Mihin kannattaa kiinnittää hoitopaikassa huomiota?
Lapsemme on menossa hoitoon ja nyt etsitään sopivaa hoitopaikkaa. Olen valkannut muutaman ryhmiksen missä menen käymään ennen hoitopaikka hakemuksen täyttämistä. Lapsemme on hoitoon mennessään 1 v 8kk.
Tietysti turvallisuus ja henkilökunnan asenne on tärkeitä. Antakaa vinkkejä mistä asioista näkee onko hoitopaikka hyvä?
Kommentit (5)
Tarjolla olisi ollut myös päiväkoti ja muutama perhepäivähoitaja. Nämä kaksi ryhmistä olen valinnut hoitolasten määrän ja hoitajien koulutuksen ja sijainnin mukaan.
Ilmeisesti täytyy luottaa tunteeseen. Puhelimessa molemmissa paikoissa vaikutettiin oikein mukavilta, käymään saa tulla milloin vain jne.
Lapsen hoiroon laittaminen ei pelota enää niin paljon.
Kiitos vastauksista
ap
Mutta siisteys on aika tärkeää ja myös hygienia niin muiden lasten kuin hoitohenkilökunnan, lelut, turvallisuus, pihan turvallisuus, joustavat ajat ruuan laatu, virikkeet .
Katsele sitä fiilistä siellä, miten hoitajat lapsia kohtelevat ja vaikuttaako mukavalta. Tietty noi turvallisuus asiat jne. Olen itse ollut töissä useassa päiväkodissa ja kaikkiin en lastani veisi hoitoon.
katso hoidossa olevien lasten silmiä-yleisesti iloisia/pelokkaita
onko lapset puhtaita(ei puuroa suupielissä)
haiseeko joku/jonkun vaatteet tupakalta
onko hoitopiha turvallinen
onko hoitop yl turvallinen
onko hoidossa olevat lapset terveitä/sairaita
miten hoitajat suhtautuvat lapseesi-antavatko lapsen tutustua rauhassa-häsäävätkö liikaa
hoitop siisteys
ruokalista/ tekevätkö itse vai tuleeko jostain
Me ei päästy mihinkään tän alueen hoitopaikkaan. Saadaan olla kiitollisia, että on edes naapurikaupunginosasta. Terveiset Helsingistä.