Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

käyttääkö joku vielä ihan oikeasti kertakäyttövaippoja?????

Vierailija
05.02.2008 |

Minulla nyt 3. lapsi suht pitkän tauon jälkeen ja olen tällä kuopuksella käyttänyt ihania kestoja lähes koko ajan (en yöllä). Luulin että olisi yleisempääkin mutta esim päiväkodissa meidän poika on ainoa kestopeppu....

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko siihen pesukoneen eteen pitää jäädä vahtimaan että se pesee niitä vaippoja KOKO ajan. jos ei ole aikaa muutamaa minuuttia tuohon hommaan niin valitettavasti menee aika huonosti muutenkin ;) Oma lapsi käytti samaa kestoa noin 200 kertaa joten se ainakin on ollut paljon ekologisempaa kuin tehdä 200 kertistä kaatopaikalle. valitettavasti molemmat vaihtoehdot tarvitsevat energiaa, mutta kestot paljon vähemmän. uskomatonta että tästä tarvitsee vielä keskustella!

Vierailija
62/73 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, ei se kestoilu sen autuaammaksi tee. Kokonaisuus ratkaisee. Jos muuten sikailee koko ajan niin kestoilu on yhtä tyhjän kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

luuletko että kestovaipat tipahtaa taivaasta ??? ilmeisesti luulet

Ne vain on tehty vanhoista t-paidoista, pyyhkeistä, villapaidoista jne. Täytyy myöntää, että olen myös ostanut kaupasta ihan oikeaa kangasta ja ommellut siitä vaippoja. Eikä se kangaskaan varmaan kauppaan taivaasta ole tipahtanut...

Pesukone meillä olisi ilman kestovaippojakin, kuivausrumpua ei ole eikä tule. Ja kyllä se on ihan selvä fakta, että kestovaippojen käyttäminen kuormittaa luontoa vähemmän kuin kertakäyttöisten. Ei siihen kannata vastaan väittää.

Mutta tietenkään kenenkään ei ole pakko käyttää kestovaippoja. Jokainen saa itse valita, haluaako siinä kohdalla ajatella ympäristöä ja tulevaisuutta. Onneksi saakin. Mutta minun mielestäni lähes kaikki syyt kertakäyttövaippojen puolesta ovat selittelyä, melkein ainut jonka hyväksyn mukisematta, on tämä:

" EN VIITSI"

Vierailija
64/73 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden päivän välein tosiaan KOKO AJAN? Miten helkkarin kiireisiä ihmiset on jos ei parin päivän välein ehdi käynnistämään pyykkikonetta vaippojen takia? Aikaa kyllä riittää siihen roskisten kantamiseen kun ne kertikset tosiaan täyttää roskiksen pikavauhtia. Ei mene tuo kiireselitys myöskään läpi.

Vierailija
65/73 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Ne vain on tehty vanhoista t-paidoista, pyyhkeistä, villapaidoista jne. Täytyy myöntää, että olen myös ostanut kaupasta ihan oikeaa kangasta ja ommellut siitä vaippoja. Eikä se kangaskaan varmaan kauppaan taivaasta ole tipahtanut...

Pesukone meillä olisi ilman kestovaippojakin, kuivausrumpua ei ole eikä tule. Ja kyllä se on ihan selvä fakta, että kestovaippojen käyttäminen kuormittaa luontoa vähemmän kuin kertakäyttöisten. Ei siihen kannata vastaan väittää.

Mutta tietenkään kenenkään ei ole pakko käyttää kestovaippoja. Jokainen saa itse valita, haluaako siinä kohdalla ajatella ympäristöä ja tulevaisuutta. Onneksi saakin. Mutta minun mielestäni lähes kaikki syyt kertakäyttövaippojen puolesta ovat selittelyä, melkein ainut jonka hyväksyn mukisematta, on tämä:

" EN VIITSI"

Vierailija
66/73 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hirvee työ kaapia kakkaa pois vaipasta ja sitten kuitenkin jää pesun jälkee likaisen näköiseksi, tuntui myös etteivät hengittäneet vaa tosi muovise tuntuiset oli ja hiostavat (ekoset merkkiset)

jaksoin muutaman kuukauden taiteilla. Seuraavalle ehdottomasti kertakäyttöiset!

Vierailija
67/73 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kestot ovat kehittyneet ihan hirveästi viime vuosina. Itse ostin esikoiselle ekat vaipat 2005 ja ne ovat suurin osa jo ihan " out" ;)

Vierailija
68/73 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oikeasti, ei se kestoilu sen autuaammaksi tee. Kokonaisuus ratkaisee. Jos muuten sikailee koko ajan niin kestoilu on yhtä tyhjän kanssa.

Eihän se tietysti autuaaksi tee jos muut elämän valinnat on täysin epäekologisia. Onko joku väittänyt muuta? On sanomattakin selvää, että kokonaisuus ratkaisee. Jotenkin vaan on sellainen tunne, että ihminen joka ajattelee vaippojen luontoa kuormittavaa vaikutusta ja käyttää niitä kestovaippoja tuskin on sitä " muuten koko ajan sikailevaa" tyyppiä. Miksei kertisten käyttäjät voi ihan suoraan sanoa olevansa laiskoja...

Vierailija
69/73 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikea. ihania ihmisiä ! terveisin työssäahertaja äiti

Vierailija
70/73 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu koski vaippoja, ei autoja. Miten autot liittyvät vaippoihin? Tai juu, ymmärrän. Joillakin saattaa pitkillä automatkoilla villahousujen läpi johtua kosteutta turvaistuimeen, mutta silloin kannattaa vain laittaa lisäimuja niin pitää paremmin!

Siis mikä oli pointtisi? Meillä on pikkuinen Skoda vm. 2000.

85 vai mikä se oli

Vierailija
71/73 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

ja ne kertakäyttövaipathan tipahtaa suoraan taivaasta kaupan hyllylle.

Ei niiden valmistamiseen tarvita ollenkaan energiaa.

tuon kommenttini heitin ihan vaan niille jotka kauhistelee pyykin pesemisen kuluttavan hirveän paljon energiaa ja sillä puolustelevat kertakäyttövaippoja.

Vierailija
72/73 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka lapseni syntyi 2000 luvulla,en ikimaailmassa olis ryhtyny moiseen touhuun. Yököttää ajatuskin käyttää samoja " vaippoja" joihin satoja kertaa kakannut;likatahrojahan niihin jää kuitenkin pidemmän päälle,turha väitää ettei jäisi..

Mulla oli vatsatauti ja pääsi vahingossa housuun kun poltti vatsaa niin lujaa,ei olis käyny mielessäkään pestä ja käyttää niitä taas..yök.

Vierailija
73/73 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin niitä oli pakko käyttää, mutta nyt yritetään tehdä vaipoistakin sellaisia että niitä olisi mukava käyttää. kakkahan on kakkaa, oli vuosikymmen mikä tahansa... :) Ja pesukoneetkn on hieman parempia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi