Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luokanopet antakaas kollegalle neuvoja!

Vierailija
07.02.2008 |

Menen ensi syksynä uuteen kouluun töihin ja tässä kuussa menen käymään tuolla koululla. Haluaisin mennä tervehtimään jo tulevaa luokkaani (nelosia). Miten tekisin heihin mahdollisimman hyvän vaikutuksen, eli että auktoriteettia löytyy mutta olen mukava opettaja? Voisiko mulla olla jotain viemisiä? Antaisinko heidän haastatella itseäni jo nyt vai vasta syksyllä? Olisiko ihan lyhyt piipahtaminen vaan paras?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi olis hyvä että olis jo kerrottavana joku ISO juttu ensi vuodesta. Musiikki-ihmisiä kyllä olen mutta luokka on poikavaltainen eivätkä välttämättä musiikista innostu. Jotain kitaransoittoa voisin tietysti mainostaa mutta en tiedä opetanko heille musiikkia kuitenkaan... Ja tuo paikkaehdotuskin on hyvä, mutta kun on mulle vieras ympäristö enkä tiedä onko siellä mitään metsääkään lähellä niin voi olla hankala toteuttaa sekin. Mikä muu juttu se voisi olla? En tietenkään halua oppilaita " nuoleskella" mutta joku juttu mistä jäisi positiivinen mielikuva ja just että olis kotona kerrottavaa.

ap

Vierailija
2/4 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juttele hänen kanssaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että ei heitä hirmuisesti kiinnosta tulevat opet. Ehkä sen verran, että haluavat tietää onko mies vai nainen. Pikainen vilaus riittää. Lapset imevät eniten sen, mitä ensisilmäyksellä näkevät. Puhe menee toisesta korvasta sisään toisesta ulos. Ensi vuosi on heille valovuoden päässä. Käy ovensuussa moikkaamassa ja tutustutte sitten kunnolla, kun sen aika on.

Vierailija
4/4 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku yksi selkeä asia, joka ensi vuonna odottaa voisi olla, jonka kerrot heille. Joku, missä sinä olet hyvä, mitä uutta tai erikoista tulee olemaan tai tapahtumaan tai mistä sinä olet innostunut ja se vaikuttaa työskentelyynne. Esim tulemme laulamaan paljon, käymme paikassa x retkellä usemman kerran siitä tulee meille sellainen paikka, jonka vuodenkeirtoa seuraamme, voitte käydä itsekin sitä paikkaa jo katselemassa, joku sellainen aika simppeli lyhyt asia - jota voivat sitten odottaa ja jonka tietävät sitten tapahtuvaksi ja josta voivat kertoa kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi