Lapsi 2v. itkenyt tunnin äitinsä, minun, perääni.
Tilanne on siis se, että 2v 3kk poikaa pannaan nukkumaan. On tehty tutut iltajutut, ja tänä iltana on isän huki viedä nukkumaan hänet kun itse peittelin esikoisen. Esikko nukahti helposti, sitten kävin vielä toivottamassa pojalle hyvät yöt ja jätin huoneeseen isänsä kanssa.
Koko Täydellisten naisten ajan sitten kuuntelin kun poika itkee huutaa ja kiljuu äitiä. Isä oli vieressä ja rauhoitteli, mutta toinen eikun yltyy.
Tuntuu hiukan paskalta, mutta toisaalta olen kylmäverinen, koska eihän lapsella ole mitään hätää isänsä kanssa. Mitä mieltä te olette?
Kommentit (28)
Vierailija:
23: yhdellä mainoskatkolla menin. Ja siinä se. ap
Periaatteenani on, että jos joku asia kasvatuksessa tuntuu sydämessä pahalta, se on todennäköisesti lapselle pahasta. Ainoan poikkeuksen tekevät sellaiset asiat, joiden tarkoitus on LAPSELLE hyvä ja siksi tarpeellinen. Toisen poikkeuksen saatan tehdä, jos koen jonkin asian erityisen tärkeäksi itselleni, eikä se ole lapselle sentään pahasta.
Parivuotias lapsi ehtii kyllä päivän aikana opetella ihan riittämiin, mihin hänen tahtonsa riittää ja mihin ei. Illalla tärkeintä on turvallinen, hyvä olo, jotta lapsi saa nukahtaa hyvällä mielellä.
Eikö teillä ole tallentavaa digiboksia tai videoita? :-/
Vierailija:
Se on kuulostaa hiton tylsältä touhulta. Meillä aletaan elämään hiljakseen noin klo 19 ja touhuillaan iltahommia. Lapset menevät sänkyihinsä nukkumaan ja jos sielä ei nukuta voivat kömpiä sohvalle nukkumaan tai olkkarin lattialle, josta sitten kannetaan omiin sänkyihinsä, kun aikuiset olkkarista menevät nukkumaan. Joskus toteavat vartin kovalla lattialla pyörittyään, että menen omaan sänkyyn.
Jos katselen silloin jotain hyvää tv-sarjaa, niin otan pojan syliini rauhoittumaan ja jatkan tv:n katselua. Mainostauolla vien takaisin sänkyyn.
Seurasin tätä keskustelua jo eilen ja aloin miettiä toista näkökulmaa. Meillä ei 2-vuotiaalle kelvannut aamuisin kuin isä. (Iltaisin sitten vain äiti oli kelvollinen. ) Jos heräsin esim. viikonloppuaamuna olemaan lapsen kanssa ja isä jäi nukkumaan, tuli pienokaiselta itku ja kommentti " mä kyllä huusin isiä!" . Aika harva kuitenkaan varmaan tuomitsisi " pahan isän" , joka kehtasi jäädä nukkumaan... vai mitä?
niin aivan liian aikaista yrittää nukuttaa tohon aikaan. Ei suorastaan mitään järkeä. Varmasti tulee huuto.
Joko päikkärit aikasemmaks 13-14 tai kokonaan pois.
jos iskä nukuttaa niin sillä sipuli.
Se on kuulostaa hiton tylsältä touhulta. Meillä aletaan elämään hiljakseen noin klo 19 ja touhuillaan iltahommia. Lapset menevät sänkyihinsä nukkumaan ja jos sielä ei nukuta voivat kömpiä sohvalle nukkumaan tai olkkarin lattialle, josta sitten kannetaan omiin sänkyihinsä, kun aikuiset olkkarista menevät nukkumaan. Joskus toteavat vartin kovalla lattialla pyörittyään, että menen omaan sänkyyn.