Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä rasismissa on niin pahaa??

Vierailija
06.02.2008 |

Rikollisten hyysäämisen sais jo lopettaa!!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan juurikaan erottunut ruotsalaisista. Aivan muut kansallisuudet ovat olleet Ruotsin rikostilastojen kärjessä. Mutta tietenkin suomalaiset erottuvat siellä suurena ryhmänä kun suomalaisia muutti aikoinaan miljoona Ruotsiin!

Suomalaiset ovat sopeutuneet oikein hyvin Ruotsiin, ahkerasti ovat käyneet töissä ym. eivät ole jääneet sinne sossun hyysättäviksi! Ja taas kannattaa muistaa että siihen miljoonaan mahtuu niitä hyysättäviäkin mutta erittäin pieni osa.

Vierailija:

väkivaltaisia ja rikollisia, vain sen takia että tilastollisesti Suomessa tehdään väkivaltarikoksia enemmän kuin muualla läntisessä Euroopassa, ja esimerkiksi Ruotsissa suomalaiset maahanmuuttajat syyllistyivät hyvin usein erilaisiin rikoksiin.

Rasismia ei ole keskustella syistä, miksi suomalaiset ovat niin väkivaltaisia, ja miksi suomalaiset siirtolaiset eivät kyenneet sopeutumaan uuteen yhteiskuntaan (vaikka eivät edes olleet viettäneet lapsuuttaan levottomissa oloissa pakolaisleireillä).

Vierailija
22/33 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankaan ei sita ymmarra etta miksi marokkolaiset ja sun muut kayttaytyvat todella honosti suomeesa koska omassa maassaan he ei niin voisi kayttaytya!!!!

en tieda mika heidan syynsa on mulle riehua!

viimeksi kiltisiti odotin miestani autossa kun kaksi mustaa tuli mulle rayhaamaan etta auto on vaari parkeerattu ja haukku vaikka miksika!

minka mina sille voin etta mies parkeerannu vaarin ja kun mies siten puhutteli tata toista miesta niin han oli niin kiltti sitten miehelleni..hyva ettei mieheni kenkia nuollu!

mutta tais olla mun naaman vari vahan vaara talle mustalle???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin samanlaisia kuin ruotsalaiset. Suomalaisuus ei välttämättä mitenkään näy päältä Ruotsissa. " Hieman" helpompi sopeutumisprosessi...

Vierailija
24/33 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta miksi ne mulle huus vaikka naki etta istun takapenkilla ja ukolleni oli niin mielin kielin....!

ja puhumattakaan siita etta taa toinen oli ite parkkeerannu autonsa jonkun toisen paikalle mika nimen omaan on kielletty tuhannesti....!!!

kerran kaupassa joku musta kaski mun siirtaa mun rumat rattaani pois..!

muutama paiva sitten pakistani kiros mut ja mun lapseni!!

ainiin on mulla yks ero kaytan huivia! voisko siina olla jotain vikaa?

kylla niin pistaa vihaks!

jos olisin vahan rohkeempi niin sanoisin kylla vastaan mutta olen aina niin hemmetin ujo!!

Vierailija
25/33 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitustavastasi päätellen, ainakin minua hieman mietityttää mitenköhän itse käyttäydyt ja ilmaiset itseäsi, tuskin niillä kaikilla mustilla ja muilla jotain sinua vastaan ole vain valkoisen naaman takia. Ja kyllä, rasisti voi olla vaikka minkä maalainen tai värinen. Typeriä itsestänsä kyllä tekevät nämä av:lla toitottavat " ei saa sanoa suoraan kun syytetään rasistiksi!" Nämä jutut ovat typeryyden huippu ja osoittavat vain,että näillä ei oikeasti ole mitään käsitystä itse asiasta oikeassa elämässä...

Vierailija
26/33 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja honosti kayttaytyvia mutta juuri nuo mustat ja pakistani enimmakseen kayttaytyy huonosti tassa maassa!!

tai ainakin talla alueella missa asumme!

kai pitaisi pyyhkia nama hyvat suomalaiset tapani pois ja oppia kayttaytymaan vahan huonommin etta osaisi sitten antaa takaisin seuraavalla kertaa :D

Vierailija
27/33 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse syntynyt ja asunut Ruotsissa ja kyllä muistan varsinkin lapsuudessani puhuttiin kuinka naapurissa olevassa avovankilassa suurin osa vangeista oli suomalaisia. Ei kuule suomalaisilla ollut kaikilla läheskään helppoa sopeutua maahan. Ruotsilla ja Suomella oli iso ero.

Suomalaiset oli joissakin paikoissa niitä ei-toivotuimpia, itsekkin sain kokea välillä rasismia, vaikka omasta mielestäni olin ja olen edelleenkin ruotsalainen enempi kuin suomalainen.

Muistan senkin kuinka eräs suomalainen nuori mies joka oli siellä vuosia paossa Suomen armeijaa, sitten ikävä yllätti ja hän palasi kiltisti takaisin kun ei oppinut maan kieltä edes vaikka oli nuori mies. Monesti tullut mieleen kuinka hänellä oikein menee nykyisin.

Surkeeta oli se suomalaisten juoppous maine.

Vierailija
28/33 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkeesti sinullahan on ihan samalainen asenne heitä kohtaan kuin heillä sinuun.. joten eikö se mene vähän niinkuin yhteisymmärryksessä.

Miksi heidän pitäisi tykätä sinusta kun sinäkään et pidä heistä.. siksikö kun sinulla on valkoinen naama?

Vierailija
29/33 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kayttaydyn mielestani aivan liian kiltisti!!

ja yritan olla aina todella kohtelias niinkuin minulle on opetettu,mutta kohta tuo kohteliaisuus saa loppua!

kerran olen sanonut suorat sanat kun eras poika ulkoilutti koiraansa ilman remmia,ja siita minulle pisti kunnolla vihaks!

mutta tuo taitaa olla ainut asia mista olen rayhannyt!

kirjoitin jo tuolla etta rasisteja on vaikka mista maasta ja minka varisia jos et sattunut huomaamaan!!

Vierailija
30/33 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle joku tulee, oli sitten mistä tahansa kotoisin tai minkä värinen vaan, tietyllä asenteella tai tavalla puhumaan, kuvitellen voivansa ennakoida minun reagointini tai vastaukseni vain sen takia,että olen suomal. valkoinen nainen, vastaukseni on monesti päässyt yllättämään tämän henkilön. Tätä voi tapahtua monissa eri tilanteissa ja kun näin käy, ääni kellossa yleensä muuttuu täysin. Jotkut yksinkertaisesti ovat vain tyhmiä ja ennakkoluuloisia, mutta jotkut käyttäytyvät ensitilassa surkeasti " suojellen" itseään mahdollisesti omien huonojen kokemusten takia....Pitää itse olla herra siinä tilanteessa,vaikka ei sellaiseen ole tarvetta...

Heh, ehkä joku ymmärsi, mitä haen takaa..;)

Vierailija
31/33 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osittain rasisti, sillä en hyväksy olipa naamojen väri mikä tahansa niin paskamaista käytöstä esim:

*somalit ei osaa elää kerrostalossa, viskelemättä roskapusseja käytäviin

*ryssät no just joo niissä on niin olevinaan mailman napaa et hohoijaa

*suomalaiset juovat ja mellastavat

*arabit möykkää yökylään vieraita

*ruottalaiset on osittain kuin suomalaiset

*saksalaiset on niin olevinaan puhdasta kansaa että voi taivas

jne esim vain mutta jokaisessa maumussakin on hyviäkin ihmisiä ja tämä kulttuuri on se että toisessa maassa voi tehdä toisin kun täällä taas ei aina voi...

Itsellä on arabimies ja itse olen ruotsinsuomalainen niin saan olla rasisti tilanteen mukaan ja JOS TEEN VÄÄRIN niin saan kuulla siitä mutta en ota hernettä nenään vaan opetan sen asian sulattelemalla. Mutta jos haukutaan syyttä suotta niin se on VÄÄRIN.

Vierailija
32/33 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kirjoitin jo tuolla etta rasisteja on vaikka mista maasta ja minka varisia jos et sattunut huomaamaan!!

Minun mies sanoo aina ettei voimakas mies ole se joka kostaa, vaan se joka antaa anteeksi.

Tämä pätee kyllä naisiinkin.

36.

Vierailija
33/33 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla sinä muka saat olla rasisti tilanteen mukaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä