~~~ELOKUISET 08 viikko 6 (ma-ke)~~~
Meillä aamu alkanut -20 asteen pakkasessa ja aurinko alkaa nousemaan horisontin takaa. Kirpakka päivä siis tiedossa :) Nyt en kerkee kirjotteleen muuta, ko vaan alottaa pinon - neiti pitää toimittaa aamupäikkäreilleen....
-AJ kera natskun-
Kommentit (64)
heips.Saankos minäkin liittyä teidän joukkoonne?Laskettu aika olisi elokuun lopulla, yhdessäkään ultrassa en ole vielä käynyt(ensimmäinen on 15.2), joten tarkka päivä ei vielä tiedossa. Kuukautisten mukaan 30.8 Minulla on ennestään yksi lapsi, tyttö, syntynyt 19.3.05. Asun myöskin täällä kemi-tornio alueella(taisi olla muutama muukin).
Tanja rv 10+3
Tänään tosiaan pakkanen kipristelee, meillä Kemissä tänään -12.
Huonosti tuli nukuttua viime yö, kuuntelin kahden pienimmäisen vaikerointia ( unissaan) ja kävin mittaamassa lämmöt; mittari näytti molemmilla liki 39 astetta....:( no, tänään ei sen kanssa ongelmia, olen menossa yövuoroon ja olen siis kotosalla päivän. Huomiseksi piti soittaa isovanhemmat apuun, että saisin muutaman tunnin nukkua yön jäljiltä...tarhaan soitin ja siellä sanottiin, että noin puolet lapsista on poissa juuri kovan kuumeen takia ja kuulemma kestää viikon kutakuinkin...höh.Toivottavasti esikoinen säästyy, mutta tod.näköisesti hänkin sairastuu.
Masussa ei uutta, aina välistä muka (en siis tiedä kuvittelenko...) tunnen pienen hipaisun ihan alavatsalla...neuvola 14.2.
Tervetuloa myös TanTaa...täällä Meri-Lapissa vissiin vauvabuumia pukkaa..;)
TarjaMamma rv 13+5
Ja aivan ensimmäiseksi Tantaalle (meniköhän oikein?!) teretulemasta mukaan :) Lisää ittes myös tonne esittelypinoon ja hei! mehän saahaan kohta ke-tolaisten kans miitti pystyyn, eiks jeh? ;)
Ja meikä sitte sekoillut ton oman ultrani kans. Kääks! Se onkin vasta torstaina eikä keskiviikkona, onneksi tällä viikolla jo kuitenkin - mulla on vissiin tupladementia päällä eli ootuksen ja pitkäkestoinen synnytyksen jälkeinen yhitynyt dementia ;) Voi jee!
Tänään tais olla muutamalla elokuisella ultra, ellen ihan väärin muista. Tulkaahan kertomaan kuulumiset. TarjaMamman perheeseen paranemisia - toivottavasti ei iskis meille kans.
Nyt pitää lähtee tekeen ruokaa, alkaa muu pesue kohta kotiutumaan.
-AJ-
eli ultrassa käyty ja kaikki hyvin. tarkempi LA olis sitten 29.8. siellä se silitteli omaa poskeaan ja heilui kun heinämies. sydämmen syke oli vahva.
onnellinen peetu 10+3
Nyt on jännitys ohi, ultrassa oli kaikki hyvin!! Vaavi vaan oli niin väsynyt että häntä täytyi aina välillä herätellä.Hieman hassusti meinasi käydä kun olin oikein kunnolla ajoissa(ruuhkien takia lähdin, etten vaan myöhästy)ja minua ennen oleva äiti ei saapunut paikalle niin kätilö otti minut puoli tuntia aikaisemin ultraukseen eikä mun mies ollut vielä paikalla.Mutta onneksi ehti tulla viime metreille mukaan kun joku ystävällinen täti oli kertonut missä huoneessa olen.
Kätilö oli super mukava ja ultrasi sekä kertoi ihan kunnolla kaiken.Esikoisesta molemmat ultraukset kestivät n.20min ja nyt olin siellä melkein tunnin.Yksityisellä lasketuksi ajaksi laittivat 20.8 ,mutta kätilön mielestä on vanhempi eli 16.8 niin kuin olisi ollut kierron mukaan, mutta ei muuttanut kuitenkaan aikaa.Näin kävi viimeksikin ja tyttö tuli sitten 10 päivää aikaisemmin, eli samaa odottelen tästäkin=))
nyt täytyy mennä herättämään neiti päikkäreiltä että päästää joskus illallakin nukkumaan.
Mukavaa alkuviikkoa kaikille!
Nelli 11+5
Olipas mukavia uutisia teillä ultrista, kiva juttu! Mulle soittivat tänään äippäpolilta, torstaina ois sitten ultrakäynti. Vielä en ainakaan jännitä, kun onhan tämä jo kahdesti ultrattu ja sydänäänetkin kuului neuvolassa. Tosin syksyllisen km:n takia en osaa vielä(kään) iloita tästä raskaudesta, oireetonkin kun kaiken lisäksi on.
Töissä en ole vielä kertonut mitään, ajattelin että saavat nyt itse huomata asian. Huomenna odotan vielä lääkäriltä soittoa hematuriasta, että mitä sen kanssa tehdään.
Jotain gallupia oli taas... ai niin. Ensimmäinen raskaus lähti toisesta kierrosta, sitten km:n jälkeen odoteltiin ne yhdet menkat ja taas tärppäs. Että helposti kävi täälläkin, ainakin nyt.
Täällä on ihan mukava ilma ollut, aika kirkas päivä. Pakkasta semmoset -7. Laitoin tuossa herneet likoamaan, huomenna vapaapäivä niin jospa keittelis pitkästä aikaa hernekeittoa vaikka ihan laskiaisen kunniaksi :).
Mukavaa alkuviikkoa ja tervetuloa TanTaa!
Tänään tosiaan kirpeä pakkasilma täällä lapissa hyrrr...Maanantaina vasta neuvola ja on alkanut tuntumaan, että saisi olla vaikka heti on jotenkin niin " tyhjä" olo. En osaa selittää toivottavasti tää nyt ei oo sitä naisen vaistoa tai muuta kammottavaa..Viikkojakin on jo kasassa reilusti, mutta silti on jotenkin epävarmaa, kai se on ihan normaalia vai mitä?? on kyllä ihana kun saa purkaa huolia ja ajatuksia tänne, jokainen kuitenkin näytetään pohtivan lähes samoja asioita raskauden suhteen..
Tervetuloa mukaan Tantaa..Meitä " pohjoisen ihmisiä" alkaa jo olemaan täällä ainakin 4. Eihän sitä tiedä vaikka synnärille satuttaisiin " törmäämään" ;)
Sannami ja masuasukki 14+2
Kuten jo viime pinossa mainitsinkin, on meilläkin pöpö liikenteessä. Esikko on tosi kipeänä ja syyksi selvisi influenssa. Meidän tyttö on rokotettu, koska kuuluu ikänsä ja halkionsa puolesta riskiryhmään. Nyt sitten toivotaan, että kanta on sama eikä tauti tarttuis häneen. Itse en kyllä myöskään haluaisi tuota tautia, on sen verran raju. Mutta katsotaan, miten mamman käy.
Olen kotosalla nyt kolme päivää. Pää ja hartiat on jumissa, kun olen yrittänyt ottaa valvotun yön jäliltä univelkoja milloin missäkin asennoissa ja paikoissa kiinni.
Masuun ei mitään uutta. 13.2 mulla on seuraava lääkärikäynti ja siinä myös todennäköisesti ultra. Sitä odotellessa on vaan uskottava, että pikkuinen siellä masussa kasvaa ja voi hyvin.
Lyle 11+
Meillä on saatu viime viikko olla sydän sykkyrällä...
Viime maanantaina olin varannut lääkärin flunssan takia. Olin jo viikon ollut kuumeessa ja kovassa yskässä eikä olo tuntunut kohentuvan. No siinä sitten lääkäri tuumasi että tarkistetaanpa alhaalta että kaikki on siellä kunnossa. Se että kerkesin saada housut jalasta, niin alkoi verta vuotamaan aivan valtavasti. Mie olin siinä jo ihan shokissa ja lääkärille kiire siirtämään minua sängyllä äitipolille... Siinä vaiheessa olin jo ihan varma että mitään ei ole enää tehtävissä, mutta kuinka ollakaan ultrassa näkyi sydämmen syke ja Nuppu liikkui virkeästi. Löytyi myös 4mm repeämä istukassa joka oli ilmeisesti aiheutunut siitä kovasta yskimisestä. Antoivat 2vko:n sairasloman ja nyt vuoto onkin lakannut ainakin toistaiseksi. En ole paljon uskaltanut enempiä touhuta ja turha toivoa huoletonta raskautta. Vähän väliä tulee olo että onkohan siellä masussa enää elämää.. Vähäväliä juoksen myös vessassa ihan vaan tarkistamassa että jokohan taas vuotaa. Hirveästi tekisi mieli ostaa se sydänääni dopleri...
Tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille ja lämpöiset osanotot niille jotka ovat pikkuisensa menettäneet!
Terkuin: TP ja Nuppu rv14
Ihan kateudesta hirveänä kyllä luen noista teidän pakkasista, Amalia Joel, Tarjamamma, Sannami, ym pohjoisessa asuvat! En olisi uskonut eläissäni kirjoittavani näin. Olen aina tykännyt keväästä/kesästä aurinkoa ja lämpöä ja varsinainen vilukissa olen, mutta kun täällä etelässä tämä " talvi " on ollut ikuista marraskuuta, vesisadetta ja plussakelejä, niin tuntuu, että olisipa edes pakkasta! =) Pysyisi lumetkin. Nyt on vähän lunta, mutta kuinka kauan... Lenkillä oli jo pelkkää sohjoa.
Peetu ja Nelli oli käynyt ultrassa, onnea! Niin minäkin. Vauva vastasi hyvin kokoa, oli jopa pari päivää suurempi kuin LA antaisi mitaksi, muttei niin paljon, että olisivat vaihtaneet tuota laskettua aikaa. Niskaturvotusta oli 0.7, reilusti alle rajojen ja kaikki osaset löytyy oikealta paikalta. :-)
Verikokeessa downsyndroomaan seulontaan liittyen kävin myös, mutta siitä tietoa tulee, jos tulee. Toivottavasti ei...
Raskausoireeksi on tullut huimaus. Lääkäriaika on tällä viikolla. Matala verenpaine muutenkin eli voi johtua ihan siitäkin.
Sitten kysymys Haikaranpesästä. Onko sinne hakijoita? Koska sinne pitää nykyisin hakea? Luin sairaalan sivuilta, että ovat laajentaneet kahdelle osastolle ja ennen sinne haettiin rakenneultran jälkeen, rv18-20, mutta onko se muuttunut? Kiitos, jos jollain on infoa. Muuten pitänee soittaa ja varmistaa. Neuvola ei tiennyt.
Finette rv12+1 (LA 17.8.)
" Perheet hakeutuvat itse Haikaranpesään ilmoittautumalla toisen seulontaultraäänen jälkeen. Ilmoittautuminen tapahtuu keskiviikkoisin klo 8-13 puh. (09) 471 65366."
terkuin
Finette
Onpas kiva lukea mukavia ultra kokemuksia:)Tuntuu ettei malttaisi odottaa enään päivääkään että näkisi tämän nyytin<3Täällä on juu ollut ihan kiva pakkas päivä,nyt vain vähän lauhtunut.
Sannami:musta tuntuu et tiietään toisemme;)ollaan oltu ennenkin yhtäaikaa synnärillä?ja taidettu olla jopa samassa neuvola ryhmäs?jos olet keneksi luulen:)
Hyvät illan jatkot kaikille:)
Tanja
Tasan rv12 tänään, hyvä mieli :) Tähän asti lähes nollalinjalla on menty oireiden suhteen, mutta nyt on jotain kasvukipuja tms masussa, semmoinen jännä tunne jatkuvasti melkein. Masu alkoi kasvamaan ihan tosissaan rv11, ihanaa. Lisää lisää! :)
Huomenna puistoon laskiaisriehaan, toiv ei lumet sula yön aikana! En ihmettelisi... tätä etelän " talvea" , pah. Samaa mieltä minä, että hyvä olisi sellainen pieni pakkanen (huom, pieni, max -5C) ja lunta maassa. Tylsää jo, kun kämppäkin on hiekkaa täynnä jatkuvasti ja kun saa pukea kuravaatetta.
Olen nyt innostunut vauvanvaatteiden lisäksi ostamaan itelleni äitiysvaatetta käytettynä. Toivon vaan, että ostokset menee koon puolesta nappiin, kun en ole sovittamaan päässyt... Niiden lisäksi olen ostanut 3 kirjaa aiheella vauva tulee taloon, niin saa sitten esikoisen kanssa lukea. Kivaa, kun alkaa pian postiluukku kolisemaan.
Yötä!
Seiskaseiska rv12
hmm aloin miettimään tota mun ultraa...se oli tosi nopea..ei sanonu mitään mistään turvotuksista kuhan ultrasi ni se oli siinä =O. vähän jäi häiritsemään...mut kai se olisi sanonut jos jotain olisi pielessä ollut....
peetu 10+4
Hauskaa laskiaistiistaita kaikille!! Toivottavasti kaikille riittää lunta pulkkamäen verran! Täällä ainakin on, pikku pakkanen ja kivasti lunta.
Ihania ultra uutisia monella!!
Tuulipilville voimia, on varmasti sydänsykkyrällä!! Mulla on kotidoppleri ja olen kyllä ollut tyytyväinen, sain p i t k ä n etsinnän jälkeen sydänäänet kuulumaan jo rv8. Mie olen n i i n skeptinen tämän raskauden (niin kuin olen ollut muidenkin) jatkumisen suhteen, että huh huh, mutta tosiaan kun silloin tällöin, nyt olen kolmasti kuunnellut sydänäänet, niin on rauhoittanut mieltä PALJON!! Mutta lupasin itselleni, että kerran, vain kerran saan mennä neuvolaan, että sydänäänet ei kuulu kotona ja sitten myyn laitteen eteenpäin, sillä helposti sitä menee vain enemmän paniikkiin, jos ei syystä tai toisesta kuulekkaan sydänääniä. (nyt varsinkin kun tilaa on uida karkuun masussa) No menipäs pitkäksi selitykseksi, mutta pointtini oli, hintansa värtti mulla ollut!!
Seiskaseiskalle onnittelut kahdestatoista!!
Paranemisia pöpöperheisiin!!! Meillä ollaan vaihteeksi terveiden kirjoissa ja hyvin nukuttuina =)
TanTaa tervetuloa!
AJ tervetuloa dementikkojen joukkoon =)
ON: voi hyvin ja muukin kroppa kuin uudesti syntynyt, sain viime yönä nukuttua todella hyvin!! Ja nyt lähden kahdeksi päiväksi ystäväni luo kylään, mukava lähteä jo levänneenä, lepäilemään =)
Eilen kerroin äidilleni ja siskolleni raskaudesta, tai esikko kertoi että hänestä tulee isosisko taas elokuussa, mummo ei meinannut älytä millään, piti minun vielä oikeasti tavata asia, kysyi vielä että kuka odottaa vauvaa *hih*. Mummo parka yllätettiin täysin!! Mutta muisti kuitenkin onnitella, kun häkellykseltään selvisi. Siskoni oli arvannut jo jouluna, kun en viiniä juonut (hassua sinäänsä, ku en ollut vielä itsekkään testiä tehnyt sillo, mutta toivoin vain hartaasti)
Mutta nyt pakkaamaan laukkua reissuani varten, hauskaa loppuviikkoa kaikille, jos en selviä koneelle lomani aikaan
-E- 10+
Terve vain kaikille, tervetuloa uusille! Ja Tuulipilvikös se oli, joka mietti, että onko kaikki kunnossa? Pidetään peukkuja - eiköhän!
Meillä oli tänään eka neuvolalääkäri, jota oli pakko heti ruveta raportoimaan, niin onneni kukkuloilla olen. Sain labratulokset, ja siellä oli kaikki kunnossa, samoin verenpaine, joka oli ollut normaalin ylärajoilla neuvolakäynnillä, oli nyt ihan loistolukemissa. Paino sen sijaan on aika karmeissa lukemissa. Toivon vain, että se on lähinnä turvotusta, en mielestäni ole syönyt ihan niin holtittomasti. Käynnin kliimaksi tuli, kun lääkäri dopplerin sijaan tarttuikin ultraäänilaitteeseen. Eli pikkutyyppi on nyt nähty! Sikiöitä 1 kpl, ja kaikki näytti olevan ihan kunnossa. Erotettiin sydämen syke, kylkiluut, sormet ja se pienen pieni nenä. Siellä se jammaili kaikessa rauhassa. Vaikutti aika eläväiseltä tyypiltä... =) Minä olin jo alkanut epäillä, ettei siellä mahassa ketään olekaan, kun kaikki oireetkin alkoivat kadota, eikä raskaudesta ollut oikein muuta " mustaa valkoisella" kuin ne kaksi viivaa aikanaan raskaustestissä. Mutta onhan sentään!
Perjantaina sitten np-ultraan.
Laskiaistiistai/runeberginpäivä on ainakin täällä Hgissä melkoisen harmaa. Siitä huolimatta: hyvää tiistaipäivää!
Alma73 rv 11+1
Aika monella on ilmeisesti ollut sellainen alkuraskaus ettei niitä raskausoireita oikein ole. Minä ennen luulin että se on toooosi harvinaista, mutta ei näköjään olekaan. Kyllä se varmasti huolettaa kun sitähän aina sanotaan että jos on oikein voimakkaat oireet niin se on sen merkki että on hyvin tukevasti raskaana (jos ymmärrätte mitä tarkoitan). Itselläkin vähän säikäytti se viime viikkoinen rusehtava vuoto, varsinkin kun siihen liittyi juuri tuo raskausoireiden huomattava vähentyminen ihan parissa päivässä. Mutta onneksi kaikki olikin sitten kunnossa, vuoto tuli vain kohdunsuulta eikä kohdusta.
Meillä on nyt miehen kanssa alkanut sellainen projekti, että ollaan muuttamassa tai vahvasti haaveillaan muutosta kotikonnuille pohjoiseen, tarkemmin sanottuna Kuusamoon. Ollaan selvitelty asioita työkkärin ja kelan kanssa ja ainoa epävarmuustekijä enää on miehen työt. Tällä viikolla soittelee pariin paikkaan ja mun isä (joka on samalla alalla) aikoi vähän mainita omassa työpaikassaan vävypojasta (joo pohjoisessa kaikki toimii suhteilla). Jos sais pitempiaikaisen työn jostakin niin sitten muutto on ihan varma. Sekään ei haittaa vaikka ei heti saataiskaan asuntoa, kun molempien suvut asuu siellä, niin aina vois pariksi kuukaudeksi muuttaa vanhempien nurkkiin. Tosin toiveissa tietenkin olisi että löytyisi joku rivarikolmio tai neliö siitä keskustan liepeiltä. Se siellä vain on huonompi homma että Kuusamossa on kyllä synnäri mutta viikonloppuisin se on kiinni ja pitää lähteä Ouluun (2,5-3h ajomatka). Jos siis synnytys käynnistyisi vaikkapa lauantaina niin yksin pitäisi lähteä ambulanssilla ja mies jäisi esikoisen kanssa kotiin. Se on myöskin kiinni juhannuksesta heinäkuun loppuun, joten taas olisi Oulun-reissu tiedossa, ja se mun la kun on 2.8, joten tiukille saattaisi mennä. No täytyy surra sitä sitten jos niin käy. Ja mistä sitä vielä tietää vaikka ei tulis koko muuttoakaan...
Joko te olette kuinka paljon hankkineet tavaroita vauvoille? Mä en ole vielä mitään uutta, vain se vähä mitä esikoiselta on jäänyt. Mutta nyt ajattelin alkaa vähitellen niitä hankkimaan, erityisesti vaatetta 50-62cm. Vaunut ajateltiin ostaa kun saadaan kesälomarahat, samoin turvakaukalo. Turvakaukaloksi ajateltiin ostaa samanlainen ku esikoisella Gracon autobaby sillä jalustalla. Se oli meidän mielestä ihan tavattoman kätevä. Sai napata koko kaukalon autosta matkaan kun oli sillä pikalukituksella jalustassa kiinni. Kaupassa käynnit ja kaikki muut oli niin paljon vaivattomampia (verrattuna ystäviin kun ne ähräs ja ähräs sen kaukalon ja turvavöiden kanssa).
Mutta nyt syömään ettei tule huono olo.
PV 14+3
Mulla niskat nii jumissa koneella istumisesta, että ihan pahaa tekee. Joten lyhyeksi jää viestini mun :)
Puolukanvarpu: Toi Gragon autobaby II jalustalla on tosi hyvä. Ja siihen saa nykyisin sellaset rattaat, jotka vaan kliksautetaan kiinni. Oletko tietoinen tästä? Tossa yks malli (vaikkakin vanhaa mallia, mutten löytänyt tähän hätään muuta), jossa istuin kiinnitetty rattaisiin - se Metropolitan. www.lastentarvike.fi/gracouutuudet2006/ Ite kans haaveilin sen ostamisesta, mutta se jäi hankkimatta ja nythän meän pitää ostaa ne kaksostenrattaat.
Kaikille vointeja, tulen paremmalla ololla takasin :)
-AJ-
Jospa minäkin nyt kirjoittaisin jotain.. Elikkäs, neuvolalääkärissä käynti oli tänään, kaikki hyvin.. Sykekin kuultiin ekan kerran.. Ihan vedet tuli silmiin, kun niin hyvä fiilis..
Luin tuossa että Alma73 kanssa " elellään samoja päiviä" .. Viikkoja 11+1, tänään oli lääkäri ja olen myös menossa pe np-ultraan..
Todellakin täällä Helsingissä on harmaata ja märkää:( Ei paljoa kiinnosta ulkoilut..
Taidan vallata sohvan ja kaukosäätimen :) :)
tänään menossa neuvolaan pitkästä aikaa, mielenkiinnolla odotan millainen on terkkari nyt kun menen yksin, ekalla käynnillä oli koko katraan käynnit ja tädillä aikamoinen hosu ja hössötys päällä.
meillä on tyttö korkeassa kuumeessa, mutta muuten ihan hyväntuulinen. odottelen että tulisi jotain muitakin oireita niin selviäisi paremmin missä vika, onneksi tuo nyt vastaa kuumelääkkeisiin aika hyvin.
pojan päiväkodissa on angiinaepidemia ja sieltäkin odotellaan nieluviljelyn tuloksia, poika kun ei itse ole kipeä mutta koko päiväkoti tutkittiin ja pojan viljelyssä oli jotain epäselvää kasvua, tänään pitäisi tulla tulos onko antibiooteille tarvetta vai ei...
oma äitini on meillä evakossa kun hänen kotona on kylppäriremppa kesken, ilmeisesti kestää vielä viikon...aika hampaiden kiristelyä on kun toinen hössöttää 24/7 omalla tyylillään asioita hoitamassa, välillä tuntuu että hän vain lojuu sohvalla tai opastaa minua siinä milloin lapset nukkumaan yms....ja ottaa hermon päälle! toinen mikä ällöttää on se että hän ei ole nyt moneen päivään käynyt suihkussa ja minun raskausnenääni hän haisee, miten tällaisen nyt sanoo kauniisti? että menisitkös kuule suihkuun kun haiset =P toivon että hoitaa asian tänään ihan ilman vihjeitä...
eipä täällä muuta, laskiaispullat näkyy painossa harmillisesti juuri neuvola-aamuna mutta toivotaan että pitkällä tähtäimellä tasoittuu tämäkin...
mammeli 12+6