Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lapsen on pakko syödä puuroa?

Vierailija
04.01.2008 |

Meillä ei ole juuri koskaan syöty puuroa, koska itse olen sitä niin paljon itkien syönyt lapsuudessani. Säännöllisesti seuraan yhden perheen puurotappelua, jossa 3- ja 5-vuotiaita lapsia itketetään puurolla aamuin illoin. Vanhemmat eivät itse syö puuroa, koska eivät siitä pidä, mutta lapset pakotetaan joka ikinen päivä syömään.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön itsekin puuroa. Puuroja on erilaisia, emme syö vain yhtä ja samaa. Kunnon haudutettu kaurapuurokin muuttuu erilaiseksi laittamalla joskus voisilmän, toisinaan marjoja päälle, joskus hilloa...

Puuro on edullista ja erittäin terveellistä (vrt. sokeriset maustetut jugurtit, murot). Siksi me syömme puuroa. Ei väkisin, mutta ihan mielellään.

Vierailija
2/11 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapset vielä syövät mielellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onko kenenkään pakko syödä puuroa, mutta meillä sitä syödään, koska se on terveellistä ja hyvää. Lapseni on muuten aika huono syömään, mutta en stressaa, koska lautasellinen tai kaksi puuroa päivässä takaa edes kohtuullisesti erilaisia tarvittavia ravintoaineita.

Vierailija
4/11 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat pettyneitä jos en jonain päivinä teekkään. Ja olen siihen tyytyväinen. Puuro on terveellinen ja täysipainonen aamu(ilta)pala varsinki pienelle lapselle.

Mitäs teen pienet lapset syö?

Vierailija
5/11 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söivät aamupalaksi sitten leipää ja hedelmiä. Eräänä aamuna ajattelin, että keitänpä puurot, maistui oikein hyvin! Tuosta lähtien (n. 6kk sitten) meillä on syöty aamupuurot.

Vierailija
6/11 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppui puuron syönti vuoden ikäisenä. Ei kerta kaikkiaan kelpaa mikään, oon tehnyt marjapuuroja erilaisia, yön yli uunissa esim. ohrapuuro, vellejä jne. Äidilleen maistuu kyllä mutta en rupea lasta puuron syöntiin pakottamaan. Ei tuo suostu tarhassakaan puuroa syömään joten ilmeisesti ei vaan pidä mausta/koostumuksesta. Miten täysjyväinen leipä voisi puuroa huonompi vaihtoehto aamupalaksi olla? Päälle vielä jotain tuoretta, kurkkua ja salaattia niin eiköhän se ihan yhtä täysipainoinen aamupala ole! Maitoa voi juoda lasista tai keittää teetä + maitoa. Meillä ei tuollakaan niin väliä kun maitoallerginen lapsi on, kalsiumin saa purkista joka tapauksessa.

Vierailija
7/11 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman puuroakin on elämää.

Ei kai kukaan syö joka päivä samaa lounastakaan, niin miksi söisi saman aamupalan?

Vierailija
8/11 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan sen jälkeen kun poika oksensi lautaselle kaksi vuotiaana..Tyttö ei ole syönyt senkään vertaa.

Itse syön naama mutkalla kausittain kun yritän olla " terveellinen" .

Kunhan jotain syövät,riittää minulle.

Vierailija
9/11 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään itsekin puurosta. Täällä Keski-Euroopassa eivät muut taida puuroja syödä, mutta lapset eivät siitä välitä.

Vierailija
10/11 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokapöydässä! Silti lapset syövät puuroa aamuin illoin ja ovat syöneet 6 kk lähtien, kaikki kolme. Puuro on terveellistä ja edullista ja täyttää hyvin. Kokemuksesta tiedän, että puurolla pärjää hyvin lounaaseen asti, toisin kuin esim. jogurtilla tai pelkällä leivällä. Kysymys on tottumisesta, pääasiassa. Ja varmaan myös taidosta keittää puuroa...Meillä lapset eivät tykkään isän keittämästä puurosta, koska se on kuivaa ;). Mitään makeita herkkuja meillä ei puuroon laiteta mutta kylläkin pakastemarjoja tai hedelmiä. Joskus harvoin hieman margariinia. Alle 2-vuotiaana ei ole tarvittu mitään lisäkkeitä.

Vierailija
11/11 |
04.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö täysjyväleipää, ajaa saman asian.