Lapsen tarharyhmässä aloittaa harjoittelija, joka on somalimies. Mietteitä?
Kommentit (31)
Lapset näkevät ja oppivat erilaisista ihmisistä ja kyseinen harjoittelija saa hyvää kokemusta!
Ennakkoluulottomasti vaan juttelemaan!
Mitä ihmettä pelkäät??? En voi käsittää moista ennakkoluuloisuutta!!!!
Onneksi omani ei ole enää vaipoissa.
Mutta juuri Suomeen saapunut paimentolaiskulttuurista joka ei puhu kieltä - olisin huolissani.
Jos hän on pitkä ja isokokoinen niin sitä parempi. Minun lasten tarhassa oli Herra Mohammed ja jos lapset olivat tuhmia piti mennä istumaan hänen viereen. Paitsi minun 3 vuotias ei pelännyt. Ja sitä Herra Mohammed ihmetteli
Vierailija:
Minun lasten tarhassa oli Herra Mohammed ja jos lapset olivat tuhmia piti mennä istumaan hänen viereen.
Vierailija:
Vierailija:
Minun lasten tarhassa oli Herra Mohammed ja jos lapset olivat tuhmia piti mennä istumaan hänen viereen.
Harjoittelijana olo edellyttää jonkin sortin opiskelua. Ja opiskelijoilla (esim. lähihoitaja) vaaditaan ainakin auttavaa suomen kielen taitoa. Joten ei huolta!!!
Lisää vaan joukkoon niitä - rikkaus työyhteisöön ja lapset tykkää
Vierailija:
Harjoittelijana olo edellyttää jonkin sortin opiskelua. Ja opiskelijoilla (esim. lähihoitaja) vaaditaan ainakin auttavaa suomen kielen taitoa. Joten ei huolta!!!
juoppoa suomalaista hutsua töissä. ne ei kyl saa kepilläkään koskea mun lapseen, kaiket illat viettävät lähibubissa jättäen jeminoitaan ja nikojaan kotiin yksin.
huoh!
Tän on ihan pakko olla provo! Tai ainakin toivottavasti, miten te voitte olla noin pullossa kasvaneita!?! Tiedänpä tapauksen jossa poikansa hyväksikäytöstä tuomittu äiti oli töissä päiväkodissa. Ja ihan oli suomalainen ja valkoinen. Vieraileeko tällä palstalla ainoastaan rasistisia (ilmeisesti alhaisen sosiaaliluokan) äitejä.
Hyvä, että lapsille tulee jo pieninä tummaihoiset ihmiset tutuiksi ettei käy niin kuin meidän 70-luvulla syntyneiden kanssa eli vielä nykyäänkin joillekin ihonväri on kauhistus ja kummastus.
Ole vaan ap iloinen, että lapsesi saa tutustua erilaisiin ihmisiin!
Meidän lasten päiväkodissa on tällä hetkellä ulkomaalainen harjoittelija, en nyt muista mistä tuo mies on kotoisin (joko Sudanista tai Somaliasta) ja hyvin on mennyt. Lapset tykkäävät tuosta.
Mutta meidän lasten päiväkodissa onkin muutama ulkomaalainen lapsi; pari, joiden vanhemat ovat tulleet Suomeen pakolaisina ja pari adoptiolasta, joten meidän lapset ovat jo muutenkin tottuneet erilaisiin ihmisiin.
Poikani paras ystävä on somali. Olen erittäin iloinen siitä, että lapseni saavat mahdollisuuden kasvaa suvaitsevaisessa ympäristössä. Hoitajaharjoittelijoina on ollut myös miehiä ja vain positiivisia kokemuksia löytyy.
Minut on kolme somalimiestä yksissä tuumin, väkivaltaisesti raiskannut kun olin 19-vuotias. Kokemus, jonka jättämistä traumoista toivun tuskin koskaan.
Vaikka kuinka järki sanoisi, ettei tuo tapaus tee kaikista somaleista raiskaajia, niin tunnetasolla en voi vaikuttaa siihen, että vihaan joka ikistä neekeriä, joka tällä pallolla tallustaa!
En antaisi lapseni olla päivääkään samassa paikassa somalimiehen kanssa. Piste.
PS. Saa haukkua rasistiksi. Sitä juuri olen, eikä edes hävetä.
tosi kurjaa koska pakko kuitenkin olisi, mutta voithan lohduttautua sillä että on siellä koko ajan ne muutkin hoitajat paikalla :)