Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~ELOKUISET 08 viikko 6 (ma-ke)~~~

04.02.2008 |

Meillä aamu alkanut -20 asteen pakkasessa ja aurinko alkaa nousemaan horisontin takaa. Kirpakka päivä siis tiedossa :) Nyt en kerkee kirjotteleen muuta, ko vaan alottaa pinon - neiti pitää toimittaa aamupäikkäreilleen....

-AJ kera natskun-

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä poika sairastaa, eilisen olin kotona ja tänään siellä paimentaa työnantajan kustantama hoitaja, niin " pääsin" töihin.

meillä kans esikoisella (ja tulevalla) tuo gracon autobaby kaukalo jalustalla ja on tosiaan näppärä. Miun käsityksen mukaan se on yhteensopiva kaikkien Gracon matkarattaiden kanssa...

Ostettiin meille käytettynä Phil&Tedsin rattaat sisaristuimella, kun vaikuttivat niin näppäriltä varsinkin kokonsa puolesta. Paljon liikun kuitenkin busseissa ja metrossa... toivottavasti osoittautuvat myös hyviksi käytännössä. tuntuu kyllä että kaikista rattaista löytyy aina vikoja ja huonoja ominaisuuksia :(

Väsyttää ihan älyttömästi, kun unet on ollu taas mitä on ollu yskäisen pikku-miehen kanssa. Vaikka mies meni viime yönä pojan huoneeseen " päivystämään" sohvalle, niin en silti saanu nukuttua kun kuuluuhan se yskiminen ja itkut kuitenkin meidän huoneeseen saakka... ensi yönä onkin sit miulla päivystys vuoro, joten huomenna en jaksa varmaan töissä muuta kun keskittyä pysymään hereillä ;)

nyt kahvitauolle :)

fiona77 rv 13+5

Vierailija
22/64 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

akss1: Huomasin tuolta elokuisten esittelypinosta, että olet myös menossa Kättärille synnyttämään, ja vielä aika samoihin aikoihin kuin minä (neuvolassa la siirtyi 24.8.). Tiedä vaikka törmättäisiin perjantaina ultrassa! =)

Alma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanja: Mä mietin ihan samaa,että tunnenko sut ja sama ihminen taidat olla =) Joko olet käynyt neuvolassa? On vähän asiat muuttunut sitten meidän viime raskauksien jälkeen..MIten sulla on mennyt??

Omaan napaan ei kummepia kuulu, väsymys ja huimaus silloin tällöin

=( no neuvola aikaa odottelen pääsee hb:n ja verenpaineen mittauttaan, josko sieltä selitys huimauselle löytyisi tai sitten se vain kuuluu raskauteen joillakin =)

Mukava kuulla kun olette nähneet pikkukaverit jo =) Oispa meidänkin terveyskeskuksessa ultra, saisi " vähän" useammin kurkattua pikku kaveria =)

sanna ja masuasukki 14+3

Vierailija
24/64 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kamalan flunssan kourissa voivottelen taas vaihteeksi. Vuosi 2008 ei ole tämän puolesta alkanut mitenkään hyvin, tämä on jo toinen kunnon lenssu ihan pienellä ajalla. Lapset on onneksi vielä toistaiseksi terveitä, samoin mies.

Olen myös ollut ihan järkyttävän väsynyt - varmaan olen täällä valitellutkin kun meidän 6-vuotias mekkaloi öisin niin, että kaikki muutkin herää. Tätä jokaöistä riekkumista on nyt jatkunut pari viikkoa, viime yönäkin valvoin tytön kanssa taas reilun tunnin. Huomaan myös, että vaikka meillä on nukuttu koko tämä kuusi vuotta tosi huonosti, nyt en meinaa kestää tätä yhtään, kun tiedän että elokuussa vielä tiheämpi heräily taas alkaa. Huumori alkaa olla jokseenkin tiukassa.

Kivaa, että uusiakin odottajia listalle vielä ilmestyy - kovasti on ollut mieli maassa näiden monien keskenmenouutisten vuoksi, niin on kivaa kuulla mukavia asioita ja uusia ihmisiä! Tervetuloa siis :)

Nyt painun sohvan pohjalle ja odottelen, että mies tulee iltavuorosta kotiin.

anna ja rv 13+6

Vierailija
25/64 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaapäivä mennä vilahti ihan huomaamatta. Lähinnä siivoillessa meni, putsasin leivinuunin päällisenkin pitkästä aikaa pölystä ja roinasta, kannoin puita ja möyhensin kompostoria. Linnut ei ole vielä osanneet uudelle ruokintapaikalleen, mutta jospa lähipäivinä sen löytävät.

Lääkärikin soitteli, hematuriasta ei tarvi kuulemma olla huolissaan, sen verran vähän verta " näkökentässä" . No, kuitenkin parin viikon päästä kehotti tuomaan taas näytteen. Eikös se pissanäyte oteta neuvolakäynneilläkin joka kerta? Eka kerran kun kävin neuvolassa, niin jätin samana aamuna näytteen tuon veren takia, jotenka ei tarvinnu enää erikseen " tiristellä" neuvolassa :).

Joku mainitsi alhaisesta verenpaineesta. Mulla oli sunnuntaiaamuna huimauskohtaus, jonka syyksi paljastui matala verenpaine. Oli jotain 96/60, ei pystynyt olemaan seisallaan ollenkaan, kun takaraivosta otti niin kipeesti. Jonkin ajan päästä sitten helpotti ja ennen iltatuuria lukemat oli jo normaalissa 120/75. Suolan käyttöä en ole kyllä säästellyt, päin vastoin. Ihmeesti ei ole kyllä turvotusta ilmennyt jaloissakaan, olen koittanut juoda vettä ihan tietoisesti reilusti. Pitäisikin ostaa joku päivä salmiakkia, en olekaan syönyt sitä pitkään aikaan, kuten en muutakaan karkkia.

Tästäpä tulikin mieleeni gallupin aihe. Oletko muuttanut ruokailutottumuksiasi raskauden aikana ja jos niin miten? Jätetään nyt pois kaikki kiellettyjen listalla olevat, kun niitä varmaan välttää jokainen meistä.

Itse olen jo monen vuoden ajan aloittanut aamuni hiutalepuurolla ja reilun vuoden ajan olen syönyt omenan päivässä. (Muistan sen siitä kun olen ollut uudessa työpaikassani reilun vuoden :)) Nyt olen " uutuutena" ottanut jokapäiväiseksi syötäväkseni myös luomutomaatin. Jotenkin on vaan niin hyvää raejuuston kanssa. Marjoja myös pakastin puolillaan, tänään söin rasiallisen mustikoita semmosenaan. Mulla on aika säännölliset ateriarytmit, enkä ole juurikaan muuttanut ruokailutottumuksiani. Kotiruokaa syödään ja ehkä kerran kuussa jossain muualla kuin kotona.

Mutta nyt pesulle ja vähän kauneutta hoitamaan. Joku odottelee postilaatikon kolahtamista; minä tilasin myös Dermalogican kosteuttavan naamion Jerseyltä. Varmaan tällä viikolla tulee paketti - kiva-kiva!

Mimuska 11+5, anteeksi megapitkä viesti

Vierailija
26/64 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin hämmästellyt, kun juuri tuli rv12 täyteen ja masu on jo mukavan kokoinen. Todella paljon aikaisemmin kasvaa, kun esikoisen kanssa! Katselin just masua, että on jotain punaista ihottumaan navan kummallakin puolella, mutta ei hemmetti, taitaa olla raskausarpia! Esikoisen kanssa semmosia ei koskaan ollut, mutta ehkä se mahdollista on jo nyt, jos kerran ihan lyhyen ajan sisällä mahanahka joutuu venymään tosi paljon? Sanomattakin selvää, että rasvaa laitoin heti :) Ei mua tää harmita (vielä ainakaan), vaan ihan ihmetyttää tällä hetkellä.

Tasan viikon päästä eka neuvolalääkäri. Kivaa, että on jotain aina, mitä odottaa.

Väsy tänään. Mäkin saan valvoa öisin, kun esikoinen herättelee muutaman kerran yössä ja joskus menee kauan, ennenkuin nukahtaa takaisin. (esim se 1h) Ja nyt on muutamana aamuna herännyt mega-aikaisin vielä. Tänäaamuna herätti 05:30 ja nukuttelin, mutta ei nukahtanut enää, joten ylös klo 06. Hurraa. Ja kun ite ei tule mentyä nukkumaan sen mukaan, vaan liika myöhään, niin voi arvata, kuinka pahalla päällä olin tänään :0 Pitää alkaa menemään aikaisemmin sänkyyn. Mutta jännä, kuinka tässä koneella aina virkistyy, eikä malta mennä nukkumaan. Toivottavasti on jotain väliaikaista tuo aikainen heräily.

Tuon lisäksi käytiin laskiaisriehassa ja iltapäivällä vielä kiersin Fidan ja UFF:in, enkä huomannut, että viime syönnistä oli ikuisuus :( Bussissa kotimatkalla alkoikin heikottamaan ja piti nousta aikaisemmalla pysäkillä pois happea ottamaan, pelkäsin, että kerkiän vaikka oksentamaan bussiin. Pitäisi kanniskella mukana jotain naposteltavia juttuja varmuuden vuoksi.

Olipas omaa napaa. No, sitä on nyt tullut tuijoteltua ;)

Hyviä öitä taas, Seiskaseiska rv12+1

Vierailija
27/64 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole kyllä autossa penkinlämmitintä, joten nää lauhat kelit on olleet pepulle mieleen =) paitsi silloin kun liukastuin ja peppuni jymähti kenttään oikein kunnolla. Se oli onneksi ennen raskautta. Ultra on vasta 2 viikon päästä. En millään jaksais odottaa. Hermostuttaa, että jos siellä ei olekaan kaikki kunnossa. Suostuttelin (jopa vähän painostin) mieheni vauvantekoon ja tiedän, ettei hän haluaisi vammaista lasta. Toivotaan siis, että kaikki on hyvin, ettei jouduta vaikean tilanteen eteen. Kauhea ajatus! Nyt siis pelottaa aika lailla, vaikka eihän se hermoilu mitään auta.

Joku kyseli ruokailutottumusten muutoksesta. Minä ainakin syön nyt enemmän hedelmiä, sillä niitä on helppo ottaa välipalaksi mukaan töihin. Muutenkin vihannesosasto kaupassa tuoksuu nykyään todella ihanalle, varsinkin salaatit.

rv 10+4

Vierailija
28/64 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon kaikki uudet odottajat!

Omaa napaa.. Ihanaa maaginen 12vkoa täynnä,jotenkin saa aina huokasta kun tulee tuo rajapyykki täyteen:) Kävin tänään ekassa lääkärineuvolassa. Kaikki ok ja sydänäänetkin kuulu:) Torstaina niskapoimu-ultraan.. Toivoen että ei löydy turhia turvotuksia.

Kuvotus sun muut oireet on jääny kokonaan pois ja toivottavasti pysyykin. Väsymys tietysti on ja pysyy. Kävin tossa olemassa 5pvää töissäkin ja se vain lisäs väsymystä kun herätys oli 4.45 ja iltatöiltä pääs kotiin vasta vähän ennen kaheksaa+että illalla ei tuu mentyä=pääse ajoissa nukkumaan..

Ei nyt tämän kummempia, pitänee lähteä ottamaan hevoset sisälle +ruokkia muukin katras ja mennä suihkun kautta pehkuihin. Palataan taas!

sarppa-82 rv12+1

Vierailija
29/64 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoissa mennään eli rv12+1 :)

Vierailija
30/64 |
05.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hoitsu kärsii yövuorossa... Vielä pitäis jaksaa 8 tuntia, 8 piiitkää tuntia. Taidan piakkoin sanoa pomolle että en tee enää yövuoroja. Tuntuu niin raskaalta, varsinkin seuraava päivä. Enne raskautta ei kyllä ollut mitään ongelmia valvomisessa ja siitä palautumisesta mutta nyt ottaa kyllä koville.

Pahoinvointi on onneksi ohi mutta sain tilalle närästyksen! Rennietä menee reippaasti! Ensi viikolla olis lääkärineuvola ja np-ultra. Ihanaa nähdä taas meidän pieni " paakki" ! Ekan kerran näin rv 9+2 ekalla neuvolakäynnillä. Pienen pieni sydän tykytti tuhatta ja sataa!

Gallup: ruokailutottumukset on muuttunu sen verran että hedelmiä menee valtavasti joita en kyllä syönyt kuin satunnaisesti ennen raskautta! Mutta nyt, työt kutsuvat, kaikille hyvää yötä ja toivottavasti tyyny on hyvin :)

moonlight79 rv 11+1

Vierailija
31/64 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaanpas meät takasin etusivulle, ettei tiputa vallan yli laidan. Niskat edelleen pakissa ja tekee aika häijyä olla koneella :( Ei mitään uutta rintamalla, huomista ultraa ootellaan...

-AJ-

Vierailija
32/64 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIkavastaus kiintoisaan gallupiin vielä ennen lounasta:

En ole hirveästi muuttanut syömätottumuksiani raskauden takia kiellettyjen juttujen poisjättämisen lisäksi. Suolaa rupesin tarkkailemaan, kun verenpaine tosiaan näytti vähän turhan korkealta ekassa neuvolassa, ja luomumaito vaihtui tavalliseen D-vitamiinin takia (en aiemmin ilmeisesti saanut tarpeeksi). Ja iltapäiväkahvin jätin pois (aamukahvin kyllä vielä juon...:-/). Mutta muuten olen aiemminkin syönyt aika " oikein" ilmeisesti, paljon vihanneksia ja hedelmiä, puuroa aamupalalla jne.

Alma rv 11+2

Vierailija
33/64 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä uutisia!

Käytiin tänään aamusella np-ultrassa. Siellä se pikkuinen veti sellaista letkajenkkaa, että huh huh. Välillä vilkutteli meille ja sitten käänsi kokonaan selkänsä meille ja otti torkkuja. Kätilö(?) oli todella ihana, selitteli kaikessa rauhassa mitä kaikkea näki sieltä ja totesi, että turvotusta ei ole kuin alle 1mm(?) Ihan siis normaaleissa rajoissa.

Sitten iloiseksi yllätykseksi kätilö sanoi, että kokeillaampa saadaanko näin pienestä kuvaa... ja seuraavaksi näimme pienokaisemme 4D kuvana monitorista.

Kätilö tulosti monta kuvaa meille, joista kaksi oli näitä 4D kuvia :-D

Kaikki siis tällä erää kunnossa! :-D

Kolme päivää näyttäisi tämä raskaus olevan edellä laskettua, mutta laskettua aikaa ei kuitenkaan lähdetty muuttamaan.

Kävin myös verikokeessa, josta seulotaan Downin syndroomaa ja ymmärtääkseni täsmennetään vielä tuota niskaturvotus tulosta.

Esikoista kun odotettiin niin silloin päätettiin, ettei tuohon mennä kun vääriä tuloksia tuli silloin aika paljon. Mutta nyt sit ajateltiin mennä, vaikka aika vaikea ajatella, että niiden tulosten perusteella olisin raskauden keskeytystä valmis tekemään.

Kohta pitäisi varmaan kertoa työnantajallekin tästä raskaudesta kun tuo vatsa jo kovin pullistelee... jotenkin vain ahdistaa kertoa :-/

Onko muita kohtalontovereita, joiden tuntuu vaikealta kertoa työnantajalle raskaudesta?

Sitten täällä oli gallup syömisistä... Oikeastaan yritän vain pysyä erossa suklaasta ja jäätelöstä. Ensimmäinen on onnistunut aika hyvin, mutta tuo jälkimmäinen vähän nihkeästi ;-)

Muuten omaan napaan kuuluu aika nuhaista. Perjantaina meni nenä täydellisesti tukkoon ja vieläkin on kohtuu tukossa, eikä niistäminen auta yhtään - päin vastoin. Väsymys on aika valtaisaa ja olenkin ollut nyt sairaslomalla, jo kolmatta päivää.

Sitten siitä ruskeasta vuodosta mistä valitin, niin sitä ei onneksi ole edelleenkään esiintynyt sitten 27.1. ja tänään sain tulokset neuvolasta, ettei tulehduksia, eikä hiivaa ole eikä myöskään klamydiaa, mitä tämä rakas lääkäri-joka-ei-löytänyt-sikiötä-ja-pelästytti-perusteellisesti epäili.

Iluvatar-76 RV 10+3

Vierailija
34/64 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko lämmönnousu (+37c) raskauteen noin yleisimmin? vai kuuluuko se olla vain alussa?

Vierailija
35/64 |
06.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa..

Kirjoittelin aikasemminkin melko pitkän sepustuksen, mutta se hävisi jonnekin bittiavaruuteen:/

No, nyt uusi yritys.

Omassa olossa ei muutosta. Pahaolo vaivaa ja oksensinkin ma-aamuna.. Nyt on pari päivää ollut ihan ok olo, ihanaa!!!! Toiv jatkuisi näin!!

Tänään oli eka neuvolakäynti ja kaikki arvot oli hyvät. Taas tuli täytettyä parit lomakkeet ja verikokeet otettiin.

Ja se tärkein: sydänääniä kuunneltiin ja kyllä siellä joku räpisteli:) Kyllä taas vähän helpotti, kun kuuli sitä jumputusta edes hetken!!

Ensiviikon ultraa voi odotella hieman levollisemmalla mielellä=)

Kaikille ultrasta hyviä uutisia saaneille ONNITTELUT! Teitä olikin aika monta, mikä on mahtavaa, kun täällä on ollut paljon ikäviä km-uutisia.

Pahoittelut vielä kaikille km:n kokeneille!!

Nyt täytyy mennä!

Ainiin, vielä sen verran, että la on neuvolan mukaan 28.8. Mutta ensviikolla se sitten ultrassa tarkentuu..

T:Kamomilla rv 11+2 (neuvolan mukaan 10+6)

Vierailija
36/64 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ultra käyty! Aivan ensin mun pari viikkoa sitten otetut verinäytteet oli hukassa!!! Ne oli menny Helsinkiin, vaikka piti tulla suoraan labrasta ä-polille. Onneksi ne kuiten löyty, mutta puolet mun ajasta meni siihen, ko kätilö mettästi niitä :o Ja ei siinä vielä kaikki, ä-polin oma ultrauslaite oli menny eilen rikki ja käytössä joku lainakampe, etten nähnyt kokoaikaa natiaista, vaan kätilö näytti aina välistä omasta näytöstään. Yleensä siellä on oma näyttö äitiä vartenkin....

Tulos oli kuitenkin se, että masussa majailee 1 natiainen, ei niskaturvotusta ja kaikki vaikutti olevan ok :) Kätilön mielestä oli vajaata viikkoa nuorempi, mutta ei alkanut vaihtaa laskettua aikaa - se pysyi samana.

Nyt syömään!

-AJ&natiainen-

Vierailija
37/64 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on taas iloisia ultrauutisia. :-) Mä lisään, että sydänäänet kuultu.

Neuvolalääkäri oli myös ja alles gut. Meillä oli vaan hirveä härdelli aamu, tuli niin kiire, että juoksin parkkikselta sisään neuvolaan ja nauroin th:lle, että otapa nyt verenpaine ja syke, niin on kerrankin korkealla (kärsin matalasta verenpaineesta, joka aiheuttaa voimakasta huimausta, varsinkin saunan jälkeen, jne). Niin olikin, 117/87 ja syke 75. =)

Joku kysyi RUOKAtottumusten muuttamisesta. Hyvin on syöty. Painoa oli tullut kuukaudessa 400g ja näillä viikoilla ei tarvitsisi tulla yhtään. Tosin jos vanhat merkit paikkansa pitää, vedän taas +15kg tässäkin raskaudessa ja lopussa olen kuin iso lihapulla, jolla on ohuet kädet ja jalat.

Miten muut: Oletteko Sinut muuttuvan kropan kanssa vai kattooko peilistä joku toinen tyyppi? (Tosin esikoista odottavan on varmaan vaikea vastata vielä, jos ei mahakaan näy...)

Finette 12+3

Vierailija
38/64 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ultrauutisia yhdellä jos toisella. Mahtava homma!

Nyt seuraa armoton valitusosio: influenssa on syvältä. Sain esikolta tämän taudin, ja vaikka yleensä olen aika urhea sairastaja, olen nyt kaikkea muuta. Kuume on 38 miltei koko ajan, vaikka syön sallitun määrän paramaxeja. Lihaksia särkee niin, että tuntuu, kuin iho repeäisi. Kurkku ja nenä on täynnä limaa ja kurkku niin kipeä, että hengittäminenkin tekee pahaa. Olo on kerrassaan voimaton. Tekis mieli vetää itkupotkuraivareita ja kiukutella. Kahteen yöhön en ole kuumeen ja tukkoisuuden vuoksi nukkunut. Lapset ovat myös kotona (koska pph saikulla) mut onneksi mun äiti on ollut auttamassa. Tää on aivan järkky tauti, jota ei kyllä kellekään toivoisi.

Lihassäryt ja erityisesti alaselän säryt ovat tuntuneet myös vatsan seudulla, samoin kuin niistäminen ja yskä. Oudolla tavalla on kuitenkin koko raskaus jäänyt jotenkin taka-alalle. Mitään ei tunne. Mies on huolissaan, että miten pieni voi. Yritän vakuutella, ettei nämä oireet vaikuta vaaviin, kunhan muistan juoda paljon.

Mutta nyt taas lepäämään... Ei tässä muukaan auta.

Vierailija
39/64 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tosi kurjalta taudilta.

Joku kyseli pomolle kertomisesta. En oikein tiedä, että milloin pitäis kertoa. Mun pitää kuitenkin varmaan kohta kysyä pomon sihteeriltä, että onko neuvolalääkärikäynti palkallista aikaa vai pitääkö siihen ottaa palkatonta. Se lääkäri on paikalla vain maanantaisin aamupäivällä, joten ei ole mahdollista käydä työajan ulkopuolella. Tietääkö joku teistä, onko se palkallista? Voiko eri alan sopimuksissa olla eroja? Olen kunnan virkaehtosopimuksessa.

Vierailija
40/64 |
07.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh, olen ihan poikki, ollaan ravattu kaupungilla ja kirpputoreilla, löytykin ihan mukavasti kaikkea. lapsetkin on ihan poikki.

paljon olisi ollut kaikeinlaisia ihania vauvanvaatteita muuta en viitsinyt vielä ostaa. meillä on niin että jos tulee poika niin on paljon vaatteita mutta tytölle ei olekkaan mitään..

vaunut meillä on , ainoastaan turvakaukalo pitää hankkia.

nyt herkuttelemaan subwayn kanapatonkia...

peetu 10+6