Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitanpa minäkin jotain ennenkuin menen saunaan.

Imetyksestä tosiaan on puhetta ollut. Omat kokemukset tyttöjen kohdalla on, että esikoisen kanssa se meni melko puihin. No, noin 4 kuukautta hädin tuskin sain imetettyä.. En kyllä silloin mistään muualta apua kysellyt kuin neuvolasta ja sieltä tuli ohje, että pullo kehiin ja näin minä tein sitten. Eli tästä on melkein 8 vuotta aikaa. Toisen kohdalla imetys onnistui 7 kuukautta ja siihen se sitten jäi. Tuli muut ruuat kehiin ja rintaraivarit vain paheni ja paheni joten.. No, tyytyväinen olin kyllä jo tuohonkin. Jospa nyt onnistuisi sitten se vuosi. Itsellä imetyksessä suurin " järkytys" oli se, että se todellakin alussa sattui se imetys pari viikkoa!! Siis rinnanpäät oli kunnossa ja imetysote hyvin mutta silti se tuntui kyllä tosissaan rinnoissa. No, se kun meni ohi niin sitten tulikin suihkutissit ja rintaraivarit. No, nekin meni ohi sitten kuitenkin taitojen karttuessa molemmilla :) mutta siis rintojen rasvailu ahkeraan oli minulla suuri apu ja sauna ja kuumat suihkut. Just tuossa mietinkin, että saas nähdä mitä se tämä meidän pikkuneiti imetyshetkistä tuumaa. Kuitenkin nekin saattaa venyä ja venyä ja alussa ainakin molempien kohdalla on saanut melkoisia imetyssessioita järjestää. Välillä tuntui, että muuta kerkeäkään tehdä kuin imettää. No, eiköhän ne asiat sutviinnu sitten kun sen aika on:)

Kylläpä rupesi täälläkin pizzaa mieli tekemään! Voi itku! No, nyt saa olla. Aamulla onkin neuvolassa se kontrolliaika ja toivottavasti ne verenpaineet olisi tasoittuneet. Nyt sinne saunaan!

Vimpula ja pikkuinen 37+2

Vierailija
22/25 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teutonian Spirit s3:set hankittiin. Mä ihastuin Y2K malliin aikoinani lastenhoitajana perheessä toimiessani joten noiden spiritien valinta oli kiinni vaan miehestä, joka myös piti niistä ja etenkin niiden liikkuvuudesta heti.

Kaukalon kiinnitykseen tarvitaan adapteri, mutta meillä se oli jo Saksassa asennettu rattaisiin ja vaunun koppaosa tulee näppärästi suoraan sen päälle (eli sitä ei tartte irrotella edestakas). Hommattiin kaukaloon isofix, joten nyt kauppareissut hoidetaan pelkällä ratasosalla ja kaukalolla...

Nonna taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion käyttää kaikki vippaskonstit tällä kertaa, että saisin maidon riittämään pidempään. Mulla on vain maito yksinkertaisesti tyrehtynyt kun vauvat ovat alkaneet nukkumaan yöt heräämättä (klo 22-06). Esikoinen 3kk iässä, toinen lapsi suurinpiirtein samassa iässä, mutta maito väheni kun hän oli 2kk mutta onnistuin osittainimettämään (pari kertaa päivässä) vielä 2kk lisää. Olenkin siis ajatellut, että jos tämä vauva on yhtä hyvä nukkumaan, mä käyn pumppaamaan maitoa kerran yössä. Jos vaikka vähän auttaisi. Mutta terveitä tyttöjä nuo ovat olleet vaikka suurimmaksi osaksi pullovauvoja olivatkin, mutta imetys olisi niin ihanaa! Lisäksi helppoa ja ilmaista! Eli yritetään tsempata ja jakaa kaikki kikat ja konstit toisillemme sitten vauvojenkin synnyttyä, eikös juu? Vertaistuki on tosi tärkeää tässäkin asiassa.

Mutta nyt Housen pariin. On vielä pizzasta miltei puolet jäljellä.. taidan ottaa vielä yhden slaissin iltapalaksi. Join muutes nyt illalla yli litran PepsiMaxia himoissani! Sitähän ei vissiin sais juoda kun jotain 5dl/pv??! No, tuskin kerta mitään haittaa, muutoin olen kyllä pidättäytynyt siitä aineesta. Vieroitettiin itsemme miehen kanssa Pepsistä n. vuosi sitten kokonaan ja kertalaakista. Siihen oli tullut jo ihan järkky riippuvaisuus!

Vierailija
24/25 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirikki kysyi jumppapalloista. Meidän synnärillä oli jumppapalloja omasta takaa jo, kun olin esikoista saamassa eli 1998. Sellaisen päällä istuin lämpimässä suihkussa. Ja kolmosen synnytyksessä istuskelin sängyn vierellä pallon päällä (olin piuhoissa, joten en päässyt sen kauemmaksi). Eli täällä ei tosiaan tarvii ite viedä mukana.

( . ) Rupeshan se meidän masuneiti lopulta möyrimään ihan kunnolla. Iltapäivällä ihan tosissani harkitsin soittoa synnärille, mutta sitten syötiin ja rupesin kyljelleni, niin sen verran sieltä liikkeitä tuli, etten soittanut mihinkään. Ja nyt illasta on möyrinyt jo ihan mukavasti, joten saa taas olla rauhallisin mielin. Tällaisia ne on samanlaisia olleet kaikki meidän muutkin vauvat ;-).

Äsken kuulin tuttavani, 7 lapsen äidin, sairastavan todennäköisesti imusolmukesyöpää. Itse tekstiviestissä asiasta kertoi. Tuntui tosi järkyttävältä. Voi vaan yrittää kuvitella, miltä äidistä tuntuu, jos miettii sitä pahinta vaihtoehtoa, että joutuis eroamaan lapsistaan lopullisesti. Heillä nuorimmainenkin on vasta vähän yli vuoden. Mutta täytyy lähettää pyyntöjä tuonne yläkertaan, että tuttavani parantuisi ja saisi jatkaa onnellista perhe-elämää. Kyllähän sitä ei koskaan tiedä, milloin sama voisi sattua omalle kohdalle, mutta sitäpä ei auta ruveta miettimään.

neronja rv 39+4

Vierailija
25/25 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun hieman viimetingassa mukaan, olenkin käynyt täällä aikaisemmin juttuja lueskelemassa mutta kun olen vaan jotenkin laiska kirjottelemaan.....Kerran taisin vastata galluppiin.

Nyt alkaa olo olla jo aika tukala, en nuku juuri yhtään kun vatsa menee vartin välein ihan kivikovaksi ja rakkoon sattuu. Semmonen tunne että pakko mennä pissalle mutta sitten tulee vaan liraus. Limasta eritettä (kirkasta) tullut jo muutaman pvän ajan, olisko limatulppaa tulossa.

Tää raskaus kun on niin erilainen kuin ensimmäinen, ja tuntuu ku nyt osottaisin sitä ensimmäistä! Siis on vaan niin epävarma ja tietÄmätön olo. Eka kun meni yliaikaiseksi ja käynnistettiin joten supistukset alkoivat samantien niin kivuliaina että meinas henki lähtee. Nyt tunnustelen jokaista muutosta ja olotilaa ja mietin että miten tiedän millaisia ne supistukset sitten ovat kun alkavat kunnolla, kun lekuri sanoi että on lähettävä sairaalaan heti kun ne ovat vähänkin säännöllisiä vaikka ei vielä olisi kivuliaitakaan?

Laukkua olen ajatellut mutta en edes vielä pakannut....

Maribella 39+1