Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sievisen tyttöystävä: aion imettää ja lomailla kun vauvasyntyy, saan nukkua ym!?

Vierailija
28.01.2008 |

Just joo. Opiskelee ja jani tuo kuulema vauvan syömään koululle tissiä ja ihanaa kun hän saa sitten lomaila ja nukkua kun vauva syntyy, nyt kun on niin rankkaa...HUH!!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

i voi vaatia täyttä ymmärrystä asioista kun odottaa vasta ensimmäistään ja on niiiiiin nuori. Voipi tulla todellisuus vastaan

Vierailija
2/32 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mistä tiedät ettei saa? mun lapsista kumpikaan ei ole valvottanut koskaan, hyvin helppoa oli vauva-aika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

' vaikeita' vauvoja, muut helppoja. Ja näin neljän lapsen äitinä tuntuu kyllä, että olisihan se helppoa vaan yhtä vauvaa hoitaa..

Vierailija
4/32 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauva-aikanan nukkuivay 2h +3h päivällä ja kyllä siinä olisi vallan mainiosti koulut menny sivussa :)

kun nuorena tekee niin lasten kanssa osaa paremmin sumplia ja tehdä ja touhuta.

t.21v ekan saanut :) ja kaikki oli vaaleenpunasta unelmaa, eikä ne koskaan tullut ukkospilvinä alas nämä unelmat:)

Vierailija
5/32 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin nukuin sillon kun vauvakin, onnistuuhan se jos ei ole muita lapsia.

Vierailija
6/32 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömään oli kyllä ihan ap:n keksimä versio. Lukemassani jutussa tyttö vaan mietti sitä että miten onnistuisi koulu kun imettääkin tahtoisi.

Vierailija
7/32 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asia vaivaa sinua, koska... Öh, miksi?

Kun odotit ensimmäistäsi, ajattelitko, että valvot päivät ja yöt vaikka vauva tekisi mitä, istuisit imettämässä vauvaa aamusta seuraavaan aamuun, ja kaikki olis raskaampaa kuin mitä voit kestää?

Vierailija
8/32 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen saman ikäinen pienen lapsen äiti, kuin tuo muija... puuttuu likalta varmaan jotain maalaisjärkeä tai elämänkokemusta kun luulee noin helpolla pääsevänsä... kiva kuulla sitten löpeistä kun heillä on koliikkivauva tms..

Vierailija
9/32 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan sillä lapsella isäkin, että äiti saa vielä enemmän nukkua. :)

Vierailija
10/32 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälle parille!

Vierailija
11/32 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai niin ainakin Iltalehden haastattelu antaa ymmärtää. Voi olla, että arki yllättää ja tyttö huomaa katselleensa maailmaa pikkasen liian vaaleanpunaisilla laseilla.

Mikäs siinä, eipä tuo minua haittaa mutta ärsyttää vaan, kun kohta sitten itketään lehtien palstoilla, kuinka on rankkaa ja väsyttää :/

Vierailija
12/32 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva-arjesta, jos ei ole asiasta omakohtaista kokemusta!

Kylla mua silti huvitti suuresti se, etta Mari aikoo noudattaa imetyssuosituksia, mutta menna kuitenkin syksylla takaisin kouluun eli joskus silloin kun vauva on viiden kuukauden ikainen. Suositusten mukaan sen ikaisen pitaisi viela olla taysimetyksella... Hehee, aikamoinen vaiva olisi kylla pumpata kaikki tarvittava maito siksi aikaa, jos vauva pulloa huolisikaan.

Joo. Veikkaan, etta kesalla saamme lukea lehdista juttuja kuinka aitiys mullisti Marin elaman eika opinnot enaaa olekaan yhtaan tarkeita. Tai sitten etta " maito vaan loppui" ja lapsi on pullolla jo pari viikkoa syntymastaan.

Vierailija
13/32 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on lepäilijätyyppi. Minä ahdistun lepäilystä ja haluan koko ajan tehdä jotain (piinaavaa...), joten mulla oli yksinomaan tylsää, kun oli vain yksi lapsi. Silloin olisi kyllä ollut aikaa vain löhötä ja olla, jos olisi halunnut! Nyt kolmen lapsen kanssa se olisi jo vaikeampaa mutta kyllä se vieläkin onnistuisi, jos siihen pystyisi.

Vierailija
14/32 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja menemään syksyllä kouluun. Hakee lykkäystä opintoihin.

Voi etukäteen kuvitella mitä tahansa niin kuin minäkin tuossa yllä.

Minulla oli niin emo-olo etten todellakaan imeväisikäistä jättänyt paria tuntia pidemmäksi aikaa kenenkään hoiviin. Luonto on merkillisesti järjestänyt äidille sen hoivavietin ja että haluaa hoitaa lastaan.

Sen jälkeen kun lapsi on vierottunut/vierotettu rinnasta on muiden touhujen aika. Imettäminen vuoden vanhaksi oli passeli aika meillä.

Toki haluan nähdä että Jani ottaa vastuun lapsestaan ja hoitaa siinä missä äitikin mutta äidin rooli on isompi lapsen ollessa alle vuoden ikäinen.

Vierailija
15/32 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskella säännöllisesti, enkä ainakaan olla erossa vauvasta. Kotona jotain työhommia tein ja se oli OK.

Imetys tuskin onnistuu tuolla systeemillä ja kiva sitten lypsää liikoja pois jossain koulun vessassa jos imetys yleensä lähtee käyntiin.

Vierailija
16/32 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mä en ole ikinä en yhtäkään yötä lasten takia valvonut, ovat nyt 5v ja 2v.

ja vauva-aikanan nukkuivay 2h +3h päivällä ja kyllä siinä olisi vallan mainiosti koulut menny sivussa :)

kun nuorena tekee niin lasten kanssa osaa paremmin sumplia ja tehdä ja touhuta.

t.21v ekan saanut :) ja kaikki oli vaaleenpunasta unelmaa, eikä ne koskaan tullut ukkospilvinä alas nämä unelmat:)

En usko. Ei kenelläkään voi tuollaisia lapsia olla.

t. Se äiti, joka myöskin sai lapsensa nuorena, mutta sellaiset lapset jotka eivät nukkuneet ikinä ja sairastivat koko ajan.

Ei siinä nuoruuden jaksaminen paljon vaakakupissa painanut.

Vierailija
17/32 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekat kuukaudet ja sitten lähteä päiviksi opiskelemaan.

Vierailija
18/32 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nyt aivan tuollaisia ole meilläkään mutta sellaisia kuitenkin, että nukkuvat, syövät ja nauravat vaan. Ei sairastelua, ei kitinöitä. Lapset ovat erilaisia.

Vierailija
19/32 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on vain naiivia levitellä lehdille jotain tuollaista typerää. Minusta pitäisi tajutakin jo vähän, ettei se elämä ehkä mene noin pienen vauvan kanssa.

vaikka vauva olisikin helppo niin ei siitä välttämättä haluakaan olla erossa!!! En mä ainakaan olisi halunnut ja kyllä se oli ehkä vähän yllätys mulle, miten leijonaemoa sitä olikin...

Vierailija
20/32 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin toisen lapsemme syntymän jälkeen. Tätini asui 10 min ajomatkan päässä koulusta ja hoiti vauvaa, ruokatunnilla kävin imettämässä, no problem! Meillä on kaikki lapset olleet tyytyväisiä, nukkuneet pitkiä päikkäreitä ja öitä, vaikka on vaivoja ollut allergioista astmaan. Olen itse rauhallisuuden perikuva, ilmeisesti se on ollut omiaan pitämään lapsetkin tyytyväisinä, rauhallisina ja onnellisina. Nyt ovat jo ihania teini-ikäisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi