Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut voi saada oman huoneen synnytettyään?!

Vierailija
02.02.2008 |

Tuttu on ollut jo kahdesti omassa huoneessa synnärillä. Ekalla kerralla mies taisi autella enemmän vauvan hoidossa mutta toisella kerralla ei. Asuvat pääkaupunkiseudulla. Onko siellä ihan yleistä että voi nauttia " rauhallisuudesta" omassa huoneessa? Olen kateellinen ;) Itse odotan toista ja tiedän että taaskaan en saa omaa huonetta vaan jaan sen useamman kanssa... Ja rauhatonta tulee olemaan!!!

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annergia kun vielä tuotiin paljon kukkia äideille.

Toisen kerran kun leikattiin ja lapsi teholla kolme päivää, olimme kaikkiaan 9 päivää.

Vierailija
2/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä niitä mitenkään rahalla saa, eikä siellä mielestäni katsota onko ensikertalainen vai ei. Perhehuoneeseen pääsee, jos sellaisia on vapaana ja on ilmoittanut toiveensa tullessaan synnyttämään. Niitä ei voi varata etukäteen tms. Ja en siis ollut missään Haikaranpesässä, vaan ihan tavallisella osastolla perhehuoneessa. On kai vähän sattumaa, pääseekö sellaiseen vai ei. Mutta rahalla tai statuksella ei ole merkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki miehen ruuista tms. meni joku ylimääräinen maksu. Sitäpaitsi ei se rahakaan paljoa auta, jos ei ole huoneita vapaana.

Vierailija
4/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut joka kerta yhden hengen huoneen,huone

on sattunut olemaan vapaana ja olen siis sitä kysynyt/

pyytänyt itse.

(kolme kertaa synnyttänyt)

Vierailija
5/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" yksiöt" menee sektioäideille ja niille, joiden vauva on kuollut tai joutunut tehohoitoon.

Minä olin toista synnyttäessä kahden hengen huoneessa yksin pari päivää (yhteensä olin 4 päivää sairaalassa).

Vierailija
6/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun synnyttää polikliinisesti eli lähtee heti kotiin :)

Vierailija
7/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Kättärillä näin. Mutta eihän sitä perhehuonetta voi saada, jos niitä ei ole vapaana.

Vierailija
8/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoismaksuluokassa se pyritään järjestämään jos vain on tilaa.

Halusin valita leikkaavan lääkärini. Olin siis yksityispotilaana.

Vierailija
9/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyksi sanoivat, etteivät viitsineet laittaa minua vanhojen harppujen sekaan....

ihan kivasti ajateltu.

halusinkin rauhaa.

Vierailija
10/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekalla kerralla oli vaikea perätilasynnytys ja antoivat oman huoneen jotta saisin levätä rauhassa, vauva oli valvontaosastolla.

Toisella kerralla olin vatsataudissa, karanteenissa...

Vierailija
11/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minä ainakin saan oman perhehuoneen, kun olen niin allerginen kaikelle ja ihmettelenkin miksi jotkut äitykät sen parfyymin kanssa läträä synnärillä.Tai räkäset vieraat vierailee siellä...pitäs ajatella muitakin äitilyitä jotka ei välttämäti saa perhehuonetta ja joutuvat kärsimään hajuista ym.

Vierailija
12/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti joku sairaala bakteeri, mikä ei kuitenkaan ole vaarallinen oireettomana. Mutta huoneita ei ollut vapaana ja olin kahden hengen huoneessa. Ensimmäisellä kerralla olin perhehuoneessa, kun sellaista minulle tarjottiin synnytyksen jälkeen.

Vierailija
13/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni oli kuollut ennen synnytystä, ja ajattelivat minulla olevan vaikeaa katsoa muiden isien ja perheiden iloa.

Vierailija
14/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissain paikoissa on semmosia huoneita, joissain ei... jotkut pääsee sellasiin, jotkut ei.

itse olin kahden hengen huoneessa enkä nähnyt siinä mitään kamalaa. sain olla rauhassa siltikin.

Vierailija
15/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse satuin synnyttämään ruuhka-aikaan ja olin neljän hengen huoneessa. Kieltämättä nukkuminen jäi tosi vähiin kun kaikkien vauvat huusi eri aikaan ja muutenkin oli todella rauhatonta kun vieraita lappaa milloin kenelläkin. Ja tosiaan huoneessa oli yksi vessa/suihku ja sitten yksi pyllynpesupaikka vauvoille.

En haluaisi kyllä samaa kokea enää koskaan..jotenkin olin niin sulkeutuneessa mielentilassa synnytyksen jälkeen etten edes halunnut jutella muiden kanssa.

Todella onnellinen olin kun päästiin vauvan kanssa kotiin omaan rauhaan.

Vierailija
16/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta oltiin ensimmäinen yö kahden hengen huoneessa. kuitenkin seuraavana päivänä, lapsen kehitysvammaepäilyn myötä meille järjestettiin oma huone. Tuntui etten olisi kestänyt nähdä huonekavereiden terveitä lapsia tuolloin :( (ja ihan rehellisesti: sillä hetkellä olisin varmasti mielummin ollut vaikka neljän hengen huoneessa jos lapseni olisi ollut terve).

Toisella kertaa koko osasto oli niin täysi että joutuivat osatmaan huoneen samassa talossa olevalta yksityispuolelta ja siellähän oli vain perhehuoneita tarjolla.

Vierailija
17/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni näköjään saanut eri syistä oman huoneen. Kehtaako sellasta kysyä kun menee synnyttämään vai antavatko automaattisesti oman huoneen jos vaan tilaa on? Vai laitetaanko suoraan toisten kanssa samaan huoneeseen vaikka tilaa olisi?

Vierailija
18/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään extraa se ei kyllä maksanut, ihan normi sairaalamaksu. Huoneessa oli parisänky, telkkari, kahvinkeitin sekä oma suihku ja vessa. Mies yöpyi siellä minun ja vauvan kanssa yhden yön. Ensimmäinen yö piti olla tavallisessa huoneessa, jotta oli paremmassa valvonnassa. Perhehuoneessa hoitat kävivät vähän harvemmin. Sinne pääsi vain, jos vauvalla ei ollut mitään ongelmia ja vauvan hoito sujuu melko itsenäisesti.

Oli kyllä tosi ihana juttu, sai olla omassa rauhassa ja mies pystyi keittelemään kahvia ja syömään eväitä siinä huoneessa.

Vierailija
19/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska halusin mieluiten omaa rauhaa. PK-seudulla.

Vierailija
20/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Kaksi kertaa omassa rauhassa ollut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi