***** TaaperoENSKOJEN vk 7 *****
Otan varaslähdön ensi viikkoon, kun ei täällä kukaan kuitenkaan enää olis mun juttuja tänään lukemassa. :)
Viime viikko löytyy täältä:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12361735&p=1&mpage=4&tmod…
Kommentit (63)
Ihana Eetu kun kuperkeikkaa heittää. =)
Monilla kuuluu olevan siellä temperamenttisia taaperoita =D Kyllä Aksustakin kiukkua ja potkua löytyy, mutta ei mitään ihan hillittömiä raivareita oo ainakaan vielä saanut. Ja toi muuten on tosi ärsyttävää kun keittiössä yrittää tehdä jotain ja toinen tunkee eteen koko ajan...
Amy, mulla kun on sellanen piiiikku juttu että en voi ikinä enää pillereitä syödä joten niistä ei voi apua menkkoihin hakee. Mä saan niin järjettömiä itkupotkuraivareita sekä yhdistelmäpillereistä, että minipillereistä että parisuhde on vaarassa... joten mun pilleristiurani on auttamatta ohi. En mä tosin tästä menkkavuodosta ainakaan voi valittaa kun nytkin vuoto alkoi kunnolla lauantai-iltana ja nyt on oikeestaan jo loppu... eli kokonaista kaks päivää vuosin ja varsinaista kipua ei ollut nyt ollenkaan. Ainoostaan se hemmetin kuvotus ja turvotus jne. ( mutta ei... en ole raskaana =D)
Nyt takas koulunpenkkiä kuluttamaan... jos sais vaikka jotain rästejä räävittyä valmiiks...
pikku-milli & Akseli 1v9kk
Onpas huojentavaa lukea muiden lapsukaisten raivareista. Taitaa olla sitä 1-vuoden uhmaa. Ainut vaan niin meillä se alkoi jo 10kk iässä ja taitaapi jatkua sinne 3 vuoden ikään asti :D Täytyy kyllä sen verran sanoa, että luulin meidän neitiä tämän maapallon jääräpäisimmäksi lapseksi kunnes menin sijaiseksi päiväkotiin ja sieltä löytyi 1v7kk neiti, joka menee kyllä ihan ykköseksi :D
Oliverille jo etukäteen 1-vuotisonnittelut :)
Sampo onkin ollut samanpituinen kuin Ida 1-vuotiaana, Idalla oli painoa muistaakseni 10,1kg. Laskeskelin juuri että Idalle on tullut 9kk aikana vain 2 kiloa painoa. Painokäyrä on laskenut sieltä +20-jotain
->0-käyrälle. Mutta eipä meillä ainakaan terkka enkä minä ole ollut huolissaan. Hyvä että pääsette niihin verikokeisiin. Onko ne kuinka luotettavia?
Laitetaanpa vähän kevätasu-galluppia. Minkä kokoisia ja merkkisiä keväthaalareita teillä on tälle keväälle tai mitä aiotte ostaa? Meillä on Lennen 80cm ja 86cm välikausihaalarit ja tuo 80cm on tällä hetkellä vielä tosi sopiva, mutta villahaalari ei sinne alle mahdu. Eikä tuo 86cm mikään jättisuuri ole ja sinne mahtuu sitten tarvittaessa se villahaalari. Ajattelin vielä ostaa " kauppatakiksi" ihanaisen Ticket to heavenin välikausitakin, jos vain löydän jostain. Tuo 86cm Lennen haalari saattaa mennä vielä ensi syksynkin...
MiaMik ja Ida 1v4kk++
Raivareista..meillä neiti sanoi eilen illalla viimeiseksi ennen nukahtamista ihan unenpöpperössä vielä " ei!" ja se on ollut päivän teema tänäänkin;) Yöllä heräsi pariin kertaan ja kiukkusi naama punaisena, aamulla ensimmäiseksi huusi ja meuhkasi sängyssään kun ei tahtonut tulla sieltä pois eikä myöskään olla siellä enää..hmm..hankalaa:) Aamupesujen aikaan nyt täytyi tietysti raivota, samoin kun en ehtinyt antaa maitomukia tarpeeksi nopeasti, ihan megahuippuraivarit tuli kun koira oksensi eikä tyttö saanut mennä sitä oksua sorkkimaan vaan tyhmä äiti korjasi sen pois, kyllä maailma voi sitten olla epäoikeudenmukainen ja äiti tyhmistä tyhmin tyhmä:P
Oltiinkin sitten koko aamupäivä pihalla kun siellä noita kiukkuja tulee vähemmän..pukeminen toki on aivan kauheaa.
Mä oon täällä ihan jännityksestä jäykkänä kun meillä on se 4d ultra iltapäivällä, mahdollista sukupuolen selviämistä en niinkään jännitä vaan nyt pelkään ihan kauheasti että jokin on vialla, varmaan johtuu siitä että nyt muutamana päivänä on tullut vähän veristä vuotoa mikä varmaan on ihan vaaratonta mutta jotenkin stressaa kuitenkin:/
Ennen sitä on vielä tytön 1,5vee neuvola, hyvä että saa jotain muuta ajattelemisen aihetta tähän väliin, muuten hyppisin jo seinille;)
Jotain extra mukavaakin luvassa kun sovittiin miehen kanssa että mennään sit ultran jälkeen italialaiseen syömään (mies sai tietokonehommista kiitokseksi sinne lahjakortin) jos kaikki on hyvin, mummo kun tulee kuitenkin Liiaa katsomaan ultran ajaksi. Peräti toista kertaa käydään jossain ihan kahdestaan tytön syntymän jälkeen:D
Omanapainen Queen rv 18+5 ja tyttö vielä päikkäreillä
Kivasti poltin taas äsken tutit pohjaan !!! En ymmärrä miten ne unohtaa niin helposti kattilaan kiehumaan.
Joopa, joo, Helmi on päiväunilla. Helmi on taas paremmalla tuulella. Hammaskivut ilmeisesti helpottaneet. Hyvä niin. Yötkin nukkuu jo taas normaalisti. Ihan kiva, sillä huomenna pitäis lähteä laivalle kavereitten kanssa. Kerroinkin kai jo, että meitä lähtee 4 aikuista, 2 noin 1-vuotiasta ja yks 8-kuinen. Hauska matka varmaan tulossa!
Temperamenttisia enskapikkuisia tuntuu olevan liikkeellä. Taitaa tosiaan olla tuota 1-v. uhmaa. Meilläkin sitä kyllä on, toisinaan enemmän ja toisinaan vähemmän. Tänään ollaan päästy aika vähällä. Viime viikolla senkin edestä.
Me saatiin kans rokotus 1v3kk neuvolassa. Terkka sanoi kyllä, että hyvin sen voi antaa 1,5v. neuvolassakin. Meillekin sanottiin että kuumetta voi tulla, mutta sen enempää miettimättä olin vaan että antaa mennä nyt tällä kertaa. Saatin siis se viime maanantaina. Vasta rokotuksen jälkeen muistiin tuon meidän laivareissun. Voi, jee toivottavasti sitä kuumetta ei nyt sitten tuu, koska se tulee sitten varmaan laivalla. Se kun on 10pv päästä rokotuksesta. No ei ainakaan vielä ole mitään ollut.
Kuukautisista sen verran, että Helmin jälkeen mulla on kuukautiskivut hävinneet kokonaan. Vuoto on sen sijaan muuttunut kovasti runsaaksi. Muutama ensimmäinen päivä vuotaa kuin seula. Alusta asti ovat olleet säännölliset ja kierron pituuskin on pysynyt suht samana.
Mä kyllä säästän kans melkein kaikki Helmin vaatteet. Mahdollista seuraavaa tulokasta varten. Pikkuvaatteet on lainassa kaverilla. Ihan pienet 56-60cm vaatteet meillä onkin melkein kaikki unisexiä. Tietty, jos seuraava on poika, niin sitten varmaan myyn nuo tyttövaatteet. Luulenpa, että meillä jää lapsiluku tuohon kahteen max.
Kevätvaategallup: Meillä on lainaksi saatu 92cm Remun välikausihaalari. Mä kyllä luulen, että Helmi hukkuu siihen. Joten varmaan jonkin sortin haalari pitäis saada. 86cm ois varmaan passeli. Helmi ei kyllä oo ollenkaan kiinnostunut vaatteiden pukemisesta. Välillä kyllä yrittää tunkea mulle villasukkaa jalkaan. Jonkun pipon hän on tainnut pari kertaa laittaa päähänsä.
Queenille onnea 4D-ultraan! Aika jännää!!!
Heidille pikaista paranemista! Kurjan kuuloinen tauti teillä :(
Bejbi: toivottavasti Helmikin hokaa tuon nokkamuki-jutun pian! Voi, kun kurjasti sun miehelle oli käynyt.
Tylsästi oli Amyn ja miehen laivamatka peruuntunut. Ehkä toisen kerran sitten!
Olikohan muuta, eipä kai.
Jepsis ja Helmi 1v3kk+
Queenilla onkin tänään jännät paikat :) Kerrotko meille sukupuolen jos saatte tietää? ;)
Jepsikseltä piti jo aiemmin kysyä, että mitäs kestoja te yöllä käytätte? Meilläkin nuo iguleen sherpat on lempparit ja nyt kun niitä on tarpeeksi paljon pesty niin imevätkin hyvin. Laitan kyllä lisäksi vielä muutaman lisäimun ja kuoreksi hahtuvavillikset tai iguleen cuddlewrap-fleecekuoren.
heipat meiltäkin pitkästä aikaa, nyt on tosiaan kirjoittelut jääneet, joskus ennen joulua varmaan viimeksi kirjoitellut¿jospa yrittäis taas aktivoitua¿eikä me ihan vielä tänne kuuluta, mutta vauvapuolella oli niin vieraan kuuloisia nimiä, että päätin kirjoittaa kuulumiset tänne...
tärkein ekaksi, eemeli on kävellyt nyt v.lopusta asti, tosi suloista pienen tallustelu :o) samalla siirryttiin yksiin päikkäreihin ja siirto tapahtui jo ekana päivänä hienosti, ei mitään suurta yöhulinointia. aiemmin kun kokeiltiin niin yöt oli yhtä itkua ja vähtäämistä, mutta nyt taisi olla oikea aika.
itse en ole vielä töissä, viikolla yhdeksän työt piti alkaa, mutta tuskinpa otan työtä vastaan¿eemeli olisi hoidossa yli kymmenen tuntia päivässä ja se kyllä ratkaisi sen, että jään kotiin vielä ja mielelläni kyllä jäänkin, rahapuoli vaan hieman huolettaa, mutta eiköhän me pärjätä¿ tänään päiväkodista tarjottiin sijaisuuksia ja heti 9 ja 10 viikko olisi töitä, täytyy selvitellä noita tuki- ja hoitoasioita, sijaisuudet sen puoleen kiinnostaisi, että sitten ei olis aina töissä¿
mä olen kanssa säästänyt kaikki eemelin vaatteet, kun mitä luultavammin, jos meille vielä toinen tulee niin se on poika, miehen suvussa, kun ei muita ole¿kaikki tavaratkin on säilössä, mitään en ole antanut pois¿ itellä olisi jo kova vauvakuume, kun meidän pikkuinen on jo kohta 1 v., mutta mies ei ole vielä innostunut, itekin olen ajatellut, että ensi kevät-kesä olisi ihanteellinen ajankohta saada uusi nyytti, mutta eipä niitä saa ihan niin kuin toivoo¿pillereitä syön kuitenkin vielä¿täytyy yhä vaan sulatella ajatusta, mutta kuume on kyllä kova :o)
meillä ei vielä osata pukea, iskän lippiksen ja kalsarit vetää kyllä päähänsä, käy usein meidän vaatekaapilla tutkimusmatkalla ja miehen bokserit on hyllyllä niin alhaalla, että saa ne ja laittaa ne sitten toisesta lahkeesta päähänsä¿
eemeli yhä nukkuu omassa huoneessa, nukahtaa itse sänkyynsä, nyt jo puolessa tunnissa, kun nukkuu vaan yhdet päikkärit, eikä useimmiten herättele öisin¿nukkuu sellaiset 11h yöunet ja siihen 2.5h päikkärit päälle eli enää ei voi valittaa nukkumisesta, ekat puoli vuotta se olikin melko tuskallista¿.
meiltä löytyy myös kovatahtoinen pieni mies, jalat ja kädet heiluu vähän väliä kun alkaa harmittamaan, mutta kovalla tahdolla selviää isompana hyvin tässä maailmassa :o) kaikki tavaran poisotot, siirtäminen ym. saavat sellaisen kiukun ja metelin hetkeksi aikaan, mutta se kyllä onneksi unohtuu melko pian¿
eemeli ei paljon ymmärtävästi sanoja sano, mutta kovalla äänellä höpöttelee omiaan melkoisesti¿kukka, kello ja kissa ovat kaikki k:n kopsahtelua ja äiti ja isi tulee meidän mielestä tosi hienosti :o) namnam kuulostaa oikealta ja mitäs vielä¿maito on to ja autot pörisee hienosti ja meidän koiran läähätyksen matkiminen on hauskaa :o) niin ja lamppu on amp
vesirokko on meillä sairastettu ennen joulua ja meni kyllä melko helposti, näppyjä kyllä oli varmaan sata, mutta kuumetta ei ollut¿
jospas sitä yrittäis saada jotain muutakin aikaiseksi ennen kuin poitsu herää¿ halauksia kaikille :o) yritän olla taas aktiivisempi! lukemassa kyllä olen käynyt, mutta omat kuulumiset on aina jäänyt, kommentointikin jäi, mutta tosiaan yritän parantaa tapani¿
-pajuska+eemeli 18.2 1 v.
Kiitos kovasti onnitteluista kaikille!
Ja tietysti suuret onnittelut muillekkin 1 vuotiaille, Emiliina, Sampo, Rasmus ja Eemeli! Ja etukäteis onnittelut Oliverille!
Joo, meillä toivutaan vieläkin tyhmästä soija altistuksesta. Ekana altistuspäivänä (ke) jo illalla oksennettiin Ja siitä se sitten alkoi. Milolla oli ihan kauhea närästys. Pulauttelua, vatsakipukohtauksia, itkua, ummetusta. Lauantaina sitten lopetettiin altistus ja tänään kontrollissa saatiin taas B-lausunto. Neocatella jatketaan 2v asti.
Tosi kiva, meillä on vielä vehnäaltistus ens kuussa. Mitäkähän siitäkin tulee... Mua oikeen pelottaa. Milohan sai kaurastakin niin pahat reaktiot että huusi vielä viikon sen jälkeen kun kaura lopetettiin.
Meillä löytyy kanssa yksi kiukkupussi täältä. Tekee niitä poskihampaita edelleen ja ei suostu syömään eikä istuta potalla, eikä myöskään haluta kakata vaippaan kun on jo tottunut kakkaamaan pottaan. Eilekin lähti karkuun potalta ja kakkasi olohuoneen lattialle! Oikea riiviö! Että kyllä täällä on pinna aika kireällä ollut pari viikkoa. Mihinkähän se mun päivänsäteeni on kadonnut? Huoh..
Queenille tsemppiä ultraan! On varmaan niin ihana nähdä pieni asukki.
Napero. Pistin sulle viestiä :)
Han. Toivottavasti Sampo paino juttu selviää. Ja toivottavasti kaikki on hyvin :)
MM. Onnittelut työpaikan johdosta!
Milli. Mulle ei kanssa sovi pillerit. Ei edes ne minijutut. Musta tulee kanssa ihan hirviö. Ja todellakin alkaa parisuhde vaarantumaan. Mä en tiedä mitä ihmeen ehkäsyä sitä alkais sitten joskus käyttämään kun on tarve.. Mun menkat on ihan samanlaiset kun ennen synnytystäkin ja kierto palatui melkein heti normaaliksi.
Äh, nyt tyhjeni pää ihan kokonaan. Me ollaan tekemässä talokauppoja ja mulla tahtoo vaan pyöriä ne asiat päässä. Jos nyt kaikki menee nappiin niin me ostetaan Kangasalalta vanha rintamamiestalo. Paljon remppaa siihen joutuu tekemään mutta se on niin ihana talo.
Mutta hyvää päivänjatkoa kaikille!
Hermione ja kauhukakara Milo 1v
Mulla meni pasmat ihan sekasin tänään, kun Aino päätti herätä päikkäreiltä jo vajaan kahden tunnin jälkeen, eikä mikään kärryttely ja lykkiminen enää auttanut... Normaalisti kun meillä päikkärit kestää 2,5-3h, useimmiten lähempänä jälkimmäistä :) No, ihan hyväntuulinen tyttö nyt on kumminkin (odotetaan vaan iltaa...).
Heidin tauti kuullostaa samalta, kuin Ainolla oli. Tosin meillä ei kuumetta ollut neidillä kuin parina iltana, mutta me ollaankin kaikki tällasta " kuumeetonta" sorttia yleensäkin. Mutta räkää ja limaa riitti siis Ainollakin ja kurjan kuuloista yskää ja ruoka ja juoma ei maistunut. Pari viikkoa aika tarkaan kesti. Toivottavasti Heidi paranee pian!
Eetulle suuren suuren onnittelut ison pojan iästä ;) Ja enpä ole tainnut uusia taaperoitakaan muistaa onnitella, joten isot onnittelut kaikille yhteisesti!
Pienistä vaatteista; meillä on säästössä vielä aivan kaikki... Pitäis kyllä ottaa ja karsia osa jonnekin pelastusarmeijaan tms, kun ei ne meinaa edes mahtua säilytykseen minnekään... Samoin kuin moni muu, mä oon ajatellut että " rakkaimmat" vaatteet tietenkin säästän ja jotain " siistimpiä" , mutta perusbodyt yms. trikoovaatteet voisin kyllä " hukata" jonnekin. Jos niille joskus olis meillä toinen käyttäjä, ne on kuitenkin suht edullisia uutenakin ja onhan se kiva toisellekin uuttakin hankkia. Josta tulikin mieleeni nuo itsekunkin " tonska-pohdinnat" ;)
Meillä nykyään jopa mies on tuonut esiin, että sitten uudessa talossa voisi tulevaisuudessa olla toinenkin pikkuihminen :) Mä oon " aina" ollut sitämieltä, että 2 lasta olis kiva. Vielä ei tosin ole mitään hajua aikataulusta, vaikka Pajuskan tapaan mäkin aina laskeskelen, että " sillon ja sillon olis kiva" ;)) Vaan eipä sitä koskaan tiedä, milloin " tilaus" sitten toimitetaan, jos toimitetaan. Pillereitä mäkin syön, ja nyt on toi raksaprojektikin vielä tässä...
Menkkakyselyynkään en osaa sanoa juuta taikka jaata, kun mähän aloitin pillerit synnytyksen jälkeen samaan aikaan kun ekat menkat alko ;)
Kevätvaatteistakin oli jotain juttua. Meillä ei oo vielä mitään hommattuna, katsotaan kunhan valikoimat kaupoissa on parhaimmillaan. Kokoasiakin on vähän auki, Ainolla on nyt 74 cm reiman talvihaalari käytössä, ja on ihan sopiva. Kevätpuku saisikin olla sitten vähintään se 80 cm, ellei sitten vieläkin isompi. Toisaalta ei ole kiva jos siihen hukkuu, sittenpä tuo neiti ei ainakaan opi kunnolla kävelemään :DD
Aino " enkat" on ehkä jo 20 askelta ilman tukea ;) Tosin tuossa mennäviikolla neiti tallustelii hyvin tyytyväisenä pitkän matkaa pitäen " tukea" toisessa kädessä marakassi ja toisessa kärpäslätkä ;))
Pukemisesta; Aino ei itse vielä pue, muttta yritys on kova ;) Usein asettelee esim. omia sukkiaan omiin varpaisiin tai jalan päälle, mutta vielä ei taito riitä, että saisi loppuun asti vedettyä. Samoin housujaan asettelee jalkojen (säärien) päälle ja hanskojakin kovasti sovittelee kässin, mutta perille asti ei nekään vielä mene. Riisuminen sujuu jo paremmin, Aino osaa esim. riisua housut ja housuvaipan nostamalla jalkojaan vuorotellen pois lahkeista, kun vaan auttaa alkuun (pyllyn yli).
Ai niin, pitääpä hehkuttaa vähän tuosta syömisestä ;) Että pienet on ilot, kun eilen ja tänään sain autettua Ainon omassa kädessä olevan lusikan 2 kertaa lautaselta suuhun ;)) Ei tosin vielä neiti innostunut itse moista perässä yrittämään, mutta ehkä jonain päivänä :DD Ja nokkamukistakin on alkanut kiinnostua, joten ehkä me ennen kouluikää päästää tuttipulloistakin eroon...
Viikonloppuna muuten tajuttiin yht´äkkiä, että meidänkin varmaan kannattaa varovasti kokeilla Ainolle maitoa nyt ihan lähiaikoina ensin kotona. Meinaan jos maito nyt jo sopiikin, niin turhaan maksettais ittemme kipeeks lääkärin valvomasta altistuksesta. Sitten taas jos ei sovikaan, mennään tietty lääkärille altistukseen, että saadaan korvaukselle jatkoa. Karssuli ainakin oli jo varovasti juustoa Ainolle testaillut, ja lupaavalta näytti. Kerrohan sitten, kun teet sen " varsinaisen kokeilun" Ainolle!
Ai niin, meinasin jo lopettaa, mutta teenpä mäkin pienen gallupin :) Eli miten teidän taaperoiden kynnet leikataan/ miten lapsi antaa leikata?! Mä en millään jaksa taistella ennen kuin on " pakko" ja aika taistelua siitä sitten kyllä aina käydään, kun eihän neiti millään malta istua paikallaan yli 10 sek ;)
Nyt lopetan tän romaanin ja meen tekemään jotain ihan muuta ;)
t. Ope ja Aino 1v 3,5kk
P.s. Pajuska, nyt kyllä järkätään ensi tilassa taas ne treffit!
Pikaisesti vaan on pakko tulla hehkuttamaan että kaikki oli hyvin, naamaansa pikkuinen ei näyttänyt mutta pippelin kyllä:)
Miehellä on ollut kestohymy ultrasta asti...
Queen
Tulin ihan varta vasten kurkkimaan ultrakuulumiset. Vai saa se Liia pikkuveikan :D
Meillä on kynsien leikkuu ihan kauheeta. Mies ei suostu leikkaamaan, mutta joutuu suurinpiirtein pitelemään Idasta kiinni. Sitten kun kynnet tulevat sukista ja tumpuista läpi niin on vaan pakko leikata!
Voi vitsit mä nauran täällä. Mies meni äsken kuntopyöräilyn jälkeen suihkuun ja Ida meni kurkkimaan ovesta ja tuli sanomaan mulle tähän " pippeli" ja osoitti suihkuun. Ida on sanonut pitkään että isillä on pimppa, mutta onneksi se on nyt muuttunut pippeliksi. Sitten neiti ottikin mua kädestä kiinni ja mentiin uudestaan katsomaan isiä ja Ida tokaisi vaan että " pylly" :) No niinhän isillä oli pyllykin ;)
ja tietty perheelle pienokaisen paljastumisesta pojaksi, hih!
Ja vaikka mä niin " lupasin" etten tuu häiritteen teitä, mutta täällä mä nyt kuitenkin terrorisoin.
Amy, oon kyllä samaa mieltä, että tää työnteko ottaa omat veronsa valitettavasti myös perheeltä. Mutta ehkä tää joskus helpottaa, kai?
Pukemisesta, meillä ei Eetua kyllä paljon pukeminen kiinnosta, siis että pukis itte! Tumput ja lakit menee kyllä, ja kaikki missä " kaks reikää" eli paidat, kalsarit, housut yms. menee kyllä päähän tai kaulaan roikkumaan. Kovasti on kyllä välillä laittamassa housuja jalkaan, mutta ei se vaan onnistu! Mutta teippivaipat kyllä saadaan laitettua kiinni, ja Eetu saa ne aukaistua! Ja muutenkin antaa tosi hyvin pukea, eilen saatiin terkalta kehujakin, että on harvinaista nähä tuon ikäinen poika, joka antaa noin hienosti pukea.
Hienoa HAN, että asia etenee, mutta toivotaan, että syy löytyy jostain muualta kuin noista viljoista...
Täällä kanssa löytyy yksi kiukkupussi enska! Huoh, sitä kiukuttelun määrää välillä! Mikään ei oo hyvin, mikään ei käy, huutoa, itkua, naamanvääntelyä, potkuja, raivoa, huoh... Mitähän se on vuoden päästä...
Kylläpäs teillä on ollut " painavia" lapsukaisia, nää meidän ISOT pojat (Eetu ja Aksu) taitavat olla siellä häntäpäässä painon suhteen... Meillä kun painoa oli noin 8,7kg vuoden iässä... Eikä Aksulla tainnu paljon sen enempää olla... Vai oliko jopa vähemmän?
Kevätasugallup, Eetulla on yksi 92koon haalari, ja pari 86koon haalaria + 2osainen puku, joten niillä nyt mennään aluksi, täytyy sitten ostaa uutta, noi 86 kun on viime syksyisiä pukuja...
" Kiva kuulla" että on muitakin joilla " sukurasite" lapsen sukupuolen suhteen, eipä meillekään taida tyttöä tulla (jos nyt tulee sitten ollenkaan toista lasta...) kun ei miehen suvussa kovin montaa tyttöä ole...
Ja edelleen SUURET KIITOKSET ONNITTELUISTA!!!! Eetu kiittää ja kumartaa toistamiseen...
Ope, kyllä se siitä " suttaantuu" tuo syöminen ittekseen. Pian ei Aino tartte apua ollenkaan!
Hyvä IDA!!!! Meillä oli eilen illalla naapurit käymässä, heillä tyttö ikää 3v ja risat, ja tyttö tuli tuolta Eetun huoneesta ja totes iskälleen " isi, mä oon mies!" Mitäpä siihen lisäämään... Ihania nuo lapsosten jutut!
napero ja Eetu 2v2pvä (väkisinkin tulee eka 1!!!!)
[color=darkviolet] Huono olo yllätti kesken pinon lukemisen, joten puolet jutuista meni ohi ja kirjotan ihan pikaseen...
Haalareista... Meillä oli 1 ainoo talvihaalari (remu) koko talven -> kokoa 80cm ja on ollu passeli alusta loppuun. Ens kevääks ja syksyks on sitten Remun haalari kokoa 86cm. Aattelin että pärjättäis vaan sillä. Sit on Travallen takki 86cm ja sit mikrohousut 92cm. Kesäks aattelin ostaa jonku kivemman kyläily ja kaupunkireissutakin. =)
Rokotuksista ja neuvolasta.. Meillä oli 1v3kk neuvola, mutta MPR:n saa vasta 1,5v neuvolassa.
Ai niin... Queen oli käyny miehensä kanssa kattomassa masuvauvelia! Ihanaa, että kaikki oli hyvin! Voih.. kiva kun saatte Liian seuraksi pojan. Kumpikohan meille tulee?? :) Nii joo.. ja olin muuten lentää pyllylleni (jos se vaan on mahdollista tuolilla istuessa ;)) kun katoin sun viikkoja! Voi hurja!!!!! Aika menee hirveetä vauhtia! Kohta säkin oot jo yli puolivälin! =)
Hermione: Toivottavasti teitä onnistaa sen talon kanssa!!! =) Ja toivottavasti se on ihan terve talo. (Katoin eilen sen " homeloukku" ohjelman ja mä päätin etten muuta tästä vuokra-asunnosta mihinkään ;) heh.)
Harmi kun Milon altistus meni niin kurjasti! =( Mut eipähän nyt tartte sit just sitä enää vuoteen miettii, kun saitte sen b-lausunnon 2v asti. (mikäli ymmärsin oikein)
Äh. Nyt on pakko lopettaa ja kokeilla jos syöminen auttais tähän oloon.. Sen verran vielä, että Heidi on edelleen kipeenä eikä vielä ainakaan kovin suuria paranemisnäkyjä ole.. :/ Onneks Heidi nukku viime yön niin ettei tarttenu käydä sen luona, vaan nukahti aina takas itekseen... Ja tänään sain nukuttuu sen kaa päikkärit ni en oo iteki ihan kuutamolla. Onneks miehellä on huomenna vapaa, ni jos pääsis vähän käymään ulkona tai jotain. Tosin on kyllä ollu vähän semmonen olo, että pikku hiljaa olis tulossa iteki kipeeks. :/
Burde, heidi 1v4kk (joka haluis " pelata" koko ajan Xboxia) & Viltsu-masuhurjimus 32+2
Onnea Queenin perheelle poikanäkymistä! :) Olitkos aavistellut jompaa kumpaa? Taas tuli kumottua se teoria, että jos on poika niin äiti ei voi huonosti alkuraskaudessa.
Mä oon nyt oikein alkanut miettiä, miten kummallista se oikeastaan oliskin olla tytön äiti. Kun nyt on niin tottunut quuhun niin tuntuu, että kyllä tää masussa oleva vauva on sittenkin varmaan poika (ekaks ajattelin, että ehkä tyttö). No, tottuishan siihen varmaan ihan heti, mutta noin niin kuin ajatuksena tuntuu hassulta, jos oliskin toista merkkiä. Oon tänään ollut tuntevinani jotain liikkeitä. Mutta en vielä uskalla sanoa varmoiksi havainnoiksi. :)
Mulla on mennyt niska ihan jumiin jostain syystä. Oikeesti koko takaraivokin tuntuu olevan kipeenä. Ja huono olo palas taas viikon tauon jälkeen tänään. Ja sit työhommat tökkii, kun tää kone ei jostain syystä vaan nyt osaa olla yhteensopiva noiden kaikkien miljoonien ohjelmien kanssa, joita mun pitää koko ajan asentaa. Hermot menee ihan totaalisesti, kun tänäänkin oon varmaan 5 tuntia asentanut kaikkea eikä siitä työstä todellakaan maksa mulle kukaan palkkaa! Sainpahan valitettua!
Nyt syömään sämppäreitä ja sitten vielä pikasesti saunaan. Jospa tää tästä...
-Q-
Mä en edes muista koska olisin ollut tähän aikaan hereillä :D Mutta mulla on puol 9 keskenmenon jälkitarkastus ja mua jännittää ihan sikana, että joko päästään aloittaan yritys uudelleen. Menkkojen pitäis alkaa näinä päivinä jos vaan kaikki on kunnossa.
Queen. Olipa kiva kuulla hyviä ultra kuulumisia :)
Burde. Joo mä oon kanssa kattonu sitä homeloukku juttua ja aikas paljon jännittää. Mutta kovaa tutkimustyötä tehdään koko ajan että onko talo hyvässä kunnossa. Tämä päivä ratkaisee tosi paljon. Mutta siinä on onneksi niin järjettömän iso tontti, niin laskettiin että jos talo paljastuu kuitenkin mädäksi niin ei oteta takkiin kuin vaan jotain 30 000 e. Siinä on kaksi isoa tonttia jotka voi myydä erikseen pois, ja ne on tosi loistavalla paikalla. Kattoremppa olisi edessä ens kesänä ja muutenkin saa paljon remppaa tehdä. Onneks mun mies on raksapuolen käyny ja muutenkin alalla ja mä oon mun entisen ukon kanssa aikoinaan rempannu vanhan koulun omakotitaloksi, niin onneksi kokemusta on :) Täytyypä katsoa millain käy...
Jaahas jos pistäis itsensä kuntoon ennenkuin lapsenvahti tulee :)
Hermione ja Milo 1v
Hienoa että Queenin ultrassa kaikki hyvin, onnea pojan odotukseen=) Kohtahan teillä on oikein " standardiperhe" kassassa, kaksi lasta, tyttö ja poika=) Onko nimi mietittynä jo valmiiksi?
Mun mielestä pojalle on hirveen vaikee keksiä nimeä, miten teidän muiden mielestä? Kaikki kivat poikien nimet on jo " varattu" . Tytölle keksii paljon enemmän kivoja nimiä ja nimiyhdistelmiä. Ehkä vieläpä se, että mun mies haluaisi antaa oman toisen nimensä myös mahdolliselle pojalle toiseksi nimeksi, rajoittaa vähän sitä etunimeä. Ja mä tykkään pojan nimistä jota päättyy s-kirjaimeen, mutta kun sukunimi alkaa myös s-kirjaimella... äh.
Kevätulkovaatteita en ole vielä käynyt edes katsomassa, mutta kuulin että jotain ihania vihreitä pukuja olis... Varmaan ostan 92cm, mutta en tiedä mahtuuko se enää syksyllä. Tytöllä on ollut nyt ihan hirvee kasvuspurtti, tai ainakin tuntuu siltä, 80cm vaatteista hypättiin melkein suoraan 92cm vaatteisiin.
NapNap
Mustakin olis helpompi keksiä nyt tytön nimi. Tosin se johtuu siitä, että meillä oliskin tytön nimi ollut valmiina myös viimeksi ja haluttais käyttää se, jos tyttö tulisi. Pojallekin meillä on jo kiva etunimivaihtoehto, mutta en millään keksi hyvää toista saatika kolmatta nimeä... No, onneks tässä on vielä aikaa. :)
Toivottavasti Hermionella on tarkastuksessa kaikki hyvin ja pääsette pian uuteen yritykseen!
-Q-
eli kyselit yövaipoista. Meillä on Cuddlen sherpa terästettynä bamboo douplerilla tai fold-itillä. Kunnolla imuun pestyille riittää doupler. Ja se oma imu on kans mukana. Tai sitten on ronja tuplaläppävaippa. Nykyään meillä on kuorena vielä Bummis SWW tai ihan normipulkuori. Ajattelin kyl uskaltaa pian kokeilla villksiä...
Me lähdetään tänään sinne laivalle. Helmi oli sitten yön kuumeessa. Ilmeisesti siitä MPR:sta. Nyt aamulla ei enää kuumetta ollut eli toivottavasti se oli siinä. Nukuttu tietty ollaan huonosti, mut eiköhän sitä mukavassa seurassa jaksa.
Jepsis ja Helmi 1v3kk+
Kaikki kunnossa tarkastuksessa! Ei muutakun peittoja pöllyttelemään ahkerasti ;) Meillä ei olekkaan pitkiin aikoihin tapahtunut tuolla sänkypuolella mitään ja mies oli puhelimessa jo kovin innoissaan :D
Kyllä tippui kivi sydämmeltä! Mä oon vähän sellainen jännittäjäluonne aina joissakin tapauksissa, ja aina uskon pahinta.
Nimiasiaa. Mun mielestä sitten taas on helpompi keksiä pojan nimiä ja niitä onkin jo liuta varastossa. Ja vaan yksi ainut tytön nimi, ja siihenkään en ole kovin tyytyväinen. Kumma juttu :)
Vaatejuttuihin. Mä en kanssa pysty pistämään mitään vaatetta pois kun tuntuu että jokaiseen liittyy jotain tunnearvoa. Tietenkin jotkut tosi huonokuntoiset pistän pois.
Milon vaatteet vaan on niin ihania ja suloisia. Ja tiedän että seuraavalle ostan varmasti yhtä paljon uusia vaatteita kuin Milolle. Kai me joskus vielä hukutaan niihin...
Nyt on niin ihana ilma että taidetaan lähteä ulkoilemaan :)
Hyvä Hermione! Olipa kivoja uutisia!
Ja täältä kans: sain verikokeen tulokset ja mulla oli veressä vanhoja vasta-aineita. Se tarkoittaa, että oon sairastanut parvorokon jo aikaisemmin eikä se tule uudelleen. Jee!
-Q-
VIIPERO päässyt perheineen reissuun! Ihanaa! :) Teidän A on kyllä iso poika. Lueskelin tässä taannoin omaa lapsuusiän neukkukorttia ja oon 2v. iässä ollut melkein 11kg ja 80cm :D Minäkö pieni?
TIKRU oli päässyt kestoilun makuun, kiva juttu! Ei tosiaan ole liian myöhäistä aloittaa edes silloin 1-vuotiaana, koska kyllähän sitä vaippaikää on vielä jäljellä (ja nehän säilytetään tietysti myös seuraavaa lasta varten ;))
BURDE, Raipe on herkkä mies ;D Liekö pelkistä hormoneista johtuvaa, vai voikohan millään väsymys (mitä pienen lapsen äitinä oleminen aiheuttaa) vaikuttaa herkistelyyn? ;) Herttaista.
NAPERON EETULLE SYLIKAUPALLA ONNEA! Tuntuu uskomattomalta, että täällä enskoissa on pian useampikin 2-vuotias leikki-ikäinen! :O
OSSE, oisin voinut kirjoittaa ihan samoin tuosta kiukkuilusta, kun mitä kirjoitit teidän typyn kiukkukohtauksista :) Eli tuttua meilläkin ;) Tänään tuli ihkaensimmäinen itkupotkuraivari, eli heittäytyi lattialle mahalleen ja potki jaloilla ja paukutti nyrkeillä lattiaa :D Huonona äitinä mua vaan nauratti, mutta en tietenkään Sampolle näyttänyt, että nauratti, vaan pidin pokkani ja annoin kiukutella. Useimmiten Sampo tyytyy vain mielenosoituksellisesti marssimaan muualle huudon saattelemana ja istua tömähtää lattialle huutamaan hetkeksi. Annan vain kiukutella, sanon että " Nyt Sampoa kiukuttaa, ei haittaa" ja pian se kiukku unohtuukin. Kun on vähän rauhoittunut, niin siirrän poitsun huomion muihin juttuihin. Tähän asti on vielä toiminut, mutta saapa nähdä, kun tuota omaa tahtoa alkaa tulla vielä enemmän ;) Ja niin tosiaan, tuo on kovin tuttua, ettei mitään saa tehdä esim. keittiössä, kun yks änkeää itsensä mun ja vaikkapa hellan väliin ja pyrkii syliin (kiukustuu tietty jos en ota).
MM, onnea työpaikan johdosta!
Ja pukemisgallupiin: S ei vielä juuri pue, vaikka on kyllä osoittanut kiinnostustaan siihen. Yrittää esim. myssyä saada päähänsä ja tällaista. Tykkää riisua (juurikin myssyjä) pois.
Ai niin, en oo tainnut mainitakaan, mutta saatiin lopultakin lähete labraan, missä Sampolta testattiin ainakin keliakiaa ja jotain muuta (mitä nyt verinäytteestä voi testata). Sampon paino ei ollut noussut kahteen kuukauteen kuin n. 100g ja vaikka terkan mielestä se oli ok, minä ilmaisin oman eriävän mielipiteeni asiasta. Kerroin (taas, oon kertonut ekan kerran jo 8kk neukussa) siitä, että poitsun isällä on todettu vilja-allergia juuri tässä iässä ja oireena pelkästään painonnousun pysähtyminen ja lopulta terkka suortui kysymään omalääkärimme mielipidettä painoasiaan. Lääkäri pisti heti lähetteen labraan, koska painokäyrä on tosiaan ollut laskussa jo jonkin aikaa. Toivottavasti ei ole mitään, mutta hyvä, että alettiin selvittämään!
Niin, meidän kirpun 1v. mitat oli 9150g ja 74,9cm ♥
Jaa, vois vaikka siityä sohvalle sairastelemaan (hirviä lentsu ja yöllä valvonut kolme tuntia putkeen, koska pää oli tulessa ja Sampo heräili vähän väliä...)
Han *sniis* ja Sampo 1v.