~~~ELOKUISET 08 viikko 6 (ma-ke)~~~
Meillä aamu alkanut -20 asteen pakkasessa ja aurinko alkaa nousemaan horisontin takaa. Kirpakka päivä siis tiedossa :) Nyt en kerkee kirjotteleen muuta, ko vaan alottaa pinon - neiti pitää toimittaa aamupäikkäreilleen....
-AJ kera natskun-
Kommentit (64)
Tosiaan tänään oli niskapoimu-ultra. Oli kiva nähdä tuota pientä natiaista taas kun ei se vielä muuten näyttäydy/tunnu missään,muutakun tietysti mielessä.
Pituutta oli 62mm (esikoinen oli vain 50mm ja synty silti norm vk40+4 hirvittää jo nyt että tuleeko tästä kaverista iso.. Esikoisesta tuli nimittäin 2+asteen repeämä vaikka oli vain 3135g..) Ja turvotusta löyty 1,3mm (joka on normaali mutta tuntuu isolta luvulta kun esikoisesta oli vain 0,7mm)
Mut eipä sais liikaa vertailla. Kaikki kehittyy omaa tahtiaan:)
Täällä oli jossain vaiheessa muistaakseni galluppi siitä että onko tyttö vai poika tuntemuksia.. Mulla tällä kertaa selvä poika fiilis. Jännä nähä pitääkö tuntemus paikkaansa. Esikoisesta oli alusta asti ihan selvä tyttö olo ja sillon piti:) En tiedä sit johtuneeko poika fiilis siitä kun on ollu niin paljon eri oireita tässä raskaudessa kun tytöstä ei tosiaan ollu muuta kun vessassa ramppausta ja väsymystä..
Ultrasta vielä sen verran että olivat saaneet viime vkolla huippu hyvän ultra laitteen. Kätottiin vatsan päältä eikä sisäkautta ja oli silti todella tarkka,esim. sormet pysty laskemaan jo nyt aivan selvästi:) On se kiva kun tekniikka kehittyy eikä tarvi enää olla jalat levällään siinä katottaessa:)
Illan jatkoja kaikille, nyt pitää lähtee keräilemään noita elukoita sisälle+antaa ilta sapuskat ja mennä suihkun kautta nukkumaan!
-sarppa-82 rv 12+3
Mää tuun ihan ekaa kertaa teidän joukkoonne :)
Laskettu aika olisi joskus elokuun lopussa, varmistunee ensi tiistain ultrassa. Kertaalleen olen pienen nähnyt, joten tietää, että kyllä sillä silloin ainakin sydän sykki ja oikeassa paikassa oli toinen kiinnittyneenä, mutta toki mietityttää, onko kaikki vieläkin ok. Neuvolan täti ei saanut sydänääniä kuulumaan, tiedä sitten olisiko siitä kannattanut huolestua, kun silloin oli rv 10 ja mulla on aina sanottu olevan taaksepäin kallistunut kohtu.
Meillä kotosalla esikoistyttö, joka ehtii täyttää neljä ennen vauvan syntymää. Hoivailee kovasti omia nukkejaan ja haaveilee siskosta tai veljestä, joten luulen, että on aika otettu, kunhan kerrotaan tämä uutinen ensi viikon ultran jälkeen.
Se muuten, että raskaana oleva voi käydä työajalla tarvittavissa lääketieteellisissä tutkimuksissa perustuu työsopimuslakiin, joten koskee aivan kaikkia työntekijöitä, mikään firma ei tästä voi poiketa. Sanamuoto menee näin: " Työnantajan on kuitenkin korvattava raskaana olevalle työntekijälle synnytystä edeltävistä lääketieteellisistä tutkimuksista aiheutuva ansion menetys, jos tutkimuksia ei voida suorittaa työajan ulkopuolella."
Nyt heipat ja mukavaa viikonloppua kaikille!
t. Liina
TanTaa:olikohan oikein:)tervetuloa!meillä on samana päivänä ultra sitten:D
Harmittaa kun pääsee niin harvoin tietokoneelle niin olen välillä aika pihalla ja parhani mukaan yritän lueskella kaikkien kuulumisia:D
Täällä kanssa flunssa kiusaa ja mulla selkäsärky jota iskiakses veikkaa on tosi paha.Kävelen kun pingviini istun puolimakuuasennos kun sattuu tohon häntäluuhun.Raskausoireet on alkanu vahvistuu ja masu kasvanu silmissä:Dnyt olo on kyl energinen verrattuna viime viikkoon:Dvälillä tuntuu että akku loppuu kesken päivän ja silmät ei meinaa pysyy auki:)onneks kriisi viikot on jo pois..huoh!
Mites te joilla oli sitä hematoomaa niin onko jo vuodot loppu?mulla on jo viikon ollu normaalia!josko sitä uskaltaisi nauttia täysillä raskaudesta eikä pelätä...
Oikein mukavaa päivänjatkoa kaikille!Pakko mennä lepäilemään ja syömään:D
snowflake ja masuasukki rv 11+2
taas on kirjoittelut tältä viikolta jäänyt, ja kun kahlaa 40 viestiä kerralla niin aika sekava muistikuva jää...
meillä on mahassa alkanut tohina, ihan niin että äitikin tuntee...aika selkeitä potkuja on tullut ja nyt sitten kutittaa nuo kevyemmät ihan mahdottomasti, että veikkaanpa istukan takaseinälle vaikka en siitä ole ultrassa tuomiota vielä kuullut....
ihanaa on kun tuntee pienen liikkeet, tästä tuli heti todellisempaa, ja ei harmita tympeä neuvolan terkkarikaan enää...kun siis alkuviikosta kävin ja ei se edes löytänyt sydänääniä, tosin kuunteli kyllä aivan liian ylhäältä...
mammeli 13+3
Mä olen nyt vaihtanut äitiyspikkareihin, kun alkoi omat painamaan :) Ja ihan himona ostelen käytettyjä äitiysvaatteita.
En malta odottaa, että ens kuun lopussa ultrassa sukupuoli selviäis. Tässä on nurkat täynnä vauvanvaatelaatikoita ja pusseja, kun ei kaappeihin mahdu, eikä varastoonkaan, niin olis mukava tietää, että pakatako pinkit vaatteet kokonaan pois, ne vois viedä vaikka vanhempien luo isompiin tiloihin. Ja jos ei tarvisi pakata niitä pois, niin sitten tietäisi järjestellä sen mukaan vaatteet sopimaan johonkin. Myytävää kamaa on vaikka kuinka kamalasti, kun kerkeis/sais aikaiseksi. Sitten ne ärsyttää tosiaan, kun vie tilaa nurkissa ja kaapeissa, kirppiskamat.
Viikonloppuna vissiin lähden tytön kanssa ystävälle toiselle paikkakunnalle kylään, voi kun tekee hyvää päästä näistä samoista ympyröistä ja rutiineista pois pariksi yöksi. Ihanaa.
Nyt tytön kanssa ulos, kun ei sadakaan. Lumetkin vaihteeks taas lähtenyt, hoh hoh.
Seiskaseiska rv12+4
Tänään kuulin pikkuisen sydämensykkeen neuvolassa<3itkuhan siinä pääsi.Nyt voi sitten huokaista helpotuksesta:)Jännitti kyllä kovasti mennä neuvolaan, kun tiesin että näillä viikoilla ei välttämättä vielä kuuluisi(10+6)mutta heti alkoi äänet kuulua<3nyt sitten vielä viikko odotella niin näkeekin pikkuisen.
Nuista työasioista. Olen tehnyt n. vuoden Länsi-Pohjan keskussairaalassa sijaisuuksia, lähihoitajana.Ja näillä näkymin saan vielä kesään tehdä. Työnantajalle en ole vielä kertonut. Eiköhän sekin tässä kohta ole ajankohtaista.
Onko kellään kokemusta siitä, että äitiyspäiväraha maksettaisi viimeisten 6 kuukauden tulojen perusteella(ei siis toissavuoden verotuksen pelkästään)?
oikein hyvät perjantain jatkot kaikille:)voikaa hyvin.
Tanja
Ihana viikonloppu alkoi =) Mukavaa kun niin monet on nähneet pikkuiset tai kuulleet heidät =) Nyt voi alkaa oikeesti odottamaan =)
Galluppeihin: Ruokailu tottumuksia olen muuttanut, lisännyt hedelmiä, kasviksia, sokerit ja suolat pois. Grilli ruokaa ei saa syödä =( mutta minun piti sen raskausajandiabeteksen vuoksi muuttaa ruokavaliota. Tottakai herkuttelenkin =)
Toinen kysymys oli siitä mahasta, kyllä olen melko järkyttynyt mahani koosto jo, ekaa odottaessani ei maha tullut esiin kuin rv16 ja siitä pikku hiljaa nyt se on jo " valtava" . Ei ole pysynyt enää pitkiiiin aikoihin salassa... äititysvaatteet on tullut jo monta viikkoa sitten käyttöön =) ah.. ne on niin mukavat =)
Tanja: mukava kun kuulit äänet =) niin ja sulla oli ensi viikolla sitten ultrakin. Onko sun tyttö missä päivähoidossa? Millon se sun LA oli?
Omaan napaan ei mitään erikoisia, maanatain neuvolaa odottelen, töissäkin näkee vain pikkuvauvoja ja oma vauvakuume kasvaa ihan älyttömästi..voi kun tämä loppu aika menisi nopeasti saisi oman naperon syliin =) Ei tuo isompi lapsi oikein aina tykkää kun äiti pussaa ja halailee ja pitää " vauvana" =)
Mukavaa viikonloppua kaikille =)
Sanna ja masunapero 14+6
mullakin on ruokailu tottumukset muuttuneet terveemmäksi,myös johtuen edellisen raskauden raskaudenajan diabeteksesta....sokereita karsin mikä ei oo kyl vaikee homma:)ei tee mitää makeaa mieli,suolasta vain...ja vesimelonia,mandariinei,marjoja kiisseliä ja puuroa:D
Masua on enemmän kun ekassa raskaudessa,tai siis näkyy helpommin kun esikoinen rupes vasta rv 15-20 välissä näkymään...
Ihan mielettömän helpottunut olo, kun pikkuisen on nyt nähnyt:) Vaikka ti sydänäänet jo kuuli..
Kaikki näytti olevan ok.. Kovasti ojenteli jalkojaan ja hieroi silmiään. Laskettua aikaa ei siirretty, vastasi vkoja 12+2 (kierron mukaan 11+4).. mahtaako syntyä 30v. synttäripäivänäni :):)
Hyvää vkloppua kaikille!!
...eli ultrassa on käyty ja kaikki kunnossa - ilmeisesti niin kunnossa kuin vain voi olla, jos kätilön hehkutusta on uskominen! Niskaturvotus oli 1,1, eli ihan OK. Pituutta oli vähän enemmän kuin viikot olisi antaneet olettaa, mutta ei niin paljon, että la:ta olisi lähdetty muuttamaan - se on edelleen se 24.8., minkä neuvola antoi (pitäisi päivittää esittelylistaan, mutta hoidan toisen kerran).
Uniselta vaikutti pikkukaveri, mutta kätilö sen siitä herätti. Oisittepa nähneet sen autuaan onnellisen ilmeen mieheni kasvoilla... Ja nyt on komea kuvasarja ihasteltavana jälkikasvusta.
Kävin myös veriseulassa, ihan siksi, että halutaan tietää kaikki, minkä tietoonsa voi saada - vaikkei se sitten johtaisikaan mihinkään tekoihin. Mutta eihän siitä sitten varmaan mitään huolta aiheudu, kun tuon ultran anti oli mikä oli.
Että näin meillä - onnemme kukkuloilla olemme. Ihan omaa napaa tässä tilanteessa, mutta ehkä sallitte! =)
Alma rv 11+5 tai jotain
Ihanaa, ihmiset käyneet ultrassa ja nähneet vauvelin siellä! Mä tässä odottelen nyt sitten rakenneultraa, joka on 13.3. et ei nyt ihan hetkeen. Mutta neuvola ens viikolla, kuulee ne sydänäänet edes.
Mulla kans ihan hullun iso maha tullu täs muutaman päivän sisällä oikeen kunnolla esiin, et tarvii alkaa jotain mammavaatteita katteleen, kun ei oikeen mikään mahdu enää päälle. Nyt pitäny housuista nappii auki ja siinä päällä sit tuubia, mut tarvii silti men shoppailee pikimmiten. Pahoinvoinnit onneks takana ja väsymyskin helpottanu, et nyt sitä jaksaaki ihan eri tavalla entä joku aika sitten. :)
Mä kerroin töissä vikko sitte tästä raskaudesta, ku toi maha alko pömpöttään siihen malliin (eli sillon rv 15 just alko). Tosi hyvin otti pomo asian, oli ilonen ku muksu tulossa ja naisvaltasessa duunissa ihan normaalia, että naiset raskaana. Turhaan stressasin sitäkin asiaa.
Mut mukavaa viikonloppua kaikille, voikaa hyvin!
Violet ja Jamppa rv 15+0
Mua rupesi nyt ihan oikeasti jäytämään uteliaisuus...me siis ollaan kaikki Länskässä töissä nyt...
Minä olen vaan teitä vanhempi, 32 ja jos mulla ei ole väärää mielikuvaa niin te ootte molemmat jotain alle 25...:P en oikeasti jaksa tarkistaa...
Minäkin olen kohta vuoden ollut sijaisena Länskässä lähihoitaja olen...
Heh...varmaan ollaan nähty kellarissa tai jotain...
No, omaan napaan sen verran että oireet on nyt ihan matalalla profiililla, syljettää ja nenän limakalvot kuivat ja verestävät. Tissit kipeinä.
Illan jatkoja, minä olen huomenna saikkiksella tuon pienimmäisen kanssa...nyt on sitten korvatulehtdus joka kerkes puhkaista tärykalvon..:(
TarjaMamma rv 14+2 ja " Rasseli"
Moi kaikille!
Kävin maanantaina eka neuvolas ja tiistaina lääkäris.Lääkäri antoi sit sairaslomaa epämääräisen vuodon takia.Tai sen viime viikolla löytyneen hematoomaepäilyn takia.No keskiviikkona sit siivoilin ku olin vienyt muksut eskariin ja tarhaan.Yhtäkkiä alko vuotaa verta niinku hanasta.Ei riittänyt siteet vaan piti laittaa pyyhe jalkojen väliin.Menin ihan hysteeriseksi veren määrästä(kirkkaanpunaista)!Neuvolatäti käski tulla heti tk:hon ambulanssil.Ajoin omalla autolla.Siellä lääkäri ei löytänyt sydänääniä.Neuvola-täti löysi .Ambulanssil sairaalaan.Siellä ennen lääkärin luo pääsyä tuli vessan pönttöön pari nyrkin kokoista hyytymää.Ajattelin kaiken olevan ohi.Mutta ei!!!Ultras näkyi kuinka vauveli potki ja sätki menemään!!!Jäin sit yöksi sair. vuoto alko loppumaan ja eilen pääsin kotiin.Nyt sit vuodelevos tiistaihin.Vuoto on lähes loppunut ja tiistaina ultra ja katotaan sitten jatkot.Ihmeellistä!!!Huh,huh onpa ollu jännittävä raaskaus alkumetreiltä lähtien,mitähän täs vielä kerkee tapahtua...vko nyt 11+6 mut ultran mukaan 12+5tjs
Ihan samanlainen kokemus minulla parivkoa sitten. Säikäytti ihan hirveästi. Minulla vuoto loppuikin ja oli poissa reilun viikon. Toissa iltana TAAS ruskeaa vuotoa joka taas on loppunut. Koko ajan on jännitys päällä että miten käy. Huolettomaksi tätä raskautta ei tosiaankaan voi sanoa!!! Minulle sanottiin että runsas vuoto johtui istukasta joka oli 2-4mm irronnyt tai revennyt. Eilen kun soittelin siitä ruskeasta vuodosta niin sanoivat että johtuu eteisistukasta. Ei tarvitse kuulemma huolehtia! Helpommin sanottu kun tehty!!!!! Tiistaina on sit taas lääkäri jolloin tarkistavat asiaa...
Tsemppiä sinulle ja toivotaan että kaikki menee hyvin!
TP ja Nuppu rv 14+5
Meillä on toi keskimmäinen tenava 39 asteen kuumeessa, alko eilen ja nyt ootan, että milloin se nasahtaa näihin/meihin muihin. Toivottavasti ainakin nuorimmainen säästyis, ko ei osaa vielä sanoa mikä hätänä tai mihin sattuu...Katellaan päivä kerrallaan!
Mukavaa, että meistä monella on ollut ultra tällä viikolla ja mukavia uutisia saatu :) Me " julkistettiin" heti ultran jälkeen tää raskaus mun vanhemmille (mun isä oli kuulemma aavistellutkin jo jotain, ko viimeksi nähtiin), meän pojille (vanhempi on tovin jo tiennytkin) ja miehen vanhemmille ilmotellaan heti, ko nähään heitä. Olo on leppoisa, ko ällöt olot ovat nyt häipyneet.
Roosalla ja Tuulipilvillä ongelmallista odotusta - voi ei! Toivon todella, että kaikki on hyvin ja tulisi olemaankin :)
Mitäs muuten " Länskän-mammat" sanoisitte, josko tavattaisiin ihan livenäkin joskus? :)
Nyt häätyy lähteä heittään pyykkiä koneeseen ja alkaa leivinuunin lämmitykseen - mukavaa lauantaita jokaiselle Elomammalle!
-AJ&natiainen-
Amalia-Joe mulle ainakin sopisi, jos tavattaisiin joskus porukalla =)
Tarjamamma: Tuun ite länskään 3viikon päästä taas, vähän väliä siellä kuitenkin työharjoittelussa olen ja tulen olemaan =). Nyt olen lastenneuvolassa ja paljon vauvoja näkee =) Voipi olla että ollaan joskus kellarissa tavattu tai käytäville. Olitko sä 4A/B:lla töissä? Muistalin, että kijoittelit joskus olevasi kirralla..
Millon Tarjamamma ja Tanja teille on r-ultrat? =) Mulla on 19.3
Pari gallup kysymystä tuli taas mieleen:
1. Oletko miettinyt kauan aidot olla poissa työ/koulu elämästä lapsen syntymän jälkeen?
2. Mitä uutta tässä raskaudessa on verrattuna edelliseen? Tai ekaa odottaville mikä on yllättänyt raskaudessa =)
Pitäisikö laittaa uusi pino maanantaina alkaa venymään jo aika pitkäksi tämä pino, eikä sitten vaihdettu sitä silloin torstaina uuteen pinoon ;)
Sanna ja masunapero rv 15 tänään =)
Kiitokset Liinalle ja Mimuskalle vastauksista. Pitäs kai sitä kohta kertoa työnantajalle. Ajattelin kertoa ultran jälkeen.
Toivottavasti Roosalla menee loppuraskaus paremmin. Mullakin tuli taas pitkästä aikaa vähän rusehtavaa vuotoa. Ultra on viikon päästä. Mulla on ihan poikaolo, vaikka toivon tyttöä. Silloin, kun odotin kaksosia mulla oli tyttöpoikaolo ja nehän sieltä tuli. Tytön sukupuoli nähtiin ultrassa, mutta poika oli niin ylhäällä, ettei sen värkkejä koskaan nähty, vaikka ultrattiin monta kertaa. Toivon tyttöä senkin takia, että mun mies on allergikko ja olen huomannut, että tytöt on yleensä vähemmän allergisia kuin poijat. En tiedä pitääkö se paikkansa. Kaksosista kuitenkin poika on allergikko ja astmaatikko ja tyttö ei ole allerginen kuin raa' alle kukkakaalille.
eli:
Amalia-Joel; tapaaminen sopii minulle myös, mutta aikatauluhan on aika usein tietty pikku ongelma, ellei sitten tavata kesällä suurine mahoinemme....:)
Sannami: olen 3B:llä töissä. Olen siellä ollut huhtikuusta 2007 asti ja jatkuu ainakin äitiysloman alkuun asti.
Sitten vielä, mun rakenneultra on 25.3. vasta, mutta jos sinä pidättelet muutaman päivän tai minä alan aikaisten synnyttämään niin tavataan synnärillä oikeissa hommissa...;P
Gallup 1: aion olla itse kotona varmaan kesäkuuhun asti 2009, mies voisi sitten kuulemma jatkaa kotona oloa " Rasselin" kanssa. Tietenkin riippuu töiden olemassa olosta..olen kuitenkin " vain" sijainen. Osastonhoitaja kyllä kyseli aionko olla kauan pois ja alustavasti lupauduin ensi kesäksi töihin.
Gallup 2: en oikein osaa suurempia eroja sanoa aikaisempiin raskauksiin. Pahoinvointi oli pahinta tässä raskaudessa. Ikenet eivät vuoda verta kuten aiemmin ja kohdun kasvu tuntuu paremmin ( lue: ilkeämmin).
Ei muuta kuin moro, kitisevät tyttäreni ovat välipalaa vailla ja sitten jos saisin ne ulos ja pääsisin hetkeksi " raksalle" rätin kanssa heilumaan, mies siellä laatta-hommissa. Vaihteeksi pienimmällä korvatulehdus, olin eilen päivystyksessä 2,5 tuntia...:(
TarjaMamma rv 14+3 ja " Rasseli"
Amalia-JOelin poppoolle paranemisia, ja toivotaan, ettei influenssa-aalto ole pyyhkäisemässä. En voi tarpeeksi monesti sanoa, miten kamala tauti tämä on. Pojallamme on kestänyt jo viikon, ja sehän vasta viisivuotiasta harmittaa. Mulla on menossa yskä ja ääni poissa vaihe, joten saas nähdä pääsenkö puhetyöhöni maanantaina.
Oli kyselyä, että miten pitkään olisi mahdollisesti poissa töistä tämän vaavin kanssa. Meillä on molemmat lapset menneet pph:n hoiviin siinä vuoden ikäisinä. Ekan lapsen kanssa mulla oli opiskelut kesken, ja tein koko äitiyslomankin ajan kouluhommia, opinnäytetyötä ja muuta. Koulunpenkille, tai pikemminkin työharjoitteluun, halusin mahdollisimman pian ja sainkin opintoni suoritettua vain kuukauden muita myöhemmin, vaikka oli vauvakin tullut. Näin jälkikäteen koko homma tuntuu hullulta. Mutta en vain oikeasti osannut olla kotona ekan kanssa. En olisi kestänyt kotiäitinä oloa silloin. Tokan synnyttyä nautin kotona olosta valtavasti. Taloudellisesti tilanteemme oli kuitenkin sellainen, että minun oli palattava töihin tytön ollessa vajaan vuoden. No, nyt tämän kolmannen kohdalla olen suunnitellut, että voisin olla kotona ainakin lokakuulle 2009, ja pidempäänkin taloudellisen tilanteen salliessa. Näin saisimme esikon koulu-uran alkuun kotiäidin tukemana ja saisin itse nauttia lasten kanssa olosta edes pikkasen pidempään. Mutta niin, suunnitelmiahan nämä ovat, eikä sitten todellisuutta koskaan tiedä. Kuitenkin odotan kotiin jäämistä nyt aivan innolla ja aion ottaa siitä kaiken irti.. ja niin pitkään kuin mahdollista. (tulipa sepustus)
Tämä kolmannen odotus on mielestäni ollut aivan erilaista kuin aiemmat. Ja tietenkin, kun onhan jo elämäntilannekin aivan eri. Fyysisesti on ollut enemmän oireita ja henkisesti taas kai se joku huoli tai muu on tullut kuvioihin. Toista lasta odottaessani en olisi millään halunnut saada kiloja tai muutenkaan kokea raskautta. Nyt taas olen oikeasti innoissani kasvavasta mahasta. En ole myöskään huolissani rakkauden riittämisestä tai omasta jaksamisestani/pärjäämisestäni, kuten toista odottaessani. Tiedän, että kaikenlaista voi tulla eteen, mutta kaikesta pärjätään. Ihminen on joustava tapaus! Kolmannen odotus on meillä myös viimeinen odotus, joten se jotenkin tuo oman vivahteen. Tässä ollaan nyt (mitä luultavimmin siis) viimeistä kertaa ja sitten meidän perhe on ainakin biologisten lasten osalta koossa. Raskaudessa minua yllättää aina vaan se, että se vie minut niin totaalisesti mukanaan!
Tulipa nyt heitettyä teitä tekstillä oikein olan takaa. Odottelen juuri tilaamiani pizzoja. että eiku herkuttelemaan.
Lyle, huomenna 12 tasan
Täällä myös iloisia uutisia ultrasta! Tänään siis käytiin, ja kaikki näytti normaalilta. Pituutta 6,27cm ja niskaturvotusta 0,8mm. Siellä se köllötteli kaikessa rauhassa, melkeen koko ajan oli toinen jalka koukussa :). Oli tosi ihana käydä, näki mieskin nyt natiaisen eka kertaa. Sama lääkäri oli joka teki mulle syksyllä kaavinnan. Nytpä saa olla taas hetken rauhassa, kolmen viikon päästä ois sitten seuraava neuvolakäynti.
Kauralastu kyseli KVTES:stä, joka sanoo että saa käydä työajalla raskauteen liittyvissä pakollisissa tutkimuksissa, mikäli niitä ei ole mahdollista järjestää työajan ulkopuolelle. Tämän selvitin omalta esimieheltäni syksyllä. Tosin tällä kertaa olen järjestänyt työvuorot niin, että voin käydä ne omalla ajalla. En ole siis vielä kertonut töissä mitään, ja ajattelinkin että odotan ja katson, kuka heistä rohkenee ekana kysyä asiasta :). Tietty pomolle vois olla hyvä mainita asiasta, kun kuuluu olevan kesälomasuunnitelmat hyvällä vauhdilla etenemässä... Mulla ois 17.7. eka ä-lomapäivä ja jos jätän 20pv kesälomaa niin olikohan 18.6. viimenen työpäivä.
Mulla tuntuu välillä, että maha on kasvanu ihan kauheesti ja välillä taas että samanlainen röllykkähän tuo on ku ennenkin. Että ei oikeen vielä ota selvää, mutta mielenkiinnolla ootan millon alkaa kunnolla kasvamaan ja näkymään. Tällä hetkellä äitini on ainut meidän lisäksemme joka tietää asiasta. Appivanhemmillekin pitänee jossain vaiheessa kertoa kuulumiset.
Mutta nyt iltapalalle ja nukkumaan, sikäli mikäli näin iltatuurin jälkeen saa unta jollakin aikaa... Mukavaa viikonloppua!