Valtiolla määräaikaisessa virassa vuoden loppuun ja äityisvapaa alkaisi kesällä
Katkeaako määräaikainen suhteeni äitiysvapaaseen? Saanko täyttä palkkaa tietyn ajan? Olen ollut ko. virassa pari vuotta määräaikaisissa pätkissä.
Kommentit (29)
siinä tapauksessa ei ole itsestään selvää, ettei homma jatku
Kunnilla ja valtiolla se on yleistä, mutta ei siihen alistua kannata. Lakia niidenkin pitää noudattaa.
tai sitten tasa-arvovaltuutetun toimistoon: siellä on paljon julkisen sektorin caseja
eniten. Yksityisellä sitä harvemmin näkee.
projektityö riittä perusteluksi. Mutta saat siis tosi sen muutaman kuukauden palkan äitiysloman alussa ja lomat keräytyy, mutta työsuhde loppuu vuoden lopussa. Ota selvää maksetaanko lomat silloin rahana ?
Kertyykö äityisvapaalta normaalisti lomaa? Tää on mulle niin uus juttu, et en oikein tiedä mistään mitään.
työsuhteen ajan.
Vierailija:
Kertyykö äityisvapaalta normaalisti lomaa? Tää on mulle niin uus juttu, et en oikein tiedä mistään mitään.
Ja jos jää hoitovapaalle, niin sama homma, työsopimus kirjoitetaan jatkumaan sen yli.
Toisaalta meidän pomo (mies!) on tosi perhekeskeinen ja humaani proffa. Hänellä itsellään on pieniä lapsia, ja tietää hyvin lapsiperheiden aseman. Hän myös aina miettii tilannetta enemmän työntekijän kuin työnantajan puolelta.
Kaiken lisäksi tämä samainen mies lähtee kotiin joka iltapäivä viimeistään klo 16:05. Ja kaiken lisäksi hän on alallaan todella arvostettu ja pätevä tutkija, ihan maailmanlaajuisestikin.
ja jonkun niitä on opetettava.
Työn väliaikainen/ pysyvä luonne on paljon epämääräisempi kysymys monilla muilla aloilla, juuri esim. ministeriöiden asiantuntijatehtävissä.