Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jogurtin säilyvyys? miten edetä maitotuotteissa?

04.02.2008 |

Ei kuulu tälle palstalle kysymys, mutta ajattelin jos saisin vastauksen paremmin täältä.

Tietääkö kukaan säilyykö avattu jogurttipurkki kauankin jääkaapissa? Kysyn tätä siksi kun harjoitellaan maustamattoman jogurtin syömistä niin sitä menee sen verran vähän kerrallaan.

Mitä suositusten mukaan kokeillaan seuraavaksi? Suoraan maitoako? Vai miten näiden maitotuotteiden kanssa edetään?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin samaa kun aloitettiin kokeilu 10kk ikäisenä. Käytin samaa purkkia 2pv eli avaamispäivänä ja seuraavana. Otin siitä prkista lautaselle annoksen, koskaan en niin että oisin syöttäny purkista, jottei suusta pöpöt menny jäljelle jäävään annokseen. Otin kannen kokonaan pois ja laitoin kelmun päälle. Meillä en ainakaan huomannut ettei olis säilyny. Myöhemmin ostin niitä 1/2l tölkkejä, niissä sanotaan oikein kauanko säilyy avattuna.Itse en antanut rehtiä maitoa ennen 1v ikää (kun kerran ohjeistus oli se).Viili ja jugurtti hedelmäsoseen kera ennen maidon aloittamista.Piimää kokeilin, muttei uponnut.

Näin meillä, mutta mä olen aika superhyper tarkka näissä säilyvyysasioissa....

Vierailija
2/2 |
04.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pimu 1v söi juuri eilen vaniljajugurttia (litran avatusta tölkistä otettua), jonka päiväys mennä vilahti 9.1. Söin sitä itsekin, ei mitään vikaa. Kylmässä säilytetyissä hapanmaitotuotteissa maitohappobakteerit vaan lisääntyvät, eli tuote muuttuu maultaan happammammaksi, mutta eivät ihan äkkiä varsinaisesti pilalle mene. Puolen litran maustamatonta jugua voidaan meillä syödä parikin viikkoa (välillä tämä aika mahtuu purkin päivyksen sisään, aina ei). Sekä lapsella että vanhemmilla on kestävä maha - ei ole mahataudit vaivanneet eikä ruuat saa helpolla vatsaa sekaisin. Aistinvarainen arviointi on kunniassa meillä eli ruuan näön, hajun ja viimeiseksi maun perusteella arvioidaan kelpaako syötäväksi vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla