Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~ Lokakuiset alkuviikolla~

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille! Nyt ei ole kovin hyvät fiilikset, imetys on tällä hetkellä kovin hankalaa. Poika sai ensimmäiset 3kk vain ja ainoastaan rintamaitoa, mutta viikko sitten parina iltana korviketta kokeiltiin kun tuntui sitä lisäksi kaipaavan. Eipä siinä mitään, ihan hyvillä mielin sitä sitten annoin useampanakin iltana, vaikka täysimetyksellä olin kuvitellut jatkavani. Torstaina poika sitten päätti, että tissi ei kelpaa yhdellä aterialla. No, en sitten jaksanut tapella ja uniaikakin oli, annoin sitten taas pulloa kun ei voinut laittaa mitenkään vaunuihin tyhjällä mahalla. Perjantaina taas sama juttu ennen aamu-unia ja pulloa syötyään nukkuikin tosi hyvin! Viikonloppuna oltiin reissussa, kahdessa paikassa yötä ja käytiin yhteensä neljässä paikassa. Täysi kieltäytyminen jälleen ja lähes joka aterialla. Yritin olla rauhallisessa paikassa ja kaikkea muuta, mutta ei niin ei. En raaskinut huudattaa, pakko taas pulloa antaa. Kyllä harmitti! Pumppailin sitten kaikissa mahdollisissa väleissä kun en millään haluaisi imetystä lopettaa. Ja yöllä poika kuitenkin tissiä huoli! Ja eilen illalla taas kotona kelpasi, mutta äsken ennen pieniä aamu-unia ei taaskaan. Huoh, on tää nyt äidille kova paikka. Mites tästä nyt etenisi? Ei ei, en halua lopettaa imetystä millään! Kaikki vinkit otetaan vastaan, on niin pettynyt olo kun ei nyt suju ollenkaan yhtään mikään :( Taas kohta joutuu pumppailemaan, aamuyöllä ja seitsemän aikaan vaan tissi kelvannut ja aika vähän silloinkaan. Pitää varmaan ostaa kunnon pumppu, nyt on vaan Ainun perusmalli.

Tintti ja Eeli reilu 3kk

Vierailija
2/27 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan kaikki. Hei tintti pyydä apuvälinelainaamosta pumppu lainaksi kuukaudeksi. maksaa 20 e. Tietty oma sähköpumppukin on ihan hyvä ainaki jos kauan tarvii..

Pitääkö pelkkä pumppaus maitoa tulollaan???vaikka ei imetä...

Olen kanssa nyt pumpannut kun poika huutaa ku syötävä rinnalle laskiessa. mutta ei ihme kun maito on taas niin piukassa, että saa pumpullakin pumpata varma kymmene imuu ennenkuin alkaa tulla ees vähän. Ei ihme että poika suuttuu.

Ajattelin kyllä lopetella kun kiinteät alkavat sujua..

ensi kuussa aletaan maistella kun tulee 3.5 kk..jos sitten alkaisi painoakin tulemaan.

viikonloppu ollaan valvottu hampaita vissi ku ei tuttikaa oike kelpaa ja tuttipullooki juodaan niin varovasti.

Nyt ei sitte enään pitkiä unia varmasti sitte vähään aikaan näy.

On herännyt kolmelta ja nukkuu sitten vartin pätkiä aamu kuuteen. Tosi kivaa... no eipä oo pali tarvinnu valvota, että välillä täälläkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi imetysongelmien kanssa kamppaileva. Tyttö on ollut täysimetyksellä koko ajan ja viikonlopustaalkaen on ilmennyt rintaraivareita. Kun näkeekin rinnan niin alkaa kamala huuto. Olen alkanut lypsää maitoa, että heruisi enemmän. Pulloa ei suostu ottamaan saati tuttia sitten. On kuitenkin joka kerta ottanut rintaa lopulta ja nukahtanut. Eilen maistatin Nan-korviketta, ei halunnut ottaa pullosta sitä, mutta testaan lähinnä sietääkö massu sitä. Luulen, että nyt tytöllä on jokin kehitysvaihe menossa. Nyrkkiä syö kovasti ja kuolaa...hampaita tulossa varmankin.

KILOISTA, mulla on vielä viisi kiloa likaa. Käyn kuntosalilla, mutta pitäisi kai jumpatakotonakin ja käydä vaunulenkillä. Joo, ei huvita laihduttaa yhtään. Suklaamaistuu liiiankin hyvin.

KIINTEITTEN ALOITTAMISESTA, yritän täysimettää 6kk, mutta saa nähdä kuinka käy.

Meillä on nyt lievää flunssaa. Nuhaneniä on yhdellä jos toisellakin..niisk!

Parempaa huomista odotellessa,Miranneli

Vierailija
4/27 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

loppuviikko: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=12283903&p=2&tmo…

Tintille tsemppihalit! Ootko imetystuen nettisivuilta käyny vinkkejä etsimässä? Sieltä voisi löytyä sun tilanteeseen jotain apua ainakin.

Mulla oli esikoisen aikaan ja nytteki viime viikkoon asti Ainun peruspumppu käytössä, kunnes vihdoin rohkenin sijoittaa Aventin pumppuun. Suosittelen! Se on jostain aivan eri planeetalta ku toi Ainun pumppu. Ainulla kun sain hikiseen 50 ml irti niin vastaavasti Aventilla määrä oli yli 120 ml. Eli tehokkaampi pumppu on.

Ymmärtääkseni pelkällä pumppaamisella ei kuitenkaan maidon tuotantoa voi loputtomiin ylläpitää, tai on varmaan poikkeuksiakin.. Joku kuutisen viikkoa maksimissaan voi pelkällä pumpulla maitoa tulla, näin oon jostain lukenu.

Tiedän tuon tunteen, kun ei missään nimessä tahtoisi imetystä lopettaa. On hyvä muistaa kuitenkin, ettei se tee kenestäkään yhtää sen huonompaa äitiä vaikka vauva ei 6 kuukautta täysimetyksellä olisikaan. On toki hienoa, että jaksaa ja haluaa yrittää ja toivottavasti Tintti saat vielä imetyksen sujumaan.

Meidän typy on selkeästi kiinnostunu syömisestä. Katselee aivan haltioissaan kun muu perhe ruokailee, seuraa silmät lautasina, mitä haarukassa milloinkin on ja mitä sitä oikein sinne suuhun laitetaan. Toistaiseksi likka on saanu vaan haistella mun ruokalautasta. ;) 6 kk täysimetykseen tähtään siis, kun esikoisen kanssa ei siihen päästy, mutta katsotaan nyt. Tilanteen mukaan mennää, vielä ei kuitenkaan kiirettä kiinteisiin ole.

Nyt on lähdettävä ulos auringonpaisteeseen. Kivaa talvipäivää kaikille!

S ja tyttö 4kk

Vierailija
5/27 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

IMETYS Mähän en enää imetä, mutta tiedän imetysongelmista sitäkin enemmän ;( . Ongelma ei välttämättä ole imetys vaan ylipäätään kehitysvaihe, jossa syömisen yhteydessä raivoillaan , pullo tai tissi. Mähän kirjoittelin meidän viime aikojen " pulloraivareista" . Tosin teillä näyttää syövän ok pullosta. Pumppaamisen teho on varmaan yksilöllistä, mutta itse sain aina sähköpumpulla enemmän kuin mitä poika ikinä sai itse imettyä rinnasta. Niinpä tarjosin lopulta äidinmaitoa pullosta ja lopetin imetyksen. Ja lopulta lopetin pumppaamisenkin, se on niin työlästä. Sinänsä en luule tai usko, etteikö pumppaamisella voisi pitää maidontuotantoa yllä. On monia kulttuureja, joissa pumppaillaan imetyksen sijaan. Täällä Sveitsissä monet pumppailee 4 kk jälkeen, kun joutuu palaamaan töihin äitiysloman loputtua, mutta haluaa jatkaa imetystä/äidinmaidon antamista. Pumppailu on täällä iso juttu ja sitä paikallinen La leche league (siis imetysporukka) tukee ja mainostaa kanssa paljon. Jos imetys on sinulle tärkeää, niin ei kyllä vielä kannata heittää pyyhettä kehään, vaan soittaa vaikka imetystukipuhelimeen.

KILOT. Joo, niistä " mallinmitoista" . Kilo oli tippunut viikossa " nälkäkuurin" ansiosta (n 1400 kcal). Vielä on matkaa....

VATSALIHAKSET Mitkä??? Takana ovat ajat, jolloin juoksin 20-30 km lenkkejä... Liikuntaharrastus lopahti Helsinkiin muuttoon aikanaan, kun inhoan sisäliikuntaa ja Kampissa oli aika saastainen ilma. Muistan muutamat yritykset juosta, mutta ennenkuin pääsni merenrantaan, niin oli jo niin huono olo pakokaasuista... Vatsasta: En ole tehnyt vatsalihaksia, kun on tuo sektiohaava. Liikunnasta käy arkiliikunta vaunulenkkeineen.

AJL

Vierailija
6/27 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

IMETYS: sujuu meillä välillä hyvin, välillä huonosti. Rintaraivareita poju on saanut koko 3,5 kk:n ajan ja usein. Paha kierre syntyy siitä, että poika syö kerralla tosi vähän, jonka seurauksena ei jaksa nukkua eikä valvoa tarpeeksi - taas syö vähän jonka jälkeen nukahtaa hetkeksi ja valvoo muutaman hetken jne jne. Olen jonkun kerran tarjonnut pullosta niin nania kuin pumpattua omaakin maitoa - välillä uppoaa välillä ei. Täysimetyksen haluaisin lopettaa heti kun mahdollista koska ilmavaivat ovat edelleen paha ongelma (varmaan johtuu maidosta koska itselläni on myös vatsa Aina vähän sekaisin...). Vielä ei jostain syystä neuvolasta suositeltu.

KILOT: kiloja tuli rmulla askauden aikana 20.. Viimeksi kun olen punninnut itseni, oli vielä jäljellä n. 8 kg. En ole yrittänyt niitä poistaakaan, en usko laihduttamiseen. Toivon, että paino palautuu omaan normaaliinsa ajan kanssa.

VATSALIHAKSET JA URHEILU: ovat jääneet. Mulla on sektiohaava joten pitä varmaan vielä odottaa vatsojen tekoa. Kotona on kuntolaite, jolla olen pari kertaa jumputtanut. Vaunukävelyjä harrastan, ja lumitöiden tekoa silloin tällöin nyt kun lunta tuli.

VIIKONLOPPU: oltiin pohjoisessa, poika huusi autossa Keski-Suomesta Ouluun, joten jäätiin Ouluun yöksi. Aamulla matka jatkui vielä koilliseen kolme-neljä tuntia. Hotelliyö meni hyvin, mutta Rukalla mökkiyöt meni Erittäin Huonosti pojalta.. ekana yönä huusi 2,5 h, toisena yönä halusi tisun suuhun puolen tunnin välein. Eilen väsyneenä takaisin ja onneksi nukkui viime yön hyvin ja nukuttamiseen meni " vain" tunti.

Nyt poika känkkäillyt koko aamupäivän.. huh. huh. onneksi sain yöllä nukuttua.

Vierailija
7/27 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipas väärin sanottu äsken. en siis odota täysimetyksen loppumista - toki voisin antaa korviketta pullosta, mutta peruslaiskana ihmisenä koen sen hankalaksi. Odotan siis sitä, että nako alkaisi vetää kiinteitä/velliä tms.

Vierailija
8/27 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempitykset täältä kaikille imetysongelmien kanssa kamppaileville. Minä en niistä juuri tiedä, esikoista en imettänyt lainkaan ja tätä kakkostakin vain kolmisen viikkoa.

Veikka söi tänään persikkasosetta oikein maiskutellen :-). Eilen annettiin pikkurillin pään kokoinen nokare vaniljakastiketta ja hyvin maistui, taitaa olla herkkusuu tämä poitsu. Nyt on siis viikon päivät maisteltu luumua, mangoa, bataattia ja persikkaa. Velliä menee edelleen n. 2 dl vuorokaudessa.

Kummallisia itkukohtauksia, saattaa ihan yhtäkkiä alkaa huutaa naama punaisena jotain, ehkä säikähtää tai raivostuu muuten vaan. Ihmeellisissä tilanteissa sattuvat, eilenkin setänsä vilkutti ja poika alkoi huutaa kuin syötävä. Lieneekö joku kehitysvaihe vai sitten tiukka temperamentti....

Tänään poika tuntuu hieman räkäisemmältä, itkut sentään, juuri kun ollaan lähdössä reissuun. No, onneksi ei mihinkään etelänlomalle vaan ihan isovanhempien luokse. Siellä saa sairastaa ihan kuin kotonakin.

Mun piti eilen käydä salilla mutta jotenkin se jäi.... tänään ajattelin sitten ryhdistäytyä. Kuinka se tuntuuki nyt niin vaikealta lähteä kun ennen raskautta olin melkein himotreenaaja. Toivottavasti kesää kohti treenausinto lisääntyisi.

Nyt alan yrittää poikaa taas ulos nukkumaan. Taitaa olla tuhoon tuomittu ajatus. Eilen nukutettiin sisällä kaikki päikkärit ja nukkui sen 45 min kerrallaan kolme kertaa. Ulkona on kyllä soma pikkupakkanen, josko se auttaisi.

Mukavaa viikkoa kaikille!

YrjöLunni ja Veikka 17 vkoa (ens pe 4 kk)

Vierailija
9/27 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsempit ja vertaistuki-halit kaikille imetysongelmaisille! Meilläkin temppuillaan tissillä, n kerran tai kaksi päivässä....Huonon kasvun takia lähinnä olen pullosta NAN:a antanut lisämaitona jnk verran, mutta se aiheutta runsasta pulauttelua ja julmettuja ilmavaivoja=/ Eli pääosin täysimetyksellä mennään....

KILOISTA: mulla oli jonkun verran ylipainoa ennen raskautta, raskausaikana taisi kiloja tulla 13-14, nyt taidetaan olla lähtötilanteesta -3kg. Enkä ole liikkunut pakollista arkiliikuntaa lukunnottamatta. Eli imetys tekee tehtävänsä ja näiden kahden hurjan kanssa arjen pyörittäminen...

Tarkoitus olisi taas aktivoitua tuon liikunnan osilta, kunhan vain meidän herran vatsavaivat vähän helpottaisivat, niin olisi voimia muuhunkin kuin pakollisten arkiaskareiden vääntämiseen!!!!

Meillä yöt taas kohtuu hankalia...Syöttöjä ja tutituksia 4-6 kertaa yössä. Siis klo 21-06!!! Että eipä siinä sitten paljoa nukuta itse....Odotan kuin kuuta nousevaa torstain neuvolalääkäriaikaa, saadaan tuloksia verikokeista. Mulla on sellanen kutina, että poitsulla saattaisi olla maitoallergia, mutta....Eipähän tuota tiedä vielä....

Viikonloppuna olin poikien kanssa mummolassa yhden yön ja se yö olikin kaikkien aikojen pohjanoteeraus!!! Herra heräili 30-60 min välein koko yön ja ei nukahtanut sikeästi edes viereen....HUOH!!! Ilmeisen herkkä herra omasta reviiristään....

No mutta, en nyt tähän hätään taas muista mitä piti kirjoitella, joten mukavaa, aurinkoista pakkaspäivää kaikille!

-K-

Vierailija
10/27 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä viitaten aamulla kirjoittamaan imetysongelmaani. Eli poika on ollut erittäin tyytyväinen nyt kun on saanut pulloa, tyytyväisempi kuin koskaan! Viimeviikolla taisin kirjoitella, että vauva on melkoisen vaativa. Mutta nyt kuin eri poika!

Aiemmin nukkunut 19 tai 20 - 07 tai 08 ja välillä syönyt 2-4 kertaa. Aamupäivällä nukkunut 15min-45min ja pitkät päikkärit 3-4h. Lisäksi illalla vielä samanlaiset pikkutorkut kuin aamulla. Ja ollut silti melko tyytymätön useastikin. Tänään sama aikataulu: herätys 7, pikku-unet 9-9.30 ja vaunuihin 11.30 MUTTA ei nukkunut kuin 1,5 tuntia vaunuissa! Ja siitä asti valvonut taas 2,5 tuntia jo tyytyväisenä. Aivan uskomatonta, miten jopa 4 tunnin unet on muuttuneet niin paljon pienemmiksi ja ei ole väsynyt. Oppi tänään ottamaan helistimestä kunnolla kiinni ja nyt sitä ihmetellään! Olisko sittenkin vaan hyvä antaa suosiolla korviketta tai pumpattua maitoa nyt ainakin pullosta, jos tuloksena on näin kiva päivä, vähästä unesta huolimatta...mielenkiintoista.

Vierailija
11/27 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs jos kokeilisit kylmän viileesti vaan jättää korvikkeen sekä pullon hetkeksi kokonaan pois? Tissiä vaan jatkuvasti tyrkylle, luulisi, että jossain vaiheessa kelpaa. Ei vauvat varmasti itseään osaa nälkään näännyttää. Ja kun hää kerran öisinki kuitenki syö hyvin. Sehän voi olla, että nyt on päiväsaikaan hänellä niin paljon muuta jännittävää ympäristössä, ettei siksi oikein malta rinnalle rauhoittua.

Ootko kokeillu laittaa esimerkiksi harson pojan päälle, kun syötät, jotta ei saisi visuaalisia ärsykkeitä mistään?

Jees, ulkona käyty, muksut nukkuu molemmat. Kylläpä vaan piristää tuo auringon paiste! Paitsi huomisesta lähtien taas luvattu pilvisempää ja plussan puolelleki taitaa lämpötila nousta. :(

VATSALIHAKSET: joo, hain vähän netti-tietoa niistä ja vähän siltä vaikuttaisi, ettei mulla ne tosta navan kohtaa ole vielä ihan palautunu. Ala- ja ylävatsa on kyllä ihan tiukassa paketissa, kun lihaksia jännittää, mutta keskellä mahaa tuntuu vähän vielä pehmosta. Onneks en nyt ihan perus istumaannousuja ole tehny mutta kaikenmaailman muita rutistuksia kyllä. Kaikkea jaksan ja kaikki on tuntunu hyvältä, mutta ilmeisesti se " oman tunnon ja oman kunnon" mukaan treenaaminen, mitä lääkärit ja liikunnanohjaajat suosittelee, ei kuitenkaan tässä tapauksessa pelasta, jos lihakset on vielä erillään. Täytyy nyt sitten jatkossa keskittyä vaan tohon poikittaisen treenaamiseen vielä hetken aikaa.

Huomenna olis tytön 4kk lääkärineuvola. Mielenkiinnolla ootan taas mittoja, kun tuntuu, että neiti on edelleen aika kirppu.

Jaha, tutin nostoa kaipaa neiti

s

Vierailija
12/27 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomannukaa Tintin kirjotusta, taidettii olla samaan aikaan kirjottelemassa.

Eli tuo mun kirjotukseni oli vielä jatkokommentti siihen sun aamuiseen viestiin.

s

Vierailija
13/27 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin käytiin tänään vaunulenkillä 5 km kun arska paistoi. Ollaankin nyt kotona Jyväskylässä tää viikko, ja on kyllä niin ihanaa. Huomenna salille taas, olen treenannut vähän liikaa äkistää kun on koko ajan vähän kurku kipeä. Mutta on niin kiire päästä kuntoon (hoikaksi). On kyllä tullutkin tulosta, kroppa on kiinteytynyt silmissä. Vielä kun saan läskit pois elikkä noin alkuu 4 kg. Sit imetyksen jälkeen voi kiristää vähän lisää jos siltä tuntuu.

AJL: mulla tippui sillä reilulla 1600 kalorilla 1,5 kg viikossa, mutta mä imetän ja olen liikkunut hulluna. SUHNI kertoi että maistuu rasvainen ruoka ja suklaa ja silti kilot on poissa kun imettää, ei mulla vaan. Varmaan toi imetys tukee laihtumista mullakin mutta ei tasan tarkkaan kuluta sitä 800 kaloria mitä väitetään. Näköjään sekin on henkilökohtaista.

SannaP: mistä löysit tietoa niistä vatsalihaksista, mä en tunne omasta mahasta onko siinä joku rako vai ei.

YrjöLunni ainakin puhui Veikan raivareista, meillä on ollut ihan samanlaisia " salama kirkkaalta taivaalta" - tyyppisiä raivokohtauksia jotka kestää noin 5 min, hirvee huuto. Muutenkin musta tuntuu, että tytöllä on nyt oma tahto kehittymässä, aikaisemmin kitisi vain aiheesta, nyt näyttää hermostumisensa/kyllästymisensä herkemmin narisemalla. Ei useimmiten itke, mutta jokeltaa kiukkuisella äänensävyllä niin ettei asia jää epäselväksi. Ja jos asioiden tila ei parane, niin kirkuu.

Imetyksestä: sen kanssa ei toistaikseksi ole ollut ongelmia, muuta kuin että mua tympii. Nyt mulla on tavoite jaksaa täysimettää 4 kk saakka, eli vielä 3 vkoa. Jos sitten kokeilis jotain kiinteetä sapuskaa.

Gallup: tykkääkö teidän tenavat katsoa/lukea kirjoja? Meillä tykkäs kovastikin pari viikkoa sitten, mutta nyt kun kädet löytyi viikko sitten niin tyttö on koko aika käsillään kirjan kimpussa, ja sit turhautuu johonkin ja kiukustuu. Outoa. Jotenkin hän haluaisi itse koko ajan touhuta sen kirjan kimpussa ja ärtyy jos ei saa mitään aikaan. Äsken jaksoi hetken kirjaa jossa oli liikkuvia osia, ja hän sitten liikutteli niitä. Sanomalehden ruttaamisesta hän innostuu mielettömästi, ei mene kauaa kun on koko lehti mytyssä.

Me käydään keskiviikkona neuvolassa punnitsemassa ja mittaamassa, kiva nähdä taas miten tyttö on kasvanut.

Äitini on muuten Intiassa käymässä, ja hän lähettää sieltä 3 kg paketin vaatteita tytölle. Siellä ei maksa vaatteet mitään, housu+huppariyhdistelmä alle 5 egee. Hauska nähdä, millaisia ne on. Mäkin tilasin itelleni Henkka Maukasta pari yläosaa, kun ei nuo tissit mahdu mihinkään omiin vaatteisiin edelleenkään. Toiveissa olis, että farkut menis jalkaa kuukauden ja 4 kilon päästä. Nyt menee yhdet omat vanhat housut ja parit hameet.

riza ja Peppi 3 kk 2vko

Vierailija
14/27 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken samantien kun olin kirjoittanut viestin alkoikin sitten itku, ylläri. Uni-itkuksi tulkitsin kun tosiaan niin vähän oli nukkunut. Väärin meni, eipä tullut uni. Entäpä jos poika sitten tissiä ottaisi, hyvä yritys ja väärä arvaus. Ei millään, ei vaikka mitä yritin. Ja kun siihen pulloon sorruin taas parinkymmenen minuutin huudon jälkeen, meni 120ml eli nälkä oli. Ei vaan kestä hermo väkisin tissiä antaa, huuto yltyi taas ihan hysteeriseksi. On tää nyt yhtä tuskaa, mutta en luovuta! Yritetään toisella kertaa taas uudelleen. Toisaalta kyllä niin pahaa tekee kun toinen huutaa suoraa kurkkua ja nälkä on...

Vierailija
15/27 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan googletin " vatsalihasten treenaus synnytyksen jälkeen" tai jotain sinne päin ja samoin tältä palstalta hakusanalla " vatsalihakset" löyty aiheeseen liittyviä keskusteluja. Sen lihasten palautumisen tuntee kun selinmakuulla painaa sormenpäät vatsan keskeltä lihasten väliin ja jos sormet ei sieltä nouse lihaksia jännittäessä, niin silloin ne ei vielä vissiin ole kunnolla palautunu. Mut tää on tätä netti-" tietoa" , ihme homma, ettei lääkärit ja liikunnanohjaajat tiedä tästä ikinä mitään...?

Vierailija
16/27 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut ihana aurinkoinen päivä, näitä lisää!!!

Kävin tänään kampaajalla ja vauva ei ollut sillä aikaa huolinut lypsymaitoa pullosta. Oli ollut todella loukkaantunut kun hänelle oli tarjottu pulloa. Kakistellut niin kuin olisi tukehtunut pulloon. Eri tuttiosiakin taisi olla kolme tarjolla. No, kun tulin kotiin (olin 3h reissussa!!!) niin tissi maistui hyvin.

Minä kun jo haaveilin leffaillasta/syömisestä kahdestaan mieheni kanssa. Esikoinen aikoinaan söi rintaa sekä yhtä hyvin joi pullosta. Meidän vaativa vauva!!!

Mä en ole vielä kaivanut vanhoja farkkuja kaapista, tuskin menevät ylös asti. Odotan vielä hetkisen (ihan kun ne kilot odottamisella tippuu) ja käyn sitten ostamassa jotkut mieleiset farkut. Ovatkohan pillit jo mennyttä...

Mäkin niin haluan vanhoihin mittoihin ja jollen nyt pääse niin en sitten koskaan. Riza taisi mainita että imetys kuluttaa 800 kaloria, itse olen kuullut että 500. Mitenköhän oikeasti on ?? Esikoisen jälkeen sain litteän masun takaisin mutta eiköhän sitä sanota että kakkosen jälkeen on vaikeampaa.

Nytkin tämä " vaativa vauva" keikkuu sylissä. Esikoinen ei saanut vauvana katsoa telkkaria kun olin lukenut että liikkuva kuva on vahingollista vauvojen aivoille. Kyllä naurattaa nyt jälkikäteen, jos tämä vauva on hetken tyytyväinen niin saa katsoa vaikka kaikki illat telkkua =).

Entäs muut kakkosten äidit, oletteko/osaatteko olla rennompia kakkosen kanssa?

J

Vierailija
17/27 |
28.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensinnäkin aloitin sen luomikeskustelun, että onko ne lisääntyny. Unohdin itse vastata, että mulle tullu eri puolelle kehoa kauheesti luomia.

Tyttö tuli viime perjantaina 12vk. Seuraava kysymys, onko kellään mennyt niin yliväsymyksen puolelle, että ne pienet hetket yöllä kun tyttö nukkuu niin äiti valvoo kokoajan, en vain saanut pe-la välisenä yönä unta silmäystäkään ja ajattelin jo mennä lääkäriin.

Nyt meillä on pari yötä nukuttu parin tunnin välein imetyksellä ja äiti on saanu jonkin verran unta. Meillä on 3 päivää ollu rintaraivareita päivällä. Tyttö on kokoajan tissis kiinni muuten ja odotan että saisin luvan kiinteisiin ruokiin. Ei huoli tyttö millään nannia eikä tuttelia pullosta, mutta onneksi on alkanu imeä tuttia.

Tyttö ei enää viime viikosta lähtien jaksa olla niin kauaa päivälläkään hereillä. Usein tulee uni-itku ja pitää päästä omaan sänkyyn tai vaunuihin. Siellä sitten kampataan aikansa ennenkuin uni voittaa, mutta korkeintaan tunnin malttaa nukkua.

Tyttö tarttuu kiinni esineisiin reilusti ja juttelee, kirkuu, nauraa ääneen ja on muutenkin virkeä ne pienet hetket päivästä minkä jaksaa, muuten se on ähinää nukkumista ja tissis kiinni olemista.

Kiitos muuten Sanna-P:lle kun jaksat vastailla kysymyksiin ja muutenkin tykkään et meillä on hyvin samanlaista varsinkin noi yöt.

Keno+tyttö reilu 12vk

Vierailija
18/27 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yö oli levoton, tyttö söi 3 tunnin välein ja mellasti syöttöväleissäkin. Ähki ja pyöri kopassaan. Sit halusi herätä 6.30 vaikka selvästi olikin väsynyt. No ei jaksanut olla kauaakaan hereillä ja on nyt nukkunut jo reilu 1,5h. Mäkin yritin nukkua, mutta kun piti pari kertaa nousta korjaamaan tuttia niin luovutin. Ärsyttävää. Nyt odotan että se herää niin lähdetään salille.

Sunshine muuten kyseli jossain vaiheessa lantionpohjan lihasten treenistä, mä jumppaan niitä ehkä 5 kertaa viikossa, aina kun muistan. Musta tosin tuntuu että mulla ei käynyt tuolle alakerralle mitään synnytyksessä, vaikka 2. asteen repeämät tulikin ja synnytys oli karsea niin kaikki tuntuu olevan ihan samassa kondiksessa kuin aikaisemminkin, myös ne lantionpohjan lihakset.

riza ja tyttö 3 kk 2 vko

Vierailija
19/27 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppään mukaan alkuviikon pinoon, vein just lapset kerhoon ja odotan koska työmies tulee jatkamaan hommiaan, meillä on vaihdettu sisätiloissa kaikki väliovet ja työ on vielä kesken. Ja koti sen mukainen... kiitettävästi kiviseinien poraamisestakin tulee kivipölyä:(

LUOMIASIAA: Keno, täällä myös yksi jolla on luomet lisääntyneet aivan valtavasti kolmen raskauden myötä! Onneksi lähinnä vatsan seuduilla. Olen huomannut yhtäläisyyden raskauksien ja luomien välillä.

GALLUPPIA KENGÄN KOOSTA: Onko täällä muita, joiden jalka on raskauden tai raskauksien myötä kasvanut ja levinnyt? Nimimerkillä 38 kapea italialainen lesti on enää haave vain, ja vanhat rakkaat pianon sun muut kenkät eivät enää mene jalkoihin! :OOO

Näin kävi siis ekan raskauden jälkeen 6v sitten, ja nyt mun jalkaani ei enää mahdu 39,5 pienemmät kengät.

PAINOSTA: meikäläisellä on edelleen vähintään 6-8kg kyydissä liikaa mukana, riippuu vertaanko painoon ennen lapsia vai niiden välillä. Imetys ei minulla kiloja ja läskiä vie pois, että jotain tarttee asialle tehdä. Mutta imetysaikana en ota hommasta sen kummempaa stressiä, koska imettäjän laihduttaminen irrottaa haitalliset kemikaalit ja raskasmetallit elimistöstä -> vauvaan. Eiliseen saakka vetelin vielä henkkamaukan äitiyshousuissa, sellaisissa siis joissa ei näytä raskaanaolevalta, mutta eilen löysin Jumbon Stockalta kahdet tosi kivat housut, ja mieltä ylensi kun ns. vanha koko sopikin mulle hyvin (vaikka Stockan Global-malliston koot on reiluja mutta hys, ei kerrota sitä kellekkään;))

Joo kyllä tää 3kk on varmaan joku kehityskauden rajapyykki rinta- ja pulloraivareineen. Täällä on samantapaisia oireita.

Lisäksi vähän aiempi tiheän imun kausi on nyt tuonut maitoa lisää, niin että öisin on itsellä ollut hankala nukkua kiristävin rintojen kanssa.

Miten te muut edelleen imettävät: onko teillä yöimetyksissä sankykin märkä, imetyspaidan luukku, liivit, vauvan bodyn kaulus, jos alla ei ole maitoharsoa jolla on vuorattu kaikki mahdollinen? Meillä kastuu kaikki, vaikka imuote on hyvä, niin pakko pitää maitoharsot aina ulottuvilla.

Keno, mulla oli herkkäunisen ja paljon valvovan kakkosen kanssa samoja oireita, että en osannut/pystynyt nukkumaan silloin kun olisi pitänyt ja voinut. Se korjaantui mulla pikkuhiljaa itsestään, mutta iltaisin joudun vieläkin ottamaan itseäni niskasta kiinni että menisin väsynä nukkumaan. Kun tuo pikkumies menee samaan aikaan nukkumaan kuin mekin ja herää ennen meitä, mulla on tullut pakottava taerve istua vaikka kuolemanväsynä tuijottamassa telkkaria ihan itsekkseni sen jälkeen kun hän on nukahtanut..

Meillä on pikkuneidin 3-kk neuvola rokotuksineen huomenna. Saapi nähdä miten menee. Kasvanut on ainakin hyvin, kun vaatetta jää pieneksi kiitettävää tahtia, nyt käytössä 68cm, ja neidillä on ihana Rubens-mallinen peppu;-D

terkuin DorisDay ja Fanny 3kk

Vierailija
20/27 |
29.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan,

Ompas taas harmaata ja ulkona oli niin hirmu liukastakin! =(

Kävimme kauppakeskuksessa kollegan kanssa kahveella ja voi mikä näky mahdoimme ollakaan. Kaverin 1-vee jannu ja meidän kiljukaula tuli fiiniin kahvipaikkaan kuin pyörremyrskyhurrikaani, joka piti ääntä, sotki joka paikan (varsinkin tuttavan muksu, joka heitteli pitkin poikin pullanpalat ja kaikki mikä irtos..) ja vei kyllä rauhaisan kahvittelun kaus muidenkin pöydistä. Jessus mitkä raivarit poika sai kun kyllästyi paikkaan n. 5 minuutissa.

Vielä pari vuotta sitten olisin katsonut poppootamme säälien ja päätäni puistellen. Ja nyt se olen minä! Se äiti, jonka paita oli ihan kuolassa ja kainalossa roikkui räkää valuva ja kiljuva natiainen, ja jonka lattekahvi oli jo jäähtynyt pöydän kulmalle ja pullakin kierinyt lattialle lapsen sukan mukana....Arrrgh!!!

Niin se menee..ha haa!

Pojan flunssa rupeaa hieman hellittämään mutta edelleen imetys on aika tappelua, kun ei oikeen onnistu kunnolla... Imetyksestä joku kyselikin, että onko joka paikka märkänä. Meillä ei ihan niin kosteana käydä, mutta kyllä yöllä saattaa olla lakanoissa ja yökkäreissä märkiä tahroja. Pyykkikone käy ja käy ja käy..

Pitäis lähteä kirjastoon palauttelemaan noita vauvaopuksia. En edes monia ehtinyt avata ja eipä tuohon epeliin noi yleismanuaalit edes toimi, omat kikat keksittävä.

Kumpa tuon nukutuksen vain saisi joskus paremmaksi. Ainainen hysteeriseen itkuun nukahtaminen on aika rankka tapa niin pojalle mutta ennen kaikkea meille vanhemmille. *huokaus*

Harmaata mutta hauskaa päivää kaikille!