Ostaistko vammaiselle lapselle kalliin haalarin, esim Ticket to Heaven tai Reimatec?
Ja jos siis kyse olisi lapsesta joka ei voi edes kävellä?
Kommentit (19)
Vierailija:
Mulla on kolme tervettä lasta ja nyt jälkeenpäin tuntuu hölmöltä, koska julistin nuorena, että kun saan lapsia, tahdon down-lapsen. He ovat jotenkin niin vilpittömiä ja iloisia ja kauniita.
En mitenkään sellaisena, että tässä menolippu kuolemaan. Vaan " heaven" on tässä nyt enemminkin symbolinen " hyvänolonpaikka" , ei mitään kuolemaa liittyvää.
Ja itse kysymykseen: kyllä pukisin. Puen muutkin lapseni ko. merkkeihin.
Tosin en ole katsonut tarpeelliseksi ostaa kalliita haalareita kummallekaan lapsistani (eivät koskaan ole kulkenee missään Reimateceissä, mutta kuivana ovat pysyneet), joten tokkopa ostaisin vaimmaisellekaan...
hänhän se vasta kallista kosteussuojausta tarvitsisikin! Voi tavaton mikä kysymys...
Varallisuuden mukaan, ei lapsen vamman.
jos istuu maassa ulkoillessaan. Mutta jos ei, niin silloin en ostaisi vedenpitävää haalaria, vaan jonkun kivan tavallisen haalarin. Merkki tosin voisi silloinkin olla Reima, tai Ticket to heaven.
sehän on tehty liikkumiseen säällä kuin säällä, pitää vettä jne.
Ja vammainen lapsesi siis istuisi vaan rattaissaan? Eikö se ole vähän rahan tuhlausta? Ostaa puku jonka ominaisuuksilla lapsi ei tee mitään? -ap
Ja parempi se lapsellekin se kosteussuoja puvussa kuin, että rattaat laitetaan ihan huppuun kosteussuojien kanssa.
Tosin asumme ihan etelässä ja on niin vetistä, että maassa viihtyvälle tavallinen haalari ja kurahousut ovat kuitenkin parempi, koska kosteuden kestävät eivät kuitenkaan ole ihan yhtä vedenpitäviä kuin kurahousut. Toisaalta taas kuravaatteet voivat vaikeuttaa sitä muutenkin hankalaa liikkumista.
Tämä sama probleemahan sitä on, jos on talvella vuoden täyttävä terve lapsi. Varmasti päätyisin vammaisen lapsen kanssa samaan ratkaisuun kuin terveenkin maassa viihtyvän, mutta kävelemättömän lapsen kanssa ja samoilla perusteluilla.
Vierailija:
isommilta sisaruksiltaan) vaan esimerkiksi Reiman entisen Peuhurin (en muista nykyistä nimeä), joka on Reiman lämpimin haalari ja ei ole kosteussuojattu. Pitää tietysti kuitenkin tuulen ja tihkusateen ulkona.
Vierailija:
Ja parempi se lapsellekin se kosteussuoja puvussa kuin, että rattaat laitetaan ihan huppuun kosteussuojien kanssa.
minä näin perheen, jossa oli vammainen lapsi, jolla oli Ticket to Heaven-puku tässä noin viikko sitten.
Ja täytyy myöntää, että hieman ihmettelin miksi oli niin kallis puku ostettu.
Eli mä en ostaisi.
" Ja täytyy myöntää, että hieman ihmettelin miksi oli niin kallis puku ostettu.
Eli mä en ostaisi"
että ainakin isompi vammainen lapsi puetaan ihan oikeasti huonompiin vaatteisiin, lieneekö syy siinä, etteivät osaa vaatia. Näin ainakin täälläpäin.
osaa kävellä ja juosta. ikää nyt 6v. joka talvi pojalla on reimatec haalari ja välikausihaalari on remu.
pojalla oma 1000 euroa maksanut tietokone.
ei osaa vaatia, mutta on tasaarvoinen pikkuveljensä kanssa.
vammaisuus ei vähennä hänen arvoansa.
Mulle tuli aloituksesta olo, ettei vammaiset saisi pitää ns " merkkivaatteita"
oli oikeasti muodikkaat vaatteet ja tyylikkäästi leikattu tukka. Hän oli todella hyvän näköinen nuori mies. Siinä varsinkin tuli ajatelleeksi, että on se kumma, kun pitää ihan ehdoin tahdoin vanhempien tehdä vammaisista entistä pahemmin " kakkosluokan" kansalaisia.
Sivistymätöntä porukkaa...
Ostaisin, jos hän tarvitsisi jotain niiden pukujen ominaisuuksia (esim. istuis maassa, ryömisi tms.). Muuten ehkä jotain vastaavaa rattaissa istumiseen. Ja oikeasti nuo Reimatecit eivät edes ole kivan näköisiä, eli niitä en varmaankaan ostaisi.
Itse tunnen monia vammaisia lapsia, ja he ovat kyllä puettu ihan kuin muutkin. Usein jopa mielestäni kauniimmin/papremmin, kun he hyväksyvän ne äidin valitsemat ;) Eivät kapinoi (=halua ehdottomasti valita itse), kuten ns. normaalit lapset.
Eli riippuen vammasta, hän ei ehkä tunne kylmyyttä normaalilla tavalla joten kyllä mä kunnon kamppeet hankkisin...