Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsellani ei ole yhtään reikää 4 vuotiaana

Vierailija
09.02.2008 |

ja olen yh, ylipainoinen ja enkä ole ikinä omannu aivan terveellisiä tapoja.. tai muuten ollu tiukkapipoinen.

olen joskus antanu lapselle ruokaa samasta lusikasta ja pussannut suuhun..

miten tämä voi olla mahdollista?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 4 v pojallakaan ei ole reikiä, mutta se on hyvän hammashoidon ansiota. Pojalla on perinnöllinen kiillesairaus.

Vierailija
2/12 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttären luokkakaverilla koulussa oli nyt yksi reikä. Mutta ei kai noin pienillä kuin 4-v yleensä ole kellään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hampaita olemme harjanneet lähes ilta nyt vasta alotettu aamuisinkin harjaamaan ja tapletteja saa päiväkodissa satunnaisesti purkkaa kotona

Vierailija
4/12 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin veljellään ei ole ollenkaan reikiä ollut ikinä vaikka on jo 16...

Vierailija
5/12 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vieläkin ja tyttö on nyt 5-vuotias. En tajua, miksei sille mitään tehdä. Reikä tuli kiillevaurioiseen kohtaan, vaikka hyvin yritettiin hampaita hoitaa. En tiedä, keneltä bakteeritartunta on tullut.

Vierailija
6/12 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hammaslääkäri sanoi meille,ettei ne karkit ja sokerit ja mehut ole hampaille yhtään niin pahoja, kuin juomien hiilihappo. Se kuulemma on kiilteen pahin vihollinen...

Vierailija
7/12 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska jos ei saa bakteeria ni eikö silloin voi limua esim juoda kuinka paljon vaan?

Vierailija
8/12 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omillani jotka on 4 ja 6 ei ole yhtään reikää josta olen iloinen kun itsellä oli pienestä pitäen suu täynnä reikiä. Toki huolehdimmekin hammaspesut hyvin. Purkkaa ei tule kyllä annettua ruuan jälkeen mutta eipä tuo ole meillä haitannut näköjään.

Vierailija
9/12 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaita olen hoitanut aina miten sattuu ja iltaisin olen ne pessyt vasta vuoden verran.

3,5 vuotiaalla lapsellani ei ole reikiä ja hänellä on puhtaan kiiltävät hampaat. Pyritään pesemään säännöllisesti, aamuin illoin, mutta kyllä se välillä unohtuu. Purkkaa ei syödä. Karkkeja, mehuja ja limuja saa satunnaisesti. Samaa lusikkaa käytetään usein ja pussaillaan suulle jatkuvasti.

Synnytyksen jälkeen kun tehtiin hammaslääkärissä se bakteeritesti niin sain täysin puhtaat paperit.

Vierailija
10/12 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hampaiden hoito on heikentynyt huomattavasti siitä ajasta kun olin itse lapsi. Mun vanhemmat kiinnittivät hampaiden hoitoon tosi paljon huomiota sen takia koska heillä on ollut reikiä jo pienestä pitäen. Tästä syystä meillä lapsilla on ollut hyvät hampaat aina. Kannattaa ihan oikeasti pitää huolta lasten hampaista ja opettaa ne hyvät tavat jo ihan pienille.

Meillä neljävuotias tyttö itse sanoo että nyt mennään pesemään hampaat ja kaksivuotiaskin tykkää hampaiden pesusta koska se on vaan ollut aina tapana.

Vierailija
11/12 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani on tekarit jotka heille on laitettu jo tosi nuorena. Silloin kun olin lapsi niin meillä ei huolehdittu hampaiden pesuista, hammaslääkärissä aina minulle sanottiin että oletpas sinä hoitanut tosi hyvin hampaita, mutta en koskaan kehdannut sanoa että en mä pese koskaan hampaita. Silloin kun menin seiskalle niin aloin itse huolehtia hampaiden pesusta ja sen jälkeen olenkin pessyt aamuin illoin, en vois kuvitellakaan että menisin nukkumaan ilman että pesen hampaat tai että olisin koko päivän pesemättä hampaita! Aika jännä kun omilla vanhemmilla on tosi huonot hampaat olleet ja itselläni ja on tosi hyvät vaikka niistä ei ole lapsuuden aikana juuri huolehdittu.

Vierailija
12/12 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotiaana. Sitten pysyvissä hampaissani ei reikiä ollutkaan ennen kuin 32-vuotiaana paikattiin ensimmäisen kerran.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi