Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut voi saada oman huoneen synnytettyään?!

Vierailija
02.02.2008 |

Tuttu on ollut jo kahdesti omassa huoneessa synnärillä. Ekalla kerralla mies taisi autella enemmän vauvan hoidossa mutta toisella kerralla ei. Asuvat pääkaupunkiseudulla. Onko siellä ihan yleistä että voi nauttia " rauhallisuudesta" omassa huoneessa? Olen kateellinen ;) Itse odotan toista ja tiedän että taaskaan en saa omaa huonetta vaan jaan sen useamman kanssa... Ja rauhatonta tulee olemaan!!!

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin täällä helsingissä pitää on nykyisin paljon itse kertoa perhehuonetoiveesta. NKL:lla niitä on nykyisin paljon.

Vierailija
22/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on neljä omaa lasta, ja sitä kautta on jo vähän kokemusta näistä :-)

Eli ensinnäkin on ihan totta, perhehuonetta pitää osata kysyä. Mutta toiseksi, niitä ei välttämättä ole vapaana kuten jo on kerrottu. Ymmärtääkseni osastoilla osataan hieman ennokoida milloin saattaa olla ruuhka tulossa ja huoneita voi järjestellä eri lailla. Kerran kun me oltiin synnyttämässä oli paikat ihan täynnä, eli sänkyjä oli roudattu joka paikkaan ja ne olivat kaikki käytössä. Eli perhehuonetta ei ollut mahdollista saada mitenkään.

Kyllä se perhehuone sinänsä taisi maksaa vähän enemmän, mutta ero ei muistaakseni ollut merkittävä.

Eli tilanteen mukaan tuo homma menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa perhehuoneessa Lohjalla,kun oli hiljaista ja olimme ilmoittaneet etukäteen toiveemme. Oli ihanaa. Ja ihmettelen taas tätä katkeruutta täällä....

En minä sillä halua kerskua. Hintaa en muista,oliko kalliimpi vai ei;))

Vierailija
24/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari päivää oikein kunnolla, kun kotona oli vauvan lisäksi 1vuotias odottamassa, ei onnistunut, kun meitä oli kahden hengen huoneessa ahdettuna KOLME (plus vauvat tietty)=) mä olin hyväkuntoinen, niin siinähän se meni, mutta yöllä tuotiin kolmanneksi tosi huonokuntoinen sektio-äiti, jolle olisi toivonut omaa rauhaa (joku oli majoitettu johonkin väliaikaiskomeroonkin)

en levännyt ja lähdin heti, kun sain luvan

hyvät muistot silti jäi, tästä jo aikaa 10 vuotta

Vierailija
25/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

LYSY on lyhytjälkihoitoinen synnytysvuodeosasto missä on tavoitteena että äiti ja vauva kotiutuvat mielellään heti synnytystä seuraavana päivänä tai viimeistään kahden päivän kuluttua synnytyksestä.

Kiva ja rauhallinen osasto. Olin LYSYllä yhden hengen huoneessa esikoisen ja kakkosen kanssa. Esikoisen kanssa kotiuduin synnytystä seuraavana päivänä, kakkosen kanssa vietettiin kaksi yötä sairaalassa koska vauva joutui ensimmäisenä yönä valvontaan kun ei osannut oikein syödä. Kolmosen kanssa jouduin tavalliselle osastolle neljän hengen huoneeseen koska naikkari oli aivan tupaten täynnä, mutta emme sitten jääneet sinne yöksi ollenkaan vaan lähdimme iltapäivällä kotiin (vauva syntyi aamulla viiden aikaan).

Halvemmaksihan se yhteiskunnalle tulee järjestää yhden hengen huone jos äiti ja vauva kotiutuvat seuraavana päivänä kuin makuuttaa ihmisiä 4 hengen huoneissa päivätolkulla, eli minusta ihan reilu peli ;) Maksu potilaalle on tietysti LYSY:llä ihan normaali sairaalan hoitopäivämaksu.

Vierailija
26/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vapaana oli vain perhehuonetta (jota me ei siis haluttu). perhehuoneesta tehtiin siis yhden hengen huone ja maksukin oli aivan normaali. Taivaallista. En olisi halunnut lähteä kotiin millään :-).

Vierailija
27/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

koska vapaana oli vain perhehuonetta (jota me ei siis haluttu). perhehuoneesta tehtiin siis yhden hengen huone ja maksukin oli aivan normaali. Taivaallista. En olisi halunnut lähteä kotiin millään :-).

Vierailija
28/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli vapaana, normaalipaikat olivat täynnä. Jos ottaa perhehuoneen, niin miehen pitää yöpyä siellä kanssa ja muutenkin olla enin osa aikaa paikan päällä. Me ei haluttu moista, mies oli töissä jne. Joten veivät toisen sängyn pois ja tekivät siitä yhden hengen huoneen. Mikä tässä oli vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
29/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minulla on c-hepatiitti

Vierailija
30/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

PERHEHUONE?????? Sen saa kun mainitsee asiasta synnyttämään mennessä. Se kyllä maksaa sitten extraa, olisikohan 60e vuorokausi.

Isän on oltava yötä koko ajan siellä jne. Eli tiettyjä ehtoja kyllä on. Ja ihan sattumaa että onko huone vapaana vai ei, kun ainakin Kotkassa jotain 5-10 vauvaa syntyy päivässä, ja perhehuoneessa ollaan 2-3pv eli vain pari perhettä viikossa voi sen saada. Ei rahalla kylläkään.

Vierailija
31/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektioäidit saa aina oman huoneen, koska toipuminen on rankempaa kuin alatiemammoilla ja tarvitsemme omaa rauhaa enemmän.

Vierailija
32/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun tässä on ollut näitä kenen lapsi on kuollut tai syntynyt vammaisena, niin eikö näissä tapuksissa saa omaa huonetta jotenkin järjestettyä? Ei varmasti ole kiva jos tuollaisessa tilanteessa joutuu katselemaan muiden huonekavereiden ilos terveestä vauvasta.

Vierailija
33/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekalla kerralla olin ensin yhden yön kahden hengen huoneessa ja vauva oli kansliassa, mutta sit sain oman huoneen. Viimeks mulla oli oma vessakin :) Ja nämä siis Kättärillä.

Vierailija
34/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kuolleen lapsen synnyttäneet olisi ikionnessaan jos olisivat saneet sen vammaisenkin lapsen.

Lapsensa menettäneille ymmärrän oman huoneen, mutta en lapsen vamman takia. Ihan yhtähyvin voisi yksinäinen äiti vaatia omaa huonetta kun tekee kipeää katsoa huonekavereita joilla isät pyörii lasta katsomassa jne. Tai siksi kun naapurin vauvalla on komeampi tukka kun meidän lapsella.

Vierailija
35/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen vuorokauden aikana synnyttäneiden osastolla en saanut edes nousta sängystä, joten vauvamme oli lähinnä hoitojien hoivissa. Mielummin olisin ollut useamman hengen huoneessa ja säilyttänyt kohtuni sekä kärsinyt vähäisemmästä verenhukasta. Verenhukka oli arviolta 8 litraa......

Vierailija
36/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta kun tässä on ollut näitä kenen lapsi on kuollut tai syntynyt vammaisena, niin eikö näissä tapuksissa saa omaa huonetta jotenkin järjestettyä? Ei varmasti ole kiva jos tuollaisessa tilanteessa joutuu katselemaan muiden huonekavereiden ilos terveestä vauvasta.

Vierailija
37/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lappeenrannassa ei tunneta yhden hengen huoneita eikä perhehuoneita oli tilanne mikä tahasna. Hyi helvetti mikä sairaala.

Vierailija
38/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yllättäen lapsensa synnytyksessä menettänyt äiti tarvitsee oman huoneen (tai muu syy, jolloin oma huone olisi suotava), pyydetään jotakin muuta äitiä siirtymään yksityishuoneesta useamman hengen huoneeseen. Eiköhän aina joku niin reilu äiti löydy, joka moisen syyn ymmärtää...

Vierailija
39/54 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai kenen vauva on heti syntymän jälkeen menehtynyt, olisi normaalin vuodeosaston sijaan laitettu gynen osastolle. juuri siksi ettei tarvitsisi nähdä ja kuulla muita vauvoja.

Vierailija
40/54 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toisen synnyttyä sain " oman" huoneen vaikka en erikseen pyytänytkään. Olin vauvan kanssa 3 vuorokautta osastolla ja palasin takaisin vielä muutamaksi päiväksi (vauva joutui valohoitoon); silloinkin sain olla yksin. Osastolla oli kyllä melko täyttä; esim. yhtään perhehuonetta ei ollut käytössä vaan kaikki olivat ns. 2 hengen huoneita. Molemmilla kerroilla olin Kättärillä. Siellähän on paljon huoneita, jotka voivat olla joko 2 hengen huoneita tai perhehuoneita tarpeesta riippuen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi