Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittaako joulukuinen ekaluokalle samana vuonna syntyneiden kanssa?

Vierailija
19.11.2008 |

Kaipaisin mielipiteitä ja kokemuksia puolesta ja vastaan.

Meillä on joulukuussa syntynyt poika, jonka ekaluokan aloittamista mietin.

Pojalla on sosiaaliset ja taidolliset taidot aika hyvät, mutta on omasta mielestäni vielä aika pieni ja lapsellinen. Syksyynhän on toki vielä aikaa ja kehitystä ehtii tapahtua. Pojalla ei ole itsellä vielä halua lähteä kouluun.

Päiväkodissa uskovat pojan pärjäävän, mutta olivat samaa mieltä kanssani, että poika on vielä aika pienen oloinen.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää arvioida yhdessä ammattilaisen kanssa pojan kypsyyttä muuten vain ja eri osa-alueilla. Ei sen pelkän syntymäkuun perusteella ketään kannata pidätellä koulusta poissa.

Itse olen joulukuussa syntynyt mutta osasin lukea ja laskea jo kauan ennen koulun alkua.

Vierailija
2/5 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidosta ole saatavilla suositus siitä, kannattaako laittaa kouluun vai lykätä vuodella? Meillä on poika jouluaattona syntynyt ja ajateltiin pyytää ammattilaisen mielipide sitten eskari-aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttävää olla luokan nuorin, vaikka kyllä siitäkin selviää.

Mm silloin ikävää kun kaikki muut on jo 18 ja itse vielä kauan alaikäinen.

Vierailija
4/5 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lapsi osaa lukea/laskea ennen ekaluokkaa, niin muut asiat saattavat olla hänellä vielä hakusessa (keskittyminen, jopa syöminen/pukeminen, omista tavaroista huolehtiminen jne.)

Vierailija
5/5 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma joulukuussa syntynyt tyttömme on pärjännyt koulussa hyvin, jopa paremmin kuin alkuvuodesta syntyneet, että ei se syntymäkuukausi aina koulukypsyyteen vaikuta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan