Sievisen tyttöystävä: aion imettää ja lomailla kun vauvasyntyy, saan nukkua ym!?
Just joo. Opiskelee ja jani tuo kuulema vauvan syömään koululle tissiä ja ihanaa kun hän saa sitten lomaila ja nukkua kun vauva syntyy, nyt kun on niin rankkaa...HUH!!
Kommentit (32)
Vierailija:
Vierailija:mä en ole ikinä en yhtäkään yötä lasten takia valvonut, ovat nyt 5v ja 2v.
ja vauva-aikanan nukkuivay 2h +3h päivällä ja kyllä siinä olisi vallan mainiosti koulut menny sivussa :)kun nuorena tekee niin lasten kanssa osaa paremmin sumplia ja tehdä ja touhuta.
t.21v ekan saanut :) ja kaikki oli vaaleenpunasta unelmaa, eikä ne koskaan tullut ukkospilvinä alas nämä unelmat:)
En usko. Ei kenelläkään voi tuollaisia lapsia olla.
t. Se äiti, joka myöskin sai lapsensa nuorena, mutta sellaiset lapset jotka eivät nukkuneet ikinä ja sairastivat koko ajan.
Ei siinä nuoruuden jaksaminen paljon vaakakupissa painanut.
Meillä oli 5-vuotta sitten täydellinen luksusvauva, nukkui ja söi, ei ikinä sairastellut ja aina oli hyvän tuulinen. Nukkui 2,5kk iästä täydet yöt ja veteli 3-6 tunnin päikkäreitä. Tein gradua vauvan kanssa yhdessä, ja pokkasin todistuketkin ennen kuin vauvavuosi oli ohitse. Täysimetin vieläpä 4kk sen aikaisten suositusten mukaisesti ja luovutin sairaalalle maitoa litra kaupalla. Sellaisia vauvoja on yksi tuhannesta, tiedän, enkä itsekään uskoisi, jos ei omani olisi ollut!
Toivottavasti Sievisillekin tulee se helppo tai edes normaali vauva. Niin toinenhan meillä oli sitten allergikko, joka huusi yötä päivää, ripuloi kainaloitaan myöten 3 x tunnissa - yötä päivää, joten on tuokin ääripää koettu.
Tuskinpa olet opettanut lapsesi rauhallisiksi. Ovat vain perineet sen sinulta sitten. Minulla ei ole mitenkään rauhallisia lapsia; vauvoinakin ovat olleet levottomia ja kannettavia. Mutta niin itsekin olen levoton ihminen.
Naiivia on tosiaan toitottaa lehdissä miten aikoo jotain tehdä!
Mulla on kolme lasta enkä kuvailisi ketään noin helpoksi. Aina ovat olleet vauvoinakin tyytymättömiä. Sylissä piti kanniskella, kitisivät lattialla, autoissa ovat huutaneet. Kaksi lasta on nukkunut huonosti yönsä, heränneet parivuotisiksi saakka. Todellisia haastetapauksia siis:).
Olisihan se helppoa jos olisikin tullut edes yksi tuollainen tyytyväinen vauva.
Voih, " luksusvauva" kuulostaa todella liian hyvältä ollakseen totta!
Meillä jää kolmas lapsi hankkimatta juuri sen vuoksi, että en jaksaisi enää yhtäkään huonosti nukkuvaa ja sairastavaa lasta hoitaa. Kuopuksen vauvavuodesta en muista juuri mitään. No sen, että meillä itkettiin ja valvottiin -koko porukka.
Aivan mahtavaa tietysti, että jotkut saavat tuollaisista helpoista vauvoista nauttia :)
21
Meillä on yksi rauhallinen, minä. Kaksi vähemmän sellaista, mies ja vauva. Kuinkahan tuon 3kk päivisi n nukkumattoman tuuliviirin opettas rauhalliseksi? Olisin ikionnellinen jos edes joskus saisin olla ja levätä kun tää nukkus päikkärit.
No, jos jaksat muutaman vuoden odottaa, kyllä se sitten nukkuu...
Nimittäin tälläkin hetkellä nuo meidän ei-ikinä nukkuvat ( ja aina-sairastavat) vauvat tuossa vieressä kuorsaavat autuaasti, nukkuisivat tuntitolkulla. Mutta ovatkin jo 4- ja 6-vuotiaat :D
Tsemppiwä!
t.21
ajaako Jani koululle kun vauvalla jo on nälkä vai ajaako aina tiettyyn aikaan oli nälkä tai ei.
Vierailija:
iltiksen sivuilla kyllä lukee että jani ajaa koululle
Olin ajatellut edistää väitöskirjaa vauvalomalla ja niin kävikin!
Mutta niin vain on toinen meidän lapsista ikityytymätön, joka huusi koko vauvavuoden yötä päivää, ennen kuin vuoden iässä sentään alkoi vähän yöllä nukkumaan.
Mutta väliäkö sillä, millainen äiti on, kun lapsi peri nuo " ihanat" ominaisuudet isältään. Ja kyllä oonkin isänsä kironnut moneen kertaan hornan tuuttiin, ja ihmettelen, että mistä minua rankaistaan, kun on tuollainen lapsi annettu. Mutta kun ei niitä lapsiaan pääse valitsemaan, vaan se on otettava, mikä annetaan.
Hän on saattanut sanoa, että TOIVOO imetyksen onnistuvan ja TOIVOO koulun jatkamisen onnistuvan. Toimittaja mielihyvin kirjoittaa, että tuleva äiti AIKOO tehdä sitä ja tätä, että arvostelevat ämmät ostaisi lehtiä ja pääsisi toteuttamaan itseään haukkumalla kaunista nuorta naista.
Ja sain vielä kaksoset :). Laitoksella sitten tajusin, että " voi ei, mun elämä tulee nyt muuttumaan ihan täysin" ja mulla ikää tuolloin 29-v. Ei sitä voi tietää, ennen kun itse kokee :).
Kyllä se Marikin sitten tajuaa :). Kyllä on harvinaisen dorka mies se Janikin...
on naivia toitottaa etukäteen, kuinka AIKOO hoitaa vauva-arjen. Nehän on vaan suunnitelmia, jotka voivat mennä uusiksi