Mikä teitä v**ttaa kun joku valitsee sektion?
Mä en ymmärrä miksi toisten valinnat saa täällä tunteet aina niin kuumaksi. Mikä siinä sektion valitsemissa on se kaikkein ärsyttävin seikka mielestänne.
Kommentit (26)
Mulla on kokemusta molemmista ja helvetillisestä synnytyksen ja hätäsektion yhdistelmästä myös. Jotenkinhan se vauva on nytkin ulos saatava, pelkään sektiota ehkä enemmän kuin synnytystä, mutta se taitaa olla nyt ainoa vaihtoehto. Jos saisin valita, en kyllä tietäisi kumman valitsisin. Pelottavia molemmat.
Siis ihan mitättömätkin valinnat, joiden ei luulisi muille kuuluvan. Jotkut esimerkiksi tuntuvat kiihtyvän raivoon, jos joku yli kaksivuotias istuu rattaissa. (Siis kun joku kysyy täällä, millaiset tuplat ostaa vauvalle ja kolmevuotiaalle tms, alkaa kiihtynyt keskustelu, eikö kolmevuotias osaa kävellä.)
ltä piti-tapausta äskettäin. Nyt aika menee murehtiessa tulevaa synnytystä : (
pätevää syytä (esim. Victoria Beckham) en sitä hyväksy. Tai oli hänelläkin varmaan syy, mutta ei pätevä. Syy taisi olla, että David ei olisi muuten päässyt mukaan synnytykseen pelien takia, ja ettei Vicky-paran paikat löystyisi.
" markkina-arvosi" on parempi miesten silmissä, olethan saanut pitää timmin pimppasi. Se on muiden mielestä epäoikeudenmukaista. Synnyttäneet haluaa, että kaikilla synnyttäneillä leviää paikat. Ettei toinen ole epätasa-arvoinen sulhasmarkkionilla. Ja joo, vaikka olisit naimisissakin, niin se on silti näin. Primitiivireaktio.
t. 1 sektiolla ja 1 synnytetty. Arvatkaapa kumman valitisisin?
Sen verran pahaa jälkeä synnytyksestä tuli. Kun olin huolissani onko mulla enää koskaan kusen- ja paskanpidätyskykyä saati seksielämää seuraavat puoli vuotta synnytyksestä, sain melkoisen synn. jälk. masennuksen, ja vauvaan kesti paljon pidempi aika solmia tunnesidettä kuin esikoiseen.
Nyt vehe toimii ...jotenkin. Entisenlainen se ei kuitenkaan koskaan tule olemaan. Kuten ei seksielämäkään.
Hyväksyn " valitsemisen" esim. sellaisen perätilan yhteydessä jossa alatiesynnytys olisi mahdollinen, koska nämä asiat ovat suhteellisia kuitenkin.
kursimiseen jälkeenpäin kuin siihen, että olisin saanu sektion!
Ja myös synnytyspelko on syy.
Tietysti tulee joitain valintatilanteita, joissa siis synnytykseen liittyy riskejä ja äiti saa viimekädessä päättää kumman haluaa, kuten nyt vaikka perätilalapset.
Oma esikoinen meni sektioon moninaisista syistä, tilanteessa jossa aynnytys ei olisi edes ollut mahdollinen. Kakkosen kohdalla riskejä oli paljon ja sain siis lopulta itse valita. Lääkäri kuitenkin oli sektion kannalla mutta jos olisin ehdottomasti halunnut synnyttää, olisi voitu ryhtyä käynnistykseen erityisvalvonnassa ja leikkausvalmiudessa. valitsin sektion joka myöhemmin (lapsen tilan ja koon huomioiden) todettiin ehdottomastio paremmaksi ratkaisuksi. Alateitse lapsi ei varmasti oli syntynyt, ainakaan terveenä ja hätäsektiossa on aina omat riskinsä.
Nämä kuitenkin minun valintojani ja jos joku haluaa minua syyllistää siitä että valitsin sektion niin ihan vapaasti. pääasia että itse tulen toimeen valintani kanssa enkä kärsi siitä.
Yleensä alatiesynnytyksen seurauksena ei " paikat leviä" eikä muutenkaan mene pilalle. Toki poikkeuksiakin löytyy.
Mutta korostan edelleen, että tuollaisia tilanteita on Suomessa vähän, käytännössä vain sypen valehtelu. 12
yksilöidenkin hyväksi ja yhteiskunnassa voi olla joustavia vaihtoehtoja! Synnytyspelko ei ole mikään fikion tuotos , sille tietämättömälle, joka niin luulee.
molemmat lapset mutta minkäs teet kun kroppa ei suostu yhteistyöhön. Yritetty molemmilla kerroilla eikä onnistunut. Sektioon jouduin. Nyt jos tulee lisää lapsia niin mennään sektioon suoraan.
Ja meidän sairaalassa ei niitä saa itse valita vaan niihin joutuu vain silloin kun on kiire ja hätä.
jos ei voisi arvostella muita ja tuntea itsensä edes hetken perkeleen tärkeäksi.
Mulle on tehty kaksi sektiota ja jos saisin valita, niin olisin kyllä synyttänyt ihan loppuun asti jos se olisi mahdollista.
1 synnytys takana, ja alapäässä tuntuu aivan samalta kuin ennenkin, siis seksin aikana, en huomaa eroa. Myös ulkonäkö samanlainen. Geisha-kuulat käytössä päivittäin.
Vierailija:
" markkina-arvosi" on parempi miesten silmissä, olethan saanut pitää timmin pimppasi. Se on muiden mielestä epäoikeudenmukaista. Synnyttäneet haluaa, että kaikilla synnyttäneillä leviää paikat. Ettei toinen ole epätasa-arvoinen sulhasmarkkionilla. Ja joo, vaikka olisit naimisissakin, niin se on silti näin. Primitiivireaktio.t. 1 sektiolla ja 1 synnytetty. Arvatkaapa kumman valitisisin?
Sektiot, ja tällä tarkoitan niitä " turhia" sektioita vituttavat mua siksi, että musta sektion valitseminen osoittaa raukkamaisuutta, heikkoutta ja pelkuruutta. Se on sellaista naisten keskinäistä rintamakarkuruutta. Sinä kysyit, minä vastasin. Ugh, olen puhunut.
Kaikille toivon hyvää, oli synnytystapa mikä tahansa. Minua ei synnytys pelota yhtään, ei pelottanut ekaa odottaessa eikä nyt toistakaan odottaessa, mutta ymmärrän jos se jotain pelottaa. Minä pelkään pimeää, jotakin se voi v.......aa
Eri asia jos siihen joutuu.