Onko ihan normaalia nähdä harhoja silloin kun on juonut 4 päivää putkeen
Ja uni ollut huonoa? Oletko itse nähnyt ryyppyputken jälkeen harhoja
Kommentit (17)
Muutama päivän ryyppyputken jälkeen näen jo erilaisia hahmoja kun laitan silmät kiinni, ihmiskasvoja, jotain ihmisen ja eläimen välimuotoja, susia, pöllöjä. Mutta en mä mitään harhoja silmät auki näe, vaatisi pidemmän putken.
Uni on mulla huonoa ainakin 3 yötä putken lopettamisen jälkeem
Ei ole ihan normaalia juoda 4 päivää putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Juoppohulluus. Alkoholismia?
Ei siihen juoppohulluuta tarvita että on putken jälkeen hallusinaatioita. Juoppohulluus on pahempi tila kuin esim. harhat jotka itse tunnistaa harhoiksi, ja se vaatii yleensä enemmän juomista kuin neljä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Psykoosi eli juoppohulluus.
Ei ole. Psykoosi on ihan eri asia. Akuutisti hullu.Juoppohulluus on sama kuin Delirium Tremens.
Pitkän putken jälkeen näin seinillä tanssivia pieniä hahmoja. Oli myös ahdistavaa laittaa silmät kiinni,.koska näin silloin kuinka huppupäinen mies kulkee hiekkatiellä uhkaavasti minua kohti. Joskus niin myös kuinka oesuhuone vilisi muurahaisia vaikkei niitä siellä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Kuka senkin määrittää , mikä on normaalia ja mikä ei?
Neljä päivää on aika vähän, mutta kai sekin on henkilökohtaista.
Yleensä ne harhat alkaa parin viikon putken jälkeen, jos siis lopettaa kuin seinää. N. vuorokausi lopetuksesta voi tulla ihan fyysisetkin deliriumin oireet ja harhat.
En ole itse kokenut, enkä tule kokemaankaan. Mutta muutaman läheisen hulluutta on pitänyt läheltä seurata ja hoitoon passittaa.
Menee ohi..vierotusoireita. jos pystyit lopettamaan ryyppäämisen neljään päivään sulla on vielä toivoa.
Liskojen yö tulee jo yhden illan bailaajille. Tai vanhemmiten menee monet yöunet huonosti nukkuen, kun perjantaina dokaa.
Ota diapam jos on. Jos ei , soita terveuskeskukseen
Vierailija kirjoitti:
Onpa sinulla pienet juomiset jos 4 päivää on kauan, et pärjäisi maailman bilepaikoissa
Käyttäjä42778 kirjoitti:
Psykoosit tulilla?
Tiedämme että olet itse tuon vuoden mies -blogin pitäjä.
Joskus nuorena näin harhoja, mutta kuuloharhat on mulla yleisempiä putken jälkeen. Kesällä mökillä vedetyn putken jälkeen oli karseaa kun harmonikka vaan soi ja soi joka paikassa, jopa vaikka laittoi kädet korville :D En jaksa noista niin pelästyä, kuuluu mulla asiaan eikä niistä ole mitään sen isompaa koskaan seurannut.