Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Abortoitu vauva kuoli vasta 10h abortin jälkeen

Vierailija
04.02.2008 |

Englannissa on julkaistu tutkimus, jonka mukaan maassa jää joka vuosi eloon abortoituja sikiöitä noin 60-70 kpl. Lukuun on laskettu ne sikiöt jotka ovat elossa vielä tunnin abortin jälkeen.

Kauiten on elänyt sikiö, jonka sydäntoiminnot lakkasivat vasta 10h abortin jälkeen.

Aika hurjalta kuulostaa.

Asiasta kertoo Daily Mail.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhä aiemmin syntyneitä keskosia pelastetaan ja tehohoidetaan hyvin kalliisti. Ja samaan aikaan melkeinpä samoilla viikoilla olevia vauvoja vain revitään ulos ja annetaan niiden kuolla.

Onneksi sentään suurin osa aborteista tehdään hyvin varhaisilla viikoilla.

Vierailija
42/68 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sen ikäinen sikiö voikin elää pidempäänkin.

Suomessahan normiraja on 12 vkoa, eikä elinmahdollisuuksia ole.

Miten Britanniassa tuo raja tätä nykyä, ei tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia abortoidaan melkein samassa vaiheessa kun ennenaikojaan syntyneitä elvytetään ja saadaan elämään.

On se niin väärin ja vain äidin mukavuudenhalusta.

Vierailija
44/68 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolustella tekojamme jne. Minä esim en ole koskaan tehnyt aborttia, en usko että tekisin missään tilanteessa enkä edes tunne ketään joka olisi tehnyt. Silti olen valmis vaikka barrikadeille sen puolesta, että naisella on oikeus aborttiin. Vittuilen myös teille fanaatikoille jokaisessa silmääni osuvassa fanatismiketjussa täällä av:lla.

Vierailija
45/68 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä todellakin vastustan aborttia. Se on niiiin väärin. Sen vielä jotenkin ymmärtää että vammainen sikiö abortoidaan mutta terve =( Terve ihmisenalku, ainutlaatuinen lapsi joka imee peukaloa, heittää kohdussa kuperkeikkaa... Niin julmaa. Ja samaan aikaan ihmiset teettää koeputkissa lapsia itselleen. Ällöttää.

Itse tulin raskaaksi 19v, pillereistä huolimatta, pidin lapsen ja selvitty on ja lapsikin onnellinen vaikka emme häntä " lähivuosiksi" olleetkaan suunnitelleet.

Vierailija
46/68 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän abortin jos lapsi synnytetään tänne vain kärsimään. Silloin se on melkein sitä eutanasiaa mutta ei se niin paha ole. Kuka haluaa rakkaansa kärsivän?

Vierailija
47/68 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, ettei kukaan aikuinen nainen kovin kevyesti suhtaudu aborttiin. Sen tietää jo siitä, että abortin uusijoita on Suomessa sangen vähän. Kerta riittää, kokemusta ei halua uusia.

Iso osa abortin läpikäyneistä naisista tuntee valtavaa syyllisyyttä päätöksestään ja saattaa jopa pitää itseään murhaajana. Syyllisyytä aiheuttaa tieto siitä, että on päätöksellään osallistunut oman lapsensa tappamiseen. Sitä se rumasti sanottuna on, ja niin osa abortin kokeneista sen kokee, mutta ei kukaan, jolta on sikiö abortoitu, halua siitä kuulla tuomionjulistusta fanaattiselta av-mammalta vaan nuolla mieluummin haavansa yksin tai ymmärtävän lähipiirin tukemana.

Abortti loukkaa naisen eheyttä, eikä kukaan tieten tahtoen halua tilanteeseen, jossa pitää päättää oman lapsensa elämän jatkumisesta tai päättymisestä. Silti oikeus lailliseen aborttiin on tarpeellinen ja taatusti myös lastensuojelullinen oikeus.

Vierailija
48/68 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka olisivat syntyneet terveinä ihanina lapsia.

Tämä maa on niin kieroutunut ja sairas, kun abortista = MURHASTA on tehty jonkin sortin ehkäisykeino.

Itsekkäitä omanapaisia ämmiä koko Suomi täynnä.

Vierailija
49/68 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et päätä asioista. Sä voit vaan yrittää loukata vaatimattomien kykyjes mukaan täällä av:lla.

Vierailija
50/68 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viranomaiset onnistuneet aika hyvin tässä " Suomi - onnela" -imagon luomisessa. Sen verran monta kirjoitusta täällä on, jossa lukee, että älkää uskoko tuollaisia kirjoituksia, ja kun ne tapahtuu ULKOMAILLA.

Onko joku oikeasti niin tyhmä, että uskoo tähän " on lottovoitto syntyä Suomeen" -soopaan?

Varmaan juu on, jos vertaa johonkin Ruandaan, mutta eivät erot muihin Euroopan maihin niin isoja ole.

Kyllä minä uskon, että Suomessakin on näitä vauvoja, jotka syntyvät abortin yhteydessä elävänä, ottavat henkäyksiä, ja sitten vaan odotellaan, että ne kuolevat.

Joku kysyi, miksei kukaan sitten tee aborttia loppuun, tukehduta tätä hengittävää abortoitua sikiötä.

Siksi, että kun ihminen ottaa kohdun ulkopuolella YHDENKIN henkäyksen, kyseessä on tosiaankin jo ihminen, jonka tappaminen olisi rikos.

Jos taas tämän saman ihmisen tappaa jo kohdussa, on kyseessä abortti.

Miksi Suomi nyt olisi niin erilainen, ettei täällä voisi tapahtua tuollaista, että sikiö ottaa henkäyksiä abortin jälkeen?

Sitäpaitsi, kaikille muille paitsi suomalaisille Suomi on ULKOMAILLA. Tiedoksi muutamille pölvästeille, jotka uskovat tähän " Suomessa on parempaa kuin missään muualla" -soopaan...

Vierailija
51/68 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhäisillä viikoilla abortoitu sikiö tuntee ihan yhtä lailla kosketuksen ja kivun kuin sinäkin. Jo rv:lla 8, sikiö kääntää päänsä kosketuksen suuntaan.

Tiesittekö että venäjällä abortoidaan viimeisille viikoille asti.

Vierailija
52/68 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin sivistymättömiä, ettette pysty näkemään yhden asian molempia eri puolia? Menkää nyt ihmeessä jo jonnekin pro-life -sivustolle ja katsokaa kaikki videomateriaali, mitä saatte aborttiin liittyen käsiinne. Voitte vetää johtopäätöksenne sitten niiden perusteella. Ehkä tällä palstalla niillä, jotka ensimmäisenä huutavat tutkimusta epätieteelliseksi, on abortti tai muutama takanaan. Vaikeahan se on tosiasioita silloin myöntää, kun tietää itse osallistuneensa vastaavaan murhaan. Varmasti on kiva nukahtaa iltaisin miettien, hengittikö sekin abortoitu pieni ihme, tai miltä sen pieni jalka näytti, kun se kaavittiin ulos pienissä paloissa.

Vierailija
53/68 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitohenkilökunnan kykenemättömyydeltä hoitaa hommaansa.

Vierailija
54/68 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

hoitohenkilökunnan kykenemättömyydeltä hoitaa hommaansa.

Vierailija
55/68 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä esim en ole koskaan tehnyt aborttia, en usko että tekisin missään tilanteessa enkä edes tunne ketään joka olisi tehnyt. Silti olen valmis vaikka barrikadeille sen puolesta, että naisella on oikeus aborttiin. Vittuilen myös teille fanaatikoille jokaisessa silmääni osuvassa fanatismiketjussa täällä av:lla.

Vierailija
56/68 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi kuuna päivänä kuvitellut joutuvani moiseen tilanteeseen tai päätyväni tähän ratkaisuun. Uskokoo tai älkää, kun siinä tilanteessa on itse, huolella rakennettu maailmankatsomus ja omaksutut ajatukset saavat kyytiä sellaisella vauhdilla, ettei vähästä väliä. Tavallaan kuitenkin ymmärrän sinisilmäisyyttänne - ehkä itsekin elin eri maailmassa ennen kokemuksiani.

Minunkin vauvani eli synnytyksen jälkeen - ei tosin kaarimaljassa kylmiössä, vaan minun sylissäni, kyyneleiden kastelemana ja äidin ja isän hyväillessä ja hyvästellessä häntä - noin viisitoista minuuttia. Silmät eivät olleet vielä avautuneet, mutta hengitysliikkeitä hän yritti tehdä. En aivan ymmärrä teitä kapeakatseisia ja julmia ihmisiä, jotka tuomitsette kanssaihmisenne tuntematta heitä tai syitä heidän käyttäytymiseensä/ratkaisuihinsa. Ei kaikkia abortteja tehdä syystä, että aika vauvalle ei ole sopiva tai isä on ei-toivottu. On myös syitä, jotka todellakin asettavat punnittavaksi sen, onko pienen ihmisen kärsimyksen määrää syytä enää tietentahtoen lisätä. Olen tänään varma siitä, että oma ratkaisuni oli minulle vaikeampi, mutta rakkaalle enkelillemme helpompi tie kuin se toinen vaihtoehto olisi ollut. Kyseessä oli äärimmäisen harvinainen aivovaurio, joka olisi vaikuttanut enkelimme elämään ja elinmahdollisuuksiin radikaalilla tavalla, kokonaisvaltaisesti. Olkoon hyvä, ja heittäköön ensimmäisen kiven se, joka kokee minun sen ansainneen. Otan sen vastaan, jos joku kokee voivansa sen puhtaalla omallatunnolla tehdä. Kerrottakoon vielä, että olen toisenkin vauvani haudannut, eri syystä tosin. Te, jotka tuomitsette, muistelkaa sanojanne kun omalle kohdalle kolahtaa. Valitettavasti niin käy, tavalla tai toisella, ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
57/68 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No enpä usko että se sikiö kauheest...

Siksi myöhäinen abortointi sallitaan. Mutta antaa näiden vauhkota.

Vierailija
58/68 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri me päätämme laeista, ja meidän on vastuu. Ja jos laki on mielestämme väärä, meidän on toimittava sen muuttamiseksi, parhaiten se onnistuu keskustelua lisäämällä ja äänestämällä oman vakaumuksen mukaisesti.

Demokraattisessa yhteiskunnassa se on kaikkien oikeus, ja minä uskon siihen, että vammaisilla lapsilla on oltava samat ihmisoikeudet kuin terveilläkin, ja minulla on oikeus sen puolesta puhua.

Vierailija
59/68 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

(suurin osa näistä " se eli vielä tunteja" tmv. on urbaanilegendoja) niin ei sitä sikiötä jätetä henkiin. ei sitä viedä mihinkään hyllyyn odottamaan ja katsota tunnin välein " jokos se nyt kuoli" . käyttäkää vähän sitä järkeännekin. kyllä ne sitten saa sellaisen " nukutuspiikin" . että munkin mielestä hoitohenkilökunnassa pahasti jotain vialla jos tuntikausia odottaa abortoidun sikiön kuolemaa.. kun niin ei (suomessa ainakaan, voihan ne briteissä olla tietty sadistisimpia..who knows? ) saa tehdä. se on hoitotoimenpiteen laiminlyöntiä. sen takia hyvin epäillen luon näitä juttuja, ainakin suomesta kerrottuja " tuntikausia itkeneestä abortoidusta sikiöistä" .

Vierailija
60/68 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En olisi kuuna päivänä kuvitellut joutuvani moiseen tilanteeseen tai päätyväni tähän ratkaisuun. Uskokoo tai älkää, kun siinä tilanteessa on itse, huolella rakennettu maailmankatsomus ja omaksutut ajatukset saavat kyytiä sellaisella vauhdilla, ettei vähästä väliä. Tavallaan kuitenkin ymmärrän sinisilmäisyyttänne - ehkä itsekin elin eri maailmassa ennen kokemuksiani.

Minunkin vauvani eli synnytyksen jälkeen - ei tosin kaarimaljassa kylmiössä, vaan minun sylissäni, kyyneleiden kastelemana ja äidin ja isän hyväillessä ja hyvästellessä häntä - noin viisitoista minuuttia. Silmät eivät olleet vielä avautuneet, mutta hengitysliikkeitä hän yritti tehdä. En aivan ymmärrä teitä kapeakatseisia ja julmia ihmisiä, jotka tuomitsette kanssaihmisenne tuntematta heitä tai syitä heidän käyttäytymiseensä/ratkaisuihinsa. Ei kaikkia abortteja tehdä syystä, että aika vauvalle ei ole sopiva tai isä on ei-toivottu. On myös syitä, jotka todellakin asettavat punnittavaksi sen, onko pienen ihmisen kärsimyksen määrää syytä enää tietentahtoen lisätä. Olen tänään varma siitä, että oma ratkaisuni oli minulle vaikeampi, mutta rakkaalle enkelillemme helpompi tie kuin se toinen vaihtoehto olisi ollut. Kyseessä oli äärimmäisen harvinainen aivovaurio, joka olisi vaikuttanut enkelimme elämään ja elinmahdollisuuksiin radikaalilla tavalla, kokonaisvaltaisesti. Olkoon hyvä, ja heittäköön ensimmäisen kiven se, joka kokee minun sen ansainneen. Otan sen vastaan, jos joku kokee voivansa sen puhtaalla omallatunnolla tehdä. Kerrottakoon vielä, että olen toisenkin vauvani haudannut, eri syystä tosin. Te, jotka tuomitsette, muistelkaa sanojanne kun omalle kohdalle kolahtaa. Valitettavasti niin käy, tavalla tai toisella, ennemmin tai myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi