Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Appivanhempiasiaa. Onko minulla oikeus loukkaantua? Vai olenko sekaisin raskaushormooneista?

Vierailija
09.02.2008 |

Appivanhempien perhetuttu kuoli ja perinnönjako oli riitaisa. Tästä valaistuneina anoppi ja appi päättivät tehdä testamentin. pyysivät miestäni ja miehen siskoa luokseen ja puhuivat siitä, miten he haluaisivat omaisuuden jakaantuvan. Minua tai siskon miestä ei pyydetty paikalle. Lisäksi anoppi nyt jälkikäteen lipsautti, että meidän puolisot on suljettu perinnön ulkopuolelle, " kun ei sitä ikinä tiedä."

Perittävää on jonkin verran. Talo, kesähuvila, metsää, osakkeita ja muuta irtainta, mutta ei mitään valtavia summia. Mieheni ei halunnut puhua, mitä olivat sopineet ja suoraan en viitsinyt kysyä tai jankata. Nyt kuitenkin huomaan, että olen vihainen sekä appivanhemmilleni että miehelleni.

Tässä faktat mahdollisimman objektiivisesti. Sanokaa, onko minulla syytä hermostua vai olenko vain vialla päästäni tai hormonien kourissa (esikoisemme syntyy pääsiäisenä.)

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekijä ei sitä halua heille erikseen kertoa.

Vierailija
62/72 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos omien vanhempien omaisuudesta puolet sattuisikin riitaisassa erossa luiskahtamaan lätkimään lähteneelle aviomiehelle, niin tuskin naurattaisi...

Äitini oli tehnyt testamentin ja siihen ehdon ettei avio/avopuolisollani ole oikeutta perintööni eikä sillä hankittuun omaisuuteen- Nyt sitä rahaa on käytetty yhteiseen omasiuuteen (talo), joten miehenikin pääsee nauttimaan perinnöstä. Eron tullessa hänen osuutensa olisi kuitenkin pienempi talosta.

Samoin tulee oleman aikanaan mieheni perimän omaisuuden kanssa.

Erittäin järkevää menetellä näin nykypäivänä, ikinä eikuitenkaan tiedä, vaikka liitto olisi kuinka vakaalla pohjalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, etteivät appivanhemmat ottaneet tässä asiassa ulkopuolisia mukaan. On ihan tavallista, että appivanhemmat sulkevat puolisot perinnön ulkopuolelle. Näin suvun omaisuus pysyy suvussa (vähän vastaava kuin avioehtokin). Jos miehesi kuolisi enne sinua ja menisit uusiin naimisiin, suvun kesämökki ym. saattaisi joutua uuteen sukuun. Itse asiassa appivanhempasi ovat enemmän kuin järkeviä. Mikset ymmärrä?

Vierailija
64/72 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin vain lakiosa on se " varma" perintö, jos perillinen sitä vaatii. Sitäpaitsi AP:n kuvaamassa tapauksessa testamentin tekijät halusivat perillisten tietävän, kuinka perintö ollaan jakamassa sitten, kun heistä aika jättää.

Vierailija
65/72 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asia on ihan selvästi anoppilanväen ja miehen välinen asia. Siihen sinulla ei ole oikeutta missään muotoa.

Vierailija
66/72 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakiosa kuuluu rintaperillisille, mutta ei heillä siltikään ole mitään oikeutta tietää mitä vanhempiensa testamentissa lukee niin kauan kuin vanhemmat ovat vielä elossa, jolleivät vanhemmat itse halua kertoa.

Vierailija
67/72 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktahan on että miehesi vanhemmat tekevät testamenttiaan ja heidät perii heidän lapsensa, et sinä. Siitä ei " ole oikeutta" loukkaantua.

MUTTA.

Jos appivanhemmat nimenomaan kirjaavat sinut pois ja vihjaavat jotenkin että eihän sitä koskaan tiedä että oletko miehen kanssa vain omaisuuden toivossa.

Jos appivanhemmat jättävät miehellesi esim. kesämökin ja tarkat ehdot että sinulla ei ole mökkiin osaa eikä arpaa ja olet siellä vain ja ainoastaan satunnainen vieras, ja että mahdollisen eron sattuessa et ole mitenkään oikeutettu mihinkään mökkiin liittyvään, niin en usko että sinua huvittaa pakata perhettä mukaan ja mökkeillä, hoitaa ja huoltaa mökkiä vaikka se kuinka olisi jo siirtynyt miehesi omistukseen. Näin ollen koko mökki jäisi " käyttämättä" ihan sen takia että appivanhempasi sinua epäilevät.

Jos sinut suljetaan täysin ulkopuolelle mieheesi liittyvistä asioista (esim. että miehelle on ylipäätään tulossa jotain perintöä) eikä kukaan, edes miehesi, saa hiiskahtaa sanaakaan sinulle " koska asia ei sinulle kuulu" , niin mielestäni on oikeus loukkaantua.

Vierailija
68/72 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isä on tehnyt samanlaisen testamentin. Eli perintö on turvattu vain ja ainoastaan minulle ja veljelleni.

Vierailija
69/72 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Oikeastihan edes ap:n miehen ei tarvitsisi tietää testamentin sisällöstä..." Lakiosa ei liity tähän millään tavalla.

Vierailija
70/72 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi olla tietoinen appivanhempiesi testamentista? Tai olla perimässä heitä. Kyllä asia on ihan heidän ja heidän lastensa välinen juttu. Olet kuitenkn ulkopuolinen tuollaisessa asiassa.

Vierailija
71/72 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kieltäydyn aina ehdottomati menemästä mukaan,

kun mieheni perhe sumplii raha-asioitaan (miehen äidillä aika paljon omaisuutta). Asiat eivät yksinkertaisesti mielestäni kuulu minulle ja sitä paitsi on todellakin realistista ottaa huomioon se, että avio- ja avoparit voivat erota jossakin vaiheessa.

.

Vierailija
72/72 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä se _minusta_ Kuuluu hyvään parisuhteeseen että puhutaan avoimesti myös raha-asioista, enkä hyväksyisi tuollaista salassapitoa.

Avoimuus on parisuhteen a ja o.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi