Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten onnistuu opiskelu kahdessa eri korkeakoulussa?

Vierailija
30.01.2008 |

Olen tokan vuoden yliopisto-opiskelija ja haluaisin hakea ammattikorkeaan opiskelemaan toista alaa... Onko täällä ketään, joka ois onnistunut hoitamaan kahdet opinnot yhtä aikaa ja miten se käytännössä onnistuu? Haluisin siis tehdä myös maisteritutkintoni loppuun. Entä onko joku yhdistänyt tällaiseen kombinaatioon vielä vanhemmuuden?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh-äiti ja käyn vielä osa-aikatöissäkin, myös järjestötoiminnassa mukana. Lapsetkin tuntevat minut edelleen. :) Kaikki on mahdollista, jos vain oikein haluaa.

Vierailija
2/9 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö sä molemmissa kouluissa luennolla, miten paljon opiskeltavaa sulla on viikossa? Milloin kerkeät lukea tenttiin tai tehdä harjoitustöitä? Aika kunnioitettavaa kyllä, itselläni ei vielä edes lapsia ole, ja silti mietityttää miten sitä selviäis. Mutta motivaatiota riittää kyllä, et ehkä se siitä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

se onnistuu kyllä, sillä läsnäolopakollisia on vähän. ota selvää kuinka paljon on amkssa pakollista läsnäoloa, se vähän vaikeuttaa/hidastaa opiskelua. minä olen opiskellut ilman perhettä tähän asti, nyt kesäkuussa tulee pieni ihminen taloon, ja uskon että opiskelutahti vähän muuttuu. mutta teen sen mitä ehdin, toisen tutkinnon ensin alta pois (gradu tulee valmiiksi ennen laskettua aikaa). onnea matkaan=)

Vierailija
4/9 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu on ollut mulle aina kohtuullisen helppoa. Itse asiassa olin itsekin yllättynyt, kuinka pienellä vaivalla korkeakouluista irtoaa kiitettäviä! Eka vuosi AMK:ssa oli raskain, koska paljon luentoja, mutta nyt menee jo iisisti. Viikossa on 20-35 tuntia luentoja, riippuen hiukan jaksosta. Tenttejä saattaa joskus kertyä sumaksi asti, olen onnekseni kaikista läpi päässyt kuitenkin. Huonoin arvosanani on kummassakin koulussa 3.

2

Vierailija
5/9 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMMATTIkorkeakoulu. Toi aloitus antaa ymmärtää, että opiskelisit kahdessa korkeakoulussa, mikä voisikin olla haaste. Amiskorkean suorittaa kuitenkin vasemmalla kädellä.

Vierailija
6/9 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli minusta et voi olla kahdessa korkeakoulussa yhtä aikaa kirjoilla. Ainakin kun kouluihin hakee, niin et voi ottaa jostain paikkaa eli olla siellä kirjoilla ja sitten ottaa toista paikkaa vastaa...sama jos vaihdat toisesta AMK:sta toiseen, pitää ekasta erota ensin, kun ei voi olla kahdessa kirjoilla ja näissä tapauksissahan AMK ja yliopisto rinnastetaan

Vierailija
7/9 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistolla ei kyllä juurikaan oo läsnäolopakkoa, et se tietty helpottaa jonkin verran, ton amk:n osalta pitääkin yrittää ottaa selvää tosta. 2 kyllä kuulostaa varsinaiselta tehopakkaukselta ja noin hyvät numerotkin - mulle kolmonen on jo hyvä, nelosia muutama ja vitoset harvassa.. no, meni jo ehkä vähän ohi aiheen... mut kiva tosissaan kuulla, että ootte pystynyt yhdistämään! Lisää kokemuksia olis kiva kuulla tietysti edelleen!

Vierailija
8/9 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. jos olen aloittanut AMK:ssa vuonna 2006 lukemaan insinööriksi, voin hakea lukemaan oikikseen tänä vuonna. Jos pääsen oikikseen sisään, voin pitää molemmat paikat. Yhden paikan saa ottaa vastaan PER VUOSI.

Vierailija
9/9 |
30.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yhtenä vuonna ei voi ottaa kuin yhden opiskelupaikan vastaan. Tän nykyisen paikkani oon kuitenkin ottanut vastaan jo vuonna 2006 ja nyt siis olisin hakemassa toista...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi seitsemän