Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohtutulehduksesta

08.02.2008 |

Kirjottelempa tänne kysymyksen että onko kellään kokemusta kohtutulehduksesta? Minulla moinen todettiin eilen. Kolmatta kuumeilen ei varsinaisessa yrityksessä, mutta ilman ehkäisyä kuitenkin. Menkkavuoto muuttui ruskeaksi ja alavatsaa alkoi kovasti särkeää.Lääkäriin sitten vaan ja moinen todettiin. Sain kahdet antibiootit ja niillä kuulemma pitäisi mennä ohi. Minä kun luulin että kohtutulehdus voi tulla vaan synnytyksen tai keskenmeno jälkeen. Lääkäri puhui jotain bakteeritasapainon vaihtelusta ja hormooneihinkin liittyy. Seuraavasta kierrostaa saa kuulumma taas koittaa vauvaaa alkuun jos haluaa. Kaikkea sitä pitääkin saada.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jos jollai on kokemusta...

Vierailija
2/3 |
09.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut nuorempana PID, eli lantion alueen tulehdus, jossa tulehdus oli noussut emättimestä kohtuun, ja siitä edelleen ylöspäin munanjohtimiin ja munasarjoihin asti. Aiheuttajana oli joku suolistobakteeri. Tulehdus hoidettiin sairaalassa kahdella antibiootilla.

Lääkärit varoittelivat, että hoitamattomana saattaa aiheuttaa lapsettomuutta (tulehduksen myötä johtimiin saattaa tulla tukkeumia.)

Onneksi näin ei käynyt, vaan muutaman vuoden kuluttua saimme pojan :)

Raskaus alkoi lähes heti kun jätimme ehkäisyn pois.

Sulla tulehdus on siis vain kohdussa, joten ei tarvi miettiä tuota johtimien tukkeutumismahdollisuutta. Silti on hyvä että tulehdus hoidetaan pois.

Raskauden jälkeen sain myös kohtutulehduksen, muutama viikko synnytyksestä. En tiedä miksi paikat ovat mulla näin herkät tulehtumaan, kun hygienia hyvää jne., kai olen vain tulehduksille altis.

Onnea kovasti raskautumiseen, toivottavasti pääset pian kasvattelemaan vauvamasua :)

Viipero (joka kuumeilee pikkukakkosta)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota lapsettomuus juttua olin jostain kanssa kuullut, että pitää hoitaa hyvin pois. Mulla ei tosiaan aristanu munasarjat yhtään että lääkäri sanoi ettei ole levinnyt niihin. Oisko ollu jotenki huono vastustuskyky just tällä hetkellä, kun joku ihmisen oma bakteeri se mullakin oli. No, täällä nyt tuskailen mahani kanssa kun antibiootit sen on pistäny ihan sekaisin. kipu kohdun kohdalla loppu onneks heti toiseen lääkkeen otto kertaan. Täytyy ny miettiä pitäiskö pitää muutama kuukausi väliä vauvan yrityksessä. Täytyy viä varmistää gyneltä, kun aattelin että käyn varmuuden vuoks tarkastuksessa kun kuuri on loppu. Eihän me varsinaisesti olla vauvaa yrittämässä, ilman ehkäisyä vaan mennään ja kuumeilen. :)