6-7 vkoa ennen kuin kesäloma alkaa ja siitä suoraan sitten äitiysvapaalle. Ja sitä ennen on turkasen paljon hommaa, ajatus ihan muualla... hui.
DO meillä kun on periaatteessa vauvatavaraa kaapit täynnä jo valmiiksi, havahduin vasta ihan vähän aikaa sitten siihen, että tarttis toisenkin lapsen vaatteet sitten saada mahtumaan johonkin, ja muutkin tavarat... ja erityisesti järjestää joku hoitopiste.
Esikoinen hoidettiin kätevästi kylppärin syvennyksessä pesukoneen päällä mutta nyt tarvitaan nykyisessä kodissa väkisinkin joku hoitosysteemi kun vastaavaaa " valmista tasoa" ei ole. Argh. Ei yhtään huvittaisi hankkia mitään lipastoa tms mitä ei sitten tod näk enää myöhemmin käytetä. Kellään mitään hyviä vihjeitä lipastoista jotka sopisivat sitten myöhemminkin ainakin lastenhuoneen kalustukseen? Siis vauvavaiheen jälkeen.
Myös uusi autokoppa tarttee hankkia kun viimeksi lainattiin ja se on jouduttu antamaan takaisin. Nyt kiinnostaisi joku minkä saa suoraan " rattaiksi" , jos tiedätte mitä tarkoitan. Missähän välissä ehtisi tätäkin selvittää.
Mitäs muuta... hauska " kuulla " LEVINIAstakin pitkään aikaan! Kuumat oltavat teillä. Saako udella asutteko jossain USA etelävaltiossa vai missä?
Ja eipä sitten muuta kuin hyvät viikonloput kaikille!
t Joululahja rv 26+1
Olen pitkään pidätellyt intoani tulla kertomaan teille taas kerran raskaudestani. On täällä kuitenkin vielä muutama " vanha tuttu" ...
Eli maaliskuisen kolmannen keskenmenoni jälkeen tulin heti uudelleen raskaaksi ja olen nyt viikolla 9 tasan. Olen ollut jo kaksi kertaa ultrassa ja kaikki on kunnossa. Tosin viimeksi selvisi, että asukkeja olikin aluksi ollut kaksi... mutta ihan tyytyväinen olen, jos tämä yksikin saadaan.
Olen edelleen aktiivisena kirjoittelijana tuolla kuumepuolella 60-lukuisten pinossa, en uskalla siirtyä varmaan koskaan odotus-puolelle. Mutta ajattelin vaan tulla moikkaamaan...
Hyvää vointia jokaiselle odottajalle ja lämpöisiä ja aurinkoisia loppukevään päiviä teille kaikille tasapuolisesti!!
vm69
Ihanaa ihanaa ihanaa!! Meinasin hypätä kattoon tästä tuolilta kun luin uutisesi! Ihan mieletöntä. Ja noin hyvältä näyttää, tämä oli päivän paras uutinen. Nyt toivotaan kovasti että kaikki sujuu hyvin ja saatte hartaasti toivomanne nyytin syliin tammikuussa :)
Tervetuloa vaan tänne exiin heti kun siltä tuntuu ja rohkeutta on tullut tarpeeksi. Lisäilen sinut sitten listalle.
Hyviä vointeja sinnekinpäin ja täällä eletään odotuksessasi mukana!
Iloinen D.O. kera nappulan rv 31+3
Ihan ensin: VeeÄmmälle ihan mielettömän paljon onnea raskauden johdosta! Hienoa, että kaikki on mennyt hyvin tähän asti! Surku, että toinen pikkuinen ei kyydissä jaksanut, mutta toivottavasti kaikki menee hienosti loppuun asti sen yhden sinnikkään sissin kanssa! :) :) :)
Emunaisen kuulumisia tulin kurkkimaan, ei vieläkään mitään. Toivottavasti kaikki on hyvin.
D.O: Kamala tuo sinun kompurointi, onneksi selvisit pelkällä säikähdyksellä.
Oma, paisuva maha: Vilskettä on ollut. Rytinällä on kaikkea tapahtunut; mies sai vakituisen työpaikan toisesta kaupungista ja nyt meillä on muutto edessä. On ollut asunnon etsimistä ja pojan päivähoidon järjestelyä. Löydettiin ihana rivitalokämppä kivalta alueelta ja poitsu sai hoitopaikan päiväkodista 0,5 km päästä. Joten kaikki on lutviutunut loistavasti! Muutto olisi nyt tässä kuukauden sisällä pikkuhiljaa.
Maha kasvaa edelleen, mikä on ihanaa! Esikoinenkin puhuu jo paljon vauvasta ja koskettelee mun mahaa, selkeästi on ymmärtänyt, että jotain siellä tapahtuu, kun on iso. Sanoo usein " Äitin mahassa vauva." Suloista.
Vaan nyt taas pitää mennä. Lähdetään pojan kanssa tänään shoppaamaan uusia verhoja ja sängynpäällisiä yms. :) Kiva kun pääsee uuden kämpän tekosyyn varjolla vähän uusimaan sisustustakin. :) Uusi ruokapäytä ostettiin jo, vanha on niin kamalassa kunnossa, ettei sitä kehtaa muuttaa mukana.
Tuutis ja Masumies rv 23+5
Emunaisen kuulumisia tulin tarkastamaan, mutta täällähän on muitakin hyviä uutisia! Vm69, onnea uudesta odotuksesta ja paljon tarrasukkia pienokaiselle!
Ja palatakseni Emunaiseen: kai kaikki on hyvin?! Laskelmieni mukaan pikkuinen olisi jo 2 vkoa vanha, joten kyllä pitäisi (?) jo olla täällä raporttia tapahtumista. Tai sitten se nainen nuuskii nyyttiään niin, ettei meitä muista ollenkaan. ;)
Meidän vauva-arki tuoksuu ainakin niin ihanalta, etten olisi osannut villeimmissä unelmissanikaan uskaltanut toivoa mitään tällaista. Vauva on kyllä vuosisadan helpoin. Kun saisi vielä nuo tissit tajuamaan, ettei vauva tarvitse sitä maitoa suihkuavassa kaaressa niin imetyskin muuttuisi sopusointuisemmaksi toimitukseksi. Nykyisin vauva räyhää rinnalla niiden pahimpien tulvien yli, työntää käsillään tissiä kauemmaksi ja pitää suunsa supussa. Sama kuin yrittäisi työntää nänniä heiluvaan avaimenreikään. Ja sitten on koko reviiri ihan märkänä. Grrr... Mutta kun pienellä on masu täynnä niin tutti on meillä käytännössä työttömänä vauvan kopassa. Vähän on d-vitamiinit aiheuttaneet masuvaivoja ja epäilen, että niiden takia eilen ykäsikin tuutin täydeltä... Mutta siis meillä ei ole mitään pahempia huutoja vielä kuultu. *kop-kop* Maanantaina mies palailee töihin ja jään noiden kolmen pienen kanssa kotiin.
Onnellisia masunkasvattelupäiviä odottajille!
Pirpaliina & tuhisija 3vkoa ja kahden lapsen apinaorkesteri
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10312203&p=4&mpage=1&tmod…
Aurinkoista uutta viikkoa!
Mies lähti töihin enkä tietenkään osannut enää nukkua, höh. No ei se mitään kun saa päivällä ottaa päikkäreitä mielin määrin.
Me jouduttiin perjantaina lähtemään sairaalaan tutkimuksiin kun menin kompuroimaan perhana rappusissa ja lensin suoraan rähmälleni. Sen verran siinä rytäkässä tajusin, että vatsa ei osunut rappusiin, mutta jalat ja kädet on mustelmilla. Soittelin äippäpolille ja pyysivät käymään siellä heti. Itkuhan siinä tuli kun soitin miehelle töihin ja sanoin että lähtee viemään minua. Päästiinkin heti sisään ja vauvalta otettiin sydänkäyrä sekä lääkäri ultrasi. Hyvinvoiva vilkas vauvahan siellä oli, lääkärikin naureskeli kun yritti potkia sitä ultralaitetta ja vaihtaa asentoa. Kokoa kuulemma 30 senttiä ja painoarvio 1,5 kiloa. Istukkakin oli vahingoittumaton, se oli suurin pelkoni että tuli joku repeämä tm. Mutta tieto huojensi mieltä kovasti ja hyvä että lähdettiin varmistamaan että kaikki on hyvin! On se ihme ja kumma, että muutoin sitä olisi aikaa kompuroida miten tahansa, mutta nyt sitten raskausaikana täytyy oikein urakalla, pöh!
Nyt aamupalaa tytöt!
D.O. ja nappula rv 30+5