Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***SyysSissien loppuviikko to-su vko 5***

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti nukutun yön jälkeen kaikki tuntuu menevän surkeasti. Tuo lasten kanssa oleminen on välillä tosi työlästä jos ei ole kunnon aikuiskontaktia. Minun mies on kotoa paljon pois rekkahommissa ja sillonkin kun on kotona niin lasten ja kodin hoito on 98% mun vastuullani. Koita keksiä päivällä itsellesi jotain mielekästä tekemistä lastesi kanssa! Joko pääsette pihalle? Ulkoilma vois vähän piristää mieltä. Kerrot miehellesi tuntemuksistasi...täytyyhän äidinkin saada välillä hengähtää. Niin minä välillä teen...jos oikein alkaa korvista tuleen pihalle kotityöt ja lasten hoito niin sanon miehelle, että mä lähen nyt yksin pihalle, shoppaileen tai kävelylle...ei meidän äitien tarvii kaikkea jaksaa yksin. Ei miehetkään jaksais!

Nyt pitää mennä...sisko tulee pian kylään

Vierailija
22/44 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla mammavirtaheposestakin...

Kewalle kovasti voimia. Minä myös kannatan sitä miehelle sanomista. Ei muuta kuin suu auki, että saat sitä omaa aikaa. Muuten kyllä sulla heittää sitten häränpyllyä jos ihan koko ajan olet lasten kanssa ja yksin hoidat huushollin.

Meidän pitäisi mennä kuskaamaan taas äitiäni. Ensi viikolla hänellä on se silmälääkäri, niin toivottavasti ei sitten kestäisi kuin muutaman viikon uusien lasien tulo, että mekin päästäisiin normaaliin päivän järjestykseen.

Mutta tulin vain pikaseen kurkkaseen... Nyt niitä vaatteita mukuloille...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritan jotain mielenpiristysta?!

Ekaks, kylla se kevat Kiinaankin tulee ja kun lumet sulaa paaset jo helpommin liikkeelle! Pystysko yhtaan liikkumaan poikien kanssa yksinasi? Siis jos laita ukon rintareppuun ja toisen pystyt pitamaan kadesta, niin aloita ' kiinan tutkimus' ... eli mene joka kerran uuteen kulmaan, ei monen kilometrin paahan, alota vaikka ihan kulmilta?! Tutustu ihmisiin, ala pelkaa yrittaa puhua heille... Onko miehesi jossain kauempana toissa, toisessa kaupungissa ehka, yrita saada hanta viemaan sunt uuteen paikkaan ja vieta joitakin aikoja ' seikkaillessa' .

Sitten tuosta suhteesta, jollei se toimi niin ei voi mitaan, ala vaivu masennukseen; ja nyt sitten ihan mun ehdotus, alkoon loukkaantuko kukaan! Ole kuin hanta ' ei olis olemassakaan' ; siis talla tarkotan etta kun et odotakaan mitaan apuja, niin alat oppia itse kaiken tarkeimman ja ehka tulevaisuudessa tulet toimeen omillasi ilman tuota ' painoa' joksi nyt miehesi tunnet? Ja kun sitten auttaa, tulee hyva mieli pienestakin!

Eikosta alkukesasta kuitenkin olisit menossa takaisin Suomeen?

Helpppohan toista on neuvoa, tiedan, itse tekopuolihan se vaikeaa on kahden pienen kanssa... toivottavasti alat voida jo paremmin siellapain.

-levinia-

Vierailija
24/44 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllapa piristi mielta, ihana tama palsta! Pakko on puhua miehen kanssa, tiedan tiedan. Katsotaan jos se vaikka illalla onnistuis (usko kylla menee, mies on oikein tv adikti, ei siis mitaan saa puhuttua, tuijotta vaan telkkaria, se on hanen rentoutus...). Olen muuten jo tammoinen etta ei kovin paljon hanelta odottaa, pakko selvia yksin, mun motto. Kaipan vaan puhumista jokun kanssa.

Tutkittu jo tata paikka on, pikkuhiljaa. Esikoinen loyta jokaisesta kivesta ja oksasta katsottavaa, ei siis tarvi kauas menna. Yksin olen ollut heidan kanssa, nyte lumen takia vaan ei paase vaunuilla ja ukko kay raskaaksi sylissa. Mutta toivotaan tosiaan etta kevat saapu pian.

Puhumisesta ei tule kylla mitaan, paikalliset ei puhu englantia (todella harvat vaan) ja mina ei osa sanakaan kiinaa (ei halua edes opetella, hui minua!). Hairitse myos etta ihmiset kosketta lapsia ja minua, jotenkin ei tottu tahan laheisyyden (hirvean likaiset kadet ja pitkat kynnet....). Tiedan etta ei he pahaa tarkoittaa, mutta vaikea minulle. Ihan julkkiksen tunne, ymmarran todella hyvin heita nykyaan. Ei ole minkalaista yksityisyytta.

Kiitokset ihanat sissit etta saan purkaa tunteita taalla ja paiva kerralaan...

kewa ja pojat

Vierailija
25/44 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt se hemmetin räkätauti sitten iski Lukaan. Juuri tultiin lääkäristä kun halusin että tarkistaa silmät ja varsinkin korvat. Keuhkot rohisevat ja silmätulehdus jatkui vielä. Korvissa ei onneksi ole vikaa. Sai antibioottikuurin kuitenkin kun se bakteeri mikä mun silmissä oli kuukausi sitten aiheuttaa keuhkokuumetta ja aivokalvontulehdusta. Lääkäri sanoi että hyvin mahdollista että on tarttunut vasta nyt!?! Repuusi itki melkein koko yön ja kamala kuunnella sitä kun äänikin oli ihan maassa. Ihmeen reipas jätkä se kyllä muuten on. Onneksi ainakaan vielä ei ole kuumettakaan.

Tosipaljon voimia ja tsemppiä Kewalle!!! Voi v&%&u sitä sun miestäsi taas. GRR!!! Joo, se huutaminen ei todellakaan helpota tilannetta, ei kenelläkään, ei edes hänellä!! Toki ymmärrän että hälläkin tilanne hermostuttaa, mutta se ei oikeuta huutamaan sulle tai lapsille!! Sä kyllä kuulostat niin itsenäiseltä naiselta että sulla ei ole mitään hätää!! Sä selviät ilman miestäkin.

Toivottavasti kuitenkin saisitte asiat selvitettyä. Ja toivottavasti saat omaa aikaa ja pian!! Se on kyllä niin tarpeellista että pysyy pää kasassa!

Oletko muuten koittanut sellaista kantoreppua? Meillä on Lukalla Ergo. Pitäs olla kuulemma tosi hyvä. Luka ei kyllä vielä siinä kovin viihdy, mutta keväämmällä aletaan totuttelemaan oikein kunnolla.

Huh, Peikkoäetin kaatuminen kuulosti kamalalta!! Mahdoit todellakin säikähtää!!

Heh, vai on pippelit löytyneet =)! Meillä ei ole tietoakaan moisesta vehkeestä vielä, vaan eiköhän se täälläkin kohta löydy.

Jellonamamille voimia täältäkin päin, toivottavasti tilanteesi selviää nopeasti!

Ja taas oli aivan ihania kuvia!! Voi sentään Mikoa ja nallea, ihana!! Ja Uman kortti on saanut isin varmaan kyyneliin siellä laivalla!! On nämä meidän sissit sitten niin ihania kaikki!

Kiva kuulla Mammavirtahevosta ja Jondeliinista pitkästä aikaa :)

Ja Olivia oli oppinut juomaan pullosta, loisto homma!

Levinian kotiseuduilla kevät on jo tuloillaan! Voihan ihanuuden huippu. Mäkin kaipaisin niin kovasti jo kevättä.

Piti vielä muutakin kommentoida, mutta nyt lyö tyhjää.. Taidan mennä hetkeksi soffalle kun viime yönä ei montaa hetkeä tullut nukuttua ja taitaa olla sama meno ensiyönäkin.

Kivaa viikonloppua kaikille!

Colis ja Luka

Vierailija
26/44 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että viikkoon en ole konetta avannut - lienee kuitenkin että alkuviikosta kävin puumerkkini tänne jättämässä.

Täällä siis kiirusta pitää - vanhempainiltaa, kyläilyä, kaupoissa juoksemista, kodin kunnossa pitämista jne. perinteistä.

Jotakin pienistä vaatteista olitte jutelleet ja geishakuulista :) Mulla on tarkoitus tehdä niin kuin Unikollakin. Tärkeimmät ihanuudet laatikkoon talteen ja loput myyntiin, näin tein Minjallekkin. Tosin tällä kertaa niitä itse ostamia ihanuuksia on vain muutamat (siskon vaatteet ollut lainassa).

Geishakuulat kiinnostais muakin, muutaman kerran on ollut hilkulla etten ole tilannut. Sitten on aina arkuus iskenyt ;) Ja epätieto millaiset pitäis olla?

Kewalle ja Jellonamamille jaksuja! Molemmilla sattumalta saman suuntaisia ajatuksia..

Taitaa olla tauditkin vähenemään päin?! Vaikutti siltä, hyvä jos näin on :)

Meillä oli tänään 4kk neuvola - Painoa 6590g, pituus 62,3 ja pää 41,5. Painoa oli tullut vain 200g, mutta sanoi että ihan normaalia, olisko sillä sairastelulla/syömättömyydellä ollut vaikutusta(?) Kovasti kehuskeltiin Mennin taitoja, lelujen käsittelyä ja liikkumista. Nauravainen ja juttelevainenkin oli jälleen.

Menni nukkuu tosi hyvin yöt - Kerran tai kaksi syö, usein saattaa kuitenkin vain heräillä pieneen touhuiluun ja nukahtaa hetken päästä itsekseen uudestaan. Päiväunet menee ihan menojen mukaan, pääsääntöisesti kahdet unet ulkona 1,5-3 tuntia ja illalla puolen tunnin torkut. Mutta tosiaan vaihtelee ihan sen mukaan miten ollaan liikenteessä. Nyt onkin nukkumassa sisällä sängyssään, villavaatteidensa kanssa, kun ulkona heräili myräkän takia. Nukahti syliin ja nostin tuonne sänkyyn, ikkuna on siellä auki, ettei tulisi vallan kuuma. Saa nähdä kuinka kauan nukkuu..

Kiitos muuten kaikille vinkeistä lihasoseiden tekoon!! Auttoi minuakin huomattavasti :D

Meillä onkin mielenkiintoinen viikonloppu Mennin kanssa tiedossa - Isi on Tampereella kavereita tapaamassa ja Minja menee Disneyn jääshowhun miehen vanhempien kanssa :D On varmasti pikku tytölle mahtava kokemus! Ihan olen kateellinen kun en pääse mukaan.

Saas nähä mitä tekemistä keksin Mennin kanssa kaksin. Sunnuntaiksi lupasin kuitenkin tehdä laskiais pullia.

Hyvää viikonloppua sissivauvoille perheineen toivottelee Dumle ja Menni 4kk (29.9) - Taidankin köllähtää hetkeksi sohvalle uuden Vauva-lehden kanssa!

Vierailija
27/44 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
28/44 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan kaikille.

Mulla ei ole nyt lunttia joten tällä päällä on mahdotonta muistaa kaikkea mitä piti kommentoida.

Coliksen perheeseen jaksuja ja pikaista paranemista.Luka-kulta toivottavasti paranee pian.

Mennistä oli taas ihanat kuvat:)

mammavirtahevosta oli kiva kuulla pitkästä aikaa=)

Kewa:Levinia antoi hyviä ohjeita,näin minäkin sinuna toimisin.Sulla on nyt ainutkertainen mahdollisuus tutustua aivan uuteen kultuuriin ja ympäristöön.Toivottavasti matka antaa sinulle rikkaita kokemuksia ja hyviä muistoja myös tuon lumimyräkän ja muun vähän ehkä liiankin eksoottisen kokemuksen ohessa.Tutustu paikkaan ja paikallisväestöön.Kun lumet sulaa ja pääset ulkoilemaan niin ota uudesta kulttuurista,maisemista ja maantavoista kaikki irti mitä vain sinua kiinnostaa.Ihmisiin siellä on vaikea kieliongelman vuoksi tutustua sen paremmin ja seon harmi mutta sivusta voi olla myös ihan mielenkiintoista seurata paikallisväestön elämää esim:kahviloissa ja puistoissa...On TOSI kurjaa että miehesi käyttäytyy noin!!!!!Mutta kuten levinia sanoi on siis tultava toimeen ilmeisesti yksin ja mitä nyt sinua tunnen niin pystyt kyllä siihen.Kannattaa kuitenkin yrittää puhua miehellesi jos hän edes yrittäisi samaistua asemaasi niin voisi ymmärtää.Olet lähtenyt miehesi vuoksi jo noin kauas,olisiko myös miehesi aika tehdä sinun ja perheenne eteen jotain että jaksat ja mielstäni myös lapsille olisi ehdottoman tärkeää että myös isä olisi lastensa kanssa.Vastuu lapsista on yhteinen eikä tarkoita mielestäni todellakaan sitä että kun mies on päivät töissä niin lepää sitten loppuajan ja äiti se vaan työnskentelee 24h!

Kumpa löytäsit sieltä edes jonkun jonka kanssa voisit jutella ym..mielesi piristyisi varmasti paljon.Kohtahan sielläkin tulee kevät ja kirsikkapuut puhkeavat kukkaan ja on varmasti kaunista,toivottavasti myös mielesi kevenee ja osaat nauttia siellä olostasi..

nyt kuuluu itkua...back kohta

Vierailija
29/44 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutti hukassa.

Piiu,Ihanat kuvat=)

Typykkä;meilläkin sitteristä kova kampeaminen pystyyn,on neiti ihan " makaroonina" tukimassa varpaitaa.Selin makuulla nykyään aina vain pääpystyssä jäkistää ja jalatkin pystyssä.On tää mamma varmasti aivan pian kateellisina Aadan tulevasta sixbacistä=)

Peikkoäetin vaunuepisodi kuullosti hurjalta=/Onneksi sait vaunut kaadettua ettei mennyt jokeen!!!!!Säikähdyksesi oli varmasti melkoinen!Onneksi selvisitte vain säikähdyksellä!

Me ollaan ilta tässä ihmetelty kun mies on ollut jo tosi pitkään kipeän selkänsä kanssa sairiksella ja tänään meni sitten töihin kun oli tärkeä koko päivän kestävä palaveri.Aada on ollut jotenkin tosi levoton koko päivän eikä ole juurikaan nukkunut ja nyt tuossa illalla kun istuskeli sitterissä niin iskälle taas kovasti väläytteli niitä niiiiiiiiin ihania hymyjään,hörötteli ja jutteli ja kun mies oli menossa käymään keittiössä meni suupielet heti alaspäin ja alkoi itku.mies kääntyi takas niin oli niin taas suu naurussa ja baby onnellinen,ja mies lähti uudestaan niin sama juttu ja eikun takas ja taas oli tyttö tyytyväinen.Voikohan olla mahdollista että on tytöllä isää ollut niin ikävä??On vaan tottunut olemaan iskänsä kanssa melkein koko ajan ja ekat höpinätkin ja kunnon hymyt sai juuri isä kun tyttö oli 2vko vanha.

Nyt Aada nukkuu matkasängyssä koska totutetaan se siihen huomista ajatellen.Meille tulee ystäviä syömään ja kysyin äidiltäni voisiko Aada mennä hänen luokseen tuohon yläkertaan yöksi.Sinne sitten kasataan tuo matkasänky jossa nukkuu.Hyvinhän tuo tuonne nukahti.Mies just sanoi että tuntuu oudolta että Aatu menee yökylään,pois kotoota,heh samassa talossa tosiaan nukkuu ja mekin sitten koko yö yhteen putkeen tässä alhaalla ja aamullakin saadaan nukkua pidempään.

Nyt käyn laittaa pyykit kuivumaan ja käyn pesulla,palaillaan;)

Vierailija
30/44 |
01.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi suloisia kuvia Mikosta ja Mennistä!! Huomaan, että itsellä kuvaus jäänyt lähiaikoina, täytyisi taas muistaa räpsiä noita kuvia, niitä on kyllä niin kiva sitten myöhemmin katsella.

Olipa piristävä kyläreissu vaikka ajokeli olikin täällä päin aika hurja. Käväisin lasten kanssa opiskeluaikaisia kavereita moikkaamassa, kummasti on juhlien meininki muuttunut opiskeluajoista kun lähes kaikilla on lapsia;) Tosi piristävää oli, vaikka kyllä huomaan, että kun on kahden lapsen kanssa liikenteessä, niin jutut tahtoo aina jäädä kesken, mutta oli tosi kiva nähdä tuttuja.

4kk neuvolassa oltiin tänään ja neidin mitat olivat 5,8kg ja 63,5cm eli hieman hoikanpuoleinen niinkuin isoveljensäkin on aina ollut. Oli tosi mukava neuvolalääkäri, tuntui, että tutki tosi perusteellisesti ja mun mielestä huomattavasti kattavammin kuin mitä esikoisen tarkastus oli aikanaan. Hieman kuiva iho on meidän pikkuisella, joten saatiin myös rasvareseptit ja kehoitus rasvata vaikka useamman kerran päivässäkin. Itse ajattelin, josko edes yhteen pääsisimme, kun tahtoo aina hässäkässä jäädä. Iho vaippojen ym alueelta kyllä ihan hyvä, mutta kädet, jalat, selkä ym sellaista hieman kuivan karheaa. Muuten siis kaikki ok.

Juuri kun ehdin viime viestissä laittaa että meillä ei juuri liikuta, niin nyt sitten tänään neiti ähki ja puhki leikkimatolla, jotta pääsi kääntymään selältä mahalle ja sitten kun väsyi tuli kitinä ja kun käänsi takaisin niin ei muuta kuin uudestaan;)

Oli mukava kuulla mammavirtahevosta! Lukalle kovasti pikaista paranemista ja muillekin vielä sairastaville!

Mukavaa viikonloppua kaikille syyssisseille ja mammoille,

Unikko ja neiti 2909

Vierailija
31/44 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuota ilmaa!! Räpiskää tulee taivaan täydeltä. Toivottavasti kaikki lumet ei lähde.

Eilen tehtiin neidin kanssa lumilinna ja illalla sitten laitettiin sinne seiniin kepin nokkaan muutama lyhty. Oli kyllä pitkästä aikaa kiva rakennella...:D

Nyt neiti on mummulassa ja minä odotan, että herra heräisi tuolta vaunuista, että saisin sille antaa ruokaa. On varmasti tosi nälkänen. Sitten sen jälkeen tarkotus tehdä pullataikina ja iskä hakee neidin sitten leipomaan mummulasta. Laitan iskälle mukaan vihjeen, että miksi pitäisi kotiin tulla...Pikkusen pallon taikinaa pussiin... :D

Joku oli viemässä sissiä mummulle yöksi...kaikki menee varmasti oikein hienosti. Pitäkäähän te oikein hauska ilta. Ja nukkukaa hyvin ja pitkään ;D

Sanoin tänään miehelle, että saisi laittaa neidin pyllymäen oikein kunnolla kuntoon, kun huomiseksi on luvattu pakkasta ja laskiaissunnuntai kun kerran on, niin saa sitten neiti oikein kunnon vauhdit. Sen verran on siis lunta tullut, että kerran on traktorilla aurattu ja pikkunen mäki saatu aikaseksi. Parempi sekin kuin ei mitään. Menen nyt lataamaan herralle ruokaa valmiiksi lautaselle, niin ei tarvi kuin lämmittää, kun herää.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille!!

vm78 ja Eetu 0809

Vierailija
32/44 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ihan mukavaa olla neidin kanssa kaksin - Minäkin kohta pullataikinaa alan väsäämään.

Kaupassa on käyty ja vähän pihalla lumilapion kanssa heiluin, Menni kantoliinassa. Nukahti kuitenkin siihen kyytiin ja jatkaa unia meidän sängyllä toppis päällä ;) Rankkaa olla lumitöissä.

Vm - Lumilinnan rakentelu kuulosti oikein ihanalta, voi kun meilläkin olis sen verran pihaa että vois rakentaa.. Lapsena tehtiin aina talvella iso linna takapihalle.

[b]Kiinteistä[/b] vielä aloin miettimään. Että miten teette sulatuksen kanssa, ihan vain mikrossa vai pitääkö vesihauteessa sulattaa? Ja mitä käytätte nesteenä, ihan äidinmaitoa, korviketta vai keitinvettä? Voiko esim. korviketta pakastaa? Kyllä oon pöllö kun vasta nyt aloin miettimään, kun yhdet soseet oon jo tehnyt ;D Sen oon lantrannu keitinvedellä.

Jeps, pullataikinan kimppuun vielä kun on molemmat kädet vapaana :)

Dumle toivottelee mukavaa laskiaista!

Vierailija
33/44 |
02.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissansaa. Kiirettä on pitäny. Tänään oltiin äitini kanssa shoppailemassa päivä ja käytiin myös hampparilla. Vesli nukkui taas kiltisti koko reissun. Äitini osti poitsulle kevääk uuden lakin ja laitankin nyt pari kuvaa poitsusta.

http://www.aijaa.com/v.php?i=1542202.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1542206.jpg

Kuvissa ollaan hyvällä tuulella kuten aina!

kewalle oikein paljon jaksamisia. Muut olivatkin jo antaneet hyviä neuvoja sulle. Toivottavasti saat miehesi kanssa asiat selviksi. Tiedän minkälaista on elää epävarmuudessa. Koin sen edellisen liiton aikana.

Mulla ikävä on jo kova.Vielä pitäs tasan kolme viikkoa jaksaa olla. Dumle kirjoitteli että ihanaa olla hiljasuudessa mennin kans kahestaan. Mulla se on päinvastoin. Kaipaan niin miestä rinnalle. Ikävä jo toisen kainaloon. kaipaa niin toista jolle höpöttää jne. No eiköhän se tästä. Mieskin tänään viesteili et oli kaiho mieli kun katteli kun matkustajat lähti. Kun ois itekin jo voinut lähteä.

Anteeksi kun tällä kertaa jää kaikki kommentoimatta. Lähen helpottaan päänsärkyä sohvalle vielä kun Vesli nukkuun.

Vierailija
34/44 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dumle kysyi kiinteista. Mina olen ottanut pakastimesta jaakaapin sulamaan ja sitten lammittan mikrossa (oma laiskus, vesihauteessa niin pieni maara kylla menis myos helposti). Ei ole lisanyt sinne soseisiin enaa mitaan. Keitan vahaisessa vedessa ja sitten soseutan ja pakastan. Joskus tuntuu etta vetta on ollut liika kun sulatan, sitten kaadan vahaisen pois ja annan vaan tammoisena. Maitoa sitten juodaan ruuan paatteksi. Mun mielesta korviketta ei saa pakasta.

Kiitokset kommenteista ja neuvoista ja kuuntelemisesta! Tanan aurinko paistaa ja mielikin pirteampi. Paiva kerrallaan.

Kantoreppua minakin olisin halunut, mutta taalta ei saa ja en usko etta postitse tulee Suomesta perille. Kun lumi sulaa, paase taas rattailla menemaan...

Uman kanssa minakin viikkoja lasken, hurja etta nelja on jo mennyt. Jalkeenpain tuntuu etta nopeasti meni, mutta odottajan aika on pitka (muistatteko miten tuskaiset oltin viela elokuussa ja kateellisia Piiulle, kun paasi aikaisin masusta eroon).

kewa ja ukko 20.09

Vierailija
35/44 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kiva, jääkaljamaa ja pelkkää hiekkaa. Siinä meidän laskiaisvinkit! Onneksi sain eilen pullia leivottua sentään.

Kiinteistä: Minä lisään niihin keitinvettä, joskus harvoin olen tissistä lypsänyt maitoa joukkoon (lähinnä perunaan, kun se niin mauton yksin). En ole kuullut etteikö vastike kestäis pakastamista ruuan joukossa... Tuskin se pilalle menee, mutta en kyllä juomaksi sitä pakastais.

Kantoreppuja miettiville suositan tuota Ergoa. Se on loistava. Alkaa pian mennä jo meidän sisseille ja siinä voi kantaa edessä, kyljellä tai takana. Ja on erittäin ergonominen. Nopea pukea ja menee kassissa pienessä tilassa, ei siis mikään kantorinkkarömötys. Siinä voi kantaa isompaakin, ainakin 3-vuotiasta! Katsokaa vaikka babyidean sivuilta!

Mulla on vähän p fiilis. Neiti nukkuu niin pätkäisesti ja päivänukutukset on niin työtä... Kävelen ja hyssytän ja taas elämä pyörii vaan tän ympärillä. En oikein nauti tästä hetkestä... Mutta no, kuppi kuumaa teetä ja ehkä tämä käynnistyy taas... Mitä sitä valittamaan.

Nauttikaa te siellä pohjoisempana laskiaisesta, täällä ei pääse laskemaan. Sekin ottaa päähän, olen pohjoisen ja pakkasen tyttö...

Tsempit Kiinaan! Siellä lunta piisaa laskeakin!

apinaemo ja oona joka jo kitisee

Vierailija
36/44 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..aikainen aamu jälleen kerran meillä - Menni aloitti aamunsa kakalla klo 7.00 ;) No nyt on jo sitten tirsoilla.

Hui kauhistus, kun katsoin eilen uutisia Kiinan lumi tilanteesta - Tuli niin kewa ajatuksiini..! Onhan siellä lämmöt ym. kunnossa?

Uma - Ymmärrän mikä ikävä kaivertaa sinua (ja miestäsi). Tyhmää kun edes sanoin että ihanaa olla vähän yksinkin.. :/ En ajatellut yhtään. Sillon kun mies oli intissä ja oli usein kuukaudenkin kiinni, usein ilman puhelintakin, niin kyllä silloin ikävä oli suuri. Eihän sitä ikävän määrää pysty edes kuvailemaan. Nykyään kun näkee toista joka päivä, ikävää ei synny ja siitä syystä on ihanaa joskus tuntea sitä pientä ikävääkin - eli pieni ero tekee hyvää tässä tilanteessa. Onneks on jo loppusuora teillä menossa ja pianhan jo näette taas toisenne :) Sä oot kyl tosi reippaasti jaksanut olla Veslin kanssa ja kaikkea kuntoilua ym. pitänyt yllä!! *hatunnosto*

Se olis tosiaan laskiaissunnuntai - Harmi ettei joka paikkaan lunta olla saatu. Täällä sitä on eilisen lumisateen vuoksi oikein urakalla. Oven eteen oli satanut 30cm lunta ja auto on hautautuneen lumeen.

Siskon perhe tulee varmaan tänään meille pulkkailemaan, kunhan Minja ja mies kotiutuu joskus iltapäivällä. Tehdään porukalla pitsaa ja jälkkäriksi noita eilen leivottuja laskiaispullia. Lapsilla riittänee leikkejä niin että kaivamme aikuisten kesken jonkun lautapelin. Mukava päivä varmasti tulossa :D

Mukavaa laskiasisunnuntaita! (Uma en saanut noita kuvia muuten auki, yritän uudestaan..)

Vierailija
37/44 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa nyt koko aijaa:ta auki, joten jos eivät kuvat aukea myöhemmin niin koitan ne laittaa uudestaan tulemaan. jos se aijaa suostuu vaan aukeamaan.

Täälä on inhottava lumimyräkkä. Pidän lumisateesta, mutten tällasesta joka sataa kovan tuulen kans vaakatasossa...

Vesli nukku taas kaks pätkää jopa 4 tuntia! Ihanaa. Paitsi et mulla on nyt pääkipeä. Meinaa vähän migreeniä olla, mut enhän mä mitään lääkettä siihen voi ottaa. Panadolista ei paljoa apua ole. No täytyy koittaa vaan ottaa iisisti päivä.

Niin ja ymmärrän ihan täysin tuon et on kiva välillä olla yksin, dumle. Kyllä minäkin sit varmaan 7 viikon aikana kerkeen nauttia taas siitä yksinolostakin. Meinaan kun mies on tullut takas ja on tuon 7 viikkoa vain meidän kanssa.

Kuinka paljon teillä muilla muuten nukutaan päikkäreitä? Meillä yhteensä varmaan noin 5 tuntia. Ja ne nukutaan neljässä jaksossa. Ja hereillä jaksetaan olla korkeintaan kaks tuntia putkeen.

Iltaisin mennään sit 20.00-21.00 nukkumaan ja nukutaan 06.00-07.00 asti. Niin ja heräillään tiesti monasti syömään.

mutta nyt syömään jotain ja sitten Vesli ulos nukkumaan.

Vierailija
38/44 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteiset hernesopat nautittu ja pullakahvitkin jo hörpittynä. Aikasin on meilläkin oltu tänään jo ylhäällä. 6.00 muksut heräilivät. Tulevat minuun...oon aamuvirkku!

Päiväunista!

Elikkäs Sonja heräilee aamulla yleensä noin 6.00-7.00 välillä. Aamunokoset noin ½-1h (nukkuu ne noin 8-9 aikoihin). Sitten on hereillä yleensä vähän vajaa 3 tuntia...ja nukkuu ulkounensa noin 3½- klo. 11.30-15.00...sitten taas seurustellaan pari tuntia ja iltanokoset nukkuu noin ½-1h klo. 17-18.00 ja sitten vielä jutustelua, leikkiä, ruokailua 2-3 tuntia ja yleensä nukahtaa yöunille 20.30-21.30. Elikä meillä siis " päiväunia" nukutaan 4½-5½ tuntia...vaihdellen!

No siinä tulikin pitkä sepostus!

Taidan mennä löhöileen kun pikku-neiti nukkuu pihalla!!!

Risella ja sonja 2309

Vierailija
39/44 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi viisaita ajatuksia oli Levinia,Rakkausvauva, Colis ja moni muukin kirjoitellut Kewalle. Yhdyn näihin neuvoihin ja ajatuksiin täysin ja toivotan sinulle Kewa sitkeyttä ja sisua siellä Kiinassa kaikesta huolimatta. Olet Sissien Sissi, rohkea, reipas ja viisas nainen. Nyt vain kiinni niihin positiivisiin, vaikka harvoihinkin asioihin ja pää pystyyn. Sinä selviät jos kuka :)!

Apinaemolle myös tsempitykset. Hirvittävän hienosti olet jaksanut kaikesta huolimatta, vaikka kuvauksesi perusteella kovin kiinni olet Oonassa ja Oona sinussa. Jaksan ihailla tuota sinnikkyyttä ja rauhallisuutta, joka teksteistäsi aina kumpuaa. Toivotaan, että pian tulee aika, jolloin Oona jo nukahtaa helpommin, eikä vaadi jatkuvaa läsnäoloasi. Onneksi tämä vauva-aika on kuitenkin lyhyt ja rajallinen. Asiat muuttuvat kyllä, kun ikää näille meidän sisseille tulee enemmän. Minun esikoiseni, joka nukahti ainoastaan syliin ja heräsi heti, kun laskin hänet sängyyn on nyt teini ja välillä muistelen kaiholla noitakin aikoja, kun hän vain halusi tuhista sylissäni. Usko pois, sinun ei kuitenkaan tarvitse odottaa teini-ikään asti :). Esikoisellani on nyt ihan muut mielenkiinnon kohteet ja äitiä halaillaan yhä harvemmin...snif.

Mammavirpahevolla sanoisin, että yritä kohdella sitä miehesi lasta tasaväkisesti omiesi kanssa. Älä vaadi enempää tai vähempää kuin omiltasi. Itselläni on kokemuksia uusperheestä ainoastaan lapsen näkökulmasta, koska olen kasvanut sellaisessa. Voi olla vaikeaa rakastaa lasta, joka ei ole oma biologinen lapsi, mutta siihenkin voi kyllä ajan kuluessa oppia. Välttämättä niin ei kuitenkaan koskaan tapahdu, vaikka kuinka yrittäisi. Tunteita kun ei vain voi pakottaa tulemaan. Lapsenkin voi olla vaikea rakastaa koskaan sitä ei-biologista vanhempaa. Hänellähän yleensä on se oma biologinen äiti tai isä. Tärkeää on kuitenkin reiluuden periaate ja hyvä kohtelu. Itse mielsin aina, että minua on vaikeampi rakastaa sen takia, että olen muistutus äitini edellisestä elämästä ja rakkaudesta, johon liittyi ehkä mustasukkaisuuden ja kateuden tunteita. Aikuisena olemme keskustelleet asioista ja meillä on hyvät, lämpimät välit isäpuoleni kanssa. Minun lapseni ovat hänen lapsenlapsiaan ja hän on osaltaan yrittänyt korvata menneisyyden asioita minun lapsilleni. Lapsi on aina lapsi ja se on hyvä muistaa. Lapselta ei voi vaatia samanlaista, kypsää ajattelua kuin jo aikuiselta ihmiseltä, joten ymmärrystä ja pitkää pinnaa tarvitaan. Lapselle vanhempien ero ja uuden kumppanin löytäminen on kriisinpaikka, joka voi kestää pitkään ja ilmetä erilaisina esim. käyttäytymisen ongelmina.

Palailen myöhemmin.

haikarapolska ja olivia

Vierailija
40/44 |
03.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia viisaista auttavista sanoistasi! Kyynel silmässä niitä luin. Täällä fiilis on jo paljon parempi. Tutut tulivat aamupäivällä ulkoilemaan ja lounastamaan kanssamme ja oli kiva nähdä pitkästä aikaa. Neitikin on nukkunut ihan siedettävästi!

Mukavaa sunnuntaipäivän jatkoa!

apinaemo ja oona kohta jo 5 kk!!! (melkein siis puoli vuotta)

ps. Kukahan on se sissi, joka ensimmäisenä lähtee ryömimään? Ei kestä enää kauaa...