Onko 2-osainen välikausipuku hankala käytössä reilu 2-vuotiaalla ?
Kommentit (15)
koska lienee suunnilleen sama asia :)
Meillä on 2-vuotiaalla henkselihousut ja toppatakki. Asu on ehkä vähän hitaampi pukea kuin haalari, mutta ei paljoa.
Itse pelkäsin sitä, että takin alle menee lunta kun poika peuhaa pihalla, mutta henkselihousut tulevat niin ylös ja takki toisaalta alas, että näin ei ole käynyt.
Takki on nätti, ja sitä on kiva käyttää myös pelkästään esim. farkkujen kanssa jonnekin kaupungille tai kylään mentäessä. Ei siis tarvita erikseen takkia.
Mielestäni ihan käytännöllinen siinä missä haalarikin. Meillä on myös nyt 2-osainen välikausipuku odottamassa kevättä.
Ehkä sellaisilla 4-5 vuotiailla haalari on parempi, kun ainakin meillä tuon ikjäiset suunnilleen kaivautuvat lumen sisään ja istuvat vesilammikoissa, mutta 2 vee ei vielä niin kauheasti peuhaa.
jollei nyt ihan mahdoton keli ole ja 2,5 vuotiaani on varsin reipas tapaus. Ei olla haalareita käytetty (talvi- tai välikausi) sitten ensimmäisen ikävuoden. Mitään epäkäytännöllistä en ole havainnut missään vaiheessa.
Olen ostanut 2-osaiset pelkästään 4-vuotiaalle joka osaa jo itse pukea vaatteen kuin vaatteen päällensä.
Talvipuvuissa suosin haalareita mutta välikausiasuissa 2-osainen on monin tavoin parempi, esim. housuja voi olla useita ja kuraiset voi aina heittää pyykkiin.
Tuo meidän taapero saattaa kyllä heittäytyä rapakkoon maate :) t. ap
Oli käytössä jo alle puolitoistavuotiaana. Siis takki ja housut, Travallen Remu. Pidin kätevämpänä kuin haalaria ja hyvin meni tuolla ikiliikkujalla:)
Päiväkotiin haalari on kätevämpi, koska lapsi joutuu pukemaan itse.
Kotihoidossa olevalla lapsella takki ja housutkin menevät.
siis kuivalla ilmallahan 2-osainen on ihan hyvä, mutta ei se tosiaan lätäköissä toimi.
Eli jos kosteussuojapuvun haluaa, niin sitten haalari.
Meillä on yleensä ollut kosteussuojahaalari ja tavallinen takki.
syystä että,
saa itse kätevästi päälle,kotona ja pk:ssa
mönkii ulkona
haalari pitää selän Aina piilossa
Toki kaksiosainen puku on kiva, meilläkin on takki ja housut, mutta lähinnä ne on kauppa-, kyläilyreissuille ja toimivat varapukuna.
ticketin rain drop takki ja housut. on lämmin, pitää vettä ja tuulta. ei yhtään hankala, housuissa henkselit ja takissa fleecevuori jonka saa irti. En aio ostaa haalaria enää.
siis 2-osainen puku ja haalari, mutta jos yhdellä pitäisi pärjätä ottaisin kaksiosaisen. On kiva kun voi lämpimällä (vaikka Paloheinän ulkoilumajassa kaakaolla) riisua takin pois ja meillä 2-vuotias riisuu takin jo itse kun avaa vetskarin ja pukee myös. Takki pysyy siistinnäköisenä vaikka housut kuluvat polvista ja pepusta eikä erillistä kaupunkitakkia välttämättä tarvita. Meillä polarn och pyret -puku, jossa takissa vielä vetoketjulla irrotettava lämpöinen vuori, joten käyttöikä on jäljellä vielä yhdelle kaudelle välikausitakkina/kevyempänä toppatakkina... Ja henkselihousut ovat todella vedenpitävät ja lahkeensuun vesilukot paljon paremmat kuin esim. reimateceissä.
Jos esim. on märkää ruohoa mutta muuten lämmin päivä, puen kosteussuojapuvun housut ja vähemmän hiostavan takin. Kaupungilla tms. paikassa jossa ei leikitä saatan käyttää kosteussuojapuvun takkia sadetakkina ja alaosana muita housuja tai mekkoa.
Talvella taas haalari on kätevämpi ettei lunta mene vaatteiden sisään. Tosin talvellakin kaupungilla ja kaupassa pidän tytöllä (3 v) takkia ja housuja, jotta takin voi helposti riisua kaupassa ettei tule kuuma.
Kävimme pulkkamäessä ja kaivoin 3 litraa lunta selästä.
rauhallisella tai muuten vähän ulkoilevalla ei varmaan ihan surkea.