Terapeuttini sanoi, että olen machiavellistinen. Onko se
Huono asia?
Entä ajatteletko, että psykopaatti välttämättä on aina paha? Ihminen voi olla ilman positiivisia tunteita ja silti tehdä hyvää
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
No jos juonittelet tunteettomasti tehdäksesi muille hyvää, asiat ovat kunnossa.
Siirtelen nappuloita taustalla niin, että lopputulos on itselleni mieluisa. Kukaan ei yleensä tajua, että minä olen vaikuttanut lopputulemaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirtelen nappuloita taustalla niin, että lopputulos on itselleni mieluisa. Kukaan ei yleensä tajua, että minä olen vaikuttanut lopputulemaan.Ap
Jossain kohdassa kaltaisesi narsistiastuu väärille varpaille, näet sitten. Ihmiset kyllä tietävät mikä olet, mutta eivät sano sitä sinulle itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirtelen nappuloita taustalla niin, että lopputulos on itselleni mieluisa. Kukaan ei yleensä tajua, että minä olen vaikuttanut lopputulemaan.Ap
Jossain kohdassa kaltaisesi narsistiastuu väärille varpaille, näet sitten. Ihmiset kyllä tietävät mikä olet, mutta eivät sano sitä sinulle itsellesi.
En ole narsisti, joten ei päde minuun. Yleensä se menee niin, että kun toivot pahaa jollekin toiselle, se paha tapahtuu sinulle itsellesi. Siksi ei kannata toivoa pahaa toiselle :)
Ap
Oletko varma että et ole autistinen? Mä pyytäisin sinuna tutkimuksia. Autismissa on normaalia että ei osata näyttää omia tunteita ja sosiaaliset taidot ovat niin heikot että ihmiset luulee että oot tarkoituksella tunteeton ja kylmä ihminen.
Pitää olla termien kanssa tarkkana. Psykopaatti on 100% narsisti, täysin tunteeton ja empatiakyvytön oman edun tavoittelija. Kun terapeutti sanoi, että oot machiavellistinen, tarkoitti että sussa on siihen viittaavia piirteitä, mutta ei niin paljon että voisi sanoa 100% machiavellistiksi. Mitä vähemmän piirteitä, sitä paremmat mahdollisuudet päästä näistä piirteistä eroon, JOS ITSE HALUAA. Vaikutat olevan ylpeä näistä piirteistä, joten eroon et niistä taida haluta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko varma että et ole autistinen? Mä pyytäisin sinuna tutkimuksia. Autismissa on normaalia että ei osata näyttää omia tunteita ja sosiaaliset taidot ovat niin heikot että ihmiset luulee että oot tarkoituksella tunteeton ja kylmä ihminen.
Voin olla sitäkin. Pystyn kuitenkin tarvittaessa esiintymään empaattisena, avuliaana ja lämpimänä - silloin kun siitä on minulle itselleni jotakin hyötyä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla termien kanssa tarkkana. Psykopaatti on 100% narsisti, täysin tunteeton ja empatiakyvytön oman edun tavoittelija. Kun terapeutti sanoi, että oot machiavellistinen, tarkoitti että sussa on siihen viittaavia piirteitä, mutta ei niin paljon että voisi sanoa 100% machiavellistiksi. Mitä vähemmän piirteitä, sitä paremmat mahdollisuudet päästä näistä piirteistä eroon, JOS ITSE HALUAA. Vaikutat olevan ylpeä näistä piirteistä, joten eroon et niistä taida haluta.
Väärin. Kaikki psykopaatit eivät ole narsisteja.
Ap
Machiavellismi lukeutuu ihmisen persoonan ns. synkkään triadiin. Kuulostaako se sinusta positiiviselta, neutraalilta vai negatiiviselta?
Vierailija kirjoitti:
Machiavellismi lukeutuu ihmisen persoonan ns. synkkään triadiin. Kuulostaako se sinusta positiiviselta, neutraalilta vai negatiiviselta?
Tiedän, mihin se lukeutuu. Keinot voivat olla kyseenalaisia ja päämäärät silti hyviä.
Ap
Vai tarkoittiko terapeutti, että sinulla menee puurot ja vellit sekaisin?
Tietyt ihmiset maksimoivat hyötyään häikäilemättömällä tavalla ja syyllistyvät etunsa tavoittelussa valehteluun, ihmisten manipulointiin on yms. epä-älylliseen ja epärehellinen toimintaan. Tällaisten ihmisten esikuvana on filosofi Platon, joka sanoi, että valehdella saa, jos tarkoitus on hyvä. Oma etu on aina hyvä tarkoitus tietyille ihmisille, joten siitä vain huijaamaan ihmisiä, jotta voitto maksimoituu. Ja kuten tiedämme, voittajan on helppo hymyillä.
Makiavellistit ovat hyviä sopankeittäjiä.