Pahin kipu jonka olet tuntenut?
Minulla synnytyskivut ja sappikivut samalla viivalla.
Kommentit (53)
Jälkeenpäin olen tajunnut, ettei tuollainen ihan normaalia ole, mutta silloin luulin, että kivut kuuluivat asiaan.. t.35.
ja kakkonen synnytyksen aikana kipu, jonka koin kun epiduraali ei vaikuttanut toisella puolella kroppaa(katetri vinossa) ja olivat laittaneet just oksitosiinin täysillä tippumaan.
Menetin kontrollin täysin ja aloin oksentamaan ja huutamaan aivan hallitsemattomasti. Sitä kesti siihen asti kun anestesialääkäri korjasi katetrin paikan ja uusi annos alkoi vaikuttamaan. Pelottava kokemus.
sattui ihan järjettömästi. Toisena sitten synnytys, joka ei kyllä ollut läheskään niin paha, häntäluunkin kuulin rusahtavan murtuessaan, mutta kun oli hyvä epiduraali päällä niin mitäs pienistä ;)
kun mursin joskus hepan selästä tippuessani käden muksuna. Ei se kummemmin sattunut. Avomurtuma, huonossa asennossa oleva murtuma tms. voi sitten olla asia erikseen. Muistaakseni toi mun käden murtuma ei ollut kummoinenkaan juttu.
t. umpparileikkauksesta herännyt ;)
kun olin pesemässä rätillä lattiaa ja onnistuin saamaan oikein ison ja leveän puun säikeen oikean peukalon kynnen alle. Olin todella lähellä kipushokkia. Ymmärrän hyvin, miksi kynnen alle tikkujen työntämistä on aikoinaan käytetty kidutuksena.
Minulta on kipsattu murtunut käsi ja kannattelin kättä kipsaukseen asti toisella kädellä. Jos laski johonkin, sattui. Jomotti koko ajan ja olihan se kipeä, mutta ei voi kyllä kivusta puhua samana päivänä sappikivun kanssa.
Ap
1.kurkkupaiseen avaus saksilla x 2!!!!!!!!!!! Tämä tapahtui 80-luvulla terveyskeskuksessa, toisella kerralla kun tekivät tämän ihanan operaation niin paise oli jo koteloitunut, ja tästä syystä sain armahduksen ja otettiin risaleikkaukseen. Isäni oli mukana eikä voinut olla samassa huoneessa, teki niin pahaa. Kurkkupaise johtui puoli vuotta kestäneestä jatkuvasta angiinasta, joka taas pysyi yllä rankalla balettiharrastuksella (esiintymiskiertue silloin), josta ei oltu poissa esim. kuumeen takia. Leikkauksen jälkeenkin äitini ja ohjaaja yrittivät saada mua esiintymään vaikka oli liikuntakielto päällä, lopetin harrastuksen siihen. Ja tämä pienellä paikkakunnalla Keski-Suomessa, ei mikään oopperan baletti :)
2. Ensimmäisen lapsen sektioinnin jälkeinen kohtutulehdus, melkein yhtä paha kuin tuo eka, luulin kuolevani tuskaan.
3.aamuöinen migreenikohtaus, tässä aina toivoo kuolevansa
Alatiesynnytin viime kesänä toisen lapseni, ja se synnytys oli silti suorastaan ihana hurmostila, vaikka repesinkin vähän. Tämä lohdutukseksi niille jotka ovat vasta menemässä ekaa synnyttämään :D
episiotomiahaava tikattiin ilman mitään puudutusta. Se oli aivan helvetillistä, siis se sattui niin paljon. Olin juuri siinä ennen sitä synnyttänyt ilman lääkkeellistä kivunlievitystä mutta tuo tikkaaminen oli kyllä paljon pahempi.
Yksi synnytyksistä oli tosi raju ja kivulias, mutta kyllä korvatulehdus oli silti pahempi...
Eihän siinä edes mennä syvälle, kuten esim. paksusuolen tähystyksessä. Mikä siinä sattuu niin paljon?
että en voinut ku huutaa kivusta. Mulla on endometrioosi, siitä kai johtui.
Toinen on paha virtsatietulehdus, jossa se kipu on läsnä koko ajan. Ei voi nukkua, tuntuu et on pakko mennä pissalle koko ajan, sit ku menet niin ei tuu mitään, kipu ei helpota. Istut koko ajan pytyllä ja itket, ja välillä vaihdat asentoa jotta voit oksentaa kivusta sinne pönttöön.
Oon myös kokenut luunmurtuman ja kärsin migreenistä, eikä ne oo mitään noiden kahden rinnalla.
endometrioosista johtuvat kipukohtaukset, migreeni ja synnytys. Järjestystä en osaa sanoa.