Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***** TaaperoENSKOJEN vk 7 *****

10.02.2008 |

Otan varaslähdön ensi viikkoon, kun ei täällä kukaan kuitenkaan enää olis mun juttuja tänään lukemassa. :)

Viime viikko löytyy täältä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12361735&p=1&mpage=4&tmod…

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan tässä mieleen yön tunteina ne treffit. Jokuhan kyseli niistä Jumbotreffeistä. Olisko se Hoplop kuitenkin kivempi ainaskin isommille lapsille? Olisko kukaan kiinnostunut? Voitais tässä alkukeväsätä järkätä treffit. Olis kiva nähdä ennen niitä megatreffejä. Vai mitä?

Mä laitan tonne oman treffipinon. Käykää ilmoittautumassa, jos ootte kiinnostuneita. Viikonloppu varmaan olis hyvä ajankohta.

pesukarhu (silmät ristissä ja räkää päässä)

Vierailija
22/63 |
16.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Tulin äkkiä kirjottelee jotain ennen ku häivyn makkariin lepäämään. Mies tuli vihdoin (tai no ehkä n. tunti sitten jo) töistä + salilta, ni mä pääsen vähäks aikaa tosta herhiläisestä " eroon" + ottamaan muutenki lukua. Mä en saa öisin nukuttua kunnolla (enkä kyllä päivälläkään) ja kun toi neiti on melkonen herhiläinen oman tahtonsa ja " minä ite" -meiningin kanssa, niin tää mamma on aika finaalissa... Mut se musta.

Tikru: Kiva kun Ronja on innostunu viittomista ym. enempi! Mä en oo huomannu Heidillä puheessa hirmu edistymistä tms. ennenku nyt.. Yht´äkkiä alko tulee sanoja enempi, matkii paljon perässä + on sanonu 2 sanan lauseita yht. nyt 3 kertaa. tänään viimeks: " pois täältä!" .

Pesukarhu: Ny kotio sieltä parantelemaan ittees!!! Tää on käsky! ;) Ei se flunssa siellä töissä parane. Kiva kuitenki et Jonsku on jo paremmassa voinnissa.

Jaapa jaa... Mitähän vielä... Muisti pätkii.

Ossen muru oli saanu kasan ulkokamppeita + alkanu puhuu enempi! Kiva!! =)

Äh... Emmä muista mitään ja päätä särkee.. Mä meen lepäämään. Heippa.

Burde, heidi 1v4kk (joka latoo popcornia mukiin - mukista pois - mukiin - mukista pois) & viltsu-vilhami 32+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
17.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen vielä tätä vanhaa pinoa, vaikka tuskin tätä enää moni lukee tämän viikon piikkiin. Onpas ollut kiva viikonloppu: ollaan oikeestaan oltu kotosalla vaan ja aikuiset on vuorotellen käyneet harrastamassa ringettee, sulkapalloo jne. Tänään oltiin Emmin kanssa pihalla ja puistossa, kun oli niin ihana auringonpaiste ja melko lämminkin. Vähänkö neiti tykkää ulkoilusta nykyään. Koko ajan kantaa kenkiä ja vaatteita, että nyt tarttis lähtee, jos ei olla jo menossa. Ja kenkiä kiskoo koko ajan jalkaansa, se on ihan leikki jo. Ja hienosti jo meneekin molemmat kengät jopa oikeisiin jalkoihin. =) Tänään puistossa likka päätti kiivetä ison liukumäen päälle ja pelotella äitiä, kun ei meinannut lainkaan tulla peruuttamalla portaita alas. Hiekkis ja keinut oli ihan tyhmiä, mutta kiipeily ja kävely ympäri puistoa oli tosi hauskaa.

Perjantaina käytiin Viivi ja Wagner -näyttelyn avajaisissa Riksun taidemuseolla. Emmi taas hurmas mammat ja muut. =D Itse tais kyllä tykätä eniten siitä, kun pääsi museon isoissa huoneissa juoksentelemaan ilman, että tartti koko ajan vaihtaa suuntaa... ;o) Ja osaapa tuo neiti valita herkkunsa: siellä avajaisissa oli tarjolla possumunkkeja ja Bebe-leivoksia. Emmi sai ensin pienen palan Bebetä ja sen jälkeen possumunkkia. Maistoi palan munkkia, laittoi takaisin lautaselle ja sitten kaappas koko pienen Beben käteensä. No, pienen neuvottelun jälkeen äiti sai kuitenkin leivoksen itselleen (ja paidalleen, minkä huomasin vasta kotona =S) ja ilman huutoja säästyttiin. Ihme!

Vitsit, kun te ootte olleet ahkeria kirjoittajia. Mä en nyt taas saa oikein mistään kiinni, mitä kommentois. No jospa jotain kuitenkin...

Kiva, että Jenni kävi moikkaamassa! Toivottavasti saatte asiat mahdollisimman hyvään vaiheeseen pian!

Millille ja muille menkkojen (ja pillerittömyyden) kanssa taisteleville voimia! On se vaan ärsyttävää, kun mokomat tekee elosta välillä niin sietämätöntä! =S

MM kyseli kevätvaatteista. Mitä ne on? ;D Eli meillä ei ole vielä mitään valmiina. Prismassa just katselin perjantaina, että niitä uusia malleja alkaa tulla. Täytyy varmaan alkaa tutkia tarjontaa pikkuhiljaa... Jaa, mutta onhan meillä sellaiset kyläilyvaatteet, jotka ostettiin käytettynä tutuilta. Siihen kuuluu housut ja takki ja koko on 92 cm. Mutta niissä tosiaan ei ole kosteussuojaa, joten eipä niillä vielä pärjää. Saappaita löytyy kyllä ja kurikset, mutta molempia tarttee varmaan hankkia toisetkin, jotta on kotona ja hoidossa omat.

Pajuskan työkuviot sumpliutuivat mukavalla tavalla. Kiva kuulla! Meinasin kirjoittaa, että mitenkäs Eemelistäkin on noin " vanha" tullut, mutta tosiaan viime kesästä ja Turun treffeistä alkaa olla aikaa...

Queenin perheessä tasoittuu tuo akkavalta. =) Ihanaa, että pääset miettimään valmiiksi poikajuttuja.

Ja siitä tulikin mieleen nimikeskustelu. Mulla on ollut mietittynä lasten nimiä varmaan 15-vuotiaasta saakka, mutta ne on aina sitten vaihdelleet. Jos meille joskus tulis toinen lapsi, niin nyt mulla olis kyllä nimet valmiina niin tytölle kuin pojallekin, mutta jos tosiaan siinä tilanteessa joskus ollaan, että niiä tarttee miettiä, niin voipi olla, ettei kumpikaan kelpaisi.

Hermionelle ja Q:lle oli kerrottu hyviä uutisia lääkärillä. Ihanaa!

Iida-Linnea se jaksaa kurkkailla tänne ja kertoa olevansa isojen puolelta. Aika hassua, kun täällä kuitenkin on niitä vähän vielä isompia. =D Mutta siis kiva kun kurkit ja kyllä me tiedetään, mitä tarkoitat.

Unista vielä: Emmillä vaihtelee jotenkin aika paljon unet. Tai siis hoidossa nukkuu päikkyjä 30min-1h30 ja sitten kotona, kun pääsee pihalle nukkumaan, niin saattaa vedellä 3h kuten eilen tai 1h30min kuten tänään tai sisällä kotona edelleen 30 min. Eilen illalla likka pistettiin petiin vasta kahdeksalta normaalin seitsemän sijasta ja uni tuli vasta yhdeksältä. Aamulla jaksoi nukkua 7.20 saakka, mikä on aika normaali. Eli illan venyttäminen ei venytä aamua. Pöh!

Me ollaan nyt koko sakki talvilomalla. Kiva-kiva! =) Huomenna aamusella tänne suuntaakin melkein koko meidän vanha kärrykerhosakki. Aivan mahtavaa! Mies vaan pohtii, että minne menis karkuun... ;o) Huomenna iltapäivällä olisikin sitten Emmin korvakontrolli. Jospa ne nyt olis sitten terveet. Aikas lailla ollaan kotimaisemissa koko viikko, vain Naperolla ja Eetulla käydään keskiviikkona. Mutta ihanaa olla monta päivää kotona koko perhe.

Nyt kuitenkin nukkumaan. Heippa-hei!

-Amy ja Emmi 1v3kk+++

Vierailija
24/63 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun vielä koneella, kun pistin taas yhden vaatepaketin myyntiin, tällä kertaa typyn kesävaatteet. Aika hauska on ollut seurata, miten hinnat tuolla huutonetissä kehittyy, nyt on kasassa joku 85¿ ja vielä on 80-koon vaatteet kokonaan myymättä, kun niistä osa on vielä aktiivikäytössä. Miehen kans on podettu pientä luopumisen tuskaa, tai lähinnä pohdittu et ollaanko hulluja kun myydään melkein kaikki vaatteet pois, jos joskus saadaankin toinen pieni. Tosin mies totesi just, että jos saadaan, niin ei se kyllä harmita silti, että ollaan vaatteet myyty. :) Eikä muakaan, sitä paitsi mulla on jo nyt vaikeuksia Lindexillä kävellä tyhjin käsin vauvaosaston ohi! Eikä uutta vauvaa oo todellakaan mailla halmeilla... on ne niin söpöjä... oih. :)

Mites muut, ootteko myyneet vaatteet pois vai säilyttäneet?

Kiva oli lukea noita piirtämisgallupin vastauksia, kyllä näillä pienillä on selkeesti kaikilla omat intressit, jokainen omaan tahtiin piirtelee. Ostin typylle perjantaina sellaisen magneettipiirustustaulun, ja se on ollut tän viikonlopun hitti, myös aikuisten keskuudessa. :) Melkein harmitti, kun ostin se halvimman version, mutta eiköhän typy sillä pärjää. Eipä oo koko ajan kinuamassa kyniä.

En muista oonko kertonut, mut kerron uudestaan sit jos oon. Kun toi typy on nyt ihan ihastunut kaikkiin miehiin ja kantaa niille kaikkia aarteitaan ja tunkee syliin. Vähän me nauretaan sille, kun joku mies tulee kylään niin hetken arastelun jälkeen alkaa jääkaappimagneettien tai palapelin palojen roudaus. :D

Käytiin tänään laskemassa tuossa vieressä olevasta isosta mäestä, mies mittasi kännykän gps:llä maksiminopeudeksi yli 55km/h. Typyn kans laskettiin vaan puolivälistä mäkeä, ja toinen oli ihan tohkeissaan.

Vielä pitää kertoa mun viime viikon pohdinnoista, kun typy saa nykyään hirveitä raivokohtauksia, jotka ei todellakaan ratkee oikein mitenkään, huutoa riittää. Suuttuu esim. jos ei saa heitellä ruokaa ympäriinsä tai hakata pöytää lusikalla tai purra äitiä tai tökkiä isiä silmään... ja etenkin silloin, kun pitää luopua jostain tavarasta esim. muskarissa. Oon nyt koettanut selittää tytölle enemmän asioita etukäteen, mut en oikein tiedä auttaako se mitään. Välillä on hermot vähän pinkeellä... Kaikista rasittavinta on, kun yritän keittiössä tehdä jotain ja tyttö änkää mun ja kaappien väliin ja tuuppii jalkoja, et pitäis päästä syliin. Miten voi niin pieni ihminen niin hirveen kovasti työntää??? Koko ajan pitäis päästä pöydälle istumaan tai syliin kattomaan, mitä mä teen. Ja välillä pääseekin, mutta ei aina. Että meidän univauvasta on tullut nyt sit erittäin kovatahtoinen taapero, tikru, burde ja milli voi todistaa... :) Ja kun jokin ei käy, niin se ei sit kans käy. Että hohhoijaa vaan...

Nonni, eiköhän siinä ollut tarpeeksi vuodatusta. Milolle vielä isot onnittelut, kun en varmaan muistanut aiemmin onnitella! Ja Viiperolle hauskaa reissua, tosin ootte jo lähteneet. Naperon Eetulle vielä tätäkin kautta onnittelut!

Huomenna on muuten 1v3kk neuvola + mpr-rokote, joten palailen sit niiden kuulumisten kanssa. Hyvää viikkoa kaikille!

-Osse ja typykkä 1v3kk1pv

Vierailija
25/63 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin onnittelut kaikille tuoreille 1-vuotiaille JA Eetulle 2v-synttäreiden johdosta!

Burde, mä sanoinkin miehelle sitä Raipen viimeistä peliä katsoessa, että nyt Burde itkee kyllä taas huomenna aamulehtee lukiessa kun Raipe sen viimeisen syöttöpisteen tempas. =D

Viiperon perhe on lähtenyt reissuun. Kuulostaa ihanalta. Taaperoillekin on sitten seuraa toisistaan =) Meitä odottaa taas ensi viikolla koko päivän autossa istuminen kun lähdetään Lappiin. Aksu onneksi viihtyy autossa hyvin ja joulun jälkeen Lapista kotiin ajaessakin taidettiin pysähtyä vaan 3-4 kertaa.

Osse, mä oon aika paljon säästänyt vaatteita. Oon kyllä kirpparille menevät katsonut kasaan¿ kun vaan sais vielä aikaseks mennäkin sinne kirpparille. Tai laittaa huutikseen.

Aksu olikin tänä aamuna pirteä poika¿ ei nukkunut päikkäreitä eilen ollenkaan ja sitten alkuillasta oltiin Aksun serkkutytöllä leikkimässä niin Aksupa sitten kotiin tullessa nukahti autoon. Kello oli 18.30 ja yritettiin Aksua sitten herättää ettei ihan niin aikasin vielä nukkuis kun normaalisti kuitenkin nukahtaa vasta yhdeksän ja kymmenen välillä, mutta ei auttanut mikään¿ tässä Aksu ¿istuu¿ mun sylissä. http://www.aijaa.com/v.php?i=1584654.jpg Vein sitten jätkän nukkumaan ja vähän jännitettiin miten yön käy, mutta niin vaan nukkui siihen asti kun isin kello soi 7.15. Yhden aikaan yöllä tuli meidän väliin ja siinä vähän pyöri, mutta nukahti onneksi kuitenkin takas.

Nyt valmistautumaan koulupäivään.

pikku-milli & Aksu 1v9kk

Vierailija
26/63 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukarhullakin oli hyviä ultrakuulumisia :)

Naperon Eetulle 2-vuotisonnittelut! Harmi kun ei päästä teille viettämään synttäreitä, kun ei tuota vinkuvonkua kestä kukaan kuunnella autossa. Eetun nakuilut muuten kuulosti, hmmm, mukavalta :D Taitaa aika monelle lapselle tulla tuossa 2 vuoden iässä tuo nakuilu?

Tikru oli kysellyt kyykkimisestä. Ida aloitti sen jo joskus ennen vuoden ikää ja heti kun oppi kävelemään niin siitä tuli sellaista ¿varmaa¿ puuhaa.

Ihana tuo Aksun unelias kuva :)

Sitten vähän omaa napaa. Me käytiin tänään Idan kanssa siellä fysioterapiassa ja eipä sielläkään oikein mitään ihmeellistä. Kuulemma aika monella lapsella jalkaterä kääntyy ulospäin astuessa ja näin ollen sisällä pitäisi pitää välillä kunnon kenkiä. Näytin noita meidän eccon kenkiä ja ne ovat kuulemma hyvät ja tukevat. Myös varvastamisesta fyska puhui, Idahan kävelee kotosalla tosia paljon ihan varpaillaan. Se ei ole kuulemma hyvä juttu ja juuri kenkien pitäminen sisällä auttaa siihen.

Laitanpas taas pukemisgalluppia. Minkä verran teidän lapset pukevat itse tai minkä verran yrittävät? Vai onko kiinnostusta pukemiseen ollenkaan? Idasta on tullut nyt ihan mahdoton pukija. Kaikki vaatekappaleet mitkä käsiin osuu, niin yritetään pukea päällä. Sitä mukaa myös oma tahto on ¿pahentunut¿. Meinaan silloin kun oikeasti pitäisi pukea niin neiti saa raivarit, mutta muuten taas jaksaa tunninkin putkeen pukea ja pukea ;) Tällä hetkellä Ida saa hatun päähän, paidasta kaula-aukon, housuista ja sukkiksista toisen lahkeen ja saappaat sekä kuomat saa molemmat jalkaan. Tumpuista menee toinen ja sitten saadaankin kauheat raivarit kun ei se toinen tumppu mene niin kuin pitää :D

Ida ehti torkahtaa automatkalla kotiin tullessa ja nyt touhuaa tuossa mahdottoman hyvän tuulisena ja hoilaa " laiva, laiva, minnekkä laiva menee jne" . Saa nähdä nukahtaako kohta päikyille¿

Minä menen nyt aamupalalle¿

Vierailija
27/63 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin neuvolassa, MPR pistettiin eikä typy ollut oikein moksiskaan. Pituutta oli nyt 82,5 cm ja painoa 10,28 kg, joten MM:n aamulliset meseveikkaukset meni ihan nappiin :D Pituus huiteli nyt yli +1-käyrän ja paino oli tippunut 0:lta -1:lle, mutta kuulema on ihan normaalin rajoissa vielä toi vaihtelu. Kyselin, et annako mä jotenkin liian vähän ruokaa, ku painon nousu on hidastunut, mut kuulema typy vaan käyttää kaiken energian pituuskasvuun. Taitaa olla isänsä tyttö muutenkin. :)

Eipä siellä paljon muuta sitten tapahtunut, kaikki oli kai hyvin. Kovasti th oli pistämässä typyn kiukkukohtauksia 1-vee uhman piikkiin, ja kyllähän se osittain varmasti sitä onkin. Vilautteli tuo vähän tätillekin temperamenttiaan.

Se vielä pitää kertoo, kun ihmettelin aamulla, miks typy ronklaa roskiskaappia ja sai kauheen raivarin ku kielsin. Äsken teki sit saman, ja tajusin yhtäkkiä, et sillä oli kakat vaipassa ja toinen vaan halus vaipan pois ja roskiin! Hassu tyttö, yhdistää siis roskiksen vaipanvaihtoon, kun vie aina vaipat ite roskiin, mut ku äiti ei tajua... :)

Mut nyt laittaan uusi vaippa ennenku pissit on lattialla.

-Osse ja jättiläistypy 1v3kk

Vierailija
28/63 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille sanottiin, että siitä rokotteesta voi tulla parin viikon sisään kova kuume, onko teidän taaperoille tullut? Ei kuulema välttämättä tule, mut jos tulee, ei pidä säikähtää.

Vierailija
29/63 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMikin neitonen onkin reipas kun niin hienosti jo pukee itse. Aksu laittaa kengät jalkaan, mutta siihen se sitten jääkin :D

Osse, Aksulla tuli ekasta MPR:stä tasan viikon päästä yhden päivän kuume. Sellanen 38,5 varmaan oli kuumetta eli ei noussut korkeaksi ja meni sillä yhdellä päivällä ohi. Toisesta sitten ei enää kuumetta tullutkaan. (tehoste annetaan normaalisti 6v, mutta Aksu on saanut sen jo rokotetutkimuksen takia).

Piti jo aiemmin kysyä, mutta unohdin... mitenkäs muilla on menkkojen kanssa? Onko kierrot/menkat muuttuneet synnytyksen jälkeen. Positiivinen puoli mulla on se, että kierto on muuttunut säännölliseksi, mutta muuten onkin sitten syvältä... tai no itse menkat ei kestä montaa päivää, mutta PMS oireet on pahentuneet. Kauhee v*tutus iskee muutama päivä ennen menkkoja ja oon kiukkuinen kuin ampiainen. Sen lisäksi muutaman kuukauden nyt on päivät ennen menkkoja kuvotusta, tolkuton väsymys ja painon tunne vatsassa. Ihan kuin raskausoireita, mutta täällä ne vaan enteilee menkkoja... viime viikonkin oli sellanen kuvottava/oksettava olo koko viikon. Vähän ärsyttävää... Joskus aikanaan ennen pillereitä mulla menkat oli kyllä sellaset, että jouduin usein olemaan ekan päivän koulusta pois kun oli niin kovat vatsakivut ja aamu meni yökkiessä pöntön vieressä. Toivottavasti ei oo sellaseks menossa taas.

pikku-millli & kitarasankari Aksu 1v9kk

Vierailija
30/63 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tjooh, siis piti kirjoittamani että viimeiset muutaman kuukauden on OLLUT ennen menkkoja muutama päivä kuvotusta jne... ei nyt ihan kuukausia kestä se kuvotus kuitenkaan =D

Vierailija
31/63 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ennen jumppaa...

Osse, meille sanottiin neuvolassa, että 10 päivän päästä tulee kuume MPR:n jälkeen jos jotain tulee. Mutta ei Idalle ainakaan mitään tullut.

Milli, mulla on kk-kierto lyhentynyt synnytyksen jälkeen ja pms-oireet puolittuneet. Ennen raskautta olin ihan mahoton 1-2 viikkoa ennen vuodon alkamista (kiukkupussi, ärripurri). Nyt tulee vain 1-4 päivänä vähän menkkajomotusta ja pientä ketutusta muutamana päivänä, verrattanu aikaisempaan siis todella lievää :D Mutta, tuo kuvotus on täälläkin todella tuttua ja sitä oli kyllä myös ennen raskauttakin. Nytkin kun menkat alkoi niin viikon verran ainakin kävin kaikki aamut kakomassa wc-pytyllä :S Siis aivan kauheeta, yöks sentään. Vuoto mulla on ollut todella runsasta, nyt nämä viidennet menkat synnytyksen jälkeen vasta näyttää siltä että ehkä vuoto ei kestä 9-10 päivää :) ja tosiaan kivut on sitä luokkaa että enää ei tarvitse särkylääkettä olleskaan!

Vierailija
32/63 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on ollut niin paljon touhua etten ehtinyt lukemaan enkä kirjoittamaan minnekään. Jospa nyt aktivoidun taas=)

Osse, toi teidän " kiukuttelu" kuulostaa niin tutulta!! Eli mä en voi laittaa ruokaa, touhuta vessassa mitään vessan tasolla, syödä ruokapöydän ääressä yms missä O ei näe mitä ylhäällä tapahtuu. Eli huutaa niin kauan ja roikkuu jalassa kunnes otan syliin. Mä en tiedä mitä tekisin, annanko vaan huuta et oppii että joskus äidinkin tehtävä jotain omia juttuja? Kun en tosiaan enää ruokaa voi laittaa jos on hereillä. Jos istun sohvalla tai lattialla niin touhuilee itsekseen, mut auta armias jos olen tekemässä jotain ylempänä...:(

Meillä tulee ylihuomenna 1vee mittariin, näin se aika kuluu! Lauantaina ja sunnuntaina pitäis vähän juhlia sukulaisten kanssa:)

Vaategallup, mä olen myynyt kaiken perusvaatteen, mutta sammarit, farkut, neuleet ym ihanat paremmat vaatteet on säilytetty. Mut bodyt, yökkärit, gollegehousut yms pistän kyllä hyvillä mielein pois. En varmaan sellaisia nukkaantuneita kuluneita kuitenkaan uudelle laittaisi, jotenkin haluaisin et on sit kans uudet kivat vaatteet. Ja jos tulisi tyttö, en voisi kyllä käyttää noita säilytettyjäkään, on sen verran " äijämäisiä" kyllä kaikki;)

Meillä syödään edelleen aika paljon 5kk soseita:( Banaani ja muut hedelmät ja jotain muutakin kyllä menee jo hyvin alas, mut noi 8kk ja 12kk soseet on vähän huonoja vielä. Enää ei yökkäile ja pureskelee kyllä kaiken, muttei jaksa syödä kun pari lusikallista kun on niin " työlästä" hommaa:)) Ajattelin että kai se on vaan sinnikkäästi annettava niitä vaikkapa vain 1/4 prk ateria ja päälle hedelmäsosetta että masu tule etäyteen, niin eiköhän jonkun ajan päästä ala syödä niitäkin enemmän... Toivottavasti! *huoh*

Tänään oli siivooja käymässä, pesi koko huushollin katosta lattiaan. Päätettiin nyt ottaa 3vkon välein siivoamaan, kun itse tulee vaan imuroitua ja pölyt pyyhittyä joka viikko + lattia pestyä välillä, niin nyt sit 3vkon välein pestään kylppärit ja kaikki KUNNOLLA:=) Ihanaa!

Nyt menen syömään kun O unilla, onnittelut 1-vuotiaille keitä olen unohtanut onnitella! (Ainakin Sampo ja Emiliina..... Olikos muita?!)

A & O ylihuomenna 1vee

Vierailija
33/63 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=teal] Saapa nähä kauanko saan kirjotella... Heidi on extra-päikkäreillä, kun on kuumeessa ja voi olla että herää piankin.

Osse kyseli vaatejuttuja... Mä en oo antanu/myyny/heittäny mitään vaatteita vielä pois. Tai no.. parit semmoset joita ei koskaanikinämillonkaan käytetty oon antanu ajat sitten pois, mutta siis periaatteessa kaikki on tallella. Mä tos eilen mietin, et jos viltsu on poika, niin sitten kyllä myyn tai annan pois Heidin vaatteista kaikki tyttömäiset, joilla ei oo sillain mitään tunnearvoo. Jotain on kiva säilyttää sit Heidille muistona. Mut tosiaan koko ajan tulee entistä ihanempia vauvan- ja lastenvaatteita kauppoihin, ni ei noi vanhat enää niin houkuttele. ;)

PM: Heh.. Joo siis Raipe on niin vaatimaton ja sulonen, että voi itku.. ;)

Aksu on kyllä melkonen " saunanlyhty" .. Siis kun on se sanonta, että " sammu kun saunanlyhty" . Ihana kun se kuukahtaa sitten niin totaalisesti, että ei herää mihinkään. =)

Kurjilta kuulostaa noi PMS-jutut. :S En kyllä osaa sanoo niihin tai menkkajuttuihin muutenkaan mitään.

MM kyseli vaatteiden pukemisesta... Heidillä oli joskus semmonen vaihe, että se puki kaikki kaulaan -> paidat, hameet, jne.. Joulunakin se oli kaivanu siskon miehen kassista sen 2 kalsarit kaulaansa. ONNEKS ne oli puhtaat. ;) Se kaula-vaihe on menny ohi. Nyt laitetaan koko ajan kenkiä -> pikkukenkiä, juhlakenkiä, talvikenkiä, kuomia, jne.. =) Lapasen kans osaa laittaa yhteen käteen ja kovasti yrittää pukee housuja, sukkiksia, sukkia, ym. Vaippaa ja housuja koittaa riisua, mutta ihan vielä ei oo ihan täysin hoksannu sitä...

Viime viikon pinosta en muista mitään... Siellä tais olla jotain mistä piti kirjottaa, mut en ny jaksa hakee sitä vanhaa pinoo ja kattoa.

Meidän napoja sen verran, että Heidi on ollu lauantai aamusta asti kipeenä. Öisin kova kuume ja aamusta-aamuun kauhee räkis + pahankuulonen yskä. Tänään oli kyllä päivälläkin lämpöö. Toivottavasti tää menis pian ohi, eikä tarttuis muhun tai mieheen.

Heidi sano tänään ekan 2 sanan lauseen!!!! =) Me oltiin miehen kanssa ensin ihan puulla päähän lyötyjä ja sit niin ylpeitä että... :D Me katottiin Rottatouillee ja siinä oli semmonen kohta missä ne rotat lähti jokea pitkin " veneillä" pakoon semmosta mummoo ja se isä rotta huusi poikansa perään ku se jäi muiden kyydistä.. Se isä huusi sille pojalle jotain, että " tule remi, tule..." . Sit näytettiin ku se remi tuli kauheeta kyytiä jokee pitkin kirjan päällä. Heidi sano ihan tohkeissaan " sieltä tulee!" . :) Ihana. <3

Meillä oli muuten eksoottinen yö viime yönä.. Heidi heräili usein ja sit se heräs aina kun koitti lähtee sen huoneesta pois. (Meidän sänkyäkin koitettiin, mutta se nousi aina hoippumaan kuumehorteessaan, ni ei se onnistunu.) Lopulta mä kävin nukkumaan sen pinniksen viereen lattialle fleecepeiton päälle, kun siitä sai sit tarpeen mukaan kumottuu neiti maaten tai sit vaan laitettuu käsi sen selän päälle, että rauhottu. Kyllä mä sit lopulta pääsin takas omaan sänkyyn nukkuu jne... =) Mut oli se kyl semmosta hippuloimista koko yön, että jee.. -> Sit ku Heidi rauhottu ja kävi nukkumaan, ni eiköhän Viltsu alottanu aina masussa semmoset tsembalot, että jipii! Koita siinä sitten nukkua ja levätä. ;)

No joo.. mut sain mä onneks vähän nukuttuu päikkäreitä samaan aikaan ku Heidi nukku ekat päikkärit. täytyy toivoo,että ens yö olis parempi.

Viltsulla alkaa muuten käymään tila vähiin. Liikkeet alkaa tekee ilkeetä ja maha on millon mihinkäki päin mutkalla tai törröllä. Heidiäkään ei pysty enää päästää oikeen ollenkaan masun lähettyville, kun tekee kipeetä kun se mysöö.

Heidi heräs-- moi

burde ja viltsu 32+1 & heidippa 1v4kk

Vierailija
34/63 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt oikea palstaterroristi tänään¿

Aurora, voi apua¿ joko Oliverkin täyttää 1v! Ei tätä voi käsittää kun kaikki on niin isoja jo. Voih, kävispä meilläkin joku siivoomassa¿

Burde, joo saunalyhty tosiaan¿ kaikkemme yritettiin, mutta ei vaan herännyt. Ja näin kävi silloin kun teiltä ajettiin kotiin: http://www.aijaa.com/v.php?i=1587377.jpg on rankkaa rokata. Heidille kovasti paranemisia!!

Niin, sitä mä tulin nauramaan¿ Aksu pissasi äsken MUN housuun¿ Istui hajareisin mun sylissä siten että oltiin siis kasvot vastakkain. Noooh, sittenpä alkoi mukavasti lämmittää =D Aksulla tuli ohivuoto vaipasta ja mun housut oli sen jälkeen sen näköiset niin kuin oisin ite pissannut housuuni =D

Vierailija
35/63 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MPR-rokotteesta, annetaanko kaikille muille se 1v 3kk iässä? Meillä ei ole kuin 1v ja 1,5v neuvolat ja se piikki annetaan sit 1,5v lääkäri-neuvolassa..

Ja kuumeesta, kaverin pojalla meni viikko ja 2pv kun nousi 40asteen kuume.. Tuon takia meidän pitää saada se piikki jo mielellään toukokuun puolessa välissä, ettei ole häissä kuumeinen neiti.. :)

Nokkamukista, ei tehty mitään harjoituksia, minä juotin aina. Sit se yhden kerran vaan otti sen ja joi itse. :) Nyt on oppinut juomaan siitä nuby-nokkiksesta, ja huomasi äsken ettei sillä pysty sotkemaan.. :D

Mies kävi tänään Hesassa lääkärin luona, ja kierukka on palasina. Ens viikon tiistaina on leikkaus. Se ei vaan yhtään haluis spinaalia, kun se oli nähny miten mun epiduraali oli vuotanu verta.. :) Mulle on laitettu yks spinaali ja kaks epiduraalia joista toinen ei vaikuttanut, sanoinkin miehelle et ei se niin paha ole.. :)

Me lähdetäänkin keskiviikon perhekerhon jälkeen Pieksämäelle. Lauantaina tulee kummit käymään meillä.

Tänään käytiin Even kaa meidän lastenvaateliikkeen alessa, ja sieltä tarttui mukaan kesäksi kaksi ihanaa 92 lyhythihaista bodyä missä on ihanat leppis kuviot! Ja parit sukat, paita ja sukkikset. Veljen kesäkuussa syntyvälle tytöllekin tarttui mukaan ihanat housut missä lukee: " I' m new baby girl in town" ja setti missä on todella pieni body, pipo ja tossut. Pakkasin myös heille Even pieniä vaatteita, voi että se on ollu joskus pieni!

Eli vaate galluppiin, annan itse ostamamme vaatteet veljen tytölle lainaan, joista sitten säilytän melkein kaiken. :) Vaatteet mitkä on ollu lainassa miehen siskolta, on jo palautettu sille..

Joo, tosi pikaisesti.. :) Mut nyt leikkimään neidin kanssa!

Bejpi ja Eveliina 1v 1kk+

Vierailija
36/63 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eetu kiittää ja kumartaa onnitteluista!!!

Ihania juttuja ootte taas kirjoitelleet, ei voi muuta sanoa! Meillä Eetu oppi tekemään kuperkeikan!!! Viime viikolla yks päivä oli miehen kanssa olkkarissa ja mies huusi, että tuu kattoo! No, minäpä sitten painoin olkkariin, ja siellä Eetu teki kuperkeikkaa! Teki vissiin lähemmäs kymmenen kertaa, joten ei ollu mikään vahinko!

Eiliset synttärit olivat kivat, Eetu sai paljon lahjoja (taas!) ja kakkukin oli kaikin puolin ihan hyvää, vaikka vähän kasteltiin liikaa äitini kanssa sitä... Ja sit saatiin paperilla pyyhkiä mehua pitkin pöytää, heh! Eetun paras lahja oli kummisedältä saatu ISO kuorma-auto, joka lentää kevään tullen pihalle... Ja lahjaksi tuli muuten vaatetta, kolme palapeliä, kirjoja, ¿lehmä¿-kassi (kun ei oikeesti tiedetä miltä näyttää... niin nimettiin se lehmäksi!), ja toiset kummit laitto säästötilille rahaa, jonka saa sitten tulevaisuudessa... Vieraita kävi lähes 20, mutta onneksi kaikki ei olleet samaan aikaan. Tai no, olishan tänne kyllä mahtunut, mutta parempi niin että tulivat vähän porrastaen.

Tänään Eetu oli sitten ekaa kertaa kahteen viikkoon hoidossa (Eetu kun on ollu mun ja miehen kanssa vuorotellen kotona kipeenä... ja sit Eetu oli mun isällä hoidossa, mutta hyvin oli menny hoitopäivä silti. Ja hainkin Eetun jo 14.15, kun puol kolme oli neuvola, jossa Eetu osasi melki kaikki ¿pakolliset¿ jutut, muttei halunnu näyttää nenää, silmää, suuta, korvaa... Mutta eipä terkka huolestunut asiasta. Meillä on kyllä niin ihana terkka, etten haluis luopua hänestä millonkaan! Niin ja meilläkin on nyt sitten ylitetty maaginen 10kiloa!!!!!!! JEEE!!!! Painoa siis oli 11080g ja pituutta 86,6, kas kummaa kun on koon 80 vaatteet alkaneet ahistaa... Hmmm!

Vaategallup, mä oon niin hamsteri noiden vaatteiden (ym tavaroiden) kanssa, etten oo pystynyt laittamaan yhtäkään vaatetta myyntiin, lainassa on ollu ny muutama vaate mun kaverin puoli vuotiaalla ¿pikkuisella¿ (painoa hällä 9,5kg!) Ja on kyllä niin uskomaton pylleröinen. Eilen saatiin just palautuksena muutama pieneksi jääny, ja sinne päin lähti muutama ulkovaate... Tosin, naurettiin, että kohta täytyy meidän Eetulle alkaa lainaamaan tältä pienokaiselta... Heh! Hällä kun käytössä nyt 68-74, kun meillä meni viel viime syksynä muutama 74!!! Ja ikää Eetulla kuitenkin oli 1½vuotta...

Olipas Ossen porukka laskenut lujaa mäessä, hui!

PikkuMillin Aksu on kyllä niin suloinen! Meillä kanssa Eetu ei herää vaikka tekis mitä, siinäkin siis poitsut samanlaisia... Hauska tuo menkkajuttu, hih!

Mulla on kierto taasen lyhentynyt, tosin taitaa johtua ennemmin noista metuista, joita syön... Mä muistan sillon ne ekat menkat, mä vuosin kuin seula, ja mä sain kanssa ihan käsittämättömät kuukausikivut synnytyksen jälkeen, mä vaan luulin että kävis toisin päin, että ne kivut vähenisivät, mutta toisin kävi. Ihana pissaepisodi teillä, hih!

MM, mä kyllä toivon, että tuo Eetun nakuilu olis kyllä ollu ainutlaatuinen ja ainoo kerta, mutta taitaa tuo ukkeli vaan kiusia meitä... Mä en ees muista että olis ollu puhetta teidän fysioterapiakäynnistä... Tai sitten se on tätä dementiaa...

MPR-rokotteesta, jos mä nyt oikein muistan, niin meillä ei Eetulla kyllä noussu lämpö, ja BEJBI, mekin kyllä käytiin 1v3kk neuvolassa juuri tuon piikin takia.

Auroran Oliverille yksivuotisonnittelut jo näin etukäteen!

Heidille pikaisia paranemisia! Käykäähän lääkärissä, jos vaan siltä tuntuu... nimimerkki pojan äiti jolla 2viikkoo kuumetta... Toivottavasti saatte nukuttua ens yönä!

Bejbin mies oli saanut rankan tuomion, no saattepa nauttia Even kanssa miehen seurasta pitempään... ; )

Hermionea huhuilen, saitkos mun sähköpostin?

Mutta eiköhän tässä ollut nyt kaikki tällä erää... Ai niin pakko vielä hehkuttaa, että me mennään miehen kanssa torstaina Kirkan muistokonserttiin!!! Ja pe on molemmilla vapaa... + mulla ens ma-ke...

napero ja Eetu 2v1pvä (kaks vuotta sitten makoilin sydän täynnä rakkautta ja onnea ihmettelemässä meidän vaavia synnärillä, niisk!)

Vierailija
37/63 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että käykäähän " ilmoittautumassa" treffeille... Ja laittakaa ehdotuksia päivämääräksi/paikaksi yms...

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=60&m=12338484&p=3&tmo…

napero

Vierailija
38/63 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morientes!

Kyllä vaan vie työ ja kaikki niin mehut, ettei jaksa edes teille kirjoitella kuulumisia. Lukemassa olen kyllä käynyt. Pitkin viime viikkoa tuli monta asiaa mieleen, mitä olis pitänyt kommentoida, mutta eipä nyt muistu mieleen.

Vaategalluppiin sen verran, että hamsterin vikaa löytyy myös täältä. Meillähän ei ole edes selvillä " halutaanko" Emmille sisaruksia, mutta tavaroita olen antanut vain lainaan (kaukalo, vauvasänky...). Vaatteita olen ihan vähän myynyt ja vähän antanut pois. Mutta mietin kanssa tuossa yks päivä, että jos joskus toinenkin lapsi tulis, niin kyllä varmaan uusia tulis kuitenkin ostettua. Pitäs vaan ottaa urakka ja laittaa paketteina huutikseen tai lähtee päiväks kirpparille.

Kuukautisjuttuihin: mä aloin joskus keväällä syödä ceraetteja ja ne vei menkat mennessään kokonaan, aina välillä vaan tiputteli. Ja kun niihin meni hermo, palasin takaisin Gracialeihin, joita söin ennen raskautta, vaikka sanoin, etten enää niitä aloittais. Mutta niitten myötä kierto on jälleen tasainen ja vuoto hallinnassa. Mutta olen kuullut, että toisilla tosiaan heittää ihan häränpyllyä synnytyksen jälkeen. Eli Millille vaan voimia!

Osse jutteli typyn kiukkupuuskista. Meillä nähdään ihan samanlaisia. Ihan oikeesti välillä pelottaa etukäteen jo se kuuluisa kolmen vuoden uhma, jos 1-vuotisuhma on jo tätä. Jos ottaa jonkun tavaran pois Emmiltä, kun hän sitä pitelee (olkoonkin kuinka vaarallinen tahansa) tai nostaa pois pöydältä tai sohvan sarjalta tai tuo likan sisään pihalta ennen kuin hän itse haluaisi jne. niin ihan mahdoton huuto alkaa. Emmi viuhtoo käsillään ja saattaa vetää ittensä selälleen lattialle polkemaan ja raivoomaan. Ja siinä tilassa jos sitä yrittää rau

hoittaa ottamalla syliin, niin huuto vaan pahenee. Että selitä siinä sitten... Joopa-joo.

Pukemisesta: hoidossa saavat edelleen Emmille laitettua ilman ongelmia jopa teippivaipat ja muutenkin pukeminen sujuu. Kotona taistellaan välillä vaipasta ja kaikista mahdollisista vaatekappaleista. Mutta itse olis kova yritys pukea. Pipot ja hatut menee päähän sujuvasti (ja niitä tykkää veivata edes takaisin vaikka kuinka kauan) lapaset saa käteen (mun tai miehen) ja sukat jalkaan. Aikuisten kengät on ihan hitti. Paitoja yritetään, muttei onnistuta ja housuista menee toinen lahje. Että ehkä tuo jossain vaiheessa oppii pukemaan kunnolla.

Oppimisesta: Emmihän ei juurikaan sano ymmärrettäviä sanoja, vaikka höpöttää lähes taukoamatta omaa kieltään. Mutta nyt se on oppinut lällättämään ja pöristelemään kielellään. Hassun kuuloista, kun neiti leikkii omiaan ja löpötys kuuluu vaikka toisesta huoneesta. =D

Tikruko kyseli kyykyssä leikkimisestä. Emmi on kanssa jo aika pitkään osannut leikkiä ja poimia tavaroita kyykyssä ja jatkaa siitä sitten kävelyä tai mitä milloinkin.

Eetulle iiisot 2-v onnittelut. Vähänkö taitava poika, kun kuperkeikkaa heittää! Me jo kovasti odotellaan juhlia... =)

Oliverille etukäteen iiisot onnittelut myös!!! (en kuitenkaan taas viikkoon saa aikaiseksi kirjoittaa...) Oon vähän kade teidän siivoojasta. Meillä piti kanssa alkaa käymään, mutta se joka kävi kerran, ei voinutkaan ottaa meitä rinkiinsä, enkä mä ole saanut aikaiseksi, että ettisin uuden.

Bejpi, mä kans oon noita neuvolajuttuja miettinyt, kun muuta saa rokotuksia 1v3kk ja meillä tosiaan ei ole tuota neuvolaa ollenkaan. No, kai sen rokotuksen voi saada vasta 1,5 vuotiaanakin. Mitenkäs, pääsettekös lähtemään Naperolle ja Eetulle, vaikka mies on ollut leikkauksessa?

Ai niin, meidän piti lähtee miehen ja kaveripariskunnan kanssa Tukholmaan viikon päästä viikonloppuna. Mutta mies " joutuukin" lähtemään työmatkalle Cannesiin jo silloin meidän risteilyn aikana, joten se siitä risteilystä. Vähänkö harmittaa: mä en pääse Tukholmaan ja mies pääsee viikoksi Cannesiin. On se niin väärin! =S Mutta ammatinvalintakysymys sanois joku näppärä, ja niinhän se on...

Jaa-has, nyt ei taas tuu enempää mieleen tän romaanin jatkoksi. Tai no se täytyy hehkuttaa, että kävin taas tänään hölkkäämässä ja huhkin sen jälkeen vähän käsipainoillakin. Minä, joka vihaa juoksua, olen käynyt jo kolmesti hölkällä. Wau! Kaks ja puol kiloo oon saanu pois, mutta viis olis vielä tavoitteena. Ei mahdoton kuitenkaan... Nyt kuitenkin Täydellisten naisten pariin... Mukavaa viikkoa kaikille!

-Amy ja Emmi 1v3kk++

ps. Kyylille vilkutuksia takaisin! Mä oon jo monta kertaa meinannut laittaa sulle meiliä, mutta aina se jää, mutta jospa tässä joku ilta...

Vierailija
39/63 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt ollenkaan tänne palstailemaan, mutta nyt on pakko tulla piipahtamaan ihan varta vasten toivottaakseni Eetulle paljon onnea 2v-synttärien johdosta! Vai on poika ryhtynyt heittämään kuperkeikkoja juhlien kunniaksi! Se on kyllä jo tosi hieno taito. :)

Onnittelut myös jälleen kerran uusille 1-vuotiaille sankareille! Emiliina taisi olla ainakin ja Oliver. :)

Eetun nakuilusta tuli mieleen, että quulla on välillä samanlaisia taipumuksia. Yks aamu se oli sängyssään ilman paitaa, ja tarhassa se kuulemma availi useaan otteeseen päiväunilla vaippansa, joten nyt vietiin sille kalsareita vaippojen päälle, ettei se käykään ihan niin helposti. Lapset nukkuu kai ihan alushoususiltaan tarhassa, kun se huone lämpenee mukavasti, kun siellä nukkuu monta lasta samassa pienessä tilassa. Kotona quu tykkää kauhesti juosta nakupellenä ympäri olohuonetta. Nyt ollaan laitettu alunperin vaunuihin hankittu lampaantalja olohuoneen lattialle, niin poitsu menee siihen päälle aina kierimään ja hokee " ihana talja!"

Pikku-quu ei oikein osaa pukea muuta, paitsi ehkä joskus pipon ja yhden hanskan. Nyt se on kyllä kiinnostunut siitä puuhasta, kun aikaisemmin ei ollut yhtään. Se menee aina ulkovaatekaapille hakemaan vaatteensa ja ilmoittaa, että " haluu pukemaan" . Sitten se luettelee, että " pipo päähän" , " hanskat käteen" , " haalari" , " sukat jalkaan" , " kengät jalkaan" . :)

Pesukarhulla oli aivan ihania uutisia ultrasta, onnea kovasti!!!

Ja voi miten ilahdutti lukea kyylin viesti täältä, ja että olet meitä oikein ajatellut! Kiva, että teillä rankan pikkuvauva-ajan jälkeen sujuu jo arki mukavasti tytön kanssa. On kyllä teilläkin jo iso tyttö! Kohtahan te tulette myös tänne taaperoihin. :) Suurensuuria (((((halauksia)))) kyylille ja pikku-quulta pusu teidän neidille! ;)

-Q- ja -q- 1,5v ja aatu 15+1

Vierailija
40/63 |
12.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amyn tavoin tulisin uuden viikn kunniaksi vähän kirjoittelemaan. Joskus vaan jää nämä kirjoittelut, vaikka lukemassa käynkin.

Kaikkea kivaa on taas ihmiset kirjoitelleet, en tiedä mistä aloittaisin... no ehkäpä ensiksi nyt kuitenkin Eetulle isot 2v. onnittelut! Ja onnea uusille taaperoille ja tervetuloa tälle puolelle!

Pesukarhulla oli hyviä ultrakuulumisia, hienoa!

Joko Q on saanut parvorokkoverikoetulekset? Toivottavasti olisit sen joskus jo sairastanut, niin ei tarvitsisi sitä yhtään miettiä. Meidän tytön tarhassa oli joskus viime syksynä parvorokkoa.

Meillä annettiin MPR rokotus 1,5-vuotis neuvolassa, mitään 1v3kk neuvolaa ei edes ollut. Meidän tytölle ei tullut kuumetta siitä rokotuksesta.

Mä olen säästänyt melkein kaikki vauvanvaatteet ja muut tarvikkeet. Ja niitä on tosiaan varasto täysi... aijon kyllä siivota ne laatikot ja vähentää määrän puoleen. Mutta kun ei ole ketään kelle niitä antaa! Mä toivon että mun sisko saa vauvan ja voin antaa vaikka hänelle läjän vauvanvaatteita ja tavaroita=) Ja voishan niitä kirppiksellekin viedä...

Mun mies haluaa toisen lapsen. Mä yritän nyt tässä saada itseänikin haluamaan... mutta kun mä en tosiaan tiedä mitä mä haluan. Niinkun mä olen täälläkin varmaan sata kertaa sanonut, voisin ottaa toisen lapsen jo se mulle valmiina nyyttinä tuotaisiin. Mä olen yrittänyt ajatella että on meillä tässä vielä aikaa... en tiedä.

Mutta eipä meille kai mitään sen kummempia. Tyttö oli koko viime viikon tarhasta pois. Mä yritän käydä ahkerasti töissä ja koulussa. Sitä samaa siis...

Milloin muuten on kaikkien tonskien lasketut ajat? Burdella huhtikuussa, queenilla heinäkuussa?, pesukarhulla ja Q:lla elokuussa?

NapNap + tyttö 1v11kk