Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten patja heitetään roskiin?

Vierailija
23.06.2014 |

Uusavuttomuuden huipentuma. Sain äsken uuden joustinpatjan ja olen aikeissa heittää vanha roskiin. Mutta: minulla ei ole mitään käsitystä siitä "miten" se tehdään. Se on liian iso laitettavaksi säkkiin ja haluan kuitenkin jotain sen ympärille ettei koko taloyhtiö näe minun menkka (yms.) tahroja. Entä lajittelu, tuleeko se normaaleihin talousjätteisiin?

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taaskaan oikein onnistu. Usean päivän ollut tuolla jätekatoksessa yksi runkopatja ja toinen rappukäytävässä. Arvaan että ei ole omistajalla aikomusta tehdä mitään sängyille vaan jättivät muiden huoleksi asian.

Vierailija
102/145 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa viedä taloyhtiön roskikseen, vie se sorttiasemalle. Maksaa kympin verran mutta samalla saat vietyä koko autollisen lajiteltavaa samalla hinnalla. vaihtoehtona on purkaa patja eli ota kangas pois, leikkaa metalliosat irti ja vie ne metallikeräyksen ja muut sekajätteisiin.

Entä autottomat ja ajokortittomat jotka eivät saa apua?

He tilaavat noudon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa harjoitettua joustavimpana palasiksi, sen voi kiikuttaa taloyhtiön roskikseen paloina. Ohje: Hajoita patjakangas. Irroita jouset ja vie ne metallin keräykseen. Kääri patjan jämät rullalle. Laita ne jätesäkkiin. Kiikuta roskikseen.

Vierailija
104/145 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vuokratalossa jengi jättää romujaan kellarikerroksen käytäville ja Molokien viereen. Siellä on sitten sängyt, kuivaustelineet, hajonneet pöydät kaikkien muiden tiellä ja tukkeena, niin että normaaleja roskia ei saa vietyä kun roska-astian edessä on kunnon esterata.

Vierailija
105/145 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hylätä toimivaa patjaa? Rakenna jämärimoista telineet ja laita pihan lapsille korkeushyppypaikka. Paikalle voi vähitellen kerätä lisää pehmusteita, kun patjoja vapautuu sänkykäytöstä.

Vierailija
106/145 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävättärelläni sattui vahinko joustinpatjalle ja hän kantoi patjan yöllä roskakatokseen.

Vierailija
107/145 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla kuljetuksella jolla uusi patja tulee, tulisi viedä se vanha pois. Joku sääntö pitäisi tähän olla kun ihmiset eivät muuten ymmärrä toimia oikein.

Ihan itse kuljetan Ikeasta sen.

Rahat riittävät juuri patjaan, senkin osatn pakon edessä, kun selkäsärkyjä, mulle se muuten riittäis. Ei todellakaan varaa tilata jotain kuljetusta jostakin,

Jääkää itse eläkkeellee sairaina ja yksinhuoltajian.. ihan on korkea koulutus ja kaikki, mutta kun työkyky menee, se menee ja kun nuorena, ei ole kauheesti elöke ehtinyt kertyä.

No, aion pilkkoa sen paloihin ja viedä roskikseen, saahan sinne muutenkin jätesäkin viedä. Kankaat vien tekstiilikierrätykseen ja muuta siinä ei olekaan kuin vaahtomuovia, jonka pilkon pakoilsi ja jätesäkkiin.

Vierailija
108/145 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko nyt niin että ette pese patjojanne? Kyllä mä ainakin olen putsanut pissa- ja menkkatahrat pois, enkä vain jatkanut vuosia eritteiden keskellä nukkumista. Heti tuoreeltaan veritahrakin lähtee märällä pyyhkeellä ja saippualiuoksella. Tietty mikään ns syväpuhdistus ei onnistu, mutta kyllä patjan pintakangas on puhdistettavissa, niin ei tarvitse kerätä törkeän näköistä tahrakokoelmaa.

Vierailija
109/145 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä neuvo.

Odota illan pimenemistä

Otat patjan kainaloon ja kävelet roskikselle.

Avaa roskiksen kansi.

Laita patja pystyyn roskikseen ja jätä kansi auki.

Hiivi hiljaa kotiin.

Kyllä se patja sieltä viedään.

Vierailija
110/145 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä neuvo.

Odota illan pimenemistä

Otat patjan kainaloon ja kävelet roskikselle.

Avaa roskiksen kansi.

Laita patja pystyyn roskikseen ja jätä kansi auki.

Hiivi hiljaa kotiin.

Kyllä se patja sieltä viedään.

Kuka sen vie

Vierailija
111/145 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vein kellarivarastoon, kunnes taloyhtiön pihalle tuli seuraava jätelava remontin johdosta. Soitin remontista vastaavalle ja pyysin lupaa viedä patjan lavalle, ja sen sain.

Vierailija
112/145 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Automaatti muutti roskakatos-sanan Koskikeskukseksi. :D Sori. T. 7

Sama asia :D

Vierailija
113/145 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat roskakuskille pillua roskakatoksessa, niin kyllä se sen patjan murjoo kyytiin. Siinähän on  tosiaan alustakin valmiina, jos pystypanoa ei halua ottaa.

Vierailija
114/145 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä menkkanen patja toriin myyntiin. Kyllä sen joku pervo ostaa nuuskittavaksi hyvällä hinnalla. Laitat käytetyt pikkarit vielä samaan rahaan.

Vierailija
115/145 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliseen roskiin saa viedä jos paloittelee ja se menee sinne. Sahan ja vasaran nyt ainakin tarvitset. Vaahtomuovisen senkun tunkee sinne. Sama koskee kaikkia huonekaluja. Lastulevythän menee potkasemalla paloiksi.

Vierailija
116/145 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein poisvientipalvelun voi ostaa myös firmalta, joka tuo uuden patjan. Osa ei ota edes maksua tai sen voi tinkiä uuden patjan hintaan.

Meille kun tuli uusi sänky, niin veivät samalla vanhan pois. Ei ollut mikään ongelma, kun asia oli sovittu etukäteen.

Vierailija
117/145 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD

Vierailija
118/145 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa kaupasta, ottaa patjan kotiinkuljetuksen ja vanhan patjan poisviennin. Minuakin nolotti patjan kuukautisjäljet, kun nuoret pojat kantoivat sitä pois. 

Pääkaupunkiseudulla on tämä. Hakivat poikani vanhan runkopatjan ja risan tuolin

https://www.easynouto.fi/?utm_campaign&utm_adgroup&utm_network&utm_keyw…

Vierailija
119/145 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Automaatti muutti roskakatos-sanan Koskikeskukseksi. :D Sori. T. 7

😂👍🏻

Vierailija
120/145 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti, juuri tästä on sana r o s k a v ä k i peräisin. Junteista jotka heittävät jätteensä mihin sattuu (en tarkoita Koskikeskusta).

Älä ikinä enää osta mitään ennenkuin tiedät, mihin asiallisesti saat sen vanhan.

Jätefirmat, esim L & T kuskaavat noita tilauksesta ja maksua vastaan. Jätehuolto ei ole ilmaista kellekään.