***¤SyySSiSSien alkuviikon turinat vko 5 ma-ke¤***
Kommentit (35)
vihdoin ja viimein aurinko paistelee risukasaan :) . Koville otti, mutta täällä taas porskutellaan. Kiitos kaikille parantavista säteistä ja toivotuksista. Toivottavasti muutkin sairastelevat Syyssissit perheineen ovat toipuneet. Mieltä piristi tänään kovasti kampaajalla käynti, kulmakarvatkin siistittiin. Olo on kuin olisi uudestaan syntynyt :).
Paljon olisi kommentoitavaa, mikäli jotakin vielä muistaisi lukemastaan. Ainakin imetyksen ihanuudesta ja kurjuudesta on ollut juttua. Kirahviina oli taas rohkeasti ottanut esille tuon ikävän ja vaietumman puolen, kiitos siitä. Itse olen samoilla linjoilla kuin moni muukin elikäs hyvä on kuunnella omia tuntemuksiaan tässäkin asiassa. Jos imetys on äidille ja lapselle enemmänkin stressitekijä kuin nautinnon ja kylläisyyden tuoja ei kannata väkisin jatkaa imettämistä huolimatta mitä suositukset asiasta kehottavat. itselläni on imetyksestä niin hyviä kuin huonojakin kokemuksia. Alkuun olen aina kärsinyt maidon liikatuotannosta, mutta viikkojen kuluessa tilanne on rauhoittunut ja olen sitten etupäässä nauttinut imetyksestä. Minäkin olen törmännyt siihen, että kiinteiden aloittamisen lykkäämistä on kovasti taivasteltu. Yleensä en juurikaan viitsi edes asiaa perustella, koska minusta omat valintani eivät kuulu " kummin tädin kaimalle" , jotka eivät muutenkaan tiedä elämästämme juuri mitään. Miksi sitten kiinteiden aloituksesta pitäisi niin kamalasti vauhkota :)? Ei mahdu mun nuppiin.
Maitohamsterille pahoitteluni kun koit taannoisen masennus keskustelun
itseäsi leimaavaksi. Minä, eikä varmasti kukaan muukaan keskusteluun osallistunut, ole halunnut loukata sinua millään tavoin. Päinvastoin. Diagnoosejakaan täällä ei mielestäni ole kenellekään jaettu vaan on yleisesti keskusteltu alakuloisuudesta, väsymyksestä ja masennuksesta, oireista, sen ilmenemisestä, hoidoista jne. Itse koin sen keskustelun hyvin hedelmälliseksi, jossa moni rohkastui kertomaan omia kokemuksiaan aiheesta. Omalta osaltani pyydän anteeksi, jos omat sanani tai kommenttini aiheesta ovat sinua loukanneet. Hienoa, että tulit kertomaan mitä fiiliksiä keskustelu sinussa herätti. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja tervetuloa takaisin joukkoomme.
Olivia nukahtaa iltaisin tinnalle, josta hänet kannetaan sänkyyn nukkumaan. Välillä saattaa herätä kesken unien sänkyyn laskiessa, mutta yleensä tutilla ja tassuttelulla nukahtaa uudestaan.
Aivan ihania kuvia olitte laittaneet kullanmuruistanne. Veslin isi on sulaa vahaa Punaisella merellä saatuaan noin ihanan syntymäpäivä onnittelun!
Olivia on miastellut eilen ja tänään kaksi lusikallista luomuperunaa :) Bataatit otan kehiin loippuviikosta. Kiitos Apinaemolle vinkeistä ja Peikkoäetille mustikkapuuro ohjeesta!
Haikarapolska ja Olivia 5kk
Hassua, olen viime päivät lukenut pinoa hieman harvemmin, niin johan meinaan tippua kärryiltä... No, nopeasti piti kaivaa edellinenkin pino esiin ja jo olen suunnilleen ajan tasalla!
Meillä on koko perheelle sellainen kevyt flunssa. Oonalla vähän nenä valuu, mutta ei onneksi kovin, eikä estä imemistä. Esikoinen oli viikonloppuna kuumeessa, mutta onneksi meni nopeasti ohi. Oona on jostain syystä ollut suht kitinäinen ja syliä vaativa viime päivät. Joko tuosta flunssasta tai sitten viime päivien peruna-annoksesta johtuva. Epäilen itse tuota perunaa ja sitä, että se ei oikein tule läpi. Palasin taas bataattiin tänään. Katsotaan mitä ensi yönä tapahtuu, nukutaanko vähän paremmin.
Onko muuten kellään imettäväisellä hiustenlähtöä? Eikös se tässä 4 kk:n kohdalla perinteisesti ole??? Minä en ole vielä moista huomannut, mutta odottelen. Tosin nyt mulla on ekaa kertaa imettäessä lyhyet hiukset, eli sitä ei ehkä niin huomaakaan.
Nukahtamisesta: Oona nukahtaa päivisin vaunulenkillä, kolmet unet on aika vakio ja illalla sitten tissille perhepetiin. Siinä sitten tankkailee ja nukutaan molemmat. Että jossain vaiheessa pitää opettaa sitten itse nukahtamaan omaan sänkyyn, mutta ehtiihän sitä.
Vai että vauvakuume jyllää... Meillä ei! Eli olen innoissani vähentämässä vauvakamoja, että tulee tilaa. Kun on tuota kamaa neljällä lapsella aika reippaasti.
Mutta nyt tarttee lähettää esikoinen jumppaan ja semmottii kaikkea...
Voikaa hyvin! Kewa, uutisissakin tuli taas Kiinan lumimyrskyistä. Koeta sinnitellä ja toivottavasti talossa lämmöt pysyy! Ihana ukko sulla, siis tuo pikku-ukko. =)
Lähettelen kaikille nyt paranemissäteitä! Ja lumipilviä otetaan täällä vastaan!!! Sikaliukasta täällä!!!
apinaemo ja oona 0709
Me taidettiin päästä säihkähdyksellä Aadan nuhakuumeen suhteen.Su iltana oli niin tukossa ettei oikein pystynyt syömään(n.200ml koko päivän aikana)ja illalla limaoksensi maidot pihalle.Soitin jo jorviinkin ja kysyin että pitäiskös tulla ja sanoivat että toki jos nenä ei aukea muuten.Se mun paljon hehkuttaman kasvosauna taas pelasti tilanteen ja keittosuolatipat+supot.Ma oli kuumekkin jo pois ja nenäkin jo auki ja tänään on vielä parempi,yskää on vähän,mitenkä on jos kovaksi tulee niin annetaanko näin pienille yskänlääkettä?Musta tuntuu hassulta että Aada on jo mun kolmas lapsi mutta monissa asioissa sitä miettii että mitenköhän tää nyt tässä näin menikään ja itkukurkussa su pientä nuhanenää kanniskelin kun luulin että tukehtuu parka.Paranemisia myös kaikille muillekkin vatsataudin tai nuhan kärsiville pienille ja isoille.
Vauvanvaatteista oli puhetta.Mä en tiedä mitä teen,suurin osa menee pois mutta osan haluan säästää.Nytkin on onni ettenole tyttöjen babyvaatteita pois antanut kun Aadalle menevät hyvin ja matkalle on mukaan niiiin ihania kesävaatteita,kiva kun niillekkin nyt vielä on käyttöä=)
vauvakuumeesta,heh,on noi hormoonit hassuja.Miten tuleekaan vielä niin tuoreille äideille vauvakuume vaikka omatkin nyytit on niin pieniä.No onhan se iskenyt mullekkin,ajatuksissa välähtää välillä se hetki kun on juuri saanut sen nyytin rinnalle ja sairaala-aika(kukat.onnittelut,uudentulokkaan ihastelu...)ja sitten kuinka pieni se ihan pieni tuhiseva pakkaus on ja tuoksuu ihanalta ja...voi herranjestas nyt mun pitää lopettaa!!!Meille ei enään vauvoja tule.Unissani nykyään kyllä mutta muuten,no thanks.3 riittää!
Apinaemo kyseli lähteekö tukkaa niin KYLLÄ lähtee.Mä pidän hiuksetkin aina kiinni (ettei Aada revi)ja ettei sitä hiusta olisi joka paikassa mutta onpa kuiteskii esim:vaippaa vaihtaessa löytyy alta myös hiuksia,tuteissa,leluissa,harsoissa,SOHVALLA,kädet täytyy kans aina tarkistaa ettei kierry pienten sormien ympärille niinkuin oli kerran kiertynyt varpaan ympärille,oli muuten kauhea tilanne kun ei saanu löysättyä.Mies on ehdottanut mulle tukkaverkkoa,ehkä ei niin paha;)
Maitohamsteri.anteeksi minun puolestani jos olet kokenut että olen diagnostisoinut sinut masentuneeksi.itse en mielestäni ole.Haikaraposlakn tavoin muistan keskustelut hedelmällisenä ja voimaa antavana koska itsekkin olin tuolloin niin väsynyt.Minäkin sain kyselyssä(neuvolassa)vaikea masennus diagnoosin mutta kerroin että en ole nukkunut siksi oireet ja näinhän se meni kun sain levättyä niin olo helpottu huomattavsti.Se lienee hyvin yleistä että tuoreet äidit ovat väsynyitä ihan jo hormonaalisista syistä.Hyvä että taidetaan olla kaikki jo voitonpuolella tuosta alku väsymyksestä.Kiva oli kuulla susta muuten pitkästä aikaa=))
Kewalle lämpöisiä ajatuksia lähettelen,lumimyräkän keskelle.Iltiksessä olikin ainakin ma juttua tuosta teidän lumiongelmasta.Mikä on tilanne nyt?
Vesliltä lähti aivan liikuttava synttäri onnittelu iskälle.Taitaa iskäkin olla liikuttunut noin ihanasta synttäri onnittelusta:)
Ihana kuva se missä on Luka ja koiruus:)
Ihania kuvia toki kaikki muutkin.
Kiitos dumlelle muuten kuva kommentista.nim:ylpeä äiti.
Täytynee jatkaa taas paremmalla ajalla kun aletaan kattoo nyt leffaa.
Hyvää yötä kaikille:)
Laitoin sähköpostia menemään ja samalla kurkkasin myös tänne puolelle. Meillä tytöt vielä röhisevät ja taidan kyllä käyttää tarkistuttamassa keuhkot ja korvat huomenna. Sitkeää tuntuu monella olevan flunssa, mutta saisipas varmuuden siitä ettei taustalta löydy muita syitä, jotka pitkittävät tautia. Ja tietysti minua on aina näiden tulokkaiden kanssa hiukan hermostuttanut, ettei vaan olisi allerginen kissoille. Meillä kun katteja on viisi :o)
Vaatteista oli kyselyä: Ajattelin pistää joitain erityisiä talteen, muut myyn kirpparilla pois tai laitan menemään jonnekkin keräykseen. Kaikkea kun ei valitettavasti voi säästää! Muutamia pieniä vaatteita otin nukenvaatteiksi.
Apinaemo kyseli hiusten lähtemisestä...Voin vain nyökytellä rakkausvauvan kommenttiin. Siis aivan järkyttävää tämä hiusten lähtö, on ollut noin kuukauden päivät. Ja niitä hiuksia tosiaan on joka paikka täynnä. Mutta kyllä se tästä ajan kanssa tasaantuu. Kiva ois käydä kampaamossa...
Vauvakuumetta minä en enää pode. Vastasyntynyt vauva on kieltämättä hellyttävä, mutta kyllä on ihana kun nämä lapsukaiset kasvavat.
Mukava oli lukea, että rakkausvauva, haikarapolska, risella.. olivat taudeista toipumassa.
Veslin synkkärionnittelut isille olivat kerrassaan ihanat! Ja suloisia tyttöjä ja poikia ovat nämä muutkin syyssissit.
Ai niin...Joku ihmetteli kun meillä syyssissi täytti jo 5 kuukautta, kun osa vasta täyttää 4 kuukautta. Virallinen la oli Wiivillä 5.9, mutta neiti leikattiin suunnitellussa sectiossa kaksi viikkoa aikaisemmin. Sen vuoksi synkkärit siirtyivät syyskuulta elokuulle.
Ihanan hiljaista...Taidan hipsiä minäkin nukkumaan oman rakkaan kainaloon kuuntelemaan kahden pikkutytön tuhinaa.
Mukavaa keskiviikkoa syyssisseille!
Yökyöpelinä taas kaylight
Ihania kuvia tosiaan! Oikein isot jo ne meidan sissit.
Meilla on kamala tilanne taalla, lunta on mielettomasti ja ensi viikolla viela kiinalainen uusi vuosi. Aika sekaisin on koko maa. Lentoja peruttu ja junat eivat kulkee ja maantiet suljettu. Oltiin taas ilman sahkoa 2.5 tuntia eilen (tietenkin molemmat ukot kakkasivat...). On oikeasti niin paha se asia etta edes autolla ei paase mihinkaan. Mies kavi kaupassa ja sanoi etta hirvea maara ihmisia, hyva etta kuitenkin perustarvikket nyte meilla ostettuna, toivottavasti sahkoa riitta, ei kiva taalla kylmassa... Uskaltauduin eilen ulos, ukko sylissa. Lumi on niin painava ja vetinen etta esikoinen oli kurahaalarissa ihan lapimarka. Ukollakin nena heti punainen ja kadet-jalat viileat kun sisalle tultin(vaikka paksussa talvihaalarissa). Ihme kylma taalla, kosteus tekee.
Hiuksia lahtee paljon, sen takia leikkuutin lyhyeksi. Silti kaikki paikat karvoissa.
Vauvan vaattet myin jo Suomessa pois, nama myos joskus myyntiin kun pieneksi kayvat. Taalta kylla vaatteita ei osta, sen verran huonolaatuisia. Onneksi on esikoisen kuteet odottamassa ukkoa, ajattelin osta juhannus alesta kotisuomesta uusia.
Taalla mietin Dumlea, siivous olis varamasti kamala ongelma Sinulle. Vaikka mina ei ole mika hirvea siivousintoilija, taalla vois joka paiva tehda suursiivouksen, silti on likainen. Ikkunoista, ovista tulee sisalle niin paljon nokea yms ja ilmalampopumut pyoritta viela lisaksi...
Mentava, tsemppia sairaille,
kewa ja ukko 20.09
Huh huh mikä olo. Ihan kuin ois jyrän alle jäänyt. Yökin meni pyöriskellessä ja nyt ei jaksa tehä yhtään mitään. Onneks sain eilen Veslin lääkärin yhteydessä lääkekuurin.
veslillä oli kaikki kunnossa. Meinaan et ei ollu menny korviin, mut käski seurata pari päivää ja jos pahenee, niin sitten tulla heti takasin. Ostin muuten eilen Rasavil kevyttoppahaalarin veslille. Koko on 77 cm. Meneeköhän sekä kevään et syksyn? Oli pakko ostaa kun ainut kappale jälellä ja hinta vain 59,- oikea hinta oli 115,-
Mies tykkäs kovasti Veslin onnitteluista. Tykkää muutenkin et lähettelen parin päivän välein aina uusia kuvia. Niin joo Vesli oppi kääntymäänkin muutama päivä sitten. aluks käsi jäi aina alle, mut tänään huomasin et osaa ottaa sen pois sieltä. Yöllä se oli nukahtanu sulosesti. Venkuloin ja käänty mahalleen, mut käsi jäi alle. Siihen se reppana sit oli nukahtanu. Sain varovasti käännettyä pojan kylelleen, ettei käsi puutuis kovasti.
Nyt mun pitäs keksiä miehelle synttärilahja, mut mitään ei tule mieleen. Onko kenelläkään ehdotuksia? Niin ja joku hyvä kakkukin pitäs leipoa siksi kun tulee takasin. Hyviä täyte ehotuksia?
Mä täälä jännään kun mun paras ystävä ja Veslin kummi on menny yöllä laitokselle. On menny nyt yli 1 vko ja 1 pvä. Taitaa tänään pikkuinen poika syntyä! Ja ens viikolla pääsen sitten katsomaan sitä. ja kasvattamaan vauvakuumettani. Kyllä minulla on lievää vauvakuumetta!!! Uskaltaakohan mies tulla takas ollenkaan. :)
Mutta nyt lähen jatkaan ruuanlaittoa.
Lumisadetta tässä odottelen. Neiti on kerhossa ja Eetu välillä lukee kirjaansa ja välillä hakee unta tuossa lattialla. Kohta pitää sitä siskoa lähteä hakemaan, että toivottavasti ei kauheen pitkiä unia ottaisi, ettei tarvisi herättää.
Vauvakuumeesta oli jotain. Kyllä on, mutta vain pikkunen. Tiedän, että näillä näkymin meille ei enään kolmatta tule. Mutta kuitenkin se jyskyttää tuolla takaraivossa. Olenkin sitä sanonut, että sinne pöydälle en ole valmis menemään puhumattakaan odotuksesta kaikkine vaivoineen... Eli jos joku muu meille pyöräyttää biologisen vauvan, niin sitten ;D
KEWAlla on aikas lumiset paikat. Onneksi teilläkin varmasti helpottaa tilannetta se, että te olette olleet lumen kanssa tekemisissä, mutta sitten taas paikalliset ei, niin se varmasti rassa paljon. Onneksi teillä on niitä perustarvikkeita. Täältä lähtee sähköisiä jaksuja sinne päin...
VAUVANVAATTEISTA aion kai säilyttää kuitenkinkaikki ja sitten myöhemmin annan jollekkin tai myyn kirpparilla. Annoin tässä hetki sitten neidin vaatteita kaverille ja kyllä tippa tuli linssiin, kun en olisi millään raaskinut niistä luopua. Mutta saahan sitä nyt jotain muistoa olla... Onneksi meillä on mahdollisuus säilytykseen...
Kyllä on nuo lapsukaiset jo isoja eli todella suloisia kuvia kaikilla... Ekana mieleen jäi isin onnittelukortti. Oli varmasti Isukki onnellinen onnittelukortistaan... :D Coliksella oli ihana kuva Lukasta ja Rasmuksesta. Mahtavaa, että koiralla ja vauvalla moinen suhde :)
Mitäs meidän sudet... ;D Eipä ole näkynyt ei kuulunut. Tosin kissa on haistanut jotain, mutta saattaa johtua ketusta joka on nyt pariinkin otteeseen tuossa tontilla mennyt tässä vkonlopun aikana. En kyllä siltikään uskalla laittaa Eetua pihalle ilman 100% valvontaa puhumattakaan neidistä.
Monella alkoi aurinko jo paistamaan pöpöjen sekaan ja joillain taas ei. Jaksamista kaikille! Meillä ei vielä mitään " koputtaa puuta" . Toivottavasti selviäisimme näin, mutta eihän se pahin ole vielä edes tullut tänne meille päin, kai.
Mutta nyt hakemaan sitä neitiä...
vm78 ja Eetu 0809
sellasta on vielä pitäny kysyä et onko kenelläkään geishakuulia? Mun ollu tarkotus sellaset ostaa, mut en tiedä et minkälaiset ois parhaat. Nimittäin kokoja on jos minkälaisia. Mulla on nyt kahet vaihtoehot ja ne ovat Smartballs halkaisija 35 mm ja ist toiset kuulat joissa halkaisija on 1,7 cm. Nyt en vain tiedä kummat ois paremmat. Pienemmät vai isommat. Ois kiva jos joku osais neuvoa. En oikein tiedä keneltä muulta kehtaisin kysyä kuin teiltä.
Koitetaanpas taas kirjoittaa muutama rivi, neiti on päikkäreillä ja isoveli haettiin mummulaan. Kovin on ollut syyssissit sairaana, niin myös täällä. Tytöllä ei onneksi oleollut kovin pahana, isoveli oli viikon kuumeessa ja räkä tursusi nenässä. Nyt siis ollaan jo voiton puolella.
Ihania kuvia sisseistä ja niin isoja jo :) Oma neiti taitaa olla sieltä pienimmästä päästä, ainakin painon suhteen. Arvelisin että nyt ollaan likellä 6:tta kiloa. Pituutta kyllä on " normaalisti" . Vaatteista on ollut puhetta, näin alkuun ainakin säästän vaatteet, osan pidän aina muistona ja jos siskoni joskus saa lapsia niin hän tulee saamaan sitten vaatteista mitä haluaa. Lapsia meille ei tule enempää, ei ainakaan tarkoituksella.
Kirahviina on taistellut imetyksen kanssa, nyt ilmeisesti tilanne on helpottunut, kun olet saanut pullon kehiin. Jotenkin kirahviinan ja kevan kuulumiset jää mieleen kun heillä on melko sama tilanne kuin itsellä eli kaksi pientä lasta kotona. Joku muukin kirjoitti pinossa että toiseksi nuorin on 1v8kk, sori en muista nikkiä. Ja taitaapa vm:lläkin olla melko pieni esikoinen, mun poika täytti tammikuun alussa 2v. En kyllä selviäisi enää useammasta pienestä ;) olen usein ihmetellyt lestadiolaisperheitä kun heille niitä lapsia tulee 1,5-2 vuoden välein, että kuinka äidin aika riittäää kaikille lapsille ja vielä kotitöille. Omasta suvustakin tälläisiä perheitä löytyy.
Tuli viime viikolla rahan menoa kun poika katkaisi mun silmälaseista sangat, olivat jo 8 vuotta vanhat että ei alettu niitä enää korjaamaan vaan laitoin uudet, näkökin oli hieman muuttunut joten senkin puoleen oli syytä laittaa uudet. Nyt sitten olen pari päivää totutellut katselemman uusilla laseilla.
Nyt taitaa tyttö heräillä. Nukkuu aamupäivästä 1-4 h, nyt on nukkunut 2h jos nukkunut vähän aamusta nukkuu iltapäivällä n. 2-4 h. Nukkuu ulkona vaunuissa. Päiväunille menee yleensä tissin kautta joskus saa puettu nukkuvan vaunuihin toisinaan taytyy lykätä vaunuja hetken aikaa. Nyt pimu nököttää sylissä, koitan vielä muutaman rivin kirjoittaa. Yö unille nukahtaa aina rinnalle, pohjatyö tehdään olohuoneessa istualtaan imettäen ja viimeistellään sängyssä imettäen jos on sattunut heräämää kun siirrän sänkyyn, nukkuu nykyään perhepedissä, käy yö imetykset helpommin.
No nyt lähdemme syömään muutaman lusikallisen sosetta ja tissiä päälle. Neiti ei oikein tahdo tuota pikku suuta aukaista lusikalle.
Multa myös lähtee hiuksia aivan hirveästi ja niitä todellakin on joka paikassa :(
Unelma ja Veera 4.9.07
Luka uinahti (toivottavasti) päiväunilleen ja mun pitäs kiiruusti alkaa vaihtamaan lakanoita ja tekemään koiralle ruokaa.. Peikkoäetkö se oli joka kyseli että vahtiiko meidän piski Lukaa? Vahtii tosiaankin! Varsinkin koirapuistossa ollessa se käy tämän tästä tunkemassa kuononsa vaunuihin ja jos tuntuu että on liikaa häslinkiä vaunujen ympärillä niin se sitten on hätistellyt muita vähän kauemmaksi. Kiva kuitenkin että se ei ole yhtään agressiivinen vahtiessaan.
Toivotaan että sillä Kiinassa nyt loppuisi tuollaiset ilmat ja että teillä Kewa pysyisi sähköt! On se onni että miehesi ei ollut reissussa juuri kun lumisateet paukahtivat päälle! Mä myös kuuntelin eilen radiosta kun siitä kerrottiin. Onkohan kiinassa noin paljon lunta normaalisti??
Uma kyseli geishakuulista. Mulla on molemmanlaiset. Ostin ensin ne ihan pienet ja en kyllä tykännyt! Ne isommat harjoituskuulat, joissa on naru on paljon turvallisemman tuntuiset. Eivät katoa minnekään =). Mä ainakin säikähdin niillä pienemmillä että pitääkös sitä lähteä lekurissa poistamaan! Kun käyttäis aktiivisesti niitä isoja niin sitten voisi siirtyä niihin pieniin. Mutta kas kun siinä asiassa on niin laiska. Niitähän vois pitää vaikka siivotessa tai lenkillä. Ei ole sen isompi juttu ja eivätkä ne mitään oikeastaan edes haittaa. Pitääkin kaivaa jostain laatikon pohjalta.
Luka on kiukkuinen kun se ehti jo unohtaa miten liikutaan. Pieniä matkoja etenee kyllä, mutta kun ei tunnu herralle riittävän. Pysyisi vaan vielä hetken paikallaan =). Helpottaisi äitiä. Toinen iso poika juttu on nyt se, että herra nappaa aina lusikasta kiinni kun syödään ja ohjaa sen itse suuhun. Arggh miten sotkuista touhua!! Ja aina se ei tietenkään osu suuhun vaikka mä kuinka yritän pidellä vastaan. Ja jos se ei saa käsiään lusikkaan niin sitten huudetaan. Äh, maitopulloa se on pidellyt itse jo pitkään, mutta hiton lusikka, en mä olis uskonu että noin pienenä on muka pakko osallistua siihen syömiseen!
Nyt on pakko mennä hommiin, muuten ne jää taas. Ei vaan millöään jaksaisi. Heh ja tälläisen laiskimuksen pitäs viel salillekin mennä. Huoh. Parin tunnin reipas lenkki veti yllättävän piippuun.
Colis ja Luka
Joo. Laitoin sonjasta vielä yhden uusimmista kuvista kun vihdoinkin opin käyttään tota aijaata.
Risella ja sonja 2309
Taalla keskiviikkoiltapaivaa. Kiva lukea teidan kirjoituksia. Niinhan se on, etta kukin taplatkoon tyylillaan ja tuntemuksiensa mukaan. Meilla poika huomenna 4 kk ja kokeilin toissapaivana bataattia. Pikkumasu meni siita illaksi sekaisin, siis ihan tosi tosi pienesta maarasta (puolikas pikkuteelusikallista sinne taisi menna, muut tulivat ulos). Ajattelin nyt odotella vahan ja sitten ehka ensi viikolla kokeilla vahan vaikkapa banskua. Ei mitaan kiiretta kuiteskaan, kun tissilla tama poika kasvaa ja porisee menemaan. Yli 8 kg jo...
Olen nyt tehnyt omasta voinnista masennusdiagnoosin... uupumus ja masennus. Moni asia tahan varmaan on vaikuttanut. Ulkomailla asuminen ja monen laheisen ystavan oleminen tosi kaukana. Aitiyslomalla taalla olen kokenut olevani aika syrjassa, siita huolimatta etta muutama ihan tarkeakin ystava taalla on. Mies on jattanyt kakkosen syntyman jalkeen 80% lasten- ja kodin hoidosta minulle. Oisin pikkuinen heraa edelleen syomaan kolmisen kertaa ja monasti myos ykkonen pissaa lakanoihin ja tulee herattelemaan. Koska vauva ei huoli pulloa, olen jatkuvasti tissinkantaman paassa eli on ollut aika vaikeaa jarjestaa aikaa virkistymiseen kodin ulkopuolella. Tahan myos tietyt parisuhteeseen liittyvat pettymykset, joista kirjoitinkin joskus aikaisemmin. Ehka hormonaalista myos.
Jotakin tarttee nyt tehda. Menen ehka ihan ekaksi juttelemaan yhden laakarin kanssa, ja miehen kanssa on myos yritettava loytaa joku sopimus liittyen kodin ja lasten hoitoon. Han tuli juuri tanaan tyomatkalta. Ajattelin ekaksi ehdottaa, etta saisin nyt lahipaivina omaa aikaa tissin valilla, jota voisin kayttaa vaikka nukkumiseen tai ihan mihin itse haluan. Kuntoilemassa kaynti voisi tehda hyvaa myos. Kirjoitinkin tuolle yleiselle puolelle siita, miten vauva ei huoli pulloa lainkaan. Eli oma liikkumatila on aika pieni.
meidan alkukevaasta! 17° mittarissa jo useamman paivan ja kivan lammin auringossa! Tosin nyt on just se ' vaarallisin' aika niin auringossa kuin varjossakin, kun vahentaa vaatetta ja silti tuulikin on aika raaka...
Alli alkaa jo parantua flunssasta, hiukan seisoskeltiin auringossakin tanaan paivalla. Nenaa tietty putsaillaan viela useamman paivan ja yskakin silloin talloin jatkuu, mutta paljon parempana jo!
Tanaan sitten lisattiin ruokaan jo lihaa. Laitoin tavalliseen porkkana-perunasoseeseen jauhelihaa palan ja hyvin meni alas!
Banaani meilla onkin lahes ainut ruoka mista ei niin pida.
Vauvanvaatteista; mahan sain lahes kaikki miehen siskolta ja sinne ne oon aina pieneksi jaatyaan laittanu takaisin. Onhan mulla joitain omia joita saastan omille likoille aikanaan. Mutta nelosen jalkeen annoin lahes kaikki vaatteet pois!
Hiuksia lahtee niin multa kuin Alliltakin! Oikein superpaljon on likalla lahteny nyt parina paivana, tyyny aivan taynna! Ja ma kun niin nautin sen pitkista suortuvista; nyt on vaan etuosassa mohikaani jaljella; mutta kasvaahan nuo! Tihea uusi kasvu on kylla jo alullaan, muttei pitkana.
Oma karvelokin on aivan nolla tilassa, kampaajalle pitais menna...
Voikaahan taas hyvin
-levinia ja Alli 10.9. -
Paljon pieniä ja ihania syyssissejä! Aivan ihania pyöreäposkisia pikku-ihmisiä!
Jokohan sitä nyt uskaltas hetkeksi hengähtää ja toivoa, että pöpöt on meiltä hävinneet. Mies alkaa paraneen keuhkoputkentulehduksesta ja kolmosen oksutauti/kuume on ohi. No kai se tarttuu viä viikon sisään muihin meiän perheessä. Koputan sitä kuuluisaa puuta. (päätäni)
Sonja ainakin on aika hyvin parantunut. Hampaitaan itkee ja kaikkea jyrsii...kuolaa kamalasti ja imee ylähuultaan...tulis nyt meillekin hampaita. Eiliset päiväunet oli onnettomia ½-1 tunnin tirsoja pitkin päivää. Nyt onkin sitten ulkounilla ja kohta on nukkunut siellä 4 tuntia.
Joku kyseli pieneksi käyneistä vauvanvaatteista! Meille kun ei enää vauvoja tehdä (vannomatta paras)...annetaan taas miehen sedälle, joka vie pari kertaa vuodessa tuonne itä-naapuriin lapsiperheille vaatteita! Ollaan pian 6 vuoden ajan lahjotettu kaikki muksujen vaatteet sinne. Olen niin laiska, etten jaksa niitä kirpparilla kaupitella ja sitten oon aatellut, että siellä ne käytetään taatusti loppuun asti.
Mun pitäs lähtee ostaan meidän isommalle neidille uimapukua kun koulun kans menevät perjantaina uimahalliin. Toivottavasti city-marketista löytyy jo uikkareita ettei tarvii lähtee kamalan kaukaa niitä metsästään.
Risella ja muksutx4