Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nenäleikkaus

Vierailija
26.05.2014 |

Olisiko täällä paikalla joku, jolle on tehty nenäleikkaus esteettisistä syistä?

Olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksestasi näin jälkeenpäin, kannattiko? Oletko tyytyväinen lopputulokseen? Paljonko maksoi leikkauksesi ja oliko mielestäsi rahan arvoinen? Minkälaisia ajatuksia nenäleikkaus sinussa herättää näin jälkikäteen?

Olen pohtinut nenäleikkausta puolitosissaan jo muutaman vuoden, olen kyllästynyt siihen että kasvoissani huomion vie aina nenä, ruma sellainen. Nyt tutkistelin netistä hiukan asiaa ja järkytyin hieman hintatasosta, 10 000e pienestä esteettisestä leikkauksesta tuntuu todella kovalta.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole tehty, mutta tuttava meni sellaiseen. Hänellä nenän rumuus oli vain päänsisällä. Hänellä oli mielestäni ihan tavallinen ja huomiotaherättämätön nenä ennen leikkausta. Sitten kun nenä oli leikattu, se oli edelleen mielestäni ok, vaikka alkupeärinen olikin mielestäni parempi, mutta hänen mielestään leikkaus oli epäonnistunut. Sen jälkeen hän meni korjausleikkaukseen ja oli nenäänsä tyytyväisempi, mutta minun mielestä nenä on nyt kaikista epäonnistunein.

Nenä on nykyisellään liian pieni hänen muihin kasvonpiirteisiinsä nähden. Mietipä tätä ennenkuin päädyt leikkauttamaan nenäsi. Iän myötä kasvonpiirteet korostuvat lisää ja silloin on entistä kurjempaa, jos neneästä on tehty liian pieni.

Vierailija
2/45 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt, juuri tuon kalliin hinnan takia. Kunnallisella puolella multa on leikattu ainoastaan nenän väliseinä suoraksi, mutta eivät suostuneet muuten korjaamaan, vaikka mulla on sekä ulkonäöllinen että toiminnallinen vika tässä klyyvarissa.

Ikinä en tule saamaan säästämällä tuota rahaa, joten on pakko vaan kärsiä tai odottaa lottovoittoa =( Itsetuntoonhan tuo nenä vaikuttaa niin paljon, että en juuri kotoa enää poistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet ap, jos saa kysyä?

Vierailija
4/45 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 00:39"]

Minulle ei ole tehty, mutta tuttava meni sellaiseen. Hänellä nenän rumuus oli vain päänsisällä. Hänellä oli mielestäni ihan tavallinen ja huomiotaherättämätön nenä ennen leikkausta. Sitten kun nenä oli leikattu, se oli edelleen mielestäni ok, vaikka alkupeärinen olikin mielestäni parempi, mutta hänen mielestään leikkaus oli epäonnistunut. Sen jälkeen hän meni korjausleikkaukseen ja oli nenäänsä tyytyväisempi, mutta minun mielestä nenä on nyt kaikista epäonnistunein.

Nenä on nykyisellään liian pieni hänen muihin kasvonpiirteisiinsä nähden. Mietipä tätä ennenkuin päädyt leikkauttamaan nenäsi. Iän myötä kasvonpiirteet korostuvat lisää ja silloin on entistä kurjempaa, jos neneästä on tehty liian pieni.

[/quote]

Ihanaa kun näitä ohjeita itsensä hyväksymisestä antaa aina ihminen, jolla on normaali nenä. Ap ei kertaakaan ilmaissut onko ongelma edes nenän koko vai joku täysin muu asia.

Vierailija
5/45 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen nenä on ruma? Onko se nykerö, pysty, kyömy tai liian pitkä/lyhyt? Suora nenä on kai ok.

Vierailija
6/45 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos nenässäsi on lääketieteellinen syy mennä leikkaukseen, mene. Jos nenäsi varressa on pieni kyömy, harkitse, että sopiiko sinulle edes suora ja kapeahko nenä vai ei. Kaikille ei sovi. Että sama nenämalli sopisi hyvin jokaiseen naamaan, vaikka kuinka malleille tyypillinen nenä olisikin? Ei ja vielä kerran ei. Kyömyssä ei ole mitään vikaa. Eikä myöskään leveämmässä nenämallissa.

Vierailija
7/45 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää jo yli 30v ja mulle ruma nenä on sellainen pottumainen pystymalli.

Ja mielestäni mitään standardikaunista nenää ei ole, vaan eri kasvoihin sopii parhaiten eri mallit. 

terv. ap

Vierailija
8/45 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia. Itse olen harkinnut leikkausta n. 18-vuotiaasta saakka, nyt olen hieman yli kolmikymppinen ja edelleen toivon joskus pääseväni leikkaukseen. Omassa nenässäni häiritsee keskellä oleva kyhmy ja nenän pituus. Nenäni muistuttaa haahka-lintulajin nenää. Edestäpäin katsottuna nenä ei häiritse, mutta sivuprofiili on jäätävä. Muuten olen mielestäni ihan kaunis, mutta nenä pilaa kokonaisuuden ja vaikuttaa mm. halukkuuteni seurustella ja olla sivuprofiilivalokuvissa. Esteenä leikkaukselle on korkea hinta ja riski siitä, että jokin menee pahasti pieleen.

Vierailija
9/45 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/45 |
11.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa syy miksi en mene, on hinta. Kun vain ei ole rahaa.

Teillä kenelläkään ei taatusti ole oikeasti niin isoa ja kamalaa nenää kuin minulla..

En ole eläissäni nähnyt naisella näin hirveää nenää kuin minulla.,

Vierailija
11/45 |
21.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pitkään ajatellut nenäleikkausta, olen ajatellut esimerkiksi the look klinikan kautta tallinnassa, koska hinta on siellä edullisempaa.. Pelottaa vain vähän, onko virossa ammattitaitoisi lääkäreitä?

Vierailija
12/45 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/45 |
12.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Kokemuksia?!

Vierailija
14/45 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin reilu vuosi sitten nenäleikkauksessa, ja olen todella tyytyväinen. Olin 23-vuotias, ja suunnitellut monta vuotta leikkaukseen menoa. Minulla oli paksu nenä kasvoihini nähden, vihasin sivuprofiiliani ja kärsin huonosta itsetunnosta. 

Leikkaus maksoi n. 7000€ + konsultaatiokäynti. Jälkitarkastukset ja tikkien poisto sisältyy hintaan. Itse otin lainaa pankista ja osan maksoin säästöistä. Minulle tehtiin laaja nenäleikkaus nukutuksessa. Kyseessä oli siis iso ja vaativa leikkaus, joten mielestäni hinta on ihan kohtuullinen.

Konsultaatiokäynnillä otettiin kuvia ja kerroin toiveita nenästä. Käynnin jälkeen sain suuntaa antavat kuvat miltä nenä näyttäisi leikkauksen jälkeen. Leikkaus sujui hyvin, pääsin jo samana päivänä kotiin. Kipuja ei leikkauksen jälkeen pahemmin ollut, ainoastaan tamponien poisto sieraimista sattui kamalasti. Linnottauduin kotiin siksi aikaa kun lasta ja tikit oli nenässä ja naama täynnä mustelmia.. Toipuminen oli kuitenkin tosi nopeaa. Nenä oli pitkään aika turvonnut, joten eroa entiseen ei kukaan huomannut (paitsi ne kenelle olin leikkauksesta kertonut). Nyt vuoden jälkeen turvotuksia ei enää ole ja nenä näyttää siltä kuin pitikin. :)

Minulla oli hieman haastava nenä, koska ihoni on paksu. Oli siis riski, että iho ei "muotoudu" uuden nenän mukaisesti, vaan palautuu samaan vanhaan malliin. Odotukseni olivat siis realistiset, ihmeisiin ei hyväkään kirurgi pysty. Ilman paksua ihoa uusi nenäni olisi varmaankin vielä sirompi, mutta ihan hyvältä tämä silti mielestäni näyttää. Muutos on minulle riittävä, ja ainakin nenä näyttää luonnolliselta, eikä yhtään leikellyltä. Läheisetkään ihmiset eivät ole tajunneet että nenäni on leikattu, koska muutokset tosiaan tapahtuivat pikkuhiljaa. Kuvista kyllä huomaa isomman eron vanhaan.

Nyt kehtaan taas poseerata kuvissa, eikä minua häiritse enää vaikka ihmiset katsovat sivusuunnasta kasvojani :D Ihan heti nenä ei omalta tuntunut, mutta nyt en edes aina muista koko leikkauksessa käyneenikään. 

Itsetuntoni on hyvä ja olen todella onnellinen että uskalsin leikkaukseen mennä! Aika hassua että uusi nenä jopa toimii paremmin kuin vanha, joka oli aina tukossa. 

Toivottavasti tästä oli apua leikkausta suunnitteleville! :)

Vierailija
15/45 |
15.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, tulipa isot rivivälit äskeiseen tekstiini! :o

Vierailija
16/45 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha keskustelu, mutta kommentoin koska ennen omaa leikkaustani kaivelin kaikki mahdolliset keskustelut, ja haluan nyt puolestani auttaa muita. Kävin viime viikolla nenäleikkauksessa, esteettisistä syistä. Nenä oli kookas ja ei miellyttänyt omaa silmääni. Operaatio oli laaja ja haastava. Hinnoissa korkein mahdollinen.

Leikkauksen jälkeen 2-3 ensimmäistä päivää oli tuskaisimpia. Mustelmat ja turpoaminen kehittyi seuraavana päivänä leikkauksesta. Koko seuraava viikko oli hankalaa, toipuminen tapahtui kuitenkin nopeasti viikon tuskaisen ja pitkän oloisen sinnittelyn jälkeen. Itselläni ikävästi iski flunssa heti leikkauspäivän jälkeen samaan syssyyn, joka vaikeutti omaa oloa kun räkää tulvi ja silmät oli muutenkin umpeutunut kiinni.

Kipuja oli ensimmäiset 3 päivää ja kipulääkkeet riitti niihin hyvin, sitten säryt helpottui. Toki nenä on arka vieläkin. Kipujen kanssa pärjää, pahinta itselläni oli se muu tuskaisuus. Kuiva suu, räkä, silmien umpeutuminen kiinni, tukkoisuus, se ettei nenällä saanut happea, huonosti nukutut yöt...yms.

Viikkoon en voinut hengittää nenällä, yöt oli tuskaa hiekkapaperin tuntuisen suun kanssa ja pelkkä hereillä olo hankalaa. Laskin tyyliin tunteja, että koska saan ylimääräiset härpäkkeet pois sieraimista (tampoonit sai ottaa seuraavana päivänä, mutta itselläni oli sieraimissa myös sellaiset paksut pitkälle nenäluuhun ylettyvät nauhat jotka olivat eritttttäin epämiellyttävät). Ei saa nukuttua hyvin, suu kuivaa, nenä tukossa, ei maista mitään, ruokakaan ei maistu. Ehdottomasti suosittelen suusuihkeen tai geelin ostoa! Auttaa öitä kovasti, sillä vesi ei pidä suuta kosteana pitkään.

Lastan ja nauhan poiston jälkeen olo helpottui suuresti. Eli pahimmat päivät ovat ensimmäinen viikko. Huom, lastan poiston jälkeen nenä turpoaa. Älkää säikähtäkö. Nenä voi olla hyvinkin turvonnut pitkäänkin operaation jälkeen. Itsekkin säikähdin omaani, joka vieläkin muodoton peruna. Ei hätää, turvotus laskeutuu kyllä :)

Itselle toipumisen tuskaisuus tuli yllätyksenä, toki voi olla että flunssa vaikeutti oloa entisestään. En kadu mitään, nyt onnellisesti voiton puolella missä kaikki tulevat olemaan kunhan pääsee pahimman yli. Sen kestää kyllä. Muilla toipuminen toivottavasti onnistuu paremmissa merkeissä kuin itsellä! Tsemppiä kaikille leikkaukseen meneville!

Vierailija
17/45 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mennyt ja pieleen meni vaikka haastattelin monta kirurgia. Sen luo jonka luokse menin oli netissä kehuttu ja sain tavata potilaan jolle se oli tehnyt ihan onnistuneen leikkauksen.

Nykyisin hengitysvaikeuksia, epäsymmetrinen. Teki muutoksi joista ei oltu sovittu.

Mietin uusintaleikkausta mutta vähän on usko mennyt alaan.

Vierailija
18/45 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jos kymppitonnia oot maksamassa niin mene ihmeessä ulkomaille. Esim lontoossa on dasilva niminen jolla on huippuarvostelut. Ei yhtäkään tyytymätöntä.

Vierailija
19/45 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pitkään ajatellut nenäleikkausta, olen ajatellut esimerkiksi the look klinikan kautta tallinnassa, koska hinta on siellä edullisempaa.. Pelottaa vain vähän, onko virossa ammattitaitoisi lääkäreitä?

Ei kannata säästellä. Lopputulos kun on keskellä sun naamaa.

Vierailija
20/45 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommenttini on vanha, mutta haluaisin silti kysyä missä suoritit kyseisen leikkauksen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän