Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***SyysSissien loppuviikko to-su vko 5***

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äitihän väistyy, jotta lapset voi hoitaa ystävyyssuhteitaan mm. mesettämällä :). Nyt rauhallista ja mun vuoro vihdoin :D...

Mulla olisi riittänyt kommentoitavaa tuosta uusperhekuviosta enemmänkin, mutta siitä tulisi jo romaani, joten lyhyesti vielä totean, että minusta tässäkin asiassa pätee sama vanha viisaus kuin yleensäkin elämässä : Kohtele lähimmäisiäsi kuten toivoisit itseäsi ja tässä tapauksessa kuinka toivoisit omia lapsiasi kohdeltavan. Rajoja ja rakkautta, yhteisiä pelisääntöjä...tarvittaessa perhekokouksia entisten ja nykyisten kumppaneiden kanssa, jos mahdollista. Tiedän, että helppo on näin todeta ja että käytännössä joskus on tätä vaikea toteuttaa, mutta ainakin se on hyvä lähtökohta asiaan kuin asiaan. Nyt suu suppuun " puhuu itselleen" . Toivottavasti kukaan ei suuttunut taas näistä mun kommenteista. joskus tuntuu, että olen liian suora ja viestini ei mene perille siten kun sen tahtoisin. Sanokaa vain, niin lopetan kommentoimisen.

Apinaemolla jo parempi fiilis. Ihanaa! Ja kiitos itsellesi :).

Ihania kuvia oli taas laitettu Sissilapsista; Mennistä, Mikosta, Veslistä...

Meillä ei alkuun tuo aijaa.com toiminut, mutta nyt kun toimii, niin teidän imspiroimasna laitan sitten Oliviasta 5kk kuvan, kummitädin ostamassa toppaliivissä, jota tuossa eilen kokeiltiin. Ajomatkoilla varmaankin tulee silloin tällöin käytettyä.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1545139.jpg

Unikon ihana pikku Myy todella on pikkuinen ja hento tytöntyllerö :).

Miten Risella Sonjan diabetes seuranta jatkuu? Onko mitään uutta tietoa teillä vielä?

Kiva oli lukea Jondeliinin kuulumisia myös pitkästä aikaa.

Coliksen lukalle paljon paljon paranemisia. Hurjalta kuulosti tuo sairastaminen siellä. Muuten taannoinen kuva Lukasta ja Rasmuksesta oli aivan valloittava :).

Rakkausvauvan Aadalle taitaa kohta pukata ihan urakalla mallikeikkaa, kun niin nätti tyttö kauniine silmineen kasvaa siellä Vantaalla.

Dumle, Mennissä on jotenkin minusta paljon samaa kuin Oliviassa. Ja teillä on muuten tyylikäs matto :) ...tutun näköinen (hyvä maku sulla :)). Teillä on ollut hauskankuuloinen laskiaissunnuntai kotosalla.

Meillä on laskiaissunnuntai mennyt kodinhoitohuoneen valaistusta rempatessa (siis minä taas olen lähinnä katsellut ja kommentoinut sivusta, ei nuo sähköhommat oikein multa onnistu...). Kattoon tuli upotetut halogeenilamput ja tila muuttui oitis kutsuvammaksi. Laskiaispullatkin ostin kaupasta :) Mä en todellakaan tunne itseäni pullantuoksuiseksi äidiksi :), mutta onneksi tässä porukassa on muita, jotka sellaisia ovat. Hatunnosto teille!

Nyt Olivia heräsi toisilta päikkäreiltään. Ensi viikolla taas uudet jutut ja höpinät...

Voikaa kaikki hyvin.

Haikarapolska ja Olivia

Vierailija
42/44 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille satoi yöllä mahtavasti lunta. Voi kuinka ihanaa. Sopivasti laskiaiseksi. Niinpä sitten tänään ulkoiltiin kahteen otteeseen lasten kanssa. Minäki kävin pienen vaunulenkin. Tytöt ja mies olivat silloin pulkkamäessä.

Mahtava löytö. Löysin sellaisia pakastepullia joita voin syödä. Siis ei maitoa eikä munaa. Mahtavaa! Ei tarvitse ihan kaikkea tehdä itse, jos ei kerkee tai jaksa. Valmisruokia löytyy ainoastaan yksi; tamperelainen herkku mustamakkara. Ilmeisesti monet mausteet ovat hankalia poikaselle. Niinpä maustan ruokani suolalla pippurilla ja muutamalla yrtillä. Pikkasen tylsää, mutta jos iho on noin hyvä kuin nyt olen mielelläni hiukan tylsällä ruokavaliolla.

Poikanen on kääntynyt viime päivinä kaksi kertaa. Vahingossa varmaankin. Kirkuminen jatkuu ja hyväntuulinen kaveri hän on. Isommat lapset ovat tulleet hiukan liian rohkeiksi vauvan suhteen. Saa poikanen aikas kovaa kyytiä välillä. Suurimalta osin hän kuitenkin vain nauraa siskoillensa. Yöt ovat menneet hyvin viime aikoina, mukavaa se. Niin ja pippelistä piti raportoida. Ei ole löydetty vielä!

Lasten vaatteista. Minä haluaisin säilöä ihan koko lasten lapsuuden, mutta se ei tietenkää ole mahdollista. Tyttöjen vaateista säästän ensimmäisten synttäreiden mekot ja muutamia muita. Loput menee serkkuni lapselle tai johonkin hyväntekeväisyyteen. Pojan kamppeita en ole vielä pakkaillut, kaipa niillekin jostain ottajia löytyy. Tosi vähällä käytöllä on osa. Nyt varmaankin kasvu on jo hiukan hitaampaa, niin kierto hidastuu.

Meillä on ensi viikolla synttäri viikko. Keskimmäinen täyttää neljä. Koko viikko meneekin sitten valmisteluissa, siivousta ja leivontaa luvassa, ja tupa täyttyy viikonlopuksi. Mukavaa. Tiistaina poikasella neuvola.

Mukavaa viikkoa kaikille.

Kewa, hilpeitä kuvia kiinasta. Muutama sata leikkikaveria lapion varressa. Toivottavasti voitte hyvin.

terv peikkoäet ja APJ 1.10.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen viime päivinä ollut se " pullan tuoksuinen mami" , Perjantaina leivoin kuivakakkua ja pasteijoita ja eilen laskiaispullia.

Tänään maalasin olohuoneen yhden seinän uudella värillä.

Uusioperheen elämä ei ole aina helppoa ja itsestään selvää.. Mutta onko se sitä aina ns. ydinperheessäkään??? Itse elän uusioperheessä ja kommentoitavaa olisi kovasti, mutta jos vaikka sitten huomenna..

Mutta olemme onnellisia. Pelisäännöt on sovittava ja niitä on myös muutettava lasten kasvaessa. Tästä aiheesta meidän perhettä haastateltiinkin taannoin, mielestäni uusioperheitä kohtaan on myös suuria ennakkoluuloja.. Samoja " ongelmia" meillä on kuin muissakin perheissä.

Kääk! Jotain vielä piti kirjoitella, mutta on mentävä katsomaan, osaako meidän tyttö laskut, joita huomisessa kokeessa kysellään..

Voimia ja mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
44/44 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin tuli sitten viimeyönä oikein kunnolla lunta. Tuulikin oikein komeesti. Olen siis tuollaisen ilman ihminen. Mun puolesta aina saisi sataa sankasti lunta ja samalla tuulla myrskyisästi. Istunhan minä kesällä rappusella ja katselen ukkosta... :D

Eli lasketeltu ollaan omassa pihassa, kun isukin piti traktorilla aurata, niin sai siinä sitten samalla pyllymäen aikaseksi... Meillä neiti kutsui äitini eilen illalla, että tuletko meille laskiaissunnuntaina syömään läiskiäispullaa...meillä siis tuli laskiaispullasta läskipullaa ;D

Huomenna mennään tuohon melkein naapuriin leikkimään, kun siellä on samanikäinen tyttö, kuin meidän neiti. Suurinpiirtein kympiltä suunnistetaan sinne. Sitten pitäisi hakea miehen tädille 60v lahja. Tiistaina neidillä onkin sitten kerhosta leiripäivä. menevät aamulla paikalliseen srk leirikeskukseen ja ovat siellä sitten niin, että palaavat 14.40. Ajattelin sillon leipoa pakastimen piukkaan pullaa...eli litran teen, kun pitää mennä pikaseen käymään sielä miehen tädillä. Hän ei siis vietä mitään vaan menen muka aamukahville...meillä on sellainen tapa aina joskus, kun vien neidin kerhoon...

Mutta nyt lukemaan tytsylle iltasatua ja sitten itse nauttimaan pyhäehtoosta...

Ai niin. Piti kommentoida kiinteistä. Sulatan mikrossa ja lisään ennen pakastamista keitinlientä. Maitoa juodaan sitten ruoan jälkeen. Oli jotain muutakin, mutta en nyt muista.

Nyt se satu...

vm78 ja mukulat 080907 ja 100403