Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AUPAIR -kokemuksia?

Vierailija
30.01.2008 |

Onko kenelläkään ollut aupairia? Kokemukset ja vinkit pinoon!

Myös aupairina itse olleet voivat kertoa vinkkejään. Kiitos etukäteen!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattele etukäteen todella hyvin - kysele perhetaustat (maalaistalojen tytöt parhaita!!) ja koulut jne. saadaksesi mahdollisimman hyvän kuvan etukäteen. Kysele, onko ollut poissa kotoa ennen (miten aikoo selättää mahdollisen koti-ikävän). Paras au pair on iältään 18v.-24v. Itse en ottaisi alaikäistä, enkä kovin vanhaa. Alaikäistä en sen tähden, etten haluaisi yhtä lasta kontolleni lisää ja vanhempaa ystäväpiirin huonojen kokemusten vuoksi. Monella vanhempi au pair on tuottanut ongelmia mm. ei ole sopeutunut perheeseen ja perheen tavoille, vaan on halunnut tehdä asiat kuten itse parhaaksi näkee. Tästä ei nyt tähän aikaan tule varmaan kovin hyvä lista, mutta tälläisiä asioita tulee äkkiseltään mieleen:

Au pairille kannattaa tehdä pelisäännöt hyvin selviksi. Siten selviät vuoden aikana helpommalla. Esim. kannattaa sanoa, että oma huone on siivottava kerran viikossa (moni on yllättävän sotkuisa), omat astiat laitetaan astiapesukoneeseen suoraan tai että omia likaisia vaatteita ei jätetä olohuoneeseen tms. lojuun(hyvin moni käyttäytyy kuin hotellissa), viikolla ei olla yötä pois kotoa jos on aikainen seuraava aamu, iltaisin on suotavaa että au pair on omien ystäviensä kanssa/omassa huoneessaan, että saatte omaakin aikaa perheenä. Suurin osa au paireista onkin hyvin sosiaalisia ja esim. facebookissa on ryhmiä au paireilla, jossa voivat tutustua toisiinsa jo etukäteen ennen vieraaseen maahan tuloa. Kannattaa myös muistuttaa, että au pairin työstä maksetaan taskuraha ei palkka. Työaikana kuuluu leikkiä lasten kanssa, eikä istua netissä. Ulos mennään leikkimään, vaikka olisikin -2 pakkasta tms. eikä vain hellekeleillä.

Vierailija
2/6 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että ei niistä kaikista ole tosi toimiin.

Au pairille kannattaa tehdä pelisäännöt hyvin selviksi. Esim. kannattaa sanoa, että isäntä on imuroitava kerran viikossa. Paras au pair on iältään 18v.-24v. Itse en ottaisi alaikäistä, enkä kovin vanhaa. Alaikäistä en sen tähden, etten haluaisi yhtä lasta kontolleni lisää ja vanhempaa ystäväpiirin huonojen kokemusten vuoksi. Monella vanhempi au pair on tuottanut ongelmia mm. ei ole sopeutunut isännän tavoille, vaan on halunnut imuroida vain silloin kun itse parhaaksi näkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tosi vitsikäs

Vierailija
4/6 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluun au pairiks! Paljoks maksatte palkkaa? Oon googlannut palkat ja halvalla en teille lähde. Lastenhoitokokemusta löytyy, oon katsellut naapurin kakaroita.

Tarvin huoneeseeni oman kylppärin, telkkarin, nettiyhteyden (wlan). Te maksatte mulle paikallisen kännykän ja SIM-kortin ja kuntosalikortin. Ja kuukausikortin julkiseen liikenteeseen. Mun tarvii saada auto käyttöön ainakin sillon tällön. Työtunteja saa olla maksimissaan 5h päivässä ja viikonloput on oltava vapaat. Voin beibisitata teille kaks kertaa sen vuoden aikana. Te maksatte mun lennot Suomesta ja takaisin pariin kertaan. Lomille lähden teidän mukaan, mutta älkää kuvitelko, että siellä tekisin teille töitä. Mä olen perheenjäsen, en lastenhoitaja. Mun kaverit tulee kyläileen, ilmottelen sitten päivää ennen. Ne syö kans meillä.

Viikonloppusin mua ette nää, saatte laatuaikaa perheen kanssa. Tavoitteena on käydä kaikki baarit läpi. Joskus maanantaiaamuna vähän saatan haiskahtaa, tai torstaiaamuna. Mut pesen hampaat sit kahteen kertaan.

Osaan laittaa videot päälle, lapset tykkää niistä. Osaa lämmittää ruuan mikrossa. Vien mielelläni lapset Mäkkiin syömään. Ai mikä nakkikastike? Siis en mä osaa laittaa mitään kurmeeruokaa, ihan spakettia voin kyllä keitellä. Ketsupin kanssa se on sairaan hyvää.

Turha sitten olettaa, että teen mitään ekstraa työajan ulkopuolella. Te saatte keskenänne vuorotella astianpesukoneen tyhjäyksessä, enkä varmaan piipahda kaupassa maitoa hakemassa, jos se loppuu. Ellet pyydä sitä työaikana, sitten voin ehkä lähikaupassa käydä.

Voitteko lähettää teidän kuvat ja kertomuksen perheestä, niin voin harkita tulisinks mä teille?

Vierailija
5/6 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä kuva vielä niin otamme yhteyttä piakkoin.

Vierailija
6/6 |
31.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS. Mun poikakaveri muuttaa kans teille kesäks. Se on käyny autokonesähkön ja tulee ettiin kesäduunia sieltä. Eiks oo kivaa! Siis vähäks se mua rakastaa. Voitais nukkua vierashuoneessa sitte, kun siellä on isompi sänky.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän