Lue keskustelun säännöt.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
11kk:n ikäisen vauvan ruoka?
07.02.2008 |
Jos teette ruuan itse niin paljonko käytätte mausteita ruuassa sekä oletteko jo käyttäneet suolaa/lihaliemikuutiota?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
...poika juuri 11kk, ja annan nyt ihan samaa ruokaa kuin itsekin syömme - eli mausteita myös yhtä paljon. Ainoa, minkä vielä " erotan" , on tuo lihaliemi, eli otan keitosta ensin osan pojalle ja heitän kuution vasta sitten sekaan. (Mutta viimeksikin tein jauhelihakeittoa, ja j.lihan olin siis maustanut mm. pippurilla ja vajaalla teelusikallisella suolaa.) Suola kun on vielä uusi tuttavuus, niin ei liikaa kerralla :) Eli syönyt mm. makaronilaatikkoa (ruoissa olen siis käyttänyt jo tavan maitoakin), jauhelihakeittoa, perunaa ja jauhelihakastiketta, kanaa & riisiä jne. Ostan kuitenkin vielä myös purkkiruokia, ja niitäkin ostin nyt 12kuiselle sopivia.
Poika on aina ollut " hyvä-mahainen" , eikä vielä mistään ruoka-aineesta ole tullut mitään, siksi uskallan jo suolan ja maidon käyttöönkin nyt 11kk iässä pikku hiljaa totutella. Tai siis munuaisethan noissa vissiin " päähuoli" on, ja siksi suositellaan vasta 1v alkaen, mutta maalaisjärkeä käyttämällä meillä ainakin syödään suolaa ja maitoa sisältäviä ruokia jo nyt - ja hyvin on maistunut! =) Poika tykkää selvästi enemmän mausteisista ruoista - ja miksikäs ei, kuka sitä nyt aina haluaa pelkkää pottua syödä, hih!
(Vielä listana meillä käytettyjä mausteita ruoissa:
mustapippuri, valkopippuri, pippurisekoitus, valkosipuli, sipuli, valkosipulijauhe, paprikajauhe, curry, chilijauhe, basilika, suola...olikohan vielä muuta...jäi ehkä joku itsestäänselvä mauste tästä listasta...no, mutta siis ainakin nuo :D)
Maukkaita ruokahetkiä!