Harmittaa, kun kysyin tulevan vauvan sukupuolen
Perheessämme on jo kaksi poikaa ja odotan kolmatta. Toki toivoimme, että tulisi tyttö ( joka muuta väittää, valehtelee, tai ei ole ollut samassa tilanteessa) ja niitä terveyskorttejakaan ei kannata vetää esiin, koska se on itsestäänselvää.
Halusimme kuulla ultrassa, kumpi on tulossa. No poika, tietenkin. Olimme tehneet kaikki netistä löytyneet hömppäkonstit tytön saamiseksi (onnistuivat mm. Selänteillä) ja odotukset olivat korkealla. Isovanhemmat odottavat tyttöä, koska kaikki lapsenlapset ovat poikia. Emme ole kertoneet vielä heille.
Olen tiennyt sukupuolen jo pari viikkoa, mutta pettymys ei mene ohi. Päinvastoin, raskaus tuntuu jotenkin tyhmältä.
Olen satavarma, että on muitakin, joilla on ollut sama tilanne. Helpottaako tuo pettymys ennen vauvan syntymää? Silloinhan se varmaan menee ohi, kun lapsi on siinä.
Ja ei kiitos sitten mitään toivotuksia siitä, että saisin sairaan lapsen, koska olen kiittämätön. Olen vain realisti. Enkä takuulla ole ainoa, päinvastoin. Luulen, että ihan kaikki, joilla on jo samaa sukupuolta olevia lapsia, haluaa sitä toista. Siitä kun ei vaan saa puhua ääneen. Miksi?
Kommentit (140)
Olen ollut samassa tilanteessa. Meillä oli poika ennestään, joten kovasti toivoin tyttöä. Emme tosin tehneet mitään poppaskonsteja, en oikein edes tiennyt niistä silloin. Kun ultrassa sanottiin että poika, tunsin että kyyneleet kihosivat silmiin. Olin kuitenkin iloinen, että sain kuulla jo silloin. Pahinta olisi ollut saada tietää vasta synnytyksessä. Kuvittele itsekin, että ne nostavat sen suloisen vauvan syliisi ja tunteesi siinä vaiheessa on pettymys vauva sukupuolesta. Nyt oli aikaa totutella ajatukseen ja iloita sitten aikanaan syntyneestä terveestä vauvasta. Poikani on nyt viisi ja en toki vaihtaisi häntä pois. Ajoittain silti iskee sellainen haikeus siitä, että minusta ei koskaan tule tytön äitiä. Enempää lapsia perheeseemme ei ole tulossa.
Voi typerys. Minä olen aina toivonut poikia. En ole mikään "ihkuu shoppailla tytön kaa ja meikata yhes blaa blaa blaa"-tyyppi. Ymmärrän sen että tiettyä sukupuolta voi toivoa niinhän toivoin itsekin, mutta yleistäminen että kaikki haluavat molempia sukupuolia on paskaa.
Neljäs lapsi tulossa. Kolme poikaa jo on. Voitte uskoa kuinka tyttöä toivoin ja odotin. Toivoin jo kolmannen kohdalla . Kyllä otti päähän ultrassa kun pippelin näin. Mieliala ja innostus tipahti samantien :(
Kukaan muu kuin mieheni ei ymmärtänyt pettymystäni. Ei neuvolantäti, ei lääkäri, ei ystävät. Tuli vielä pahempi mieli.
Nyt ultrasta jo kuukausi, innoissani odotan vaan saapuvaa vauvaa, sukupuolesta viis. Otti aikaa päästä pettymyksestä, jopa katkeruudesta yli. Miksi minulle ei suoda tyttöä omaa.
Nyt vain haikailen ihanien vaatteiden, lelujen perään :-D ei oo vaan koko suvussa ole tyttöä jolle ostaa.
Ollaan jo vitsiä väännetty että jos vielä viidennen kerran kokeiltaas...
Ajatelkaas jos teille tuliskin lapsi jonka sukupuolta ei voi määritellä? Sekin on mahdollista.
Miksi teette vielä lapsia, jos sukupuoli on niin karvas pettymys? Kannattaisi jo petipuuhissa miettiä, että haluanko todella tätä, KUN lapsi on samaa sukupuolta kuin kolme sisarustaan. Ei kannata edes haaveilla muusta.
Voin lohduttaa, että äitiys ei ole mitenkään merkittävästi erilaista tytön ja pojan kohdalla. Tietysti jotain eroja on, mutta ei niin paljon, että jäisit jostain merkittävästä paitsi. Mistä muuten ajattelet jääväsi paitsi? Tytön ja pojan saaminen on ajatuksissa yliarvostettua.
On surullista syntyä lapsena, johon on petytty jo ennen syntymää väärän sukupuolen takia. Toivottavasti lapsi tulee kesken. Olisi hänellekin armollisempaa, kuin syntyä tuottamaan äidille pettymys.
Olettepa taas käsittäneet väärin syyllistäjät!
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 22:45"]
Olettepa taas käsittäneet väärin syyllistäjät!
[/quote]
Miten niin käsittäneet. Ap sanoo olevansa pettynyt lapseensa, siihen uuteen elämään, jonka alullepanoon hän ja miehensä ovat vastuussa. Lapsirukalla ei ole osaa, eikä arpaa siihen, että on syntymässä. On rankkaa elää lapsena, jos on vanhemmilleen pettymys jo syntyessään. Sitä en soisi kenellekään. Joten lapsen olisi parempi kuolla pois ennen syntymää, kuin saada paska elämä, kun äiti itkee oman lapsensa syntymää.
Jokaisella lapsella on oikeus syntyä toivottuna. Jos äiti pillahtaa itkuun kuullessaan lapsen sukupuolen, lapsen olisi parempi tulla kesken ja kuolla pois, koska häntä ei toivota.
Usko tai älä,ei se tytön saaminen ole kaikille äideille jokin maaginen juttu...oma äitini halusi aina tyttöjä,sai neljä vaikka myöskin poikia.Nyt ainoat jotka siitä psykopaatista välittää on sen pojat!!
Tällaisissa tapauksissa voisi melkein ajatella, että olisi mammalle oikein saada erityislapsi. Olisi hiukan muita huolia, kuin se, ettei pääse shoppailemaan mekkoja tytön kanssa. Saattaisi siinä vaiheessa ajatella, että olisi se poikakin kelvannut, jos olisi terve.
Edellisellä sivulla ap kiitteli, että hänen kantansa on ymmärretty ja että kiva, kun tulee fiksuja viestejä. No, olisihan se pitänyt arvata, että illan edetessä känniset kaikkitietävät ämmät alkavat parveilla täällä viisauksineen.
Ymmärrän sinua ap. Minulla on kaksi lasta - poika ja tyttö - ja olen siitä todella onnellinen!
Mutta samaan hengenvetoon on todettava, ettei se lapsen sukupuoli määritä sitä, millainen hän on: meillä poika on todellinen herkkis, joka tykää touhuta rauhallisia juttuja itsekseen. Tyttö taas on melkoinen rämäpää, aina joku paikka mustelmilla ja taas mennään! Eli stereotypiat voi ainakin tässä perheessä heittää romukoppaan ja molempien kanssa voi touhuta monenlaisia juttuja, ei niitä tarvitse erotella sukupuolen mukaan.
Raskausaikana molemmat toivoimme ja olimme varmoja, että poika tulee. Kun ultrassa sikiö paljastui tytöksi, ensin tuli hiuksenhieno pettymys, sitten syyllisyys kun tunsin pientä pettymystä ja lopuksi ostelin innoissani vaaleanpunaisia vaatteita.
Tuo pieni tyttö on maailman suloisin, en koskaan vaihtaisi poikaan. Olisihan se kiva, että jos toisen lapsen saamme, olisi hän poika, mutta ihan yhtä lämmin ja mukava ajatus olisi pikkuinen tyttövauva.
Onneksi mun ei tarvitse päättää kumpi tulee!
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 22:55"]
Tällaisissa tapauksissa voisi melkein ajatella, että olisi mammalle oikein saada erityislapsi. Olisi hiukan muita huolia, kuin se, ettei pääse shoppailemaan mekkoja tytön kanssa. Saattaisi siinä vaiheessa ajatella, että olisi se poikakin kelvannut, jos olisi terve.
[/quote]
Miksei erityislapsen kanssa voi shoppailla mekkoja? Pitääkö se pukea säkkiin?
Suomessa pitäisi sallia sukupuolen vuoksi abortoinnit, kuten Kiinassa. Ei tarvitsisi täällä itkeä, kun sattui väärä kortti käteen. Hups vain sikiö pois ja kuukauden päästä yrittämään uutta ja elämä hymyilisi.
En oikeasti yhtään ihmettele nuorten poikien suuria itsemurhalukuja, jos äidit vollottavat surusta poikia saadessaan ja vielä osoittavat sen koko heidän lapsuutensa, että väärin synnytty ja pilasit minun elämän.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 22:55"]
[/quote]
Miksei erityislapsen kanssa voi shoppailla mekkoja? Pitääkö se pukea säkkiin?
[/quote]
No pujottele nenämahaletkua ja anna pari stesolidia ja sitten pyörätuolin kanssa shoppailemana mekkoja. Saattaisi siinä vaiheessa kelvata terve poikakin hemmotelluille mammoille, jotka eivät ole koskaan kasvaneet aikuisiksi.
On ihan ok toivoa sukupuolta.Mut älä ryhdy tuumasta toimeen jos et ole valmis kumpaankin!!
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 23:07"]
On ihan ok toivoa sukupuolta.Mut älä ryhdy tuumasta toimeen jos et ole valmis kumpaankin!!
[/quote]
No voi helvetti, onko täällä joku sanonut, että ei ollut valmis "väärään" sukupuoleen, vaan haluaisi lapsesta eroon! Pientä sisälukutaitoa, kiitos.
Todellakin tiedän pari äitiä joille pojan saaminen toisensa jälkeen on ollut todella suuuuuri pettymys!on niitä naisia jotka ei näe itseään pojan äitinä...se viesti oli heille!!!
Miehen siittiöt määräävät lapsen sukupuolen, ja joillakin miehillä nyt vaan sattuu olemaan pelkkiä poikasiittiöitä.