***2007HELMET vko6***
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=60&m=12308078&p=1&tmo…
Tuossa linkki edelliseen viikkoon....
Kommentit (40)
Ompa kiva kuulla että muillakin tuo ns. seksielämä on vähn samantyylistä kuin meillä. Nyt tietenki ku ollaan tuota toista yritetty niin ollu enemmän pupuilua mut muuten aika vähäistä...
Riideltyäkin tuli tuossa ennekuin mies lähti töihin yöksi. nyt saa mennä pahoittuneella mielellä nukkumaan.
Onnea kaikille jo 1-v taaperohelmille. Meillä vielä kk matkaa sinne,
ei mulla muuta...
pikku ja aino 11 kk huomenna
en taas pääse käyntiin millään. Tulin myöhemmin töihin, kun olen iltaan asti luennoimassa ja mies hakee pirpanan hoidosta vasta viiden pintaan. Saatiin vähän nukkua pidempään.
Yösyötöt (eli aamu neljän ja kuuden välinen) sekä iltasyötöt lopetettiin vajaa viikko sitten ja tilalle otettiin yksi päiväimetys töistä palattuani. Mutta ilmeisesti yöimetys on ollut ratkaiseva sekä maidontuotannon, että normaalin hormonitoiminnan kannalta, sillä maidontulo tuntuu loppuneen kokonaan (sopii minulle eikä pirpanakaan ole pahakseen pistänyt) ja menkat tekee tuloaan (pientä tiputtelua jo useampana päivänä kun muuten ei ole ollut mitään sitten jälkivuodon). Olen syönyt Cerazette-pillereitä, mutta taidan nyt lopettaa nekin, odottaa kierron normalisoitumista ja siirtyä sitten takaisin aiemmin käyttämiini yhdistelmäpillereihin - ellen sitten saa vauvakuumetta tartutettua mieheenkin.
Intiimigalluppeihin sanottakoon että eivät ole oikeen ajankohtaisia täälläkään. Muksu kun nukkuu päikkärit ulkona, ei sikäli olisi viikonloppuna ongelma, mutta kiinnostus nolla, lähinnä yleisen väsymyksen ja noiden pillereiden takia. Tehokkaasti siis ovat ehkäisseet :-) Vauva nukkuu samassa huoneessa ja alkaa yleensä iltaisin heti levottomaksi, kun juttelemme miehen kanssa vuoteeseen tultuamme. JOten hänen nukkuessaan on kyllä turha yritää mitään, herää varmasti.
1-v juhlia vietetään täällä viikonloppuna. Kutsutaan mummit ja kummit sekä isotädit ja serkut. Sellainen porukka kertyy että tulevat kahtena päivänä. Hoitoon taidan viedä vaan paketin keksejä tms muksun mukana.
IDOLIT: en ole koskaan ollut yhtään sellaista ihailijatyyppiä, en teininäkään.
POLIKLIININEN SYNNYTYS: Juu ei toteutunut repeämän ja rajun anemian takia minun kohdallani. SIllä 75 Hb:llä ei olisi ollut kotona paljon tekemistä kun sairaalassakin pyörryin kolmesti ekan vuorokauden sisään ja sainkin sitten verensiirron lopulta kolmantena sairaalapäivänä. Neljäntenä halusin jo ehdottomasti kotiin kun aloin pysyä tolpillani. Vaikka kätilö kyllä vitsaili vauvan synnyttyä (nopeaa toimintaa, reilu puolituntia oltiin sairaalassa ennen tytön tuloa) että kun näin reipas olen voisin hyvin lähteä kotiin ellei verenhukkaa olisi.
Mutta lyhyt sairaalassaoloaika sopisi kyllä muuten mulle jos synnytys menisi " normaalisti" ja mies tai joku muu olisi ekat päivät kotiapuna. Eikä vauvan käyttäminen uudelleen sairaalassa olisi mikään ongelma kun matkaa vain puoli tuntia. Toisaalta minusta oli mukava tutustua huonekavereihin, löhötä sängyssä ekat päivät jne. Kakkosen kohdalla tilanne olisi tietysti eri kun esikko odottaisi kotona.
Nyt on pakko ryhtyä hommiin, huvitti tai ei. Tunnin päästähän voi jo suunnata lounaalle...
Onnea synttärisankareille!
Jännä kuulla että kovin moni ei ole innostunut sekstailija tässä vaiheessa. Ekan puolen vuoden aikana muakaan ei kiinnostanut tippaakaan ja mies aina naureskeli vaan kun en suostunut, otti asian hyvin koska kolmannella kierroksella se ei tullut yllätyksenä. Imetyksen lopetin kuukausi sitten ja se on kyllä selvästi vaikuttanut aiheeseen ratkaisevasti. Meni monta kuukautta tyyliin pari kertaa kuussa, mutta nyt on useammankin kerran viikossa hommat mielessä ja se on sopivasti molemminpuolista. Ei vonkausta kummankaan suunnalta vaan aika yksiin menee. Ystäväni joka on kahden pienen äiti kertoo aina tuskissaan kun mies vonkaa koko ajan -no ei olisi tuokaan kivaa. Onneksi itsellä on palannut ns. normaali meininki, tai mikä nyt kenellekin on normaalia. Sen olen huomannut että välit miehen kanssa on samalla myös henkisellä tasolla muuttuneet läheisemmäksi, joten kyllä makkarielämä vaikuttaa koko perheen tunnelmaan ainakin meillä.
Molempien ekojen lasten jälkeen meillä oli just 1-vuotispäivien tienoilla parisuhdenihkeyttä. Silloin aloitin myös työt eikä aikaa ja energiaa ollut. Nyt onneksi on, kun 5 lapsen hoito on siltikin paljon rennompaa kuin oma työni + väsyneet sairastelevat lapseni hoitopaikoissa.
Hoitolapset tuli jo 6.30 ja vietiin esikoinen yhdessä eskariin jossa meni 2 tuntia. Mies on nimittäin reissussa, yleensä hän vie esikoisen. Oli aika mielenkiintoista yrittää ehtiä 7.55:ksi koululle kun matkaa on reilu 2 km yhteen suuntaan ja matkakavereina 11kk, 2,5 v, 4- 5- ja 6- vuotiaat. Sille sakille on turha sanoa että laitetaas vähän vauhtia, ja tuo koskee aamupalan syömistä, pukemista sekä kävelemistä... Mutta onneksi lapset otti tuon ns. retkenä kun oli otsalamput päässä ja pulkat ym. rekvisiittaa mukana. Nyt kaikki makaa ihan kanttuvei.
Enää viikko 1-vuotisiin!!!
Kivasti on pino kasvanut tällä viikolla! =)
Meillä oli eilen niin paljon ohjelmaa, etten juuri kotona ehtinyt muuta kun pyörähtää joten pinoutuminenkin sitten jäi...
IntiimiG:
Meillä on piristynyt aikalailla touhu ja makkarissa (välillä muualla) hommaillaan vaikka Peetu siellä nukkuukin. Se tosin mun keskittymistä välillä häiritseekin jos nukkuu levottomasti..
Meillä oli aika hiljaista ensimmäiset 5-6kk Peetun syntymän jälkeen, mutta nyt on mullakin halut heränny jostain horroksesta (missä ne on ollu monta vuotta).
Meilläkin tarvitsee varmistaa että isommat lapset nukkuu varmasti, ennen hommailun aloittamista.
Miehen työvuoroista ja mun jaksamisesta (mies on aina valmis) riippuen n. 3-4krt viikossa hommaillaan. Tää on ennätysmäärä (jos alkuseurustelun pupuilua ei lasketa) kun mulla on tosiaan ollu halut kadoksissa monta vuotta =)
Heitänpä seuraavan Gallupin;
Mikä oli lapsuuden haaveammattisi? Entä nykyinen haaveammatti?
Lapsena minä haaveilin aina lastenhoitajan ammatista, mutta nyt haluaisin synnärille vauvalaan töihin (jos sellaisia jossain vielä on olemassa) tai ambulanssi" kuskiks" .... en juurikaan ajamaan vaan töihin siis lanssiin.. Oliskohan ensihoitaja parempi nimike sille työlle?!
Perunat palaa pohjaan jos en mene jatkamaan kokkailua, joten se on Moi..
mammutti ja Peetu 11kk
Eilen laskettiin sitten mäkeä oikein urakalla, oli hauskaa myöskin Ronjan mielestä joka päristi kovasti laskettaessa =)
Meillä elämä sujuu oikein rattoisasti nyt, PAITSI suurimpia ongelmia on alkanut aiheuttaa tämä meidän 5-v poika, joka jatkuvasti kiusaa näitä pienempiään eikä usko sitten mitään. Ei auta jäähyt, ei uhkailut, lelujen pois ottamiset eikä edes lahjonta!! Kaikkea on kokeiltu ja mulla meinaa jo tää harmaa tukka lähteä päästä kun en enää jaksaisi tuota huligaania. Ihan sama ollaanko ulkona koko päivä taikka sisällä ja vaikka kuinka keksittäis jotakin kivaa puuhailtavaa askartelua tms. niin ei auta, silti vaan jatkaa, jatkaa ja jatkaa.... Sanokaa nyt hyvät ihmisit et tää on joku normaali ohimenevä vaihe tai kertokaa jotakin hyviä toimivia vinkkejä, KIITOS!
Sitten nopeesti muita asioita eli meillä " puhutaan" jo vähän eli pupu=pupa ja muita yhtä selkeitä sanoja löytyy rutkasti, mutta en kyllä ymmärrä välttämättä yhtään mitä ne tarkoittaa, mutta kovasti hokee aina samoja " sanoja" ja tuota siansaksaa tulee jatkuvasti ja ainiin osaahan tuo sanoa että pomppaa ja hyppää ja silloin täytyy sylissä kovasti pomputtaa!
Nyt täytyy painua pihalle vesisateeseen jos tuo ihania kakkajuttuja viljelevä poika edes vähän rauhoittuisi. Pitäisi käydä eskari-ilmoittautuminenkin käydä viemässä päiväkotiin vaan kun en yhtään tiedä vielä mihin eskariin tuon pojan veisin+nyt pitäisi päättää et menenkö töihin syksyllä vai milloin kun pitäisi sitten hakea jo viimeistään huhtikuun lopussa hoitopaikkaa kaikille kolmelle ja olis kiva jos pääsisivät samaan päiväkotiin sitten, hoh hoijaa!
Vielä haaveammatista: Mulla on ollut joskus haave eläinlääkärin ammatista, ratsastuksen opettajasta yms. Nyttemmin lastenhoitaja/kätilö vois olla sellaisia, mutta ei musta ole opiskelemaan eli enköhön päädy taas johonkin myyjäksi taikka toimistohommiin!
Sitten tässä vähän taas nostalgisia tunnelmia vuoden takaa luettavaksi:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9530742&p=2&tmode=1&smode…
Voi huokaus että tuosta on kulunut jo pitkä aika!
T. Kaisa ja Ronja kohta 11 kk
...luin monen monta vanhaa pinoa odotusajoilta aina sinne omaan " lähtöpäivään" saakka. Olitte kaikki niin tsempanneet mua ja lähettäneet voimia, sniif, ihan liikutuin! Kiitos kolomoselle linkistä!
Mulla on koko viikko vapaata, kun hoitolapset tulivat jo maanantaina kipeiksi. Viime yönä sitten nousi Aadallekin kova kuume, 39,4' C :( Supon ja sylittelyn jälkeen sai onneksi pian nukahdettua, mutta aamuyöllä tuli sitten kainalooni nukkumaan. Aamulla kuumetta oli 38,5' C mutta tuossa neito vielää touhuaa, kuin ei kipeä olisikaan! Mistä niillä aina riittääkin sitä virtaa?! Ite olisi tuossa kuumeessa ihan töttöröö ja makaisi sängyssä puolikuolleena!
Nyt en enää nostalgialta muista yhtään mitä piti kommentoida... palailen joku toinen päivä. Nyt syömään!
Pessi80 ja kuumeinen Aada (24.1)
Toki te uudet jotka olette tulleet mukaan vasta vähän myöhemmin meidän helmien seuraan voitte lisätä omat (jos veilä muistuu mieleen) synnytyskertomukset tuonne jonon jatkoksi, mutta tässä siis luettavaa ja muisteltavaa kaikille!
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9489018&p=1&tmode=1&smode…
olkaatte hyvät:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9583604&t=9583604&appid=&…
Nyt mää lähren kirjastoon pikkuhiljaa kunhan saan tuon Ronjan ylös päikkäreiltä ja syötettyä sille jotakin minkä hän varmaankin kyllä jättää sitten syömättä!
T. Kaisa ja Ronja
Lapsuuden haaveammatti oli luokanopettaja tai maanviljelijä. Teininä mietin että rupean psykologiksi. Nyt haluaisin olla kehityspäällikkö maaseudun asiantuntijahommissa. Nykyinen työni onkin aika lähellä tuota, mutta ehkä haluisin vielä enemmän vastuuta ja laajemman kentän työhöni. Ja haluaisin tehdä maisterin tutkintoni valmiiksi, mutta opinnot ois Helsingissä ja me asutaan Savossa. Kiva tästä nyt lähteä Hesaan, kun loput opinnot vaatisi läsnäoloa, kaikenlaisia labroja jne. Vai onko tyytyminen alempaan korkeakoulututkintoon, kun on silläkin työtä riittänyt?! Jos vielä saisi sitä palkkaakin oikeasti kunnolla eikä vain vastuuta ja mielenkiintoisen työn! TOttakai työn sisältö on tärkeintä, mutta jos vien työn takia lapseni hoitoon, olisi siitä saatava kyllä parempi korvaus. Mieheni esim. tekee samalla koulutuksella kuin minullakin vähemmän vaativaa työtä ja tienaa 400 euroa/kk enemmän kuin minä.
Mulla on tissit kipeet ja aamulla etoi. Menkkojen ois pitänyt alkaa eilen, viimeistään ootan niitä tänään. TUlee herkästi mieleen että tuleekohan ne ees. Ehkäisykeino on nimittäin kondomi, eikä se ole aina paras mahdollinen väline. Tosin voihan menkoistakin tulla tissit kipeeksi ja etovahko olo. Mulla on vauvakuume, mutta vain teoriassa -pakko mennä syksyllä töihin kun uusi hankekausi alkaa! Ehkä ne menkat alkaakin ihan kohta kun mahaakin jo kipristää.
En ole aina päässyt lukemaan näitä, mutta kuka tiivistäisi ketkä meistä odottaa uutta vauvaa ja ketkä toivoisi odottavansa??????
Nyt kahville ennenku hoitolapset herää...
Ihanaa oli lukea noita vuoden takaisia juttuja... Juuri aamulla töissä muistelin raskauden viimeisiä viikkoja, kuinka ihanaa oli odottaa vauvaa, mutta samalla olo oli aika tukala..!
Mulla oli loppuaikana sellanen kumma juttu, että nautin kun joku tv-selostaja jossain ohjelmassa puhui rauhallaisella ja tasaisella äänellä.. ei tuu nyt yhtään mieleen sellaista ohjelmaa, mutta vastakohta olis joku Jamie Oliverin keittiössä tai krokotiilimies, ne hösöttää niin paljon.... Makasin sohvalla silmät kiinni ja kuuntelin puhetta =)
Olisin voinut kuunnella sitä vaikka kuinka kauan!
Aika monta helmeä on matkan varrella jäänyt palstalta pois...
Mulla työt jatkuu varmaan kesään asti..
Työsopimus loppuu sunnuntaina, mutta jatkuu siitä vielä pitkään, kun se jonka sairaslomaa teen menee laikkaukseen kuun lopussa.
Nyt muihin hommiin..
mammutti ja Peetu
Kiitos kolomonen heti alkuun linkeistä. Ihan oikeasti luin täällä kyyneleet silmissä synnytyskertomuksia ;) Muistan myöskin sen vuoden takaisin tuskailun ja odottamisen ja nyt JO meijän pikkuvauveleista on tullut taaperoita..
Tämän ja edellisen pinon kun pikaisesti selasin läpi, niin " uusia"
KUUMEILIJOITA ovat Heinä76 (ei kuitenkaan tilauksessa), pikku85 ja vauva0207 (miten mieheen tartutetaan?). Olikohan noin? Korjatkaa jos on väärin. Itseni lisäksi ei taida ollakaan muita ODOTTAJIA helmissä?!!
Harmi, kun osa vanhoista palstailijoista on tipahtanut matkasta, niin ei tiedä kuulumisia.. Vauvapuolella kävin siirtymävaiheen-pinoa taas nostelemassa, josko hekin sitten tänne löytäisivät :)
Viivi lähti eilen kyläilemään, huomenna haetaan kotiin. Kyllä on ollut ihanaa kun on saanut vain levätä ja olla, mut kyl tässä ikävä ja tekemisen puutekin jo pikkuhiljaa alkaa vaivata..
AMMATTI-G: aivan pikkutyttönä (8v) lupasin mummun kuolinvuoteella, että musta tulee isona lastentarhanopettaja. Myöhemmin halusin opettajaksi ja nykysin toiveena olisi päästä ambulanssiin töihin (mahdollista pienellä jatkokouluttautumisella) taikka vastasyntyneiden osastolle hoitajaksi..
INTIIMI-G: välillä harrastetaan enemmän, välillä vähemmän ja välillä taas ei yhtään. Meillä harrastelupaikkana olohuone useimmiten nykyään, koska mua on alkanu häiritsemään Viivin läsnäolo. Neidillä on jonkun verran heikot unenlahjat, sillä herää kyllä pieneenkin ääneen ja nousee katselemaan. Yritäpä siinä nyt jotenkin nauttia....
Nyt poistun tiskaamaan ja tekemään jotain vähemmän masua rasittavaa.. Niskat jäykkinä,
Ufa
hehkuttamaan kaikille, että nyt on mieleinen asunto löytynyt. Pitkän etsinnän tuloksena muutamme (näillä näkymin) Naantaliin. Asunto on varattuna pelkältä kuvanäkemältä ja puhelinkeskustelujen pohjalta, ensi viikolla pääsemme paikanpäälle katsomaan ja samalla reissulla saamme jo avaimetkin (sopimus alkaisi siis 1.4). Ihanaa päästä vihdoin muuttamaan! :)
t.Ufa jälleen
Ei täältä pois olla tiputtu...ainakaan kaikki. On vaan olevinaan kiire ja väsy. Ja itseasiassa mies valtaa koneen aina iltaisin. Hän haluaisi perustaa oman yrityksen ja netissä pyörii kaiket illat sitä suunnittelemassa. Eli kun mulla olisi hetki aikaa niin koneelle ei pääse =0/
Itsekin olen töitä pohtinut...oikeastaan mulle soitettiin ja tarjottiin päivätöitä lasten psyk.osastolta loppuvuodeksi. Siis aika lailla sitä työtä mihin olen koulutuksellani tähdännyt. No päätä siinä sitten 5min. puhelun aikana. Ja kieltäidyin kyllä kun en vielä halua pikkumiestä hoitoon viedä. Mutta jos tuo mies rupee yrittäjäksi niin se muuttaa sitten tilannetta. No jää nähtäväksi.
Pikkumiehen kuulumiset sitten on korvatulehdusta...taas! Tai se ei sitten viimeksi varmaankaan parantunut lainkaan kun niistä antibiooteista tuli näppyjä ja uutta kuuria ei määrätty. Nyt on huominen päivä jäljellä tuota lääkettä ja toivottavasti on tehonnut.
Ja oikeesti mä olen ihan kypsä tähän lääkärissä juoksemiseen!!! Siis jouluviikosta lähtien olen käynyt kerran viikossa tk:ssa lasten kanssa! Tänään viimeksi kun kakkosella on silmätulehdus! Siis kaikilla tosiaan ollut tuo korvatulehdus ja silmätulehdus...pikkumiehellä sekin useamman kerran. Okei okei pientähän tää on mut omat rutiinit ja päivähommat sekoittaa. Ja kaiken huipuksi mulla irtosi hampaasta pala paikkaa eilen eli eikun hammaslääkäriin.
Noin tulipa vähän rutistuakin,sorry!
Gallupeista:
Lapsuuden haaveammatti(äidin mukaan):Sairaanhoitaja
Nuoruudessa aattelin jotain nuorten ohjaajaa...
Nyt haluaisin tehdä perhetyötä mahdollisesti esim.srk:ssa. Mutta ei tuo psykiatrian puolikaan ole mitenkään huono vaihtoehto. Kovasti olen aina työstäni tykännyt.
Idolit: Bratt Pitt, se nyt vaan on niin hyvännäköinen =0))
Pienestä asti olen tykännyt Madonnan musiikista ja kai se idolikin on ollut.
IntiimiG: Makuuhuoneessakin mut pikkumies kans aika herkkäuninen. Ja myös isompien unilla olon varmistus...nukkuvat sentään omissa huoneissaan. Meillä saa muuten pesuhuoneen lukkoon ;0)
Harrastetaan jonkun verran. Mies on aina valmis ja ei kyllä tarvii hirveesti houkutella. Itsellä halut lisääntyi imetyksen loputtua ja nyt kun ei ole hormoniehkäisyä niin tekee jopa mieli.
Nyt ei tuu muuta mieleen...lähden iltateen juontiin ja varmaan nukkumaan.
calmus ja pikkumies 1v6pvä!
ai niin kolomoselle kiitos linkeistä. Oli ihanaa käydä lukeen..
Vai Naantaliin. Asutaan 70km päässä. Vois joskus tavata...ja jos muitakin Turun seutuvilta kiinnostaa. Sitten tietysti kun olette päässeet muuttamaan yms.
Toivottavasti on mieleinen!
calmus
Ahkera taustailija päättää nyt taas kirjoitellakin jotakin. Ihan huono omatunto kun ei tule kirjoiteltua, mutta kyllä tämän palstan ihmiset tuttuja ovat!
Meidän poitsu täyttää 11pvä vuoden. Voi miten haikeaa... huokaus* Näyttää olevan vauvakuumetta liikkeellä ja jotkut taitaa jo vauvelia odottaakin... itsekin kuumeilen, mutta kyllä pitää välillä töissä olla, kun ihan vasta olen valmistunut eikä tuota työkokemusta ole. Mutta tämä vauvakuumeilu on kyllä ihan ihana tunne... kunhan ei muutu pakottavaksi vauvan kaipuuksi :) sitten pitää naapurin lähteä vauvelia silittelemään :)
Meillä ollaan kanssa kipeitä. Jo kolmatta viikkoa. Korvatulehdus, nuha ja yskä. Raukka on ihan väsynyt jo sairasteluun. Supon ja sylittelyn avulla äsken nukahti...
G: S-elämä on meilläkin virkistynyt kun imetyksen lopetin. Lähinnä just mun halut ovat palanneet. Ihan jo itsekin odottaa noita touhuja... en aio hankkia mitään ehkäisyvälinettä (käytössä kondomi) kun ne tahtovat vaikuttaa tuohon halupuoleen niin negatiivisesti. Ja eikä tässä varmaan pitkään sitä ehkäisyä tarvitsisi edes käyttää, joten miksi rassaamaan itseään taas hormoonien sekoittamisella.
G:haaveammateista... pikkutyttönä haaveilin että minusta tulisi taitoluistelija. Hih :) toinen taisi olla kampaaja. Aika tyttömäiset haaveet. isompana minulla ei varsinaista haaveammattia ole ollut, olen vähän sellainen ajelehtija. Nykyinen koulutus näyttäisi tarjoavan useampiakin mahdollisuuksia.
No, mutta nyt se pikkupotilas heräsi. Täytyy lähteä tästä paijailemaan.
Mukavaa päivää kaikille helmiksille. Ja mukava että turinat jatkuvat täällä taaperopuolella!
-Junebug & leksa kohta 1v!!!
Se alkaakin olla sitten jo tämän arkiviikon loppupuolella jo, huomenna alkaa viikonloppukin jälleen. Aika menee niin nopsasti! Mua rupes jälleen ahdistamaan kun pitäisi nyt pikkuhiljaa tehdä jotakin päätöksiä töihin paluun ja asumisen kanssa, meillä kun on pakka ihan levällään eli kaikki riippuu kaikesta, HUOKAUS!
Tuntuu olevan tuota vauvakuumetta liikkeellä, se taitaa olla tuo imetyksen lopetus, hyvät yöunet se halujen " takaisin" paluu jotka tuon kuumeen saa aikaiseksi. Mulla ei varsinaista kuumetta vielä oo näkynyt kun heräilen kuitenkin öisin vielä vähintääkin 3 kertaa ja imetänkin vielä (taidan olla kohta ainut helmistä) eikä haluista oo tietookaan.
Onkos kukaan suunnitellut vielä kesää??? Siihen on vielä aikaa, mutta jotenkin se taas tulee sitten lopulta niin nopeesti. Me ollaan nyt mietitty et vuokrattaiskos mökki jostakin päin suomea vai asuntoautolla esim. tanskaan vai lähdetäänkö vaikka bulgariaan löhöilemään. Kaikki vaihtoehdot on auki ja nekin tietysti riippuu paljon siitä mihin asumisratkaisuihin päädytään ja kuinka paljon tästä meidän nykyisestä asunnosta saadaan jos saadaan se myytyä lainkaan. No ehkä kaikki selviää aikanaan.
Nyt syömään välipalaa...
T. Kaisa ja Ronja pian 11 kk
Se on tosiaan pian taas viikonloppu ja ansaittu parin päivän vapaa! =)
Me käytiin juuri päivystyksessä Peetun ja miehen kanssa, kun töistä tullessani huomasi Peetulla olevan vesirokkonäppyjä naamassa ja muutama keskivartalossa..
Hoitaja kirjoitti miehelle huomisen sairaslomaa ja seuraava viikko meneekin hienosti kun vaihdan yhden iltavuoron aamuksi, niin ei tarvitse mun jäädä saikulle!
Ei sillä ettenkö haluaisi kotona olla, mutta kun en kehtaisi olla pois, kun olen kuitenkin sairasloman sijainen..
Jos näin vähillä näpyillä selvitään niin tauti on nopeasti ohi!
Ufa:
Onnittelut asunnon löytymisen johdosta! Toivottavasti on mieleinen! =)
Meillä on muuten samat haaveammatit! =)
Kolomosen kesäkysymykseen:
Meillä ei olla vielä asiaa mietitty, mutta tänään selvisi ainakin se, että n. 3 kuukautta kestää mun työrupeama nykyisessä paikassa. Sitten mielelläni jään taas hetkeksi kotiin ja ainakin pientä remppaa & pihan laittoa olis luvassa. Entisen asukkaan jäljiltä pihassa ei kasva juuri mitään, joten jotain tarvii sinne istuttaa ja siistiä muutenkin.
Joku reissu varmasti tehdään lasten kanssa, mutta todennäköisesti pysytellään suomen rajojen sisällä.
Tekeekö muut Helmet " intiaanimölinää" ?
Eli siis läpsyttelee kättä suulla ja pitää ääntä..
Peetu on oppinut tämän ilmeisesti hoidossa mun kummitädiltä ja sitä pitää joka välissä kokeilla ja päälle nauretaan =)
Nyt pitää mennä laittamaan Peetu nukkumaan..sit sohvalle hyvä asento ja ehkä olut kouraan ja uppoutumaan jääkiekon ihmeelliseen maailmaan =)
Tässä asiassa olen kuin miehet! =)
Hauskaa illanjatkoa!
mammutti ja näppyinen Peetu 11kk
Ufalle onnea asunnon löytymisestä!
Vauvakuume - mikä se on? Nimimerkillä 8 x yössä herätään ja johtuuko valvomisesta vai imetyksestä, vai sekä että, niin halut vauvan tekoon ja hoitoon on käytännössä 0.... ja oli jo raskausaikana päätös että enempää ei tehdä, kun miehellä on jo 2 entuudestaan.
Olin 3 päivää Turussa töissä ajelin täältä Espoosta sinne ja takaisin per päivä. Milli oli sitten ensimmäistä kertaa aamusta iltaan ilman äitiä. Ja ihme kumma, ei itkenyt kun lähdin, eikä ollut mitenkään kummallinen iltaisinkaan. Ehkä tämä taapero ei olekaan niin äidin perään kuin äiti taaperon perään : ) Hassua silti, nimittäin kun on jäänyt hoitoon normaalipäivinä niin on itkeskellyt sen hetken kun katoan ikkunasta koko tammikuun ajan.
Mites muilla ikävöinti, onko tullut muutoksia viime aikoina?
Lapsuuden haaveammatti? Kait se oli opettaja, kun ne tiesi kaiken : )
Ja astronautti oli toinen. Jossain vaiheessa taisin haluta laulajaksi tai näyttelijäksikin. No eipä ole ihan näitä ammatteja sitten toteutettu, vaikka koulutuksia pidänkin.
Huomenna 1-vuotisneuvolaan, tulee varmaan sapiskaa kun paino ei ole noussut juuri mitään 10kk-neuvolasta....
Terkut,
Sporttari ja Millitaapero
Eipäs olekaan ehtinyt taas pariin päivään pinoutua. Mut nyt jos vastailis noihin galluppeihin mitä nyt muistui pinosta mieleen:
VAUVAHAAVEET: JOO! Kuumetta täälläkin enenevässä määrin. ELi kolmosesta olisi sitten kyse.. Vaikka imetyksen loppumisen syyksi sitä ei voi meillä laittaa, meidän vauva kun on sellanen tissitakiainen, että se ei vapaaehtoisesti lopeta tissinlutkutusta varmaan hyvä jos ennen armeijaa.. no vitsi vitsi. Mutta siis tossa välillä oli jo öitä että kerran vaan heräs, mut nyt viimekin yönä kolme kertaa imetin. Että taitaa kyllä vauvat jäädä vielä pitkäksi aikaa haaveeksi kun kerta öisin imetän.. Vai onko joku tullut sillai raskaaksi, että on yöllä vielä imettänyt? Ja monesti päivällä kun tullaan ulkoota sisälle, niin heti ekana pitää saada syliä ja tissiä, muuten alkaa hirvee protestihuuto jos joutuu lattialle odottelemaan ruokaa.. Tuntuu kyllä että tostakin on tullut tapa.
Ja AMMATTIHAAVEET nuoruudessa oli lentoemäntä. Nyt ollaan aika kaukana siitä, vaikkakin tällä hetkellä olen työtön eli uutta työtä pitää kattella sitten kun saa tää kotona olo riittää.
KESÄ: ei ole vielä tarkempia suunnitelmia mut varmasti ainakin pieniä kotimaanreissuja tulee tehtyä tai joku Tallinnan/Tukholman pyrähdys.
INTIAANIÄLÄMÖLÖ: joo! Se on " jalkapalloilun" ohella ihan suurinta huvia tällä hetkellä. paitsi että ei osaa ite tehdä sitä vielä eli me muut pannaan kättä suulle. Samaa tekee myös hampaita pestessä!
Olisko kellään ideaa kivasta ja kehittävästä 1-vee synttärilahjasta - pitäis löytää joku lelu minkä parissa poika viihtyis jonkun aikaa, ettei koko ajan roikkuis mun lahkeessa kun hommailen keittiössä!
Niin ja lisää galluppia:
Tekeekö teidän lapset ,siis nämä vauvataaperot paljon pahojaan? Meillä esim kun vetolaatikoita ei ole keittiössä lukittu millään systeemeillä, niin poika vetää aina kaikki tavarat alimmista laatikoista lattialle. Sitten kaikki ulosvientiä odottavat sanomalehdet kaataa aina pitkin lattioita ellen musita nostaa kassia ylemmäs. Samoin kaikki kirjat häviää kirjahyllystä mihin vaan ylettyy... Ja kengät levittelee kenkähyllyistä lattialle..... Ja tottele ei yhtään vaikka tuntuu ymmärtävänkin että kiellettyä on. nauraa vaan ja jatkaa. Esikoinen ei ikinä ollu tällanen! Tuntuu että saan siivota ja korjailla koko ajan tän jälkiä (koska ellen sitä tee, on kämppä hetkessä ku pommin jäljiltä, vaikken mikään pedantti olekaan). Niin ja alkaa olla ongelma, että mihin saan tungettua kaikki kukat, kun tuntuu nykyään ylettyvän aika ylös vetämään lehdistä... Toivottavasti tää ei enteile hankalaa uhmaikää, koska sit poika saa kauheet raivarit välillä, kun estän tihutyöt ja siirrän paikkaan B :-o
Nyt on lopeteltava, mut onnea taas kaikille synttäreitään viettäville!
Ja kiitos nostalgisista linkeistä!! Mulla oli näköjään sillon ollut jotain häikkää kirjatumisessa, kun nimimerkin kohdalla oli toinen, allekirjoituksessa tämä oikea " nimmari" :
Viherrys & vauva 11,5kk
Täällä reipas 1-vuotias : ) Tänään vietettiin pienimuotoista perheen kesken, viikonloppuna sitten vieraita. Ostettiin lahjaksi kiva Fisher Price lehmä-ksylofoni ja kylpylelu joka on magneettipaloja.
Viime yö olikin pahin " miesmuistiin" - nyt täälläkin oli yksi hinaaja, vaikkei rannalla asutakaan ; ) yksi 1,5 tunnin nukkujakso, loput sellasta puolen tunnin pätkää ja alle.... kulmahammas kuultaa tulossa, ehkä se tällä kertaa. Nyt tainnutin unille Panadolilla.
Nuoruuden idolit: jaa-a, voi kun siitä nuoruudesta on NIIIIN pitkä aika!
Ehkä jotain Linford Christie (musta lääh-ihanakroppainen juoksija) ym. urheilijoita.
Mutta nyt isompana idoli on leffanäyttelijä Vin Diesel, siis etenkin sen ääni on tooooodella seksikäs : P Vaikka leffat on sellasta toimintahömppää, niin jaksaa katsella. Yhdestä sen leffasta (Triple-X) muuten saatiin miehen kanssa päähämme että lähdetään Bora-Boralle, se kun löhöili siellä leffan lopussa. Oli upea matka, ennakkohäämatka.
Ja siihen makkarigallupiin: mitä seksiä? pari kertaa kuussa maksimissaan, ja päiväuniaika silloin kun vanhemmat lapset ovat äitinsä luona. Iltaisin en minä jaksa. Ja nukun tytön kanssa, mies nukkuu meidän makkarissa, joten olisi eri huone tarjolla, mutta kun ei jaksa eikä huvitakaan yhtään. Ehkä sitten kun imetys loppuu.
Synnytysasiaan: vaikka olin ensisynnyttäjä, niin olin 2 yötä / 1,5 päivää vain sairaalassa, tehohoitoa tai ruuhkia taisi olla Espoossa. Muuten oli mukavaa, täysihoito ja tosiaan kaikki vaatteet, vaipat, siteet sun muut valmiina, mutta samassa huoneessa 3 äitiä + vauvaa oli mulle liikaa, eli ei saanut nukkua sitten ollenkaan. Jos menisin toistamiseen, haluaisin siitä syystä kotiin yhtä nopeasti - vähintään.
Huomenna ja kaksi seuraavaa päivää olenkin Turussa töissä, ajelen eestaas siis päivittäin. Eka kerta kun olen kokonaisia päiviä poissa - mutta nyt onkin jo taapero, eikä vauva odottamassa....
Mukavaa viikkoa! T: Sporttari ja Milli