Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomuushoidoissa käyneet ja onnistuneet - valakaa muhun uskoa!

Vierailija
10.02.2008 |

Ihan kurja fiilis on kahden peräkkäisen kemiallisen raskauden jälkeen. Meille tuli kolme vuotta sitten ekasta ICSI:stä tyttö, mutta nyt PAS ja toisen ICSI:n eka tuoresiirto ovat tuottaneet vaan kemiallisen raskauden. Lääkäri on sitä mieltä, että minä olen kovin hedelmällinen, kun aina jotain tapahtuu, mutta alkioissa on jotain vikaa.

Olikohan tuo meidän esikoinen onnellinen sattuma... Pitäisköhän lyödä hanskat tiskiin ennen kuin menee hermot lopullisesti?

Olisko kellään mitään positiivista sanottavaa, kun multa alkaa usko loppua?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
11.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tunne tulee ihan väistämättä. Hoito on aina niin iso prosessi, että sen jälkeen on ihan lannistettu olo kun negaa taas paukkaa. Muista, että on vain todella hyvää tuuria jos eka icsi tai ivf onnistuu, koska niin käy alle puolelle! Nyt et valitettavasti kuulu niihin onnekkaisiin. Kun seuraava hoito alkaa, alat saada pikkuhiljaa uutta energiaa. Sillä kaavalla se menee aina. Tsemppiä nyt nainen, te onnistutte todella todennäköisesti!

Minun tarinani on useita turhia ivf-hoitoja ja lopulta lapsi tuli ensimmäisestäi luovutetuilla soluilla tehdystä hoidosta (nyt heitä on jo kaksi). Ihan ikioma erilaisesta alusta huolimatta.

Olen rypenyt sellaisessa helvetissä, etten käsitä miten järjissäni selvisin. Mutta niin vain loppu oli onnellinen ja haaveilemme vielä yhdestä lapsesta.

Muistakaa, että lähes kaikki onnistuvat! Ei sekundaarilapsettomuuden vähättely ole oikein korrektia. Se on varmasti todella suuri suru ja kun taustalla vielä kummittelee muistot primaarilapsettomuudesta. Lapsettomuuden tuska voi kestää pitkään lapsen saamisen jälkeenkin ainakin minulla. Yritetään vetää yhtä köyttä eikä kilpailla kenellä on vaikeinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan