Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valtiolla määräaikaisessa virassa vuoden loppuun ja äityisvapaa alkaisi kesällä

Vierailija
28.01.2008 |

Katkeaako määräaikainen suhteeni äitiysvapaaseen? Saanko täyttä palkkaa tietyn ajan? Olen ollut ko. virassa pari vuotta määräaikaisissa pätkissä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostaa oikeusjutun, ja kannattaakin. Opettajat ainakin ovat saaneet isoja korvauksia. Olet oikeutettu samohin etuihin kuin vakituisetkin.

Vierailija
2/29 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi palaamassa työhön ennen vuoden vaihdetta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten missä tahansa työssä. Oikeasti, jos työsuhdettasi ei jatketa, sinulle voidaan maksaa 10 kk palkka korvauksena. Ennakkotapauksia on.

Vierailija
4/29 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap otetaan sijainen vuoden loppuun, ja vuoden lopussa joko

a) palaat töihin (jos saat uuden sopimuksen)

b) työsopimusta ei uusita (ja ehkä joku muu palkataan siihen)

Mutta sopimuksesi VOIMASSAOLOAJAN sinua kohdellaan samoin kuin muitakin, eli ei irtisanota jne.

Vierailija
5/29 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä (myös valtiolla) on tapana, että paluu tehdään mahdolliseksi jatkamalla työsopimusta äitiys- ja vanhempainvapaan yli. Eli sinun tapauksessasi työsopimusta jatkettaisiin vuodella (v. 2009 loppuun). Näin voi jäädä hyvillä mielin äitiyslomalle, saa 3kk:n palkan ensimmäisiltä äitiyslomakuukausilta, ja on paikka johon palata äitiysloman jälkeen.

Yksi tapaus meilläkin tosin on, että sopimusta ei jatkettu. Siihen oli omat syynsä, joita een tässä tosin lähde erittelemään.

Vierailija
6/29 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja määräaikaisuuden voi riitauttaa vain jos voi osoittaa että se on ketjutettu ja siten oikeasti sen pitäisi olla vakituinen työuhde.

Näin on ollut monilla opettajilla ja sairaanhoitajilla, mutta epäilen että ap:n tapaus eri.

Vierailija
7/29 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä " kolmen kuukauden palkka maksetaan" olisi luettavissa tai se 10 kuukauden palkka?? En ole kuullutkaan aiemmin mut mielenkiinnolla lukisin jostain jotain.

Tässä vaiheessa kiittelen taas kaikista vastauksista.

Vierailija
8/29 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole syy olla uusimatta määräaikaista sopimusta. Opettajalehdessä on tosiaan ollut nyt juttuja näistä määräaikaisuuksista ja korvauksista. Helposti ne jää uusimatta, mutta todellisuudessa oikeudessa voittaa jutun ihan selvästi.

Vierailija
9/29 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa uskoa kylläkään...:(

Vierailija
10/29 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaista linjaa ei ainakaan ole ollut siinä ministeriössä, jossa minä olin töissä. Eikä yliopistotyönantajalla.

t. silpputyöläinen

Vierailija
11/29 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun määräaikaista työsuhdetta ei jatkettu. 3kk on ihan normaali äitiysloman palkka.

Vierailija
12/29 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla sama tilanne että olen jäämässä kohta valtiolta äitiysvapaalle ja mulle maksetaan 72 arkipäivää (eli n 3kk) täyttä palkkaa ja sit vasta siirryn Kelan äitiysrahalle.

Vierailija
13/29 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on viran määräaikaisuuden peruste.

Sijaisuus? Projekti?

Vierailija
14/29 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
15/29 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se on noin se 3 kk. Työnantajalle menee kelakorvaukset tästä ajasta.

Vierailija
16/29 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihminen palkataan samoihin tehtäviin. Jos sinulla on jo pari vuotta takana, on se jo ketjuttamista.

Vierailija
17/29 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut sopis kyllä mulle:)

Vierailija
18/29 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja esim. perättäiset viransijaisuudet eivät ole ketjuttamista.

Ap, ei sun määräaikaisuuden peruste ole ettei ministeriö anna palkata... jokin virallinen peruste sille on muotoiltu. Mikä se on?

Vierailija
19/29 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ole syy olla uusimatta määräaikaista sopimusta. Opettajalehdessä on tosiaan ollut nyt juttuja näistä määräaikaisuuksista ja korvauksista. Helposti ne jää uusimatta, mutta todellisuudessa oikeudessa voittaa jutun ihan selvästi.

ap ei ole opettaja. määräaikaista sopimusta ei ole PAKKO uusia samalle työntekijälle.

Vierailija
20/29 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan määräaikaisessa virkasuhteessa yliopistolla. Ja mun työsuhdetta ei jatketa äitiysloman jälkeen, koska kyseessä määräaikainen projektityö. Mutta ihanaa, että saan tuon 3kk palkan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän