Miksi olet ruokakaupassa vielä klo 18. 10 lauantai-iltana?
Miksi viivytät koko henkilökunnan kotiinpääsyä ja aiheutat heille palkatonta ylityötä? Onko ihan pakko tulla ostamaan kärryllinen ruokaa klo 17. 50 ja jäädä vielä lehtihyllylle lukemaan parhaita paloja lehdistä, joita sinulla ei ole aikomustakaan ostaa?
Kommentit (79)
Vierailija:
Miksi viivytät koko henkilökunnan kotiinpääsyä ja aiheutat heille palkatonta ylityötä? Onko ihan pakko tulla ostamaan kärryllinen ruokaa klo 17. 50 ja jäädä vielä lehtihyllylle lukemaan parhaita paloja lehdistä, joita sinulla ei ole aikomustakaan ostaa?
Satun silti symppaamaan myyjiä, niinkuin jokainen jolla on korvien välissä muutakin kuin ilmaa!
Vierailija:
Asiakas ei ole kuningas, asiakas on asiakas.
Valita niin paljon kuin jaksat, mutta asiakas ON kuningas.
myyjän työaika ainakin meidän kaupassa (suuri pääkaupunkiseudun automarket) loppuu just sillä minuutilla kun kauppa menee kiinni, eli näin lauantaisin klo 18. Tänäänkin olin jo lähdössä töistä kun minuutin yli 6 asiakas tulee kysymään jotain helvetin paistinpannua. Tyynesti katsoin turkkipäällä olevaa rouvaa silmiin ja totesin että me ollaan jo suljettu, maanantaina ollaan auki klo 8 alkaen. Rouva jäi puhisemaan jotain mutta mulle oli ihan sama...
Kommenttisi on kyllä aika nolo...
Meillä työnantaja ei korvaansa lotkauttanut, kun kerroimme näistä yliasiakkaista, jotka veivät meiltä sen ajan jolloin olisi pitänyt olla tekemässä lopputöitä. Joten jätimme ne tekemättä, koska meillä oli oikeus saada palkka tekemästämme työstä. Lopputulos oli, että saimme lopulta palkan myös tälläisinä iltoina. Työaika loppui edelleen vartin yli, mutta jos meni pidempään, niin makstettiin ylityöt.
Miksi te tämänkin ketjun myyjät ette pidä puolianne? Palkka kuuluu maksaa jos menee ylitöiksi! Ei kenenkään tarvitse/pidä tehdä palkatta töitä! Niin kauan kun teette palkatta, kauppias hykertelee tyytyväisenä, eikä taatusti tee mitään.
Minä en todellakaan ymmärrä miksi kaupassa pitää kupeksia kaupan sulkemisajan jälkeen, mutten myöskään ymmärrä myyjiä, jotka tekevät ilmasta työtä!
Meidän kaupassa saa myydä alkoholia tasan 9-21. Ennen tätä tai tämän jälkeen kassa ei hyväksy tuotteiden viivakoodeja.
Jos kaikki tuotteet laitettaisiin näin, eli klo 18 ei enää mikään tuote mene kassaan (=ei voi ostaa) poistuu tämä ongelma. Ei matti myöhäisille yksinkertaisesti onnistuisikaan myydä. Eikä kassakaan voisi kuin pahoitella että kassa sulkeutui nyt, tervetuloa huomenna uudelleen.
Ja asiakas maksaa välillisesti kyllä myyjien palkan, mutta kukaan yksittäinen asiakas ei ole kaupalle elintärkeä. Miettikäähän nyt huviksenne, kuinka paljon jossain kaupoissa käy asiakkaita? Vaikka sieltä joka päivä potkittaisiin ne sulkemisaikaan siellä vielä kuppaavat juntit veke, ei se vaikuttaisi asiakasvirtaan. Nämä asiakas on kuningas- fantasiassaan elävät ovat niitä tympeimpiä asiakkaita, jotka kuvittelevat olevansa myyjää ylempiarvoisia ja parempia ihmisiä ja kohtelevät asiakaspalvelijoita kuin robotteja.
palauttamassa tuotteita paikoilleen tai sitten pilaantuvien tuotteiden hävikki olisi melkoinen
kello oli 18.10 kun tämä arvon herra kävelee täysien ostoskärryjen kanssa karkkihyllyn edessä edestakasi. Kaikki muut asiakkaat oli poistunu viis yli niin tää yks sankari pälyilee karkkihyllyllä. Ei siinä muuten mitään, mutta kun 4 ihmistä joutui sen takia istumaan/seisomaan tyhjänpanttina kunnes herra suvaitsi tulla kassalle ja poistua. Kaksi niistä olisi voinut lähteä kotiin ja kaksi muuta tehdä hommia mitä kaupan sulkemisen jälkeen pitää tehdä.
Me ei yleensä noista venyneistä illoista valiteta (tuo oli poikkeus), kun monesti arki-iltana pääsee lähtemään jo 21.05 ja palkka juoksee silti 21.15 asti. Mua ei henkilökohtaisesti haittaa se että joskus joutuu olemaan lähemmän puoleen. Mutta tiedän että joitakin se haittaa. Ja minä teen kuitenkin aika vähän iltavuoroa, niin ei niin paljon ole ehtinyt kyrpiintymään siihen yliaikaan mitä siellä joutuu olemaan. Tosin minä aamuvuorolaisena istun siinä penkissä niin kauan kunnes iltavuorolainen tulee päästämään, vaikka sitten puoli tuntia, jos niin kivasti sattuu. Ja ylimääräistä palkkaa siitä ei tietenkään saa.
heitä kaupassa muka kohdellaan... Ei ole varaa " huonoon" asiakaspalveluun. Suurin osa kassoista on nuoria tyttöjä, jotka eivät varmasti osaa pitää puoliaan esimiestä vastaa. Esimies vastaa vaan, että omapa on vikasi, jos et ole tarpeeksi nopea. Ei siihen oikein mitään osaa enää sanoa, eikä kukaan enää pidä puoliaan. No mua ei kauheasti harmita jotkut liian pitkät lauantait, koska viikolla pääsen lähtemään usein etuajassa, joten kompensoi aika hyvin. Ja viikolla vielä parempi palkkakin.
pohjoisen pienillä paikkakunnilla yksikin asiakas on todella tärkeä, niin tärkeä että vaikka haistattais vitut myyjälle päin naamaa ja vielä sylkäisiskin niin kaupantäti kääntäis toisenki posken.
Etelän suurissa kaupoissa sille yhdelle asiakkaalle on ihan sama. Itsekin olen myyjänä kuullut saman uhkauksen 3 kertaa; ettei muka asiakas enää ikinä astu tähän kauppaan (jos vaikka ei ole saanut korvausta jostain tuotteesta mihin ei edes ole ollut oikeutettu). Siinä vaiheessa on tehny mieli sanoa että kuule ihan sama, tää kauppa ei mene konkkaan vaikka koko perhees ei ikinä kävis täällä.
Yksi lauantai kävi sitten niin, että vanhempi pariskunta tuli kauppaan ja vaimo jäi pelaamaan. Pelasi vielä kymmentä yli ja olin jo useasti sanonut, että voisitteko lopettaa, jotta pääsisin töihini. Ei ei ei tullut kuuloonkaan, yksi kierros vielä!! Naisella oli selvästi riippuvuus ja hänen miehensä (oli jo mennyt ulos) soitteli vaimolleen koko ajan hoputtaen häntä. Minä seisoin vieressä enkä uskaltanut laittaa peliäkään kiinni. Turha sanoa mulle, että oisit laittanut vaan, se kynny tehdä niin on kuitenkin niin korkea. Olen liian kiltti.
ja loput kolme sillä aikaa aloita tekemään niitä kaupan sulkemisaikaan tehtäviä tehtäviä tai lähde kotionsa.
Ei sitä päivystyksestäkään heitetä pihalle klo 22 kun sulkeutuu, pakko ne on tutkia ja hoitaa. Yleensä menee klo 23.30 asti.
sh
Neljä ihmistä tarvitaan kun yksi seisoo ulko-ovella, ettei ketään enää tule sisälle, yksi seisoo kattoparkin portilla ettei kukaan mene enää sinne (sitä ei voitu sulkea kun tän herran auto oli katolla), yksi istuu kassa odottamassa tätä asiakasta ja yksi odottaa tämän viimeisen kassan rahoja että saa laitettua ne lukkojen taakse ja suljettua toimiston.
65
Vierailija:
Ei sitä päivystyksestäkään heitetä pihalle klo 22 kun sulkeutuu, pakko ne on tutkia ja hoitaa. Yleensä menee klo 23.30 asti.sh
Saat avrmasti ylityökorvauksen, ja muutenkin tuo menee ' ' kunnolla' ' ylitöiksi. Kyllä mullekin kävisi noin paremmin, kuin että lähes joka päivä joudun olemaan palkatta 10-15 minuuttia töissä urpoasiakkaiden takia.
sietää mitä tahansa koska asiakas sen palkan maksaa. Ei missään tarvii, ja pimee pitää olla jos noin ajattelee. Hyvää ja ystävällistä palvelua tottakai, mutta ei mitä tahansa.
ei tarvitse silloin jonottaa. Tai jos tarttee jonottaa niin kassahenkilö on hyvä ja on ärhentelemättä minulle siitä, että henkilökunnan määrä on alimitoitettu viimeisen tunnin asiakasmäärään nähden.